Aditivi
Re: Aditivi
Ako se ne misli na neke osetljive modele, onda ne treba. Eno i bratova službena astra 1.4 benzinac sabila oko 200k za 5 godina i ništa od čišćenja nije trebalo.
Re: Aditivi
Ne znam jesam li napisao, moje dizne su na 265 hiljada i jos uvek ne primecujem neke znake slabosti. Kada potopim gas auto divlja, kada drzim pomalo ide polako i tako
Ne znam ni kako bih primetio problematicnu diznu, sem da nece upali?
Ne znam ni kako bih primetio problematicnu diznu, sem da nece upali?
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Aditivi
Ispada da su razlike od modela/brenda do brenda ogromne, eto naveo si i tvoju Fabiju 260000km , a ikac2000 na Ceed-u mk2 bi trebao na 15000 da sipa aditiv npr.
nikaragva- to beše onaj dizel, za koga je i majstor bio iznenađen kad si mu rekao da nisu rađene
nikaragva- to beše onaj dizel, za koga je i majstor bio iznenađen kad si mu rekao da nisu rađene
Re: Aditivi
Za HDi motore PSA grupe (Citroen/Peugeot) taj koncern je svojim kataloškim brojevima predvideo upotrebu sredstava za održavanje sistema ubrizgavanja navedenih dizel motora.
Preventivni tretman se naziva HDi Unik i vodi se pod kataloškim brojem rezervnih delova 9736.95, dok je kurativni tretman (kada je već ustanovljen problem) HDi Unik+ pod kataloškim brojem 9736.94
Ove aditive inače proizvodi nekada vrlo poznati i renomirani Bardahl, ali nisam video da ih nude u slobodnoj prodaji u Srbiji, pa se mogu poručiti verovatno jedino u ovlašćenim servisima PSA grupe.
U Hrvatskoj, vidim da bardalov katalog sadrži i te aditive. Za benzinske motore takođe izrađuju, ali ne znam da li se oni vode pod kataloškim brojevima PSA. Inače za benzince taj bardalov aditiv nosi naziv PSA Fuel Injection Cleaner i predviđen je za sve benzinske motore, osim THP.
Prema informaciji od par članova srpskog nezavisnog foruma ljubitelja citroena, oni smatraju da im je upotreba Unik donela poboljšanje.
Prema poređenju sastava do kojih sam ja došao pregledanjem bezbednosnih listova (MSDS), sastav Unik i Unik+ je identičan i jedina je razlika u koncentraciji koja je višestruko veća kod Unik+. U tom smislu ja bih samo to tražio za HDi motor, a koristio i kao preventivu u manjoj količini.
Preventivni tretman se naziva HDi Unik i vodi se pod kataloškim brojem rezervnih delova 9736.95, dok je kurativni tretman (kada je već ustanovljen problem) HDi Unik+ pod kataloškim brojem 9736.94
Ove aditive inače proizvodi nekada vrlo poznati i renomirani Bardahl, ali nisam video da ih nude u slobodnoj prodaji u Srbiji, pa se mogu poručiti verovatno jedino u ovlašćenim servisima PSA grupe.
U Hrvatskoj, vidim da bardalov katalog sadrži i te aditive. Za benzinske motore takođe izrađuju, ali ne znam da li se oni vode pod kataloškim brojevima PSA. Inače za benzince taj bardalov aditiv nosi naziv PSA Fuel Injection Cleaner i predviđen je za sve benzinske motore, osim THP.
Prema informaciji od par članova srpskog nezavisnog foruma ljubitelja citroena, oni smatraju da im je upotreba Unik donela poboljšanje.
Prema poređenju sastava do kojih sam ja došao pregledanjem bezbednosnih listova (MSDS), sastav Unik i Unik+ je identičan i jedina je razlika u koncentraciji koja je višestruko veća kod Unik+. U tom smislu ja bih samo to tražio za HDi motor, a koristio i kao preventivu u manjoj količini.
-
- Postovi: 7
- Pridružio se: 12 Dec 2014, 10:13
- Garaža: Fiat Bravo2 1,9 M-JET
- Lokacija: Plandiste(Vrsac)
Re: Aditivi
Moj glas za Wins DPF rapid cleaner ,provereno u praksi.
