Turbina
Re: Turbina
Posle hladnog starta gledam da saltam na 1800-1900 obrtaja nekih par minuta, pre nego sto se turbina "ukljuci" tj. dostigne max. obrtni moment, potom vozim do max 2100-2200 dok ne dostigne 70-80 stepeni i posle normalno.
Obicno kad se vracam kuci i ulazim u naselje (zadnjih 500-600 m), gledam da vozim na oko 1800 obrtaja, da bi se turbina sto bolje ohladila tj. da ne bi dostigla max. obrtni moment + dok nadjem mesto i parkiram se + ostavim ga minut-dva da radi u mestu sve zavisi od opterecenja, nekad i krace, al mislim da mu je to dosta posto ga ni ne teram u neke visoke obrtaje max 3.000-3.200 i to uglavnom kad preticem ili ako je neki veci uspon.
Obicno kad se vracam kuci i ulazim u naselje (zadnjih 500-600 m), gledam da vozim na oko 1800 obrtaja, da bi se turbina sto bolje ohladila tj. da ne bi dostigla max. obrtni moment + dok nadjem mesto i parkiram se + ostavim ga minut-dva da radi u mestu sve zavisi od opterecenja, nekad i krace, al mislim da mu je to dosta posto ga ni ne teram u neke visoke obrtaje max 3.000-3.200 i to uglavnom kad preticem ili ako je neki veci uspon.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbina
Odlican clanak nasih inzenjera sa Katedre za motorna vozila na Masinskom u NS.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbina
Par interesantnih pdfova sa Garrettovog sajta. Prvi opisuje pojedinosti i ostecenja turbina sa kuglicnim lezajevima, a drugi je o razletanju turbine.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Turbina, ophođenje prema istoj
Onda imamo mehanički kompresor pogonjen kaišem, imamo turbo kompresor i turbo punjač pogonjene izduvnim gasovima. U čemu je razlika ova dva zadnja, s obzirom da oba imaju turbinu pogonjenu izduvnim gasovima i sa druge strane kompresor koji sabija vazduh?perfiko je napisao:Moram da se osvrnem na ovaj tekst jer je kontroverzan i u krajnjem netačan. Naime sugeriše da su turbo punjač nije isto što i turbo kompresor. To nije istina. Turbo kompresor je isto što i turbo punjač. Postoji samo razlika između mehaničkih kompresora (punjačA) i turbo kompresora (punjača). Razlika je što prvi nemaju turbinu, već samo kompresor koji se pogoni mehanički preko remenice (najčešće), dok drugi uz kompresor imaju i turbinu u kojoj se vrši ekspanzija izduvnih gasova, i turbina pogoni kompresor. Glavna je prednost mehaničkih kompresora što su pouzdaniji i dugotrajniji, a mana što su manje efikasni, jer kao što je navedeno umesto da se pogone energijom izduvnih gasova (koja se ionako baca) koriste korisnu energiju sa kolenastog vratila.nuk je napisao: Turbo punjači su pogonjeni izduvnim gasovima pa se zbog toga pojavljuje ta zadrška dok se impeler ne zavrti do brzine koja omogućava odgovarajuću kompresiju vazduha Turbo punjači se pogone kaišem koji je sa druge strane zakačen na radilicu i time praktično rade od najmanjeg broja obrtaja.
Efikasnost
Ovo je najveća prednost turbo punjača. Turbo punjači su u principu ekonomičniji zato što se pokreću pomoću izduvnih gasova koji su da kažemo, besplatni tj. ne služe ničemu, dok turbo kompresor koristi snagu radilice i time umanjuje snagu koja je dostupna za pokretanje automobila. Turbo punjači ipak nisu potpuno efikasni zato što okretanje lopatica turbine pravi podpritisak na izduvnoj grani tako da motor ima određn otpor kada izbacuje izduvne gasove.
Dugačak je tekst, pa ispraviti sve mi je muka, ali ovo je ono glavno, a na tome čitav tekst i počiva.
Poslednja izmena od nikaragva u 21 Feb 2013, 09:35, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Turbina
Turbo punjač je isto što i turbo kompresor.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Turbina
Po meni kud i kamo zanimljivija fora je turbina kokretana električnom strujom.
Širim haos!
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Turbina
To je baš lejm, nikako zanimljivo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbina
Bice to u F1 od sledece godine.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbina
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Turbina
Odlicno, sad mi je jasan smisao onoga sto imam pod haubom
Jedino sto mi i dalje nije jasno kako se sprecava da podpritisak iz svake grane dodje do turbine.
Jedino sto mi i dalje nije jasno kako se sprecava da podpritisak iz svake grane dodje do turbine.
Re: Turbina
Podpritisak?
Re: Turbina
Jesi pogledao klip?
Re: Turbina
Naravno, zato mi nije jasno pitanje. Prvo sto ti efektivno nemas podpritisak u izduvnoj grani vec uvek nadpritisak (sa oscilacijama u istom) a imas bukvalno dve izduvne grane: jedna za prvi i cetvrti i druga za drugi i treci cilindar i svaka je vezna za svoj port na turbo delu. To je to, nama gde da se "mesaju" gasovi osim u propelerskom delu tj samoj turbini.
Re: Turbina
Mozda nesto ne shvatam dobro, ali mi onda reci na 3:00 sta je ono ispod linije atmo pritiska ako ne podpritisak? I jos on kaze da kako talas pritiska putuje, iza njega ostaje podrucje podpritiska.
Onda imamo dva takva perioda u svakoj od nezavisnih izduvnih grana.
Onda imamo dva takva perioda u svakoj od nezavisnih izduvnih grana.