Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od Grujic » 24 Jul 2013, 10:51

Izvor je cbc, tema je stara, ali je i onda bila u tišini, iako je bilo pametnih stvarii medijski je bilo tiho. A stvarno dobrih predloga je bilo. Možemo samo da se nadamo da će u budućnosti deo ovoga i zaživeti
Sve ovo je bilo predložene krajem 2011. a neusvojeno početkom 2012.
Centar za motorna vozila AMSS predlaze:
-dozvoliti biciklistima i motoristima kretanja tramvajskom basticom (dovelo bi do povecanja protocnosti, razdvojilo bi saobracaj vozila na 2 i 4 tocka i smanjio bi se rizik kojim su izlozeni vozaci dvotockasa kretanjem izmedju vozila)
-povecati maksimalnu brzinu na autoputu na 130 km/h -vozila pod pratnjom da postuju pesake i ogranicenja brzine
-prepravljena vozila i vozila koja su ucestvovala u tezim udesima moraju na ispitivanje -tehnicki pregledi bi izgubili dozvolu za rad posle 2 oduzimanja licenci (verovatno se misli posle 2 kaznjanavanja zabranom rada u odredjenom periodu)
-da policija moze oduzimati vozila i druge predmete a ne samo dokumente do 72 sata u cilju dokazivanja protivpravnog ponasanja
-deo ovalscenja MUP da se prebaci na Agenciju za bezbednost saobracaja (auto-skole, tehnicki pregledi, evidencija reg.vozila...)
Saobracajni fakultet u Beogradu predlaze:

-dozvoliti preticanje sporih vozila (do 25 km/h) preko pune linije odnosno tu radnju ne smatrati preticanjem
-parkiranje na trotoaru da je dozvoljeno svuda osim gde je zabranjeno a ne kao sad da je dozvoljeno samo gde postoji znak za to
-dozvoliti mogucnost da tamo gde je potrebno znak za ogranicenje brzine kroz celo naseljeno mesto bude na istom stubu sa znakom za pocetak naseljenog mesta (tamo gde je iz raznih neophodno da brzina bude manja od 50 km/h ali ne manja od 30 km/h)
Zajednica auo-skola Srbije:

-bukvalno tumacenje propisa o koriscenju zastinog prsluka (vozac ga mora imati na sebi kada izadje iz vozila) znaci da bi prsluk morao da se obuce u samom vozilu sto nekim vozaci ne bi bilo fizicki moguce, predlog je da se ova odredba izmeni
-clan 159 predvidja da ispred svakog kolskog prolaza, dvorista ili garaze bude postavljen znak o zabrani zausavljanja i parkiranja, Zajednica trazi da se i taj clan izmeni ili ukine posto nije tesko zamisliti kako bi izgledalo da se ispred svakog dvorista postavi takav znak
-kod probnih dozvola obavezno prisustvo vozaca koji ima dozvolu najmanje 5 godina prestaje kada vozac sa probnom dozvolom napuni 18 godina (ovo je potrebno definisata u clanu 182 posto sada u njemu to ne pise a logicno bi bilo)
-posto ZOBS predvidja da obuku u voznji moze vrsiti srednja skola (bukvalnim tumacenjem svaka srednja skola bi mogal da organizuje obuku) trazi se da se samo doda rec saobracajna posle reci srednja
-cemu odredba da se popravka i tehnicki pregled ne mogu vrsiti u istom servisu u period od 12 meseci od popravke ukoliko ce biti uveden video nadzor i kontrola MUP-a
-ukinuti odredbu da vozaci placaju kontrolni tehnicki pregled ukoliko se ustanovi naknadna neispravnost, tehnicki pregled moze obaviti samo licencirani kontroliri i serviseri pa samim tim vozac ne bi trebao biti odgovoran za nesto sto ne zna i sto ne ume sam da utvrdi
Department za saobracaj Fakulteta tehnickih nauka u NS predlaze:

- preticanje preko pune linije vozila koja se krecu sporije od 40 km/h ukolio se vozilo koje pretice krece barem 60 km/h
-dozvoliti skretanje desno na crveno svetlo ukoliko nema uslovna strelica osim na mestima gde je intenzivan saobracaj pesaka (pesacke zone, autobuske stanice i sl.)
-dozvoliti polukruzno okretanje na crveno svetlo
-parkiranje dozvoliti svuda gde to nikome ne smeta
-zaustavljanje vozila ne treba vremenski ogranicavati sve dok je vozac u vozilu
-trepcuce zeleno za pesake
-na odredenjenom rastojanju odpesackog prelaza nacrtati linije na osnovu kojih bi pesak znao da li vozilo moze bezbedno da se zaustavi ili ne, time bi se izbegla nagla kocenja ili da pesak u poslednjem trenutku zgazi na kolovoz
v.d. predsednika Prekrsajnog suda predlaze:

- da se umesto sadasnje odredbe o postupanju vozac prilikom nailaska na pesacki prelaz uvede obavezno zaustavljanje ispred pesackog prelaz uvek kada su pesaci na njemu, izuzetaka bi bilo u slucajevima kada je put sa vise saobracajnih traka a pesak je zakoracio sa suprotne strane i ocigledno je da ne moze doci do kontakta, kada izmedju traka postoji pesacko ostrvo a pesak je krenuo sa suprotne strane...
-vratiti uslovne kazne prvenstveno zbog onih koji svakodnevnposlove ne mogu obavlajti bez vozacke dozvole
-ukinuti odredbu po kojoj ako je neko nacinio prekrsaj na biciklu istom moze biti izrecena zabrana upravljanja automobilom
-predlog je i da se razmisli o mogucnostu ubl;azavanja kazne ukoliko prekrsilac u dogovoru sa policijom odmah prizna krivicu (npr. napravljen je prekrsaj koji podrazumeva kaznu do 15.000 do 30.000 dinara ali kazna ce biti smanjena na 8.000 ukoliko u dogovoru sa policijom odmah prizna krivicu, tada bi se tkav predlog odmah dostavio sudiji za prekrsaje koji bi po ubrzanom postupku odmah izrekao blazu kaznu)

Wolfy
Postovi: 1145
Pridružio se: 30 Dec 2012, 15:15
Garaža: BMW 535d
Lokacija: Beograd

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od Wolfy » 24 Jul 2013, 12:16

v.d. predsednika Prekrsajnog suda predlaze:

- da se umesto sadasnje odredbe o postupanju vozac prilikom nailaska na pesacki prelaz uvede obavezno zaustavljanje ispred pesackog prelaz uvek kada su pesaci na njemu, izuzetaka bi bilo u slucajevima kada je put sa vise saobracajnih traka a pesak je zakoracio sa suprotne strane i ocigledno je da ne moze doci do kontakta, kada izmedju traka postoji pesacko ostrvo a pesak je krenuo sa suprotne strane...
-vratiti uslovne kazne prvenstveno zbog onih koji svakodnevnposlove ne mogu obavlajti bez vozacke dozvole
-ukinuti odredbu po kojoj ako je neko nacinio prekrsaj na biciklu istom moze biti izrecena zabrana upravljanja automobilom
-predlog je i da se razmisli o mogucnostu ubl;azavanja kazne ukoliko prekrsilac u dogovoru sa policijom odmah prizna krivicu (npr. napravljen je prekrsaj koji podrazumeva kaznu do 15.000 do 30.000 dinara ali kazna ce biti smanjena na 8.000 ukoliko u dogovoru sa policijom odmah prizna krivicu, tada bi se tkav predlog odmah dostavio sudiji za prekrsaje koji bi po ubrzanom postupku odmah izrekao blazu kaznu)
Pa da vidim,da li bi onda bili samoubice,kao sto su sada!
Inace,slazem se I da treba da se poveca brzina na autoputu,ja bih stavio 140 km/h.
Da moze da se parkira svugde de nema zabrane (sto ruku na srce svi mi I radimo svakodnevno,cak nisam znao ni da je to prekrsaj :pardon: ) )
Preticanje raktora,uvek I svugde,naravno bez izlaganja opasnosti.
I,polukruzno na crvenom,nije losa ideja :doubleup:

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od kapor » 24 Jul 2013, 16:11

Ogranicebje od 140 km\h na auto putu je mnogo jer bi sa prekoracenjem od 30 km\h vozio 170 km\h i nebi ti bila oduzeta dozvola sto je mnogo za nas auto put.

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14138
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od pedja » 24 Jul 2013, 19:33

+1
Ogranicenje od 140 nasem coveku znaci da je "dozvoljeno" bar 160-170.

Moze i 140, ali da se margina ogranicenja promeni i postuje.
Mislim da je 130 sasvim OK, sa 5-10% tolerancije. Ma i sa konstantnih 120 na autoputu, malo njih me pretekne. Nema potrebe za nekim povecanjem, jer svi znaju koliko se tolerise. Ljudska psiha je cudo. Da dignu na 200, ko moze, vozio bi i 220, iako mozda ranije nikada nije presao 170.

TT

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od Kuzmanovic » 24 Jul 2013, 21:10

Slazem se sa Kaporom i Pedjom za ogranicenje na autoputu.

Stvari koje su po meni cista glupost su:
-dozvoliti biciklistima i motoristima kretanja tramvajskom basticom (dovelo bi do povecanja protocnosti, razdvojilo bi saobracaj vozila na 2 i 4 tocka i smanjio bi se rizik kojim su izlozeni vozaci dvotockasa kretanjem izmedju vozila) - da li je gospoda iz AMSS-a razmisljala sta bi bilo da biciklista sa svojim gumama uleti u sine i krene da pada a iza njega se nalazi tramvaj od 22 tone koji ne moze odmah da ukoci, da ne spominjem da je tramvaj u 90% slucajeva brzi od bicikliste

-dozvoliti polukruzno okretanje na crveno svetlo - da li ovo treba komentarisati uopste?! kada se radi polukruzno, to znaci da ulazis nekome u traku ko ima zeleno svetlo i u jednom trenutku se okreces direktno ka njemu

-parkiranje dozvoliti svuda gde to nikome ne smeta - kada bi ovo uveli, trotoari i biciklisticke staze ne bi vise postojale. Nasem narodu ne treba dozvoliti da u saobracaju sami donose odluke na osnovu subjektivnog misljenja.

-vratiti uslovne kazne prvenstveno zbog onih koji svakodnevnposlove ne mogu obavlajti bez vozacke dozvole - mozda za neke lakse prekrsaje, ali zasto bi nekom taksisti ili autoprevozniku bilo oprosteno ako je "malo" vise popio a ne nekom pekaru, mlekaru, apotekaru? Sto je on bolji od njih?!

Ostali predlozi su odlicni. Ali ovo sto sam naveo je :kuku:

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od H4wkeye » 24 Jul 2013, 22:33

:plusone: Slazem se. To sto si naveo je debilozno. Ostalo je uglavnom ok.

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od Paja » 24 Jul 2013, 22:46

Kuzmanovic je napisao:Stvari koje su po meni cista glupost su:
-dozvoliti biciklistima i motoristima kretanja tramvajskom basticom (dovelo bi do povecanja protocnosti, razdvojilo bi saobracaj vozila na 2 i 4 tocka i smanjio bi se rizik kojim su izlozeni vozaci dvotockasa kretanjem izmedju vozila) - da li je gospoda iz AMSS-a razmisljala sta bi bilo da biciklista sa svojim gumama uleti u sine i krene da pada a iza njega se nalazi tramvaj od 22 tone koji ne moze odmah da ukoci, da ne spominjem da je tramvaj u 90% slucajeva brzi od bicikliste
Mislim da se mislilo više na motore nego bicikle. Bicikliste niko ne kontroliše i sve im je dozvoljeno. Vrlo često vozim bicikl šinama po Bulevaru i nisu šine problem ako iole gledaš gde voziš, a moje gume su takve da komotno upadaju. Kod motora je ta opasnost daleko manje izražena.
Kuzmanovic je napisao:-parkiranje dozvoliti svuda gde to nikome ne smeta - kada bi ovo uveli, trotoari i biciklisticke staze ne bi vise postojale. Nasem narodu ne treba dozvoliti da u saobracaju sami donose odluke na osnovu subjektivnog misljenja.
Opet mislim da je nespretno napisano ili loše preneto i da se mislilo da parkiranje bude dozvoljeno svuda gde nije izričito zabranjeno.
Kuzmanovic je napisao:vratiti uslovne kazne prvenstveno zbog onih koji svakodnevnposlove ne mogu obavlajti bez vozacke dozvole - mozda za neke lakse prekrsaje, ali zasto bi nekom taksisti ili autoprevozniku bilo oprosteno ako je "malo" vise popio a ne nekom pekaru, mlekaru, apotekaru? Sto je on bolji od njih?!
Uslov bi trebalo vratiti. Činjenica je da bi profesionalci imali najviše koristi od toga jer bi im se najviše gledalo kroz prste, ali bi korist imali i ostali. Zašto oduzeti dozvolu nekome ko jednom u deset godina napravi prekršaj kad je očigledno da nije incidentan vozač. Dovoljno mu je dati i uslov.

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od Grujic » 25 Jul 2013, 01:30

Ko što reče paja, ovo je član foruma samo sažeo, znači sve bi bilo jasno definisano, prema tome Kutmanoviču, u tvojoj verziji bi to smetalo :mrgreen:

To za parkiranje u Bg jeste realna potreba.

I za uslov je dobra stvar, pogotovo za "nehtatne" (pajo :mrgreen: ) prekršaje. I za svakog, a pogotovo za one koji od toga žive..

To za crveno jeste glupost, ali uvek uslovno desno i nije loša opcija...

Onda ovo sa zapisnikom... Što sam ispustio :kuku:
- Da zapisnik vise ne vazi bez potpisa. Ako vozac ne potpise zapisnik pravno bi se smatralo da ima primedbu na njega te da to nije verodostojan dokaz o ucinjenom prekrsaju. Vozaci bi mogli primedbu da daju i pred sudijom odnonso posle sacinjavanja zapisnika pa bi na taj nacin ZOBS bio uskladjen za Zakonom o opstem upravnom postupku.
Možda jednog dana :)

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od Kuzmanovic » 25 Jul 2013, 01:46

@Paja Ne znam sta bih odgovorio na ovo, u pravu si u potpunosti, dok sam ja dao svoje laicko misljenje.
Jedino bih samo rekao za tvoju voznju bicikle po sinama da je to ok, ali mislim da velika vecina biciklista ne bi bila sposobna za ucestvovanje u brzom saobracaju. Cist primer je biciklisticka staza na Adi gde vozaci ne mogu ili ne znaju da drze pravac na bicikli, a kamoli da aktivno gledaju oko sebe i voze brzinama iznad 25 km/h.

@Grujic, nisam provalio da je neki forumas sazeo predloge, mislio sam da su tako napisale ove institucije, sad je jasnije. :thumbup:

Ali ja i dalje stojim pri ovome za parkiranje. Realno, jeste problem u Beogradu, ali po ovome moze da dodje lik sa automobilom od 4 metra na one izgradjene parkinge, gde na nekoliko parking mesta ima jedno mesto ali je tu zasadjeno drvo, i da natera automobil koliko moze da udje i da mu zadnji deo automobila ostati na ulici, jer je on "procenio da nikome ne smeta", pa ga ti koji ides regularno svojom trakom obilazi jer eto, on je mislio... Ovo je jedan banalan primer koji mi je prvi pao na pamet, koji ukazuje na ono sto hocu da kazem.
Ako ce da se resava pitanje parking mesta, neka se rusi upravo to drvece, izgradjuju parking garaze, izmestaju poslovni objekti iz centra i slicno, a ne da se ostavlja nekim vozacima da procenjuju i misle.

Uslovno desno je odlicna opcija, sa time se slazem i to treba uvesti pod hitno, ali polukruzno okretanje na crveno svetlo je ravno ideji jednog ucenika osnovne skole.

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od ftj » 25 Jul 2013, 01:49

To za motocikliste i bicikliste su možda mislili na žutu traku što bi i imalo logike(bar za motore).

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od Kuzmanovic » 25 Jul 2013, 01:58

Ne verujem, posto je zuta traka obicno krajnja desna traka, a biciklisti(osim onih nenormalnih) na pravcu voze uz desnu ivicu kolovoza sto ce reci da su vec u zutoj traci. :D

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od Grujic » 25 Jul 2013, 02:00

Kuzmanovic je napisao:@Paja Ne znam sta bih odgovorio na ovo, u pravu si u potpunosti, dok sam ja dao svoje laicko misljenje.
Jedino bih samo rekao za tvoju voznju bicikle po sinama da je to ok, ali mislim da velika vecina biciklista ne bi bila sposobna za ucestvovanje u brzom saobracaju. Cist primer je biciklisticka staza na Adi gde vozaci ne mogu ili ne znaju da drze pravac na bicikli, a kamoli da aktivno gledaju oko sebe i voze brzinama iznad 25 km/h.

@Grujic, nisam provalio da je neki forumas sazeo predloge, mislio sam da su tako napisale ove institucije, sad je jasnije. :thumbup:

Ali ja i dalje stojim pri ovome za parkiranje. Realno, jeste problem u Beogradu, ali po ovome moze da dodje lik sa automobilom od 4 metra na one izgradjene parkinge, gde na nekoliko parking mesta ima jedno mesto ali je tu zasadjeno drvo, i da natera automobil koliko moze da udje i da mu zadnji deo automobila ostati na ulici, jer je on "procenio da nikome ne smeta", pa ga ti koji ides regularno svojom trakom obilazi jer eto, on je mislio... Ovo je jedan banalan primer koji mi je prvi pao na pamet, koji ukazuje na ono sto hocu da kazem.
Ako ce da se resava pitanje parking mesta, neka se rusi upravo to drvece, izgradjuju parking garaze, izmestaju poslovni objekti iz centra i slicno, a ne da se ostavlja nekim vozacima da procenjuju i misle.

Uslovno desno je odlicna opcija, sa time se slazem i to treba uvesti pod hitno, ali polukruzno okretanje na crveno svetlo je ravno ideji jednog ucenika osnovne skole.
Ruši drveće, izvini ali moram :srbin:

Pa definisalo bi se precizno, kažem ti, ovo je samo opisno, al bi to u zakonu bilo egzaktnije,po metrima na primer...

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Ranije predložene i odbačene izmene ZOBSa

Post od Kuzmanovic » 25 Jul 2013, 02:29

Dobro, nisam mislio da se sada poruse sva drveca u gradu. To sam vise navodio sta mi je prvo padalo na pamet.

Odgovori