Re: Aditivi
Wynns je svakako najbolji izbor za adutive.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Aditivi
Ja kontam i wurth. Nego da li je neko kotistio za ciscenje motora kakvo misljenje o tome imate
Re: Aditivi
Ispiranje motora sredstvima koja se sipaju u motorno ulje, nakon čega se pusti da neko vreme radi motor - verovatno može da bude zgodno, ali mislim da je to najpre za zapuštenije motore. Kome se desi da mu zbog toga popuste zaptivke - verovatno je samo ubrzao stvari, te je ionako motor bio zreo sa servis.
Značaj ispiranja motora je bio veći kada su se decenijama unazad koristila manje termički stabilna i manje tečljiva ulja. U današnje vreme, sa današnjim uljima i motorima - trebao bi dobar smislen razlog da se to čini. Ako se dođe u posed mašine za koju se zna da je dosta rabljena i da nije paženo na interval zamene - onda može da bude korisno.
Sa druge strane, postoje podaci koji pokazuju da npr. motor koji je imao dosta naslaga koje su uslovile otkaz turbine - da dva ispiranja motora nisu uklonila naslage, pa je i zamenska turbina ubrzo vrisnula, jer uljni kanali nisu bili adekvatno prohodni.
Suština priče - tamo gde jeste zgidno da se koristi pitanje je da li treba, a tamo gde bi baš trebalo da se koristi pitanje je da li će odraditi posao.
Kada se koristi kvalitetno ulje nema potrebe za tim. To lično nisam hteo da činim svom motoru, nego sam među preporučenim uljima izabrao kvalitetnije, pa skratio interval u dve sukcesivne izmene. Nakon toga sledi isto ulje uz propisani interval zamene.
Btw, ako bih koristio aditiv onda mi ne bi vredeo uzorak motornog ulja za analaizu.
Značaj ispiranja motora je bio veći kada su se decenijama unazad koristila manje termički stabilna i manje tečljiva ulja. U današnje vreme, sa današnjim uljima i motorima - trebao bi dobar smislen razlog da se to čini. Ako se dođe u posed mašine za koju se zna da je dosta rabljena i da nije paženo na interval zamene - onda može da bude korisno.
Sa druge strane, postoje podaci koji pokazuju da npr. motor koji je imao dosta naslaga koje su uslovile otkaz turbine - da dva ispiranja motora nisu uklonila naslage, pa je i zamenska turbina ubrzo vrisnula, jer uljni kanali nisu bili adekvatno prohodni.
Suština priče - tamo gde jeste zgidno da se koristi pitanje je da li treba, a tamo gde bi baš trebalo da se koristi pitanje je da li će odraditi posao.
Kada se koristi kvalitetno ulje nema potrebe za tim. To lično nisam hteo da činim svom motoru, nego sam među preporučenim uljima izabrao kvalitetnije, pa skratio interval u dve sukcesivne izmene. Nakon toga sledi isto ulje uz propisani interval zamene.
Btw, ako bih koristio aditiv onda mi ne bi vredeo uzorak motornog ulja za analaizu.
Re: Aditivi
Raspitivao sam se kad se pojavila ona Wynns masina za ciscenje motora (ispiranje), svi su savetovali da se na kolima koja su vise presla to ne radi. Navodno ako posle toliko km (lupam, preko 200-250k) sve radi kako treba, postoji mogucnost da se uklanjanjem garezi i svih taloga stvore zazori koje je popunjavala garez i nisu imali uticaj. Koliko je sve to tacno ili ne, ne znam, al logike moze i da ima.
Svakako sam s obzirom na cenu aditiva i kilometrazu pre za to da se na xxx.xxx km plati ciscenje i stelovanje dizni, ako uopste bude problema, nego da se sipaju aditivi koji potencijalno ne sluze nicemu, i ne garantuju da nece doci do mehanickog kvara zbog starosti/istrosenosti, pa opet placas sve...
Remont je obicno oko 100e po dizni.
Ja sam na proslom servisu proveravao trenutne vrednosti preko dijagnostike, dve dizne su savrsene, dve imaju minimalna odstupanja.
Dakle, aditivi bi bili bacanje para. Sipao sam dva puta, cisto da probam.
