Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Floyd »

Uroš S. napisao:Mislim da je FR globalni izuzetak po tom pitanju, ne računam neke Burkine Faso i slične.
Moguće... toliko baš nisam upućen. Samo znam da se rasturaju od para. Radio sam neke posliće za jednog notara. U tom periodu je lagano kupio stan, tačnije sprat u zgradi u blizini trijumfalne kapije i sinu manji stan u NY gde je otišao da studira :)

To je ono što znam a ima sigurno i mnogo više.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od H4wkeye »

Pajo, sta se desava? Jel se napreduje negde po pitanju notara itd?
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Dusan »

Radikali sa vlasti su toliko genijalni i toliko pune ovu temu da ce nextova tema biti ugrozena po broju postova. :kezo:

MUŠTULUK Članica SNS piše Vučiću: Smenismo Verka, ljubi vas vaša poslanica!
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Paja »

Notari su potrebni Srbiji, ali ih treba uvesti na pravi način.
Prvo treba postaviti jasne kriterijume za izbor, zatim finansijske i organizacione uslove, nadležnosti i na kraju koliki procenat zarade predstavlja državni prihod zbog ustupanja javnog dobra. Nešto kao rudna renta i sl.

Ništa od navedenog nije urađeno kod nas.

Čak postoji Zakon o sudskim taksama koji predviđa da notari treba da naplate za državu identičnu cifru kao za sebe, ali se on ne primenjuje iz meni nepoznatih razloga (nisam se udubljivao u taj deo priče). Zašto je tako treba pitati Selakovića jer je on zadužen za kontrolu njihovog rada.

@ H4
Ništa se ne dešava. Ovaj je opet krenuo danas u ofanzivu pljuvanja po advokaturi. Nešto se sprema, a šta ne znamo.
Mislim da će oni sprovesti izmene koje su nam ponudili i time probati da kupe ljude kojima je frka i koji bi da rade pošto poto jer nemaju para i istovremeno probati da okrenu javno mnjenje.
To je samo moje nagađanje.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8231
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Ji 4Tze »

Heinz napisao:50k je za stan.

TT
Možda sad...
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od methane.master »

Dusan napisao:Radikali sa vlasti su toliko genijalni i toliko pune ovu temu da ce nextova tema biti ugrozena po broju postova. :kezo:

MUŠTULUK Članica SNS piše Vučiću: Smenismo Verka, ljubi vas vaša poslanica!
Glupost je neuništiva.
Širim haos!
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Paja »

i beskrajna.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od H4wkeye »

Paja napisao:Notari su potrebni Srbiji, ali ih treba uvesti na pravi način.
Prvo treba postaviti jasne kriterijume za izbor, zatim finansijske i organizacione uslove, nadležnosti i na kraju koliki procenat zarade predstavlja državni prihod zbog ustupanja javnog dobra. Nešto kao rudna renta i sl.

Ništa od navedenog nije urađeno kod nas.

Čak postoji Zakon o sudskim taksama koji predviđa da notari treba da naplate za državu identičnu cifru kao za sebe, ali se on ne primenjuje iz meni nepoznatih razloga (nisam se udubljivao u taj deo priče). Zašto je tako treba pitati Selakovića jer je on zadužen za kontrolu njihovog rada.

@ H4
Ništa se ne dešava. Ovaj je opet krenuo danas u ofanzivu pljuvanja po advokaturi. Nešto se sprema, a šta ne znamo.
Mislim da će oni sprovesti izmene koje su nam ponudili i time probati da kupe ljude kojima je frka i koji bi da rade pošto poto jer nemaju para i istovremeno probati da okrenu javno mnjenje.
To je samo moje nagađanje.
Ne dajte se, Garaza je uz vas :D Ovde u PO koliko ja znam ima samo jedan notar. Tako da je red za cekanje ogroman. Jos jedna glupost ovakvog zakona, nenormalno cekanje i guzve. Ali ko smo mi da znamo? Gosn SeLJakovic je ipak najpametniji. :kuku:
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20547
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Heinz »

Ji 4Tze napisao: Možda sad...
Ugovor + overa, stan oko 90k eura. Istom prilikom je odradio još 2 komada, pošto su neke vezane kupovine bile. Dakle, jedno 150k din za sat vremena posla.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od ljubitelj »

dona napisao:. Dokvalifikacije za sta? Koji su to poslovi koji su potrebni privredi? Na sajmu zaposljavanja ponude poslova bile su tesar, strugar, sobarica, trgovac etc, i veoma malo ok ponuda.
[quote/]
To su sve ok ponude, to je trziste. Mi hocemo trziste i kapitalizam ili socijalizam? Tu se krije i odgovor, dokvalifikacije vestina i znanja za poslove koji srtvaraju novu vrednost a koji su verifikovani kroz trziste gde se naplacuju. Zasto mislis da je tesar ili sobarica neposten posao ili nesto drugo nije ok ponuda? u Nemackoj ( i svuda u normalnom svetu gde je trzisna privreda osnova) su ti poslovi sasvim ok, bave se time ljudi, zaradjuju i uspesno se odvija poslovanje.

