Ugradnja fabričkog woofera u Punta
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Gospodo draga, povezah woofer kako ste tražili, skinuh onaj jedan kabal sa minusa i prebacih ga (udvojih) na plus (dodao sam i osigurač), a pozadi najkraće što sam mogao spojih crni kabal (minus) sa šasijom preko takođe udvojenog kabla, istog onog kao što dovodi i plus, ali... Sada mi je woofer stalno pod naponom iako je plejer ugašen? Čujem ga kako zuji kada ga spojim (zato sam ga momentalno i otkačio, sada trenutno nije povezan .). A i minus kabal mi varniči kada ga spajam na šasiju...!? Sa onim ranijim "pogrešnim setapom" to nije bio slučaj, woofer je "ćutao" i nisam imao varničenje kod povezivanja kablova... Šta to znači? Pobuda se sada mora uzeti sa nekog drugog pina? Ili da ja lepo vratim sve kako je i bilo...
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
pa cekaj ti si samo du;irao kabal, skratio minus i dodao osigurac, to ne menja semu i ssistem uopste, nego tebe onaj signalni kabal zeza, sa plejera ANT + , on kad iskljicis pleyer treba da je 0 a sa ukljucenim +
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Tako je i bilo ranije, ali sada nije slučaj...
Idem da izvadim plejer i proverim taj pin, a probaću i da povežem sve kao i ranije - da vidim da li je i tada pod stalnim naponom ili ne...
Idem da izvadim plejer i proverim taj pin, a probaću i da povežem sve kao i ranije - da vidim da li je i tada pod stalnim naponom ili ne...
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Proverio...
- sa (antenskim) pinom na plejeru sve u redu, kada je ugašen plejer - nema napona, kada je upaljen - ima.
- vratio na staru postavku (minus direktno sa akumulatora kao i plus) - sve radi kako treba, woofer ćuti - mrtav sve dok ne upalim plejer, nema zujanja a ni varničenja kada povezujem crni/minus kablić sa woofera sa minusom sa akumulatora.
Rezime: vratio sve kao što je i bilo ranije, woofer gruva sve u šesnaest.
Ako neko ima logično objašnjenje, voleo bih da ga čujem...
- sa (antenskim) pinom na plejeru sve u redu, kada je ugašen plejer - nema napona, kada je upaljen - ima.
- vratio na staru postavku (minus direktno sa akumulatora kao i plus) - sve radi kako treba, woofer ćuti - mrtav sve dok ne upalim plejer, nema zujanja a ni varničenja kada povezujem crni/minus kablić sa woofera sa minusom sa akumulatora.
Rezime: vratio sve kao što je i bilo ranije, woofer gruva sve u šesnaest.
Ako neko ima logično objašnjenje, voleo bih da ga čujem...
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
nema nekog logicnog objasnjenja, sem da nisi lepo prikacio na masu, slab kontakt, preko farbe i slicno, u principu, onda ostavi samo osigurac a kablove vezi na akumulator i teraj, bas bi voleo da ispitam tu tvoju situaciju, bas volim da razjasnjavam te imaginarne probleme, al jbg. daleko si
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Ja ga bolje ne znam prikačiti, odnosno mislim da je sve bilo po p.s-u.
Čim sam pipnuo minus žicom masu (šasiju) čuo sam woofer kako zuji a istovremeno je i zavarničilo, pa sam odustao i onom "auto-glinaricom" uvrdio da u minus kablu sada imam struju (svetli glinarica). Kada spojim direktno oba kabla na akumulator kao što je bilo ranije - toga nema, sve se ponaša najnormalnije. Evo, našao sam i kompletnu šemu ugradnje radia i ozvučenja u Punta, možda će nekom biti od koristi:
Ništa, ostaviću sve ovako pošto fino radi, tu su osigurači za svaki slučaj, pa na sledećem okupljanju ako neko bude želeo da "čačka" i utvrdi šta je u pitanju - biću tamo..
Čim sam pipnuo minus žicom masu (šasiju) čuo sam woofer kako zuji a istovremeno je i zavarničilo, pa sam odustao i onom "auto-glinaricom" uvrdio da u minus kablu sada imam struju (svetli glinarica). Kada spojim direktno oba kabla na akumulator kao što je bilo ranije - toga nema, sve se ponaša najnormalnije. Evo, našao sam i kompletnu šemu ugradnje radia i ozvučenja u Punta, možda će nekom biti od koristi:
Ništa, ostaviću sve ovako pošto fino radi, tu su osigurači za svaki slučaj, pa na sledećem okupljanju ako neko bude želeo da "čačka" i utvrdi šta je u pitanju - biću tamo..
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Ovo na semi P92 je tvoj woofer,
C30 je masa, i lokalnog je karaktera ,+ se dovodi sa 7-mog pina na B2 polju osigurac f36
P25 je ant+ signal za drajvovanje odnosno napajanje antene a 5-ti pin sa P26 je taj pin na plejeru i ostalo je sa zvucnika, prosto...