Svakako sam s obzirom na cenu aditiva i kilometrazu pre za to da se na xxx.xxx km plati ciscenje i stelovanje dizni, ako uopste bude problema, nego da se sipaju aditivi koji potencijalno ne sluze nicemu, i ne garantuju da nece doci do mehanickog kvara zbog starosti/istrosenosti, pa opet placas sve...
Remont je obicno oko 100e po dizni.
Ja sam na proslom servisu proveravao trenutne vrednosti preko dijagnostike, dve dizne su savrsene, dve imaju minimalna odstupanja.
Dakle, aditivi bi bili bacanje para. Sipao sam dva puta, cisto da probam.
Re: Aditivi
Ako pominjemo aditive za čišćenje sistema ubrizgavanja tj. wynns mašinu koja se kači na izvod goriva pa se koristi njihov aditiv za profesionalnu upotrebu (tretman košta oko 40 evra) imam informacije od iskusnih servisera da je nekima bitno pomogao i da radi posao.
Aditivi za taj sistem koji se sipaju na pun rezervoar (koštaju oko 5 evra) sam lično koristio i to baš wynns i takođe je pre i posle odrađena dijagnostika koja je pokazala identične korekcije dizni. Ipak, one su ionake u normalnim granicama, pa je pitanje šta je odradio aditiv. Za takve tretmane generalno po njihovim uputstvima stoji da su uglavnom za preventivnu upotrebu.
Inače za PSA tj. Peugeot/Citroen - je kataloškim brojevima predviđena upotreba preventivna i kurativna upotreba sredstva koja nose naziv Unik i Unik+. Inače ih za PSA proizvodi Bardahl (ali se u Srbiji ne mogu naći kod bardahl-ovog distributera već samo po ovlašćenim PSA distributerima). Podaci do kojih sam došao (poređenjem MSDS-a) pokazuju samo da Unik+ ima višestruko veću koncentraciju ključne supstance u odnosu na Unik.
Lično se trudim da koristim najskuplji dizel koje tržište nudi jer mislim da je za motor najbitnije (i da ga to najviše štiti) da koristi
kvalitetno gorivo i da se tada bitno smanjuje potreba za ovakvim aditivima. Ko vozi na problematična goriva (lož ulje?) možda će primetiti nekakvo poboljšanje posle tretmana. U tom smislu lukoilov Ecto i nisov Ultra D su mi se pokazali korektnim.
Aditivi za taj sistem koji se sipaju na pun rezervoar (koštaju oko 5 evra) sam lično koristio i to baš wynns i takođe je pre i posle odrađena dijagnostika koja je pokazala identične korekcije dizni. Ipak, one su ionake u normalnim granicama, pa je pitanje šta je odradio aditiv. Za takve tretmane generalno po njihovim uputstvima stoji da su uglavnom za preventivnu upotrebu.
Inače za PSA tj. Peugeot/Citroen - je kataloškim brojevima predviđena upotreba preventivna i kurativna upotreba sredstva koja nose naziv Unik i Unik+. Inače ih za PSA proizvodi Bardahl (ali se u Srbiji ne mogu naći kod bardahl-ovog distributera već samo po ovlašćenim PSA distributerima). Podaci do kojih sam došao (poređenjem MSDS-a) pokazuju samo da Unik+ ima višestruko veću koncentraciju ključne supstance u odnosu na Unik.
Lično se trudim da koristim najskuplji dizel koje tržište nudi jer mislim da je za motor najbitnije (i da ga to najviše štiti) da koristi
kvalitetno gorivo i da se tada bitno smanjuje potreba za ovakvim aditivima. Ko vozi na problematična goriva (lož ulje?) možda će primetiti nekakvo poboljšanje posle tretmana. U tom smislu lukoilov Ecto i nisov Ultra D su mi se pokazali korektnim.
- srdjanyo
- Postovi: 3258
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Aditivi
Pročitao sam temu.Ovih dana suočavam se sa problemom koji mi smrdi na dizne.Fabia 1.9 TDI ATD
Od pre nedelju dana,motor se,kada je hladan trese i radi na 3 cilindra.Daljom vožnjom i sa podizanjem radne temperature,auto normalno radi,nestaje kloparanje(čekićanje),motor se ne trese.
