Akvaplaning
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Akvaplaning
Na slikama se vidi da je podloga vlažna.
Ako je pre incidenta padala neka jaka kiša, letnji pljusak i sl. evo šta je moglo da se desi i izazove okretanje.
http://www.youtube.com/watch?v=mERAaeCrj0E
Ako je pre incidenta padala neka jaka kiša, letnji pljusak i sl. evo šta je moglo da se desi i izazove okretanje.
http://www.youtube.com/watch?v=mERAaeCrj0E
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Re: Ne brže od života!
Ovo na snimku je led ispod vode,100 posto.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Akvaplaning
Možda, ne znam ali je youtube pun snimaka akvaplaninga gde nije bilo leda ispod vode pa se vidi da se ljudi okreću ko na ringišpilu.
http://www.youtube.com/watch?v=Jqs4kDZ1bmo
http://www.youtube.com/watch?v=lCQYm0MDpxo#t=24
Možda je ovo najbolji primer akvaplaninga + brzina + glupiranje.
Jasno se vidi da su u šorcevima.
http://www.youtube.com/watch?v=6DPQhiSH218
http://www.youtube.com/watch?v=Jqs4kDZ1bmo
http://www.youtube.com/watch?v=lCQYm0MDpxo#t=24
Možda je ovo najbolji primer akvaplaninga + brzina + glupiranje.
Jasno se vidi da su u šorcevima.
http://www.youtube.com/watch?v=6DPQhiSH218
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Re: Ne brže od života!
Akvaplaning je vrlo zajeban,meni se desilo da se ukljucujem na auto put u sred letnjeg pljuska, i u ubrzavanju u trecoj sa oko 100km\h auto je ostao u mestu,obrtaji usli u crveno i cajger pokazao 150km\h sreca sto sam isao pravo,da sam kojim slucajem bio u krivini ko zna gde bi zavrsio.
Re: Ne brže od života!
Ne,rekao sam samo za onaj snimak,jer se vidi da je sneg i slicno,a i rekao bih da nisu svi isli velikom brzinom,kamioni pogotovo,pa se svejedno izokretali...
Veoma je tesko da aquaplaning uhvati kamione,zbog tezine,pa zato kazem. A voda je sigurno imala uticaja na okretanje.
Naravno da je aquaplaning zajebana stvar
Veoma je tesko da aquaplaning uhvati kamione,zbog tezine,pa zato kazem. A voda je sigurno imala uticaja na okretanje.
Naravno da je aquaplaning zajebana stvar
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Ne brže od života!
Može i kamione da uhvati. Površina koju gaze je proporcionalna težini.
Tapatalk Pro
Tapatalk Pro
Re: Ne brže od života!
Verujem da moze,ali cenim da je to dosta teze,pogotovo sa poprilicno manjom brzinom kretanja istih...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Ne brže od života!
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Re: Ne brže od života!
Nisam siguran u ovo. Pored toga mislim su sare na putnickim vozilima u principu plice...nidza je napisao:Može i kamione da uhvati. Površina koju gaze je proporcionalna težini.
Tapatalk Pro
Re: Ne brže od života!
Zašto imaju duboke šare ako ne postoji strah od akvaplaninga?
Verovatno kamioni imaju veći pritisak po kv.cm od automobila, ali ta razlika ne bi trebala da bude drastična, jer bi urnisali asfalt u kratkom vremenu, plus ne bi mogli da se zaustave, nego bi imali trag kočenja kao voz, koji se meri kilometrima. Možda grešim, jer realno nemam pojma kolika je tačno gazna površina kamiona, ali iz previše zdravorazumskih (inžinjerskih) razloga, ta površina mora da prati i težinu vozila.
Njihovi točkovi su velikog prečnika i velike širine, a često imaju po osovini 4 točka da raspodele pritisak, tako da je dodirna površina sa afaltom mnogo veća nego kod automobila. Što je veći kamion, ima veće dimenzija točka i više osovina.
Verovatno kamioni imaju veći pritisak po kv.cm od automobila, ali ta razlika ne bi trebala da bude drastična, jer bi urnisali asfalt u kratkom vremenu, plus ne bi mogli da se zaustave, nego bi imali trag kočenja kao voz, koji se meri kilometrima. Možda grešim, jer realno nemam pojma kolika je tačno gazna površina kamiona, ali iz previše zdravorazumskih (inžinjerskih) razloga, ta površina mora da prati i težinu vozila.
Njihovi točkovi su velikog prečnika i velike širine, a često imaju po osovini 4 točka da raspodele pritisak, tako da je dodirna površina sa afaltom mnogo veća nego kod automobila. Što je veći kamion, ima veće dimenzija točka i više osovina.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Ali imaju veće i dublje šare, brzina je ipak manja, a sama bara je ista i površinski i dubinski, i logično je da teže padne manjem i bržem točku.
Ne da ne postoji kod njih, al su verovatno pošteđeniji.
Ne da ne postoji kod njih, al su verovatno pošteđeniji.
Re: Ne brže od života!
Ne potcenjuj vodu, čamac izglisira već sa 40tak kilometara na čas. Ako ima skijaša na vodi, znaju koliko je voda tvrda i pri malim brzinama.
Re: Ne brže od života!
Nije ti bas neko poredjenje Em je pritisak u moru/jezeru drugaciji nego u bari,em je camac stvoren za to da pluta po vodi,dok je uloga kamiona totalno suprotna.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Ne brže od života!
kakav pritisak je razlicit u moru nego u bari?
grujic je lepo rekao, pored kontaktne povrsine, veoma bitan cinilac je i brzina kojom se vozilo krece, sto je veca, veca je i kolicina vode koju guma treba da izbaci pod sobom. mislim da sam za neke gume/patentirane sare cak nalazio i taj podatak, koliko vode koja moze da izbaci u sekundi...
bas steta sto nisam slikao pre neko jutro, vozio sam se po onoj kisi autobusom na autoputu, i i pored toga sto sam ocekivao da se bus drugacije ponasa bio sam iznenadjen kolicinom vode ispod tockova koju je izbacivao bukvalno u mlazevima... nisam neki strucnjak za kamionske/autobuske gume, ali sam siguran da je odnos kontaktne povrsine i tezine kod tih teskih vozila mnogo manji nego kod automobila, kao i sto im je pritisak u gumama znatno veci, i to utice na smanjenje mogucnosti akvaplaninga. kako zbog vode, tako i zbog bljuzgavice, secam se prosle zime kako sam lepo vozio iza busa po snegu pri temperaturi oko nule gde se sneg gotovo momentalno topio, bus je isao i bukvalno istavljao iza sebe dve trake gotovo cistog puta po kom se mnogo lakse vozilo nego u traci pored...nidza je napisao:Zašto imaju duboke šare ako ne postoji strah od akvaplaninga?
Verovatno kamioni imaju veći pritisak po kv.cm od automobila, ali ta razlika ne bi trebala da bude drastična, jer bi urnisali asfalt u kratkom vremenu, plus ne bi mogli da se zaustave, nego bi imali trag kočenja kao voz, koji se meri kilometrima. Možda grešim, jer realno nemam pojma kolika je tačno gazna površina kamiona, ali iz previše zdravorazumskih (inžinjerskih) razloga, ta površina mora da prati i težinu vozila.
Njihovi točkovi su velikog prečnika i velike širine, a često imaju po osovini 4 točka da raspodele pritisak, tako da je dodirna površina sa afaltom mnogo veća nego kod automobila. Što je veći kamion, ima veće dimenzija točka i više osovina.
grujic je lepo rekao, pored kontaktne povrsine, veoma bitan cinilac je i brzina kojom se vozilo krece, sto je veca, veca je i kolicina vode koju guma treba da izbaci pod sobom. mislim da sam za neke gume/patentirane sare cak nalazio i taj podatak, koliko vode koja moze da izbaci u sekundi...
Re: Ne brže od života!
Podsetio si me ovim postom na kefalicu. Je'l moguće da se ja 20 godina stariji bolje sećam fizike iz osnovne škole?Xepoj87 je napisao:Nije ti bas neko poredjenje Em je pritisak u moru/jezeru drugaciji nego u bari,em je camac stvoren za to da pluta po vodi,dok je uloga kamiona totalno suprotna.
Sent from my HTC One using Tapatalk