15A je osigurac koji si dodao, bar po semi.
C30 je masa, i lokalnog je karaktera ,+ se dovodi sa 7-mog pina na B2 polju osigurac f36
P25 je ant+ signal za drajvovanje odnosno napajanje antene a 5-ti pin sa P26 je taj pin na plejeru i ostalo je sa zvucnika, prosto...
15A je osigurac koji si dodao, bar po semi.
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Dodajem podatak.kvcali je napisao:25W na 4 oma, THD 10%
40W na 2 oma , THD 10%
15W na 4 oma, THD 0.5% pri 14,4V akumulatora.
Kako je napon najcesce 13-13.5V i postoji obicno 0.15-0.25V pad napona izmedju alternatora i baterije u praksi se dobije nesto manje snage efektivno.
Tipicno resenje.
- zdushan
- Postovi: 1643
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Jel sam ja dobro shvatio da kazes da ti je sasija pod + naponom?Saša je napisao:onom "auto-glinaricom" uvrdio da u minus kablu sada imam struju (svetli glinarica). Kada spojim direktno oba kabla na akumulator kao što je bilo ranije - toga nema, sve se ponaša najnormalnije.
To bi bilo bas originalno fiatovo resenje
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Tako možda zvuči kada se pročita šta sam napisao, ali nije.
Plus doveden direktno na woofer sa akumulatora i kada njegov (wooferov) minus spojim na šasiju - varniči, odnosno wufer odmah direktno ima zatvoreno strujno kolo. Kako, zašto - ne znam. Jedino ako mi ovi "majstori" kada su ugrađivali alarm nisu negde spojili plus na šasiju, no ne znam kako to ne bi primetili, a i onda ne bi radilo štošta na autu...
@Kvcali - i stavio sam baš osigurač od 15A jer želim i da na isti vod prikačim kasnije i utičnicu za upaljač. Našao sam joj i baš zgodno mesto, samo da nađem neku koja ispod ima navoj i navrtku kojom se priteže.
Plus doveden direktno na woofer sa akumulatora i kada njegov (wooferov) minus spojim na šasiju - varniči, odnosno wufer odmah direktno ima zatvoreno strujno kolo. Kako, zašto - ne znam. Jedino ako mi ovi "majstori" kada su ugrađivali alarm nisu negde spojili plus na šasiju, no ne znam kako to ne bi primetili, a i onda ne bi radilo štošta na autu...
@Kvcali - i stavio sam baš osigurač od 15A jer želim i da na isti vod prikačim kasnije i utičnicu za upaljač. Našao sam joj i baš zgodno mesto, samo da nađem neku koja ispod ima navoj i navrtku kojom se priteže.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Sale, poslednje što se radi kod ovakvih poduhavata je stavljanje osigurača u kućište iz čega je jasno da se sve radi bez živog plusa. Nije ni čudo što ti varniči prilikom kačenja mase.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Jasno mi je, ali u slučaju prisustva pobudnog voda koji celoj toj skalameriji daje kontakt tek kada se plejer upali (a bio je ugašen kada sam povezivao, naravno) - ne bi trebalo da bude varničenja niti zvuka rada zvučnika, zar ne? A kada sam ga povezao kao i ranije - ništa od toga, niti varniči, niti zvučnik zuji... i još sve radi kako treba kada upalim plejer.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Jesi li instrumentom proverio napon na pobudi, koliki su naponi kada je plejer uključen/isključen? Pretpostavljam da je pobuda na vuferu rešena relejom pa razmišljam da isti nije zalepio i da je pojačalo uvek bilo pod naponom.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
Nažalost nemam nikakav instrument (unimer ?), jedino što sam mogao sa ovim šta imam je da izvadim plejer napolje i glinaricom ispitam pozadi da li na tom izlazu (br. 5, antenna) ima struje kada je plejer ugašen - nema. Upalim plejer - ima.
Ni meni nije jasno zašto se ponaša ovako, možda je neko čačkao nešto unutar woofera ranije, ili nešto jednostavno nije ispravno. No u slučaju kada su oba pola (+/-), dovedena direktno sa akumulatora - sve radi i ponaša se kako treba. Ne čujem zvučnik da zuji, dok regularno povezan - čuje se, što ja tumačim da je pod stalnim naponom.
Ni meni nije jasno zašto se ponaša ovako, možda je neko čačkao nešto unutar woofera ranije, ili nešto jednostavno nije ispravno. No u slučaju kada su oba pola (+/-), dovedena direktno sa akumulatora - sve radi i ponaša se kako treba. Ne čujem zvučnik da zuji, dok regularno povezan - čuje se, što ja tumačim da je pod stalnim naponom.
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta
ja sumljam na slabu masu ako nabavis unimer, proveri napon na klemama akumulatora , a posle napon izmedju sasije i + kleme akumulatora, mozda je neki kontakt te vrste los, ili samo mesto gde si bio povezao masu, nema drugog objasnjenja
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum