Potrošnja motornog ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
ivica122
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od ivica122 » 14 Apr 2015, 10:02

Mineralno ulje nema sanse da bude valjano posle 10.000km. Ja ni polusintetiku nisam toliko terao. I ja znam da mineralno ide do 5000km, polusintetika 7-10.000km a sintetika 10.000-30.000, zavisno od vozila i konkretnog ulja. Ja sintetiku drzim maksimalno 10.000km u motoru, delom zato sto ovu kilometrazu ne mogu da predjem za godinu dana, a delom sto necu da stedim gde ne treba. Takodje, valjda je svima poznato da se interval zamene, odnosno izrabljenja ulja skracuje sto su tezi uslovi voznje. Na primer, mnogo gradske voznje i li samo gradska, interval smanjuje na pola od preporucenih vrednosti. Puno hladnih startova, narocito u zimskim uslovima, ekstremne klimatske promene, sve ovo dovodi do kondenzacije i sakupljanja iste u ulju i nema sile da ono izdrzi ceo preporuceni interval. Zato uvek menjam na manje i miran sam. Opet kazem, nije motorno ulje stvaka gde treba stedeti, ako planirate da vozite doticni auto neko vreme.

A sto se tice kvaliteta mineralnog ulja, to sto mu je interval zamene dosta manji nego novijim uljima, ne znaci da ne valja. Jednostavno ga treba menjati na vreme i ono moze i te kako kvalitetno da podmazuje i odrzava motor.

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od dunx81 » 14 Apr 2015, 10:46

Sećam se reklame za Grande Punta 1.2 8v gde se hvale servisnim intervalom od 30k km a u to vreme se prodavala z10 s istim motorom i manjim propisanim intervalom, 15k rekao bih.

t

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od nikaragva » 14 Apr 2015, 11:22

Pa svaki prodavac, odnosno ovlašćeni servis, ima pravo da skrati servisni interval u zavisnosti od uslova u kojima se vozilo koristi.

milosg
Postovi: 1449
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od milosg » 14 Apr 2015, 12:12

Čini mi se da je tako bilo i za Renault. Skraćen sa 30k na 15k kod nas.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od dragvorl » 14 Apr 2015, 16:15

Ivan je napisao:Jel to opet mislis na one starije i manje kamione sto rade u blatu, posto u novije man slepere ide 45l sintetike i menja se izmedju 60-80kkm.

Послато са GT-N7100
U Volva sam proverio, 2012 Fmx ide mineralno. Ne tvrdim u sve motore
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od Ivan » 14 Apr 2015, 16:25

Ne znam koliko su surovi uslovi eksploatacije, ali mi je bas malo, inace pod manjim kamionom smatram one nosivosti do 7.5t sa motorima zapremine ~5l.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od dragvorl » 14 Apr 2015, 20:27

Nisam te razumeo za sta mislis kada pises malo? Inace su kamioni N3, Actrosi i slicno, nisu 7,5 t.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od Saša » 14 Apr 2015, 21:36

ivica122 je napisao:Mineralno ulje nema sanse da bude valjano posle 10.000km. Ja ni polusintetiku nisam toliko terao. I ja znam da mineralno ide do 5000km, polusintetika 7-10.000km a sintetika 10.000-30.000, zavisno od vozila i konkretnog ulja. Ja sintetiku drzim maksimalno 10.000km u motoru, delom zato sto ovu kilometrazu ne mogu da predjem za godinu dana, a delom sto necu da stedim gde ne treba.
Pa niko i ne kaže da je valjano posle 10.000, na toj kilometraži je za zamenu. :D Ne treba preterano skraćivati kilometraže odnosno suviše rano menjati ulje jer zaista nema potrebe, samo se bacaju pare. Vozio sam na desetine automobila, što svojih/naših/porodičnih, što službenih i 10.000 km ili godinu dana je uvek bio neki reper za tip top stanje motora. No, kako tehnika i tehnologija napreduju pojavljuju se sve kvalitetnija ulja i termini zamene se produžavaju, tako da ne treba biti veći katolik od pape već se jednostavno držati fabričke preporuke. Ako fabrika kaže da menjaš na 15.000 - a ti menjaj tada i ne beri dalje brigu.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od nikaragva » 14 Apr 2015, 21:41

Sve to stoji, ali uz bitnu napomenu da taj interval itekako zavisi od eksploatacije vozila, ali i od kvaliteta goriva.