"reforme" su samo marketing. R(sa velikim R)efroma temelja uredjenja drzave jos nije ni zapocela. Za pocetak, jos uvek postoji drustveni kapital (samo po sebi besmislica), drustvene firme a ne postuju se zakoni koje smo sami doneli pa cak ni odluke Ustavnog Suda. Ja se uopste ne zelim osvrtati na "reforme".

Ove mere su po meni smesne, kratkorocno se daje resenje nezaposlenim licima. Sta dalje...?

Nemci znaju sta rade, svaki postupak im je dobro promisljen i u njihovu je korist.
[quote/]
Naravno da se polazi od toga da je stanje nezaposlenosti kratkorocno, Ne misli se da ce neko biti ceo preostali radni vek na socijalnoj pomoci. Sta dalje je dobro poznato, isto kao svuda u svetu, recimo u Nemackoj. Ili Kanadi ili bilo gde u trzisnim ekonomijama.
Isto to sto rade Nemci, dalje sledi da ce ili biti na minimalcu oroceni period dok za to ima pokrica u novostvorenoj vrednosti drustva ili ce se mrdnuti i sami za sebe uraditi nesto i poceti da rade nesto korisno na trzistu rada.
Isto sto rade nasi ljudi kada se nadju u poziciji gastarbajtera. Ili rade to sto se nudi a prema sposobnostima ili primaju socijalu.
Grcka stabilna?
[quote/]
Da, sada se vec moze reci da su u stabilnoj zoni i da su u stanju da zarade ono koliko potrose. Mogu sami sebe da izdrzavaju. Sve to nije moglo zadnjih 10tak godina, zapravo Olimipijada je bila okidac i vrhunac trosadzijskog mentaliteta.
Za ostalo se slazem, Grcka nije bila ekonomski zrela, nije prosla kroz tranziciju pre ulaska u EMU pa je i rezultat takav.
Kriza dela EU nije pitanje marketinga politicara, i meni nije bitno za sustinu sta pricaju politicari. Bilo ti koje navodis bilo druga imena.
Bitne su brojke bilansa a tu se jasno vidi ko trosi vise nego zaradjuje.
Francuska i Italija nisu periferne zemlje vec samo srediste EU a ogromni su bolesnici. I to ne od juce, i ne od nastanka EMU.
Politicari su ti koje ako slusas mogu da zamagle temeljne stvari. Mene ne interesuje politika i trazenje krivca. To je manir promasene politike. Vise me zanima uzrok tj tok algoritma kako su doslu u situaciju da klize u bankrot.

Treba zatvoriti fiktivne agencije, tacno je da deficit platnog bilansa i budzeta nije odrziv. Kroz rast izvoza? Kog?
[quote/]
Izvoza robe i usluga koje stvara domaca privreda. To je jedini izvoz koji postoji.
Vrlo jednostavan odgovor. Ocekujem i sledece pitanje, a to ja malo sta dalje a i zat postoji jednostavan odgovor.
Kada je Vucic trazio od Putina da omoguci izvoz Fiat automobila iz Srbije kao NASEG proizvoda, zanimljiv je odgovor Putina da je Rusija u dobrim odnosima sa ITALIJOM. Mi nasih proizvoda koji bi kvalitetom parirali inostranim, imamo jako malo.
Niko nikada niije sporio da mi imamo jako malo proizvodnje uopste, jos manje imamo proizvode koji kvalitetom pariraju i to je cinjenicno stanje. Jasno se vidi u bilansu spoljnotrgovisnkog poslovanja. I nije od juce, i nije od ove sadasnje Vlade, i nije od 2006. kada smo krenuli u spiralu zaduzivanja i podizanja plata/penzija bez ekonomskog pokrica.

Sta zelis da pokazes tom konstatacijom cinjenica? Putin je samo javno i jasno rekao ono sto je dobro poznato. Bez uvijanja.
Kao sto je Merkel kada je bila gost u Beogradu javno i jasno rekla sta Nemacka (i deo EU koja prati njene stavove) zahteva i ocekuje od Srbije u smislu politickih odluka. Ozbiljne zemlje jasno iskazuju sta zele i vrlo cesto ne kriju sustinu. Mozda grubo i ogoljeno, ali ne ostavljaju dilemu.

To sto imamo jako malo proizvodene nove vrednosti znaci samo jedno, imamo jako malo toga da delimo. Vrlo prosto, ekonomija je matematika pre svega pa onda politika.
AKo se to izvrne naopako, pa se podje od politike, zelja za necim a zanemari osnova dodje se i do pitanja " a di su novci".
Kojih i nema osim u masti odnosno lepim zeljama da se podeli i potrosi ono cega nema.

Resenje je prosto, to sto se izveze je vrednost onoga sto moze da se uveze.
Ona vrednost koju stvori realna privreda je ono sto se moze podeliti pri cemu se zna da prvo mora da se namire svi troskovi privrede ukljucivo i razvoj a onda se podeli na plate svih ono sto preostane od zaradjenog.

Odrziv sistem trajno, konsolidovan poreski, bankarski, platno bilansno....

