Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Pa, nisam ni ja mašinac, nadam se da će neko od njih ovo precizno apsolvirati, puno je tu stvari u igri.
Leti potrošnja može da bude bitno veća zbog mnogo faktora, ali i ne mora. Sve zavisi kakva je dinamika vožnje, da li se više vozi stani/kreni (kada je manja mogućnost hlađenja ulja) ili otvoreni put, naravno i konstrukcija motora kao i tip ulja.
Ja mogu da kažem šta sam konstatovao kod svog C3, a to je da je u gradskoj vožnji u ne tako toplom junu trošio oko 0.1 L/1000 km, a u tropskom julu 0.2-0.3 L 5W-40 (gotovo identični rezultati za totalovo i famovo ulje te viskozne gradacije). U oba slučaja je to ulje prethodno bilo prešlo oko 6000 km. Da je bila drugačija dinamika vožnje, ili da se prethodno drugačije rabilo to ulje - vrednosti bi sigurno bile drugačije, kao i da je bio drugačiji viskozitet ulja.
Sva ova priča koju pričamo, bar mi koji veoma obraćamo pažnju na tip i nivo maziva u motoru - nama uglavnom pokazuje vrednosti koje su sasvim u okviru proizvođačkih preporuka. Ali je ona više bitna da onima koji na to ne obraćaju pažnju - ukaže na to da je motorno ulje tj. njegov tip i nivo vrlo ključan za normalan i dugotrajan rad automobila.
Neko sipa ulja i ne otvara haubu 10,000 km, ali mu u korisničkoj knjižici jasno stoji da to treba da čini bar jednom u 2000 km. Ima i slučajeva da neko ne obraća pažnju ni na obaveštenja na tabli, pa završi u nedođiji sa praznim rezervoarom, u autu vrednim koliko i neki stan.
Leti potrošnja može da bude bitno veća zbog mnogo faktora, ali i ne mora. Sve zavisi kakva je dinamika vožnje, da li se više vozi stani/kreni (kada je manja mogućnost hlađenja ulja) ili otvoreni put, naravno i konstrukcija motora kao i tip ulja.
Ja mogu da kažem šta sam konstatovao kod svog C3, a to je da je u gradskoj vožnji u ne tako toplom junu trošio oko 0.1 L/1000 km, a u tropskom julu 0.2-0.3 L 5W-40 (gotovo identični rezultati za totalovo i famovo ulje te viskozne gradacije). U oba slučaja je to ulje prethodno bilo prešlo oko 6000 km. Da je bila drugačija dinamika vožnje, ili da se prethodno drugačije rabilo to ulje - vrednosti bi sigurno bile drugačije, kao i da je bio drugačiji viskozitet ulja.
Sva ova priča koju pričamo, bar mi koji veoma obraćamo pažnju na tip i nivo maziva u motoru - nama uglavnom pokazuje vrednosti koje su sasvim u okviru proizvođačkih preporuka. Ali je ona više bitna da onima koji na to ne obraćaju pažnju - ukaže na to da je motorno ulje tj. njegov tip i nivo vrlo ključan za normalan i dugotrajan rad automobila.
Neko sipa ulja i ne otvara haubu 10,000 km, ali mu u korisničkoj knjižici jasno stoji da to treba da čini bar jednom u 2000 km. Ima i slučajeva da neko ne obraća pažnju ni na obaveštenja na tabli, pa završi u nedođiji sa praznim rezervoarom, u autu vrednim koliko i neki stan.
Poslednja izmena od DS9 u 04 Apr 2014, 09:56, izmenjeno 1 put ukupno.
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Motorna ulja
Kakva su ulja tipa Lukoil, OMV, Nis, Mol i slična?
Stalker ih hvali i stavlja ih skoro pa u rang sa mejdžorsima, po nešto manjoj ceni.
Stalker ih hvali i stavlja ih skoro pa u rang sa mejdžorsima, po nešto manjoj ceni.
Re: Motorna ulja
Ja ne bih sumnjao u stalkerove napomene, jer izuzetno dobro apsolvira i ima uvid i u svetska dešavanja oko naftnih kompanija. Osim toga je verifikovano sjajan stručnjak za fičko-hemijske procese.