Prikačili smo ga na dijagnostiku,prvi put je pokazao grešku da ne radi 2. cilindar.EGR grešku ne pominjem,ona je prisutna od kako imam auto,već 3 godine.Majstor je pomislio na loše gorivo sa LukOil-a(igrom slučaja sam sipao tamo,inače uvek sipam na NIS-u).Izvadili u petak gorivo iz rezervoara,oprali sito i pumpu u rezervoaru,promenili filter nafte.Auto samo vergla,nikako da upali.Posle nekoliko sati,upalio ga je,ali je opet radio na 3 cilindra.Sa dostizanjem temperature unormalio se rad.Potrošnja povećana.Otišao sam do Pertinija kupio aditiv za dizne LIQUI MOLLY,na NIS-u sipao i njega i Ultra D.Problem se i uveče nastavio.Juče ujutro takođe.Gasio se,verglao i jedva je ponovo upalio.Krenem na E75 do Kovilja u nameri da ga malo produvam.Tako sam i uradio.Četvrtom na 3600 obrtaja oko 145km/h.Oko 6 km.Pogledam pozadi,nema crnog dima.Ponovim postupak ka u povratku ka NS.Od tog trenutka,čekao sam i veče,auto je normalno radio.Nije više bilo rada na 3 cilindra i neprijatnog kloparanja.Sve OK.
Međutim danas popodne prvi put ga upalio,sve po starom Opet radio na 3 cilindra.
Da li neko ima još neku ideju?Elektronika dizne,neki senzor?
Auto je prešao originalnih 174000 km.Kupljen nov u Srbiji.2004. godište.
Od pre nedelju dana,motor se,kada je hladan trese i radi na 3 cilindra.Daljom vožnjom i sa podizanjem radne temperature,auto normalno radi,nestaje kloparanje(čekićanje),motor se ne trese.
Prikačili smo ga na dijagnostiku,prvi put je pokazao grešku da ne radi 2. cilindar.EGR grešku ne pominjem,ona je prisutna od kako imam auto,već 3 godine.Majstor je pomislio na loše gorivo sa LukOil-a(igrom slučaja sam sipao tamo,inače uvek sipam na NIS-u).Izvadili u petak gorivo iz rezervoara,oprali sito i pumpu u rezervoaru,promenili filter nafte.Auto samo vergla,nikako da upali.Posle nekoliko sati,upalio ga je,ali je opet radio na 3 cilindra.Sa dostizanjem temperature unormalio se rad.Potrošnja povećana.Otišao sam do Pertinija kupio aditiv za dizne LIQUI MOLLY,na NIS-u sipao i njega i Ultra D.Problem se i uveče nastavio.Juče ujutro takođe.Gasio se,verglao i jedva je ponovo upalio.Krenem na E75 do Kovilja u nameri da ga malo produvam.Tako sam i uradio.Četvrtom na 3600 obrtaja oko 145km/h.Oko 6 km.Pogledam pozadi,nema crnog dima.Ponovim postupak ka u povratku ka NS.Od tog trenutka,čekao sam i veče,auto je normalno radio.Nije više bilo rada na 3 cilindra i neprijatnog kloparanja.Sve OK.
Međutim danas popodne prvi put ga upalio,sve po starom Opet radio na 3 cilindra.
Da li neko ima još neku ideju?Elektronika dizne,neki senzor?
Auto je prešao originalnih 174000 km.Kupljen nov u Srbiji.2004. godište.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23799
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Aditivi
Dizne lako skines i odneses kod nekog ko radi ciscenje. Ja sam nosio kod Boscha na Telep. Izmeri protok, vidi koliko ravnomerno baca itd.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Aditivi
U ns kažu da je Vilić najbolji za dizne. Mislim da je meni rekao sa njegovim skidanjem oko 1000 provera dizni.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Aditivi
Proveri instalaciju dizni, nece PD da crkne tako lako i ne bi malo radila malo ne, jer je mehanicka.
Послато са GT-N7100
Послато са GT-N7100
Re: Aditivi
daMladen7 je napisao: nikaragva- to beše onaj dizel, za koga je i majstor bio iznenađen kad si mu rekao da nisu rađene