Isto sto se primenjuje u ekonomiji kucnog budzeta, ekonomiji licnog budzeta, isto kao se primenjuje kada se trosi gorivo u nasim automobilima da ostanemo bliski sa forumom.

Gorivo se sipa onoliko za koliko ima novca, ne toci se prema mastovitim zeljama ili potrebama. Ne toci se na kredit.

Ko tako radi ima stabilno i predvidivo stanje svojih finansija, I nema kredit za gorivo, za koji onda smislja naknadno a sta cemo sa tim.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od ljubitelj »

perfiko napisao:
ljubitelj napisao:
Opel nije spasen trajno, i dalje je veoma blizu toga da se lako preokrene u bankrot ali isto tako i veoma je blizu da nakon reforme postane profitabilan.
Klackalica, ni tamo ni vamo.
Nekako mu ovo objašnjenje dođe: kako mi odgovara, tako objasnim. Ne zameri.
Pa po čemu se to razlikuje od ulaganja para u Železaru Smederevo.
Zelezara Smederevo se razlikuje po tome sto nema kupce za svoju robu, sto je proizvod koji moze da ponudi nepotreban domacoj privredi a ono sto je potrebno nema mogucnosti da proizvede, po tome sto nema izvor energije i nema izvor sirovine za svcj rad. Posledicno Smederevska Zelezara nije nikada radila profitabilno, bila je bolesnik na teret poreskih obveznika jos u SFRJ i nema nikakvu realnu perspektivu da opstane na trzistu cak i kada se upumpaju pare.

Ralzika je sto je u Opel ulozeno jednokratno i uz proimenu modela poslovanja smatra se da moze dalje da se nekome prikaci i prezivi u drugom obliku.

Smederevska Zelezara je vec prosla fazu probanja sa US Steel i pokazalo se da ne moze da prezivi. Uz to, Zelezara kosta od kada je ponovo drzavna oko 70.000 evra do sada po radniku sa tendencijom rasta. To je neodrzivo.

To sto se zabranjuje politickim marifetlucioma da odredjeni strani kapital ucestvuje na trzistu naravno da nije postupak primeren trzisnoj ekonomiji.

@dusan, ima cela tema na forumu gde je u skracenom oblku dat opis promene strukture kapitala i reorganizacije VAG grupacije. Druga polovina prosle decenije, Vlada Donje Saksonije nije mogla vise da izdrzi gubitke koje je VAG pravio, Porse familija uletela, pa jos neki, pa se umesala drzava Nemacka, pa jos puno toga...uglavnom nekih 50 milijardi evra je upumpano u VAG. VAG je promenjen iznutra, izmedju ostalih ukljucili su brend Porse u svoj sastav, Porse je drasticno promeniio izradu modela, VW je napustio totalno svoj koncept dizel motora i presao na komon rejl, Skoda dobila zadatak da pravi pare u mnogo vecem obimu pa je i proizvodnja drasticno povecana. VAG usao u partnerstvo sa BYD-om.

@paja. Jeste, Magna je dala zajednicku ponudu sa ruskom bankom. Paket gde Rusi daju novac a Kanadjani daju know how. Prodaja Opela je obustvaljena iz politickih razloga. Za Opel se i dalje trazi resenje koje je odrzivo ali je problem sto je uvezan sa Vauxhallom i to mora u paketu da se resi.

@dw, Citroen ne postoji kao firma odavno, Reno je sada ogromna firma nakon sto su progutali rusku Ladu (a drze jos i Nisan, Samsung, i podosta imaju pogona po Aziji koje mi ovde cesto zanemarujemo poput Irana).
Usput, Reno i Mercedes su krenuli u zajednicku proizvodnju sa tendencijom daljeg produbljivanja.
PSA je uslovno mala firma, vec nekoliko godina je u predbankrot stanju, koja se odrzava obilnim dotacijama iz drzavnog budzeta pri cemu nema bitnog napretka (oko 8 milijardi evra). PSA je privatna firma za razliku od Renoa pa su i ruke drzavi vezane a resenje se trazi. Bila je faza pripajanja Fordu koja izgleda nije uspela. Fiat je sada po obimu dovoljno veliki ali je klimava ponuda i stanje van Evrope. Gasenje Alfe i Lancie je vise nego izvesno, barem u obliku ponude na koji smo navikli.

Nema mesta u Evropi za tako velik ibroj samostalnih firmi, morace se ici na unifikaciju proizvodnje i velike serije da bi se pariralo globalnim igracima. Tojota i GM su na oko 10 miliona, VAG je isto tu, Hjundai je preko 5 miliona sa tendencijom rasta.

Granica opstanka firme je podignuta na 3-4 miliona komada godisnje i trend je rasta sto znaci da PSA i firme slicne velicine ima male sanse za opstanak kao samostalna.
Fiat je na granici, vec neko vreme VAG pokusava da preuzme Fiat-Chrysler. Barem ono sto se javno sazna iz saopstenja. Fiat se preselio kao firma u Holandiju, samo navodim cinjenicu.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11445
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od starac vujadin »

Slika
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od nikaragva »

:kezo:
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od methane.master »

Ovo je kit, nije foka! ;)
Širim haos!
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Ivan »

O'rly? :D

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Odgovori