Neke od pomenutih firmi lično ne volim iz iracionalno/političkih razloga, dok su mi neki iz istih razloga miliji. Pošto se radi o pumpadžijama najmanja je mogućnost falsifikata. Ja bih u njih imao sasvim poverenja, a najpre bih od navedenih birao Nisotec.
Ako na neviđeno verujemo specifikaciji jednog mobila, castrola, shella... - nema previše razloga da manje verujemo i specifikacijama lukoila, omva, mola, nisoteca.
Kao domaće je trash i užas a uvoznici nas maze sa medom i mlekom.
Bez zezanja, razlike nisu toliko, a umeju da budu i nevelike tj. marginalne. Zavisi tačno šta upoređujemo, i za koju namenu koristimo.
Sa mejdžorsima nema greške, odnosno najmanja je verovatnoća da će je biti (kada je mazivo pravilno izabrano) te to ima i svoju cenu. Ali to ne znači da će sa ovim drugim greške sigurno biti.
Npr. norveški Statoil nije mejdžors, ali je daleko od neke male firmice, te pokriva skandinavske potrebe (mislim da postoji distributer u Sbiji). Njih bi lično uvek pre birao nego nekog mejdžorsa. A još pre bih birao još manje firme koje se bore za sitan udeo na svetskom/lokalnom tržištu. Pa su mi zato npr. zato Nisotec i Modriča miliji, da ne pričam više o famu.
Neke od pomenutih firmi lično ne volim iz iracionalno/političkih razloga, dok su mi neki iz istih razloga miliji. Pošto se radi o pumpadžijama najmanja je mogućnost falsifikata. Ja bih u njih imao sasvim poverenja, a najpre bih od navedenih birao Nisotec.
Ako na neviđeno verujemo specifikaciji jednog mobila, castrola, shella... - nema previše razloga da manje verujemo i specifikacijama lukoila, omva, mola, nisoteca.
Kao domaće je trash i užas a uvoznici nas maze sa medom i mlekom.
Bez zezanja, razlike nisu toliko, a umeju da budu i nevelike tj. marginalne. Zavisi tačno šta upoređujemo, i za koju namenu koristimo.
Sa mejdžorsima nema greške, odnosno najmanja je verovatnoća da će je biti (kada je mazivo pravilno izabrano) te to ima i svoju cenu. Ali to ne znači da će sa ovim drugim greške sigurno biti.
Npr. norveški Statoil nije mejdžors, ali je daleko od neke male firmice, te pokriva skandinavske potrebe (mislim da postoji distributer u Sbiji). Njih bi lično uvek pre birao nego nekog mejdžorsa. A još pre bih birao još manje firme koje se bore za sitan udeo na svetskom/lokalnom tržištu. Pa su mi zato npr. zato Nisotec i Modriča miliji, da ne pričam više o famu.
Re: Motorna ulja
Razmisljam se za sledecu izmedju za oko mesec i kusur dana uzmem ovo ulje:
http://www.liqui-moly.com/liquimoly/pro ... nt&land=GB
Ili da nastavim sa http://www.e-mass.rs/proizvod.php?idA=7 ... 5pwxz82u8i
u letnjem periodu.
Motul je malo skuplji i trebalo bi da je full sintetika, a ovo lm neko sintetsko. Iako sam citao o tome, nikad mi nije bila jasna u potpunosti razlika izmedju sintetskih i sintetickih, u smilu uticaja na auto, odnosno motor.
http://www.liqui-moly.com/liquimoly/pro ... nt&land=GB
Ili da nastavim sa http://www.e-mass.rs/proizvod.php?idA=7 ... 5pwxz82u8i
u letnjem periodu.
Motul je malo skuplji i trebalo bi da je full sintetika, a ovo lm neko sintetsko. Iako sam citao o tome, nikad mi nije bila jasna u potpunosti razlika izmedju sintetskih i sintetickih, u smilu uticaja na auto, odnosno motor.
