Mercedes Benz W123
Mercedes Benz W123
Neuništiv, nepoderiv, dugotrajan, pouzdan ... Ovim rečima najbolje može da se opiše jedinstveni model Mercedesa, pod internom kodnom oznakom W123. Automobil koji su taksisti obožavali, a gastarbajteri sa ponosom dovozili u tadašnju Jugoslaviju, je i danas moguće videti na ulicama u relativno pristojnom stanju. Već po početku proizvodnje probne (nulte) serije 1975. godine, Mercedes se našao u problemu, jer nije mogao da isprati veliku porudžbinu. Za mnoge kupce vreme isporuke željenog modela, od tri meseca do godinu dana, je jednostavno bilo neprihvatljivo dugo, zbog čega su radnici u Mercedesu zadovoljno trljali ruke. Naime, svi zaposleni u Mercedesu su bili u privilegovanom položaju u odnosu na ostale kupce i svoje modele su dobijali znatno pre redovnih kupaca. Preduzimljivi radnici su momentalno iskoristili priliku za dodatnom zaradom, pa su se tako dugi niz godina nove limuzine kupovale preko reda, i po dosta višoj ceni. U nekim slučajevima je bilo potrebno izdvojiti čak 5.000 maraka više u odnosu na početnu cenu od 18.870 DM.
Januara 1976. godine Mercedes je zvanično prikazao javnosti novu generaciju E klase. Konstrukcijski W123 je preuzeo dosta komponenti sa svog prethodnika, ali je nakon osam godina razvoja svaki deo dodatno unapređen. Sa dizajnerske strane W123 predstavlja vrlo dobru evoluciju poznatog i prepoznatljivog dizajna prethodnika (W115). Sedan verzija je prva ponuđena kupcima, a do kraja proizvodnje 1986. godine ova verzija je činila 90 % od ukupne proizvodnje, odnosno skoro 2.4 miliona primeraka. Coupe verzija, predstavljena u proleće 1976. godine, se odlikovala nešto kraćim međuosovinskim rastojanjem (2.710 mm). Ponuda motora za kupe su činile verzije 230C (kasnije 230CE) i 280C/CE na većini tržišta; dok je za tržište Severne Amerike na raspolaganju bila i verzija 300CD. Lang verzija, predstavljena avgusta 1977. godine, je od standardne bila duža za 630 mm. Karoserija je u zadnjem delu bila produžena na prilično jednostavan način i to tako što su zadnja vrata bila zavarena za strukturnu osnovu prednjih. Produžena verzija je bila na raspolaganju kupcima u verzijama 240D, 300D i 250. Na salonu automobila u Frankfurtu 1977. godine je predstavljena karavan, odnosno Touring/Transport verzija. Proizvodnja karavana je počela u martu 1978. godine u fabrici u Bremenu.
Što se unapređenja i tehničkih novina tiče W123 je 1979. godine dobio prvi turbo dizel motor, dostupan samo u kombinaciji sa automatskim menjačem. 1982. godine dolazi do blagog osvežavanja karoserije, prednji farovi su umesto okrugle od sada u četvorougaonoj formi, servo upravljač i petostepena manuelna transmisija postaju standardni. ABS sistem postaje deo opcione opreme od 1980. godine, dok vazdušni jastuk postaje deo opcione opreme 1982. godine. Servo kočnice sa četiri diska su deo standardne opreme, kao i katalizator, koji postaje sastavni deo motora sa ubrizgavanjem od 1984. godine.
W123 je bio nuđen sa zaista velikim brojem benzinskih i dizel motora, u rasponu snage od 54 do 185 KS. Ponudu motora su činili - 200, 200 D, 200 T, 230 (1977-1978), 230 E, 230 C, 230 CE, 230 T, 230 TE, 240 D (1977-1983), 240 TD, 240 D (Lang), 250, 250 T, 250 (Lang), 280, 280 E (1977-1981), 280 CE (1978-1981), 280 TE, 300 D (1977-1981), 300 TD (1979-1980), 300 TD turbodiesel (1981-1985), 300 D turbodiesel (1982-1985) (SAD tržište), 300 CD (1978-1981) (SAD tržište), 300 CD turbodiesel (1982-1985) (SAD tržište) Najčešća verzija je bila 240D – 455.000 primeraka.
