Sve ovo je bilo predložene krajem 2011. a neusvojeno početkom 2012.
Centar za motorna vozila AMSS predlaze:
-dozvoliti biciklistima i motoristima kretanja tramvajskom basticom (dovelo bi do povecanja protocnosti, razdvojilo bi saobracaj vozila na 2 i 4 tocka i smanjio bi se rizik kojim su izlozeni vozaci dvotockasa kretanjem izmedju vozila)
-povecati maksimalnu brzinu na autoputu na 130 km/h -vozila pod pratnjom da postuju pesake i ogranicenja brzine
-prepravljena vozila i vozila koja su ucestvovala u tezim udesima moraju na ispitivanje -tehnicki pregledi bi izgubili dozvolu za rad posle 2 oduzimanja licenci (verovatno se misli posle 2 kaznjanavanja zabranom rada u odredjenom periodu)
-da policija moze oduzimati vozila i druge predmete a ne samo dokumente do 72 sata u cilju dokazivanja protivpravnog ponasanja
-deo ovalscenja MUP da se prebaci na Agenciju za bezbednost saobracaja (auto-skole, tehnicki pregledi, evidencija reg.vozila...)
Saobracajni fakultet u Beogradu predlaze:
-dozvoliti preticanje sporih vozila (do 25 km/h) preko pune linije odnosno tu radnju ne smatrati preticanjem
-parkiranje na trotoaru da je dozvoljeno svuda osim gde je zabranjeno a ne kao sad da je dozvoljeno samo gde postoji znak za to
-dozvoliti mogucnost da tamo gde je potrebno znak za ogranicenje brzine kroz celo naseljeno mesto bude na istom stubu sa znakom za pocetak naseljenog mesta (tamo gde je iz raznih neophodno da brzina bude manja od 50 km/h ali ne manja od 30 km/h)
Zajednica auo-skola Srbije:
-bukvalno tumacenje propisa o koriscenju zastinog prsluka (vozac ga mora imati na sebi kada izadje iz vozila) znaci da bi prsluk morao da se obuce u samom vozilu sto nekim vozaci ne bi bilo fizicki moguce, predlog je da se ova odredba izmeni
-clan 159 predvidja da ispred svakog kolskog prolaza, dvorista ili garaze bude postavljen znak o zabrani zausavljanja i parkiranja, Zajednica trazi da se i taj clan izmeni ili ukine posto nije tesko zamisliti kako bi izgledalo da se ispred svakog dvorista postavi takav znak
-kod probnih dozvola obavezno prisustvo vozaca koji ima dozvolu najmanje 5 godina prestaje kada vozac sa probnom dozvolom napuni 18 godina (ovo je potrebno definisata u clanu 182 posto sada u njemu to ne pise a logicno bi bilo)
-posto ZOBS predvidja da obuku u voznji moze vrsiti srednja skola (bukvalnim tumacenjem svaka srednja skola bi mogal da organizuje obuku) trazi se da se samo doda rec saobracajna posle reci srednja
-cemu odredba da se popravka i tehnicki pregled ne mogu vrsiti u istom servisu u period od 12 meseci od popravke ukoliko ce biti uveden video nadzor i kontrola MUP-a
-ukinuti odredbu da vozaci placaju kontrolni tehnicki pregled ukoliko se ustanovi naknadna neispravnost, tehnicki pregled moze obaviti samo licencirani kontroliri i serviseri pa samim tim vozac ne bi trebao biti odgovoran za nesto sto ne zna i sto ne ume sam da utvrdi
Department za saobracaj Fakulteta tehnickih nauka u NS predlaze:
- preticanje preko pune linije vozila koja se krecu sporije od 40 km/h ukolio se vozilo koje pretice krece barem 60 km/h
-dozvoliti skretanje desno na crveno svetlo ukoliko nema uslovna strelica osim na mestima gde je intenzivan saobracaj pesaka (pesacke zone, autobuske stanice i sl.)
-dozvoliti polukruzno okretanje na crveno svetlo
-parkiranje dozvoliti svuda gde to nikome ne smeta
-zaustavljanje vozila ne treba vremenski ogranicavati sve dok je vozac u vozilu
-trepcuce zeleno za pesake
-na odredenjenom rastojanju odpesackog prelaza nacrtati linije na osnovu kojih bi pesak znao da li vozilo moze bezbedno da se zaustavi ili ne, time bi se izbegla nagla kocenja ili da pesak u poslednjem trenutku zgazi na kolovoz
v.d. predsednika Prekrsajnog suda predlaze:
- da se umesto sadasnje odredbe o postupanju vozac prilikom nailaska na pesacki prelaz uvede obavezno zaustavljanje ispred pesackog prelaz uvek kada su pesaci na njemu, izuzetaka bi bilo u slucajevima kada je put sa vise saobracajnih traka a pesak je zakoracio sa suprotne strane i ocigledno je da ne moze doci do kontakta, kada izmedju traka postoji pesacko ostrvo a pesak je krenuo sa suprotne strane...
-vratiti uslovne kazne prvenstveno zbog onih koji svakodnevnposlove ne mogu obavlajti bez vozacke dozvole
-ukinuti odredbu po kojoj ako je neko nacinio prekrsaj na biciklu istom moze biti izrecena zabrana upravljanja automobilom
-predlog je i da se razmisli o mogucnostu ubl;azavanja kazne ukoliko prekrsilac u dogovoru sa policijom odmah prizna krivicu (npr. napravljen je prekrsaj koji podrazumeva kaznu do 15.000 do 30.000 dinara ali kazna ce biti smanjena na 8.000 ukoliko u dogovoru sa policijom odmah prizna krivicu, tada bi se tkav predlog odmah dostavio sudiji za prekrsaje koji bi po ubrzanom postupku odmah izrekao blazu kaznu)