Re: Motorna ulja
Taj LM bi možda mogao da se okarakteriše kao standardna 5W-40ica (najmanje dobra, od ostalih dobrih lm-ovih 5W-40ica). Na papiru je motulovo 8100 xcess definitivno kvalitetnije.
***
U vezi termina sintetika,mnogo toga je napisano - ali se suština krije (i nema šanse da se ukapira ukoliko se to ne isprati) u sporu, tačnije žalbi koju je (oko 1998. god) Mobil podneo nacionalnom američkom telu za poslovanje (National Advertising Division of the Better Business Bureau) žaleći se na Castrol što ovaj reklamira svoje Syntec ulje da je full sintetsko, iako bazno ulje koje čini najveći njegov udeo pripada III baznoj grupi (tzv. hidrokrekovano, tj ono od čega su gotovo sve full sintetike koje danas kupujemo).
Mobil je to učinio jer su njegova ulja koja je reklamirao da su full sintetika - bila spravljena od kvalitetnije i bitno skuplje IV (odnosno PAO) bazne grupe.
Na kraju su amerikanci koji su odlučivali, zanimljivo, odlučili u korist BP-a, tj. Castrol-a - odnosno odlučili su da Castrol ima pravo da i ulje spravljeno od III bazne grupe reklamira kao full sintetiku. Tačnije, castrolovi advokati su ubedili one koji su odlučivali da se može tumačiti da je ulje koga najvećim udelom čini hidrokrekovano (ili HC) bazno ulje - full sintetika.
Sve ostalo je istorija, a danas mnogi žale sa pravom što je tako odlučeno. Jer da nije, između ostalog, mnogo veći broj ljudi bi znao šta tačno kupuje kada kupuje motorno ulje.
I tako, nakon te odluke, i ostali proizvođači (pa i Mobil) nisu bili blesavi da prave skuplje ulje, kad je i jeftinije moglo potrošačima da se natura kao full sintetika.
Ko baš hoće da bude siguran šta je kupio, to neće baš lako moći.
***
da neko ne bi pogrešno shvatio - III bazna grupa nije krš,a IV med i mleko. Razlike postoje, četvrta je termički stabilnija, ali i treća ima dovoljno dobre osobine. Problem je kada motorno ulje za savremene motore sadrži veći udeo II bazne grupe, a manji udeo III, a opet se natura kao da je full sintetika.
***
Taj 8100 Motul jeste (tj. trebao bi da je) prava sintetika - jer se pravi od estarske sintetika, tj. od V bazne grupe.
***
U vezi termina sintetika,mnogo toga je napisano - ali se suština krije (i nema šanse da se ukapira ukoliko se to ne isprati) u sporu, tačnije žalbi koju je (oko 1998. god) Mobil podneo nacionalnom američkom telu za poslovanje (National Advertising Division of the Better Business Bureau) žaleći se na Castrol što ovaj reklamira svoje Syntec ulje da je full sintetsko, iako bazno ulje koje čini najveći njegov udeo pripada III baznoj grupi (tzv. hidrokrekovano, tj ono od čega su gotovo sve full sintetike koje danas kupujemo).
Mobil je to učinio jer su njegova ulja koja je reklamirao da su full sintetika - bila spravljena od kvalitetnije i bitno skuplje IV (odnosno PAO) bazne grupe.
Na kraju su amerikanci koji su odlučivali, zanimljivo, odlučili u korist BP-a, tj. Castrol-a - odnosno odlučili su da Castrol ima pravo da i ulje spravljeno od III bazne grupe reklamira kao full sintetiku. Tačnije, castrolovi advokati su ubedili one koji su odlučivali da se može tumačiti da je ulje koga najvećim udelom čini hidrokrekovano (ili HC) bazno ulje - full sintetika.
Sve ostalo je istorija, a danas mnogi žale sa pravom što je tako odlučeno. Jer da nije, između ostalog, mnogo veći broj ljudi bi znao šta tačno kupuje kada kupuje motorno ulje.