Kada je pouzdanost ove Mercedesove serije u pitanju, prema istraživanju ADAC-a W123 je držao vrh liste pouzdanosti. Verzija 200D je imala prosečno 852.777 Km kada se prvi veći kvar pojavio. Na kraju samo još jedno podsećanje na veliki prodajni uspeh serije W123. U periodu od 1976. do 1986. godine je ukupno proizvedeno 2.696.915 primeraka (2.397.514 sedana, 99.884 kupea i 199.517 karavana). 1980. godine u SR Nemačkoj je registrovano 202.252 primerka Mercedesa W123, dok je Vokswagen bio drugi sa 200.892 Golfa.
Januara 1976. godine Mercedes je zvanično prikazao javnosti novu generaciju E klase. Konstrukcijski W123 je preuzeo dosta komponenti sa svog prethodnika, ali je nakon osam godina razvoja svaki deo dodatno unapređen. Sa dizajnerske strane W123 predstavlja vrlo dobru evoluciju poznatog i prepoznatljivog dizajna prethodnika (W115). Sedan verzija je prva ponuđena kupcima, a do kraja proizvodnje 1986. godine ova verzija je činila 90 % od ukupne proizvodnje, odnosno skoro 2.4 miliona primeraka. Coupe verzija, predstavljena u proleće 1976. godine, se odlikovala nešto kraćim međuosovinskim rastojanjem (2.710 mm). Ponuda motora za kupe su činile verzije 230C (kasnije 230CE) i 280C/CE na većini tržišta; dok je za tržište Severne Amerike na raspolaganju bila i verzija 300CD. Lang verzija, predstavljena avgusta 1977. godine, je od standardne bila duža za 630 mm. Karoserija je u zadnjem delu bila produžena na prilično jednostavan način i to tako što su zadnja vrata bila zavarena za strukturnu osnovu prednjih. Produžena verzija je bila na raspolaganju kupcima u verzijama 240D, 300D i 250. Na salonu automobila u Frankfurtu 1977. godine je predstavljena karavan, odnosno Touring/Transport verzija. Proizvodnja karavana je počela u martu 1978. godine u fabrici u Bremenu.
Što se unapređenja i tehničkih novina tiče W123 je 1979. godine dobio prvi turbo dizel motor, dostupan samo u kombinaciji sa automatskim menjačem. 1982. godine dolazi do blagog osvežavanja karoserije, prednji farovi su umesto okrugle od sada u četvorougaonoj formi, servo upravljač i petostepena manuelna transmisija postaju standardni. ABS sistem postaje deo opcione opreme od 1980. godine, dok vazdušni jastuk postaje deo opcione opreme 1982. godine. Servo kočnice sa četiri diska su deo standardne opreme, kao i katalizator, koji postaje sastavni deo motora sa ubrizgavanjem od 1984. godine.
W123 je bio nuđen sa zaista velikim brojem benzinskih i dizel motora, u rasponu snage od 54 do 185 KS. Ponudu motora su činili - 200, 200 D, 200 T, 230 (1977-1978), 230 E, 230 C, 230 CE, 230 T, 230 TE, 240 D (1977-1983), 240 TD, 240 D (Lang), 250, 250 T, 250 (Lang), 280, 280 E (1977-1981), 280 CE (1978-1981), 280 TE, 300 D (1977-1981), 300 TD (1979-1980), 300 TD turbodiesel (1981-1985), 300 D turbodiesel (1982-1985) (SAD tržište), 300 CD (1978-1981) (SAD tržište), 300 CD turbodiesel (1982-1985) (SAD tržište) Najčešća verzija je bila 240D – 455.000 primeraka.
Kada je pouzdanost ove Mercedesove serije u pitanju, prema istraživanju ADAC-a W123 je držao vrh liste pouzdanosti. Verzija 200D je imala prosečno 852.777 Km kada se prvi veći kvar pojavio. Na kraju samo još jedno podsećanje na veliki prodajni uspeh serije W123. U periodu od 1976. do 1986. godine je ukupno proizvedeno 2.696.915 primeraka (2.397.514 sedana, 99.884 kupea i 199.517 karavana). 1980. godine u SR Nemačkoj je registrovano 202.252 primerka Mercedesa W123, dok je Vokswagen bio drugi sa 200.892 Golfa.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Mercedes Benz W123
Ciganska radost ili ne,meni je zao sto smo prodali nas crveni 300D... 124-ke mi i nije zao i ako mi je u sustini lepsi auto i po mom misljenju najlepsi i najtrajniji automobil ikada.
Jednostavno,taj auto je nesto sasvim drugacije. Sama voznja ispunjava coveka nekim specijalnim osecajem,meni nikada nije bio sranje,niti los.
Jednostavno,taj auto je nesto sasvim drugacije. Sama voznja ispunjava coveka nekim specijalnim osecajem,meni nikada nije bio sranje,niti los.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Mercedes Benz W123
Kolega na poslu ga ima (predstavio sam ga bio na predhodnom gorumu) stvarno neunistiv automobil, vise se tako nesto serijski nikad nece praviti.
- bozza1979
- Postovi: 538
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:01
- Garaža: Škoda Scala 1.0TSI & Hyundai Getz 1.1
- Lokacija: Beograd
Re: Mercedes Benz W123
Jos jedan od modela koji su mi se oduvek svidjali... Imao sam prilike da se vozim u njemu samo u taksijima...
Poslednji put, pre par godina, seo sam u jedan plavi, fenomenalno ocuvan... Kakva laaaadja...
Secam se, 1996. kad sam sa roditeljima krenuo na more u Grcku, Alekom, sa kamp prikolicom... Aleko, ko Aleko, nije otisao daleko (samo tada). Nadjosmo nekog majstora, dosao belom 123, 200D, zakacio nas i vukao bez ikakvih problema nekih 30km Vozic napravio 123, aleko, prikolica... atrakcija kroz Nis, do njegovog servisa
Poslednji put, pre par godina, seo sam u jedan plavi, fenomenalno ocuvan... Kakva laaaadja...
Secam se, 1996. kad sam sa roditeljima krenuo na more u Grcku, Alekom, sa kamp prikolicom... Aleko, ko Aleko, nije otisao daleko (samo tada). Nadjosmo nekog majstora, dosao belom 123, 200D, zakacio nas i vukao bez ikakvih problema nekih 30km Vozic napravio 123, aleko, prikolica... atrakcija kroz Nis, do njegovog servisa
- bane valjevo
- Postovi: 3224
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
- Garaža: Hyundai Getz 1.3b
- Lokacija: Beograd-Valjevo
Re: Mercedes Benz W123
Nikada mi se nije nesto preterano svidjao. Mislim, neunistiv je i to sve stoji, ali nekako... Ali zato W124
Gezo ajde predstavi W124!!!
Ima da kupim jednog dizela 2.0, da ga u potpunosti sredim cakum-pakum, da ga drzim pod ciradom i vozim subotom i nedeljom...
Gezo ajde predstavi W124!!!
Ima da kupim jednog dizela 2.0, da ga u potpunosti sredim cakum-pakum, da ga drzim pod ciradom i vozim subotom i nedeljom...
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mercedes Benz W123
Treba da pišem prvo tekst za nekog francuza, W124 će morati da sačeka.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Mercedes Benz W123
Ovo je ladja, pliva na putu. Malo sam ga vozio, i bio sam iznenadjen da posle 30 godina ima brutalne kocnice, bolje nego neki noviji sa ABS-om, kopa u mestu. Sto se tice trajnosti i neusnistivosti tu je sampion. Gledam sad polovne automobile i ima nekoliko lepih primeraka, mada bih sad uzeo coupe varijantu, bas je smekerica.
Re: Mercedes Benz W123
Neko reče da mu se ne sviđa linija.tada kad je izišao bio je ko svemirski brod.jedino mi se u to vreme više sviđala Manta, i Ford kortina!A ni BMW 2002 nije bio loš mada je malo stariji.Uglavnom 123-ka more ladno u fetiše zajedno sa bubom, spačekom, minijem ,đulijetom...
Re: Mercedes Benz W123
Prijatelji su 80 i neke doterali iz nemacke w123 al je bio benzinac.
Kakva je to ladja bila pogotovo za nas koji smo negde u to vreme iz fice presli u stojdzu.
p.s. Jbt Mecka je pre 30 god furala servo a ja dan danas na Loganu nemam Izem ti klotaru.
Kakva je to ladja bila pogotovo za nas koji smo negde u to vreme iz fice presli u stojdzu.
p.s. Jbt Mecka je pre 30 god furala servo a ja dan danas na Loganu nemam Izem ti klotaru.
Re: Mercedes Benz W123
Ja se sećam, poznih 70tih i ranih 80tih, kako je ovaj auto odavao utisak modernosti....
Re: Mercedes Benz W123
A onda je her Žika i ostala dijaspora pokačila potkovice na hladnjake...
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Mercedes Benz W123
Ovaj model mi je najodbojniji od svih Mercedesa. Podseća me na balkansku šabaniju...
Ђенерал Јанковић
Re: Mercedes Benz W123
Nemci su najvise kacili potkovice,kod nas to nije popularno...
snork,sto na sabaniju,mene na 90-e i kurcenje podseca 124-ka
snork,sto na sabaniju,mene na 90-e i kurcenje podseca 124-ka
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.