Turbo vs atmo iste snage

Tehnička pitanja i objašnjenja
Zaključana tema
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24675
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragvorl »

Novi turbaci u F1 nece imati puno veze sa onima iz 80-ih, to su dve razlicite filozofije. Novi motori ce imati ogranicen broj obrtaja na 15k, ogranicen rezervoar i ogranicenu potrosnju goriva.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od starac vujadin »

@ opet Ivan.. nisam video dopisano

Pa ti primeri iz auto sporta iz 80-ih ti nisu baš najsrećniji ako pričamo o turbo mašinama. Ovi današnji turbo motori su mnogo bolji, a i pravila eksploatacije i zakoni su promenjeni. Ti stariji turbo motori su "izgubili" tu bitku i skoro nestali sa scene sem par izuzetaka.
Korisnikov avatar
sasa lbg
Reactions:
Postovi: 1575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Одг: Turbo vs atmo iste snage

Post od sasa lbg »

Sta god da napisete realnost je da se dizeli potpuno istisnuti turbo dizelima a obicni benzinici odbrojavaju zadnje dane pred turbo benzincima.
Dovoljno je pogledati gamu vw ili Forda kod najnovijih modela..sve turbaci! Uskoro ce takva slika biti i kod ostalih proizvodjaca...manje vise.

HTC
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

nidza napisao:
16 valve, ni ja se ne slažem da dizel od 150ks ima išta više od 150ks, sem ako se ne remapira. To je više neko laičko poređenje koliko bi atmosferac trebao konja da ima, da bi na stazi mogli da se trkaju ravnopravno, ako svi drugi parametri ostanu isti.
Ne treba da ima uopste vise konja. Jeste da obrtni moment izvlaci iz niskih obrtaja, ali ti na stazi sa nasviranim atmosferskim motorom neces uci u krivinu ispod 4-5 hiljada obrtaja, ako ti se trka. Bas sam skoro gledao test Golf V GTI, Golf V GTI DSG, Renault Megane Sport 225ks, Astra 2.0 Turbo i Honda Integra Type R. Trka par krugova po stazi, Integra krece sa poslednje pozicije i zavrsava prva. A svi ostali na testu imaju bar 100nm vise od nje na mnogo manjim obrtajima...
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
ftj
Reactions:
Postovi: 13935
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ftj »

Starče grešiš silno što se tiče potrošnje, napredak je više nego očigledan. To što standard po kom se meri potrošnja nije baš merodavan u realnom životu isto važi i za velike atmo benzince koji na papiru troše mnogo više nego turbo a tek u realnosti da ne pričam. Dovoljno je uporediti 3.0 v6 od 200inak konja sa sličnim 2.0 turbo i to je dovoljno da se vidi kolika je to razlika.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od nikaragva »

16_Valve_ napisao:
nidza napisao:
16 valve, ni ja se ne slažem da dizel od 150ks ima išta više od 150ks, sem ako se ne remapira. To je više neko laičko poređenje koliko bi atmosferac trebao konja da ima, da bi na stazi mogli da se trkaju ravnopravno, ako svi drugi parametri ostanu isti.
Ne treba da ima uopste vise konja. Jeste da obrtni moment izvlaci iz niskih obrtaja, ali ti na stazi sa nasviranim atmosferskim motorom neces uci u krivinu ispod 4-5 hiljada obrtaja, ako ti se trka. Bas sam skoro gledao test Golf V GTI, Golf V GTI DSG, Renault Megane Sport 225ks, Astra 2.0 Turbo i Honda Integra Type R. Trka par krugova po stazi, Integra krece sa poslednje pozicije i zavrsava prva. A svi ostali na testu imaju bar 100nm vise od nje na mnogo manjim obrtajima...
Da, ali ta je honda lakša oko ~253kg od astre npr. ne znam za ostale ;)
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Naravno da je laksa, ali zato obrtnog naspram gore pomenutih nema ni na slici :doubleup: Ne trebam da pricam kakav je Megan Sport auto kada se radi o stazi i kakav menjac je DSG.... Ne zelim da pokrecem pricu koji je auto brzi od kojeg, nego se samo osvrcem na temu atmo vs turbo...
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od starac vujadin »

@ftj

...oko potrošnje i "potrošnje"...

http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... tml?show=3
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ljubitelj »

16_Valve_ napisao:Nizdo, ja ne vidim nista razumno u tome sto covek kaze da je snaga turbo motora koji ima deklarisano 150ks ustvari 200ks, a da onda atmo sa stvarnih 150ks ide kao taj sa stvarnih 200 :ludilo:

Motori jesu "stelovani" za razlicita trzista, ali ne tako sto su uzeli i u deklaraciji napisali manju snagu, nego zato sto su motori pretrpeli odredjene izmene...
Taj zakljucak koji imas do sada nije niko pominjao, a inace nisu motori stelovani nego su papiri stelovani.
Motori su isti i imaju istu snagu ali su razlicite zakonske oznake i razlicite deklaracije.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Floyd »

Starce, ako se "gaze" i atmo i turbo benzinac ce potrositi isto ali je ogromna razlika u svakodnevnoj voznji, gde atmosferca ipak odrzavas na vecim obrtajima nego turbaka.
Pitaj Lakija koliko mu trosi 325i pa uporedi to sa 328i...
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

ljubitelj napisao:
16_Valve_ napisao:Nizdo, ja ne vidim nista razumno u tome sto covek kaze da je snaga turbo motora koji ima deklarisano 150ks ustvari 200ks, a da onda atmo sa stvarnih 150ks ide kao taj sa stvarnih 200 :ludilo:

Motori jesu "stelovani" za razlicita trzista, ali ne tako sto su uzeli i u deklaraciji napisali manju snagu, nego zato sto su motori pretrpeli odredjene izmene...
Taj zakljucak koji imas do sada nije niko pominjao, a inace nisu motori stelovani nego su papiri stelovani.
Motori su isti i imaju istu snagu ali su razlicite zakonske oznake i razlicite deklaracije.
I onda JTD od 116ks ide bolje od onog od 100, a taj ide bolje od onog sa 80 i TDI od 130 ide bolje od onog sa 115, a imaju istu snagu :D I moj auto ide kao turbo od 150ks deklarisanih, verovatno je ovog sramota da me odere pa da ga prijavim da ima vise konja nego sto mu pise u saobracajnoj :rofl:
Poslednja izmena od 16_Valve_ u 25 Jan 2013, 20:36, izmenjeno 1 put ukupno.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28241
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Xepoj87 »

E500 sa 5.5 atmo motorom i slabijim performansama trosi oko 20l proseka po gradu,ovaj novi 4.7 bi-turbo trosi oko 15l,vozi ih isti lik,po istim lokacijama...
Jednostavno,bas osetno turbaci manje trose...
2.0 sa 136ks u Peugeutu 307 ne spusta ispod 13 ni u ludilu po gradu,2.0T sa 200ks u Scirocco-u trosi oko 10...
Kada se stiskaju,trose slicno,ali Scirocco ima zavidno bolje performanse...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10993
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Uroš S. »

Drugar sa Oktavijom RS, neki su ga upoznali, neke je provozao, kaže 11-13l lagane vožnje. Tako nešto troši i Draganov Clio ako se ne varam? Ista zapremina i snaga.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28241
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Xepoj87 »

Taj drugar verovatno zivi na NBG i slicno ;)
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragan »

joj sad ste otisli i na potrosnju...
citao sam x testova tipa rs197 vs mini vs corsa opc vs manje-vise svi redom u toj kategoriji.
da ne pricam vec prezvakano, kako je klio imao najslabiju elasticnost u odredjenim stepenima prenosa ali nikad najgora minimalna medjuubrzanja i sprintove, takodje nikad nije imao ni najvecu potrosnju... taj auto, kao i civic type r od pre nekoliko postova kod vujadina imaju jako kratke menjace i vrte se pri visim putnim brzinama prilicno visoko, i potrosnja im je prilicno visoka ( primer autoput, na 120kmh klio trosi bar 8,5l ).

sa druge strane, automobili sa turbo motorima slicnih performansi imaju poslednji stepen prenosa dosta duzi, pri tim putnim brzinama se vrte na nizim obrtajima a opet u nekom optimalnom radnom rezimu, i trose manje...najekstrremniji primer sa kojim sam se ja susreo u praksi je bmw 328i f30 sa 8mostepenim automatikom, koji se pri 120kmh vrti na ispod 2000rpm ( moj klio je tad na oko 3800rpm, a mislim da je auto tipa g5 gti na nesto ispod 3k rpm, neka me markoni ispravi ), i taj bmw pri toj brzini trosi oko 6l... mala li je razlika?

jos jedna stvar, kako mislim vujadin spomenu, ovi novi turbobenzinci imaju mnogo "pitomije ponasanje" u smislu razvoja snage i momenta, po povlacenju su nikad blizi vecim atmo motorima uz jos vise momenta u donjem rezimu...

ali, sa druge strane, kad smo 328i malo nacepili, itekako ume da popije. kolegi je prvi dan trosio 15l...

meni tu mnogo pije vode prica oko ekologije i deklarisane emisije, proizvodjaci su svoje motore ( a uzrocno - posledicno sa tim i transmisiju ) prilagodili izmedju ostalog i ciklusima merenja izd. gasova, pa sad imas recimo novog klija rs koji ima 200ks kao i prethodnik, laksi je nekoliko desetina kilograma ( dakle nekoliko procenata ), zbog turbomotora ima duze prenose, a ima emisiju co2 ispod 150g/km ( ako se ne varam 143 g/km ), dok je klio 3 rs jedva drzao istu ispod 200g/km. deklarisana potrosnja je 20-25 posto manja, ali potrosnja u testiranju sigurno nece biti u toj srazmeri ( bice manja, to je sigurno, ali 10tak, max 15 posto )...

@dw - tvoj primer izmedju dve astre je ok, ali opet malo pogresan, zbog velike razlike u generaciji tih motora, turbo ce spram snage trositi dosta manje jer je izradjen mnogo kasnije, projektovan je mnogo bolje, ima vece iskoristenje uz smanjene unutrasnje otpore, sistem ubrizgavanja je moderniji i stedljiviji itd. malo je nepravedno poredjenje...

da ne preoduzim post, na temu naslova, da bi se iz atmo-a izvukle dobre performanse mora ici uz dobru transmisiju. neko je spomenuo motor iz f1 kao primer kako moze imati malo nm a vrhunske performanse, i to je potpuno tacno. ali zato uz njega ide menjac posebno prilagodjen gotovo svakoj trci, koji ce motor uvek drzati u gornjih 2-4k rpm radnog opsega ( a vrte se do 18tak hiljada rpm )...o nekoj elasticnosti tu nema mnogo price a nema ni potrrebe...
a ni o ekonomiji...donedavno...

i sad, da ovoliko pisanije ne odbije na sam pogled, tacka... :D
Zaključana tema