I tako, nakon te odluke, i ostali proizvođači (pa i Mobil) nisu bili blesavi da prave skuplje ulje, kad je i jeftinije moglo potrošačima da se natura kao full sintetika.
Ko baš hoće da bude siguran šta je kupio, to neće baš lako moći.
***
da neko ne bi pogrešno shvatio - III bazna grupa nije krš,a IV med i mleko. Razlike postoje, četvrta je termički stabilnija, ali i treća ima dovoljno dobre osobine. Problem je kada motorno ulje za savremene motore sadrži veći udeo II bazne grupe, a manji udeo III, a opet se natura kao da je full sintetika.
***
Taj 8100 Motul jeste (tj. trebao bi da je) prava sintetika - jer se pravi od estarske sintetika, tj. od V bazne grupe.
Re: Motorna ulja
jebemu misa sledeci put cu tacno da odnesem motul ( da li taj 8100 ili 300v ) i da trazim da mi sipaju...
Re: Motorna ulja
Ja bih ovo na tvom mestu...
Ili ovo...
Ili ovo...
Re: Motorna ulja
DS9 je napisao:Taj LM bi možda mogao da se okarakteriše kao standardna 5W-40ica (najmanje dobra, od ostalih dobrih lm-ovih 5W-40ica). Na papiru je motulovo 8100 xcess definitivno kvalitetnije.
***
U vezi termina sintetika,mnogo toga je napisano - ali se suština krije (i nema šanse da se ukapira ukoliko se to ne isprati) u sporu, tačnije žalbi koju je (oko 1998. god) Mobil podneo nacionalnom američkom telu za poslovanje (National Advertising Division of the Better Business Bureau) žaleći se na Castrol što ovaj reklamira svoje Syntec ulje da je full sintetsko, iako bazno ulje koje čini najveći njegov udeo pripada III baznoj grupi (tzv. hidrokrekovano, tj ono od čega su gotovo sve full sintetike koje danas kupujemo).
Mobil je to učinio jer su njegova ulja koja je reklamirao da su full sintetika - bila spravljena od kvalitetnije i bitno skuplje IV (odnosno PAO) bazne grupe.
Na kraju su amerikanci koji su odlučivali, zanimljivo, odlučili u korist BP-a, tj. Castrol-a - odnosno odlučili su da Castrol ima pravo da i ulje spravljeno od III bazne grupe reklamira kao full sintetiku. Tačnije, castrolovi advokati su ubedili one koji su odlučivali da se može tumačiti da je ulje koga najvećim udelom čini hidrokrekovano (ili HC) bazno ulje - full sintetika.
Sve ostalo je istorija, a danas mnogi žale sa pravom što je tako odlučeno. Jer da nije, između ostalog, mnogo veći broj ljudi bi znao šta tačno kupuje kada kupuje motorno ulje.
I tako, nakon te odluke, i ostali proizvođači (pa i Mobil) nisu bili blesavi da prave skuplje ulje, kad je i jeftinije moglo potrošačima da se natura kao full sintetika.
Ko baš hoće da bude siguran šta je kupio, to neće baš lako moći.
***
da neko ne bi pogrešno shvatio - III bazna grupa nije krš,a IV med i mleko. Razlike postoje, četvrta je termički stabilnija, ali i treća ima dovoljno dobre osobine. Problem je kada motorno ulje za savremene motore sadrži veći udeo II bazne grupe, a manji udeo III, a opet se natura kao da je full sintetika.
***
Taj 8100 Motul jeste (tj. trebao bi da je) prava sintetika - jer se pravi od estarske sintetika, tj. od V bazne grupe.
Hvala za sazvakano objasnjenje
Sto se tice ulja, do sada sam sipao ili uvek Mobil1 0w40 New Life, ili zimi njega, a leti Motul 8100 X-cess 5W40.
Sad sam hteo da ubacim malo Liqui Moly jer mi je bliza prodavnica
Nisam gledao sva LM, samo ona koja zadovoljavaju Fiat 9.55535-M2 i Opel GM-LL-B025. Taj prvi je bas redak kod ulja, i uglavnom ga zadovoljavaju zaista dobra ulja, kao onaj Mobil1 gore pomenut. Pa sam mislio da je i taj LM, ako ne odlican, onda zaista vrlo dobar.