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od ljubitelj » 15 Apr 2015, 00:18

Saša je napisao:
ljubitelj je napisao:Mineralno se menja na 3000-5.000km/ ili 6 meseci i nema nikakvihi problema sa talozima.
Ovo prvi put čujem. Obično se menja na 10.000 km ili godinu dana. I nikakvih taloga opet nema. :)
Pise u fabrickim upustvima za upotrebu, od Fiata, Renoa, VWa, Volva i ostalh iz doba primene tih ulja.

Talog se nece primetiti posle godinu dana, ili malih kilometraza motora.
Vec na 200-300.000km se dobro primete talozi ukoliko je mineralno menjano kasnije od normalnog a motor se na pogled kroz cep za dolivanje ne sija iznutra.

7.500km je period za polusintetiku koji se moze produziti i do 10.000km.

Svi intervali se odnose na motor koji trosi benzin, ako se trosi TNG interval se moze produziti +30%.

Ulje je krvotok motora, redovna zamena ulja je ubedljivo najjeftinija "poprava" motora, i vazniji je interval od samog brenda/ modela ulja za dobro zdravlje motora.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Potrošnja motornog ulja

Post od Saša » 15 Apr 2015, 07:26

Pa kako onda tumačiš fabričku preporuku za mog Punta, zamena na 15.000 a koristi se polusintetika Selenia 20K? Podsetio bih te da je servisni interval za taj isti auto dok je pravljen u Italiji bio i veći, 20.000 km?

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od ljubitelj » 15 Apr 2015, 23:54

Punto je pravljen 30godina kasnije od vremena koriscenja ulja mineralnog porekla.

A inace, ti intervali su maksimalni i odnose se na idealne uslove.

Ako ima gradske voznje, interval je pola od tog maksimalnog.
Podeli sa 2 to sto navodis ako koristis auto kao vecina nas.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od DS9 » 16 Apr 2015, 00:55

Mala napomena.

Ono što piše u servisnim uputsvima i/ili knjižicama ne mora nužno da bude najadekvatnije za nešto što podrazumeva zdrav razum.

Recimo, kod vozila PSA grupe, preporučena je upotreba nekoliko različitih ulja koja su različitog kvaliteta - a dužina intervala nije zavisna od vrste upotrebljenog preporučenog ulja (kako ume da bude kod drugih proizvođača vozila/motora)

U praksi to znači da ukoliko je motor izložen tzv. normalnim uslovima eksploatacije pa mu je zbog toga propisan interval od 24 meseca ili 30,000 km (šta pre istekne) - da se u tom slučaju može upotrebiti bilo koje od preporučenih ulja, pa i npr. preporučena polusintetika.

Više puta sam objašnjavao da npr. Total vrlo perfidno piše u specifikacijama nekih svojih ulja iz 10W-40 gradacije (a koja su preporučena PSA vozilima) da su ona za normalne uslove eksploatacije - pa su ovlašćeni servisi sasvim legitimno koristili ta ulja koja su se servisirala na 30,000 km (jer je i to za normalne uslovi eksploatacije). Dakle vrlo kvaran algoritam, koji može da dozvoljava da se kvalitetnije ulje menja na manjoj kilometraži (jer za njega piše da je i za otežane uslove), a manje kvalitetno na većoj kilometraži.

Kada se obrati pažnja na pisano objašnjenje u vezi uslova eksploatacije ova dva preporučena ulja za većinu novijih citroena i pgta (bez dpf), onda postaje jasno o čemu je reč. Ipak, PSA je u međuvremenu skratila kilometražne intervale sa 30000 na 20000, i sa 20000 na 15000.

Q9000 5W-40 http://204.92.52.209/pdf/egypte/lubrifi ... 205W40.pdf

Q7000 10W-40 http://204.92.52.209/AMO/saudi_arabia/p ... 10W-40.pdf


Suština priče je da se ne mogu generalizovati stvari. Sve zavisi kako je određeni proizvođač (motora) definisao preporuke za podmazivanje svog motora, kao i kako je i koliko definisao uslove eksploatacije i intervale zamene.

Korisnikov avatar
GJSenna
Postovi: 512
Pridružio se: 18 Nov 2013, 19:20
Garaža: Volvo S60 II, Audi A3 1.8T, bicikl...
Lokacija: Sweden

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od GJSenna » 16 Apr 2015, 20:30

Po meni je sluh vazniji nego ono sto fabrika preporucuje. NA BMWu je bila zamena 15000km, a na 10 su se culi podizaci neverovatno. Kad zamenim ulje, tisina do sledecih 10000km.
Slika

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Potrošnja motornog ulja

Post od nikaragva » 16 Apr 2015, 20:40

Ma daj nemoj zezati koliko ljudi uopšte sluša motor, a kamoli podizače :kezo:

Odgovori