Leti imam obicaj, ili mozda potrebu da vostim po autuputu, duze relacije, na plus 40, tako da sve vise pribegavam, tom motulu, jer mi se cini da se bolje ponasa od mobila u tim uslovima.
Re: Motorna ulja
Mislim da bih pre Toptec 4100, nego Leichtlauf High Tech 5W-40 ako već tražiš tačnu fiatovu normu.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 100_EN.pdf
Ipak, sve su to dobra ulja, nema greške ni sa jednim od njih. Možemo da eventualno izmerimo razlike za koje je vrlo diskutabilno da li nešto bitno znače, pa je na kraju krajeva najbitnije da je u sva tri slučaja preporučeno i adekvatno ulje u motoru.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 100_EN.pdf
Ipak, sve su to dobra ulja, nema greške ni sa jednim od njih. Možemo da eventualno izmerimo razlike za koje je vrlo diskutabilno da li nešto bitno znače, pa je na kraju krajeva najbitnije da je u sva tri slučaja preporučeno i adekvatno ulje u motoru.
Poslednja izmena od DS9 u 04 Apr 2014, 13:39, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Motorna ulja
Moguce da mi to nije izaslo u pretragama na sajtu, po modelu automobila.
Mislim da je cena tog ulja, negde oko 1000 dinara i kusur manja od Motula. Motul je na akciji bio oko 4700, sad je 5300, a LM taj sto si postavio sam video kod mene u komsiluku za 3700, ako je jos uvek ta cena.
Pre LM sto sam ja postavio, ili pre Motula?Mislim da bih pre Toptec 4100, nego Leichtlauf High Tech 5 W-40
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... 100_EN.pdf
Mislim da je cena tog ulja, negde oko 1000 dinara i kusur manja od Motula. Motul je na akciji bio oko 4700, sad je 5300, a LM taj sto si postavio sam video kod mene u komsiluku za 3700, ako je jos uvek ta cena.
Re: Motorna ulja
Pre LM-a sto si ga ti postavio. Sa motulovom varijantom mrtva trka, ali bi neko rekao da je motulova kvalitetnija.
Ipak, tebi je čini mi se stalker detaljno obrazlagao na cbs, pa mislim da je najbolje da poslušaš njegove savete.
Ipak, tebi je čini mi se stalker detaljno obrazlagao na cbs, pa mislim da je najbolje da poslušaš njegove savete.
Re: Motorna ulja
Jeste, sad samo malo dembatujemo nako
Edit: npr. taj toptec 4100 sam preskocio zbog: " In addition, Top Tec 4100 is best suitable for gas fuelled (CNG/LPG) passenger cars. "
Edit: npr. taj toptec 4100 sam preskocio zbog: " In addition, Top Tec 4100 is best suitable for gas fuelled (CNG/LPG) passenger cars. "
Re: Motorna ulja
Samo zato što zadovoljava ACEA C3, tj ima manje SAPS. Meni to ne bi smetalo, neko bi rekao da zbog toga i ostali delovi ostaju čistiji (egr ventil).
- TheWickerMan
- Postovi: 10471
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Motorna ulja
Markoni je napisao:
Ima ovo kod nas da se kupi?
Re: Motorna ulja
Naravno, bardal je prisutan u Srbiji http://www.bardahl.rs/auto.mpc1.html
http://www.kompp.co.rs/catalog/bardahl/ ... 10w60.html (ali tu stoji da nije dostupan)
eventualno ovde http://www.moto-berza.com/moto-vesti/do ... te-poklon/
samo je pitanje za koju se namenu koristi. Za trke jeste, za klasičnu vožnju i nije.
http://www.kompp.co.rs/catalog/bardahl/ ... 10w60.html (ali tu stoji da nije dostupan)
eventualno ovde http://www.moto-berza.com/moto-vesti/do ... te-poklon/
samo je pitanje za koju se namenu koristi. Za trke jeste, za klasičnu vožnju i nije.