Tesla automobili

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 »

Ne preterujem nego ti kazem kako se zaista radi i racuna.
Ne samo ovo sto sam napisao nego pride i cena elektricne energije se racuna ovako kako sam napisao.
Cenu odredjuje najskuplja angazovana jedinica. Znaci u trenutku kad upalis sledecu manje efikasnu elektranu ode cena svima gore na nivo najskuplhe, bez obzira kako se vecina struje dobija. Slicna je prica i sa zagadjenjem, svaki naknadno dodat kW ce biti obezbedjen iz najprljavijeg i najskuljeg izvora, te se zato uvek i pokusava sto vise ispeglati dnevna potrosnja i smanjiti max vrednost.

Poenta je da ti sa friziderima, zamrzivacima, svetlom i sl nemas izbora i osudjen si da ih napajas strujom pa su fiksni deo, za vozila imad izbora te su oni varijabilan deo.
Korisnikov avatar
Nemanja987
Reactions:
Postovi: 429
Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
Lokacija: DE/Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od Nemanja987 »

Nigde nisi istakao odakle tačno i koliko tačno enegrije se troši za dizel i benzin? Imaš li neke podatke tu?
0. Istraživanje izvora?
1. Ekstrakcija sirove nafte, kopneni i podmorski izvori?
Tu mislim na opremu, ljudstvo, pumpe, kamione, barže,
2. Transport sirove nafte?
3. Rafinacija?
4. Transport prerađenih derivata?
5. Skladištenje, distribucija, maloprodaja?

Mnogo je faktora tu, pre par postova si teslu odnosno električnu energiju objasnio u dvadeset redova a benzin u deset.

A mislim da je priča oko nafte mnogo komplikovanija. Samo je pitanje znanja i volje da se to sve lepo sabere. Ja imam volju ali mi je znanje tanko...
Korisnikov avatar
petarboj
Reactions:
Postovi: 1331
Pridružio se: 19 Mar 2013, 16:47
Lokacija: Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od petarboj »

Jasno je da se tako obezbedjuje dodatna potrebna energija ali racunati da se UVEK auto napaja u ovakvom rezimu i da se UVEK racuna zagadjenje uglja je u najmanju ruku smesno i neozbiljno.
Sta cemo sa prevrnutim tankerima i cisternama ? Sta cemo sa naftnim mrljama? ajd i njih nekako da ubacimo u racunicu, jbg red je. Realno CO2 je kur*ina naspram toga. Sta cemo sa gomilom ratova koji su vodjeni zbog nafte?
Mislim, generalno, glupo je o ovome diskutovati jer je prica presiroka i uvek se nesto ne racuna.

A ti Lazare zakazi lepo test voznju i isprobaj auto pa prenesi utiske i poredjenja. Ipak je to poenta ovog foruma. ;-)

Sent from my LG-V500 using Tapatalk
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1910
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Tesla automobili

Post od Dzoni_m »

petarboj je linkovao dobru analizu. U principu je to ono u cemu se svi strucnjaci (neutralni, bez finansiranja od strane kompanija i sl) i slazu. Brojke su skoro pa identicne.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 »

Nemanja987 napisao:Nigde nisi istakao odakle tačno i koliko tačno enegrije se troši za dizel i benzin? Imaš li neke podatke tu?
0. Istraživanje izvora?
1. Ekstrakcija sirove nafte, kopneni i podmorski izvori?
Tu mislim na opremu, ljudstvo, pumpe, kamione, barže,
2. Transport sirove nafte?
3. Rafinacija?
4. Transport prerađenih derivata?
5. Skladištenje, distribucija, maloprodaja?

Mnogo je faktora tu, pre par postova si teslu odnosno električnu energiju objasnio u dvadeset redova a benzin u deset.

A mislim da je priča oko nafte mnogo komplikovanija. Samo je pitanje znanja i volje da se to sve lepo sabere. Ja imam volju ali mi je znanje tanko...
Pa nisam zato sto mislim da nema potrebe ici toliko u detalje, tim pre sto slicne troskove imas za termoelektrane, i one trose naftu, gas, ugalj... ni oni ne ulaze sami u pecnicu.
Svi ovi ostali troskovi su dosta sitni i obuhvatio sam ih sa odokativnih 20% u racunici.
Na kraju sam sracunao 300g/km sto je ispalo ispalo identicno podatku koji su koristili u tekstu koji je Petar kasnije okacio, tako da mislim da mozemo to koristiti kao OK aproksimaciju.

Pogotvo ovih dana kada je nafta pala svi komplikovani i neefikasni izvori se uveliko gase, fraking iscezava... Velika vecina nafte jos uvek dolazi iz izvora gde samo zabodes i teraj.
petarboj napisao:Jasno je da se tako obezbedjuje dodatna potrebna energija ali racunati da se UVEK auto napaja u ovakvom rezimu i da se UVEK racuna zagadjenje uglja je u najmanju ruku smesno i neozbiljno.
Sta cemo sa prevrnutim tankerima i cisternama ? Sta cemo sa naftnim mrljama? ajd i njih nekako da ubacimo u racunicu, jbg red je. Realno CO2 je kur*ina naspram toga. Sta cemo sa gomilom ratova koji su vodjeni zbog nafte?
Mislim, generalno, glupo je o ovome diskutovati jer je prica presiroka i uvek se nesto ne racuna.

A ti Lazare zakazi lepo test voznju i isprobaj auto pa prenesi utiske i poredjenja. Ipak je to poenta ovog foruma. ;-)

Sent from my LG-V500 using Tapatalk
Ma gde bre napisah da je uvek. Moram da pojednostavim pricu kad dajem primer inace se totalno razvodni i izgubi poenta. Samo sam objasnio zasto je pogresno raditi sa prosekom goriva u nekom regionu.
Na kraku(ili na pocetku), samo sam hteo da pokazem da je Tesla pogonjena ugljom daleko prljavija od SUS auta i u tome sam svakako uspeo (a inspirisan potpuno pogresnim crtezom koji je Nemanja pokupio negde sa neta i koji veruem obmanjuje veliki broj ljudi).
Nakon toga postoji 100 kombinacija, mogucnosti i prostora za diskusiju u koje nisam ni planira da ulazim.
Korisnikov avatar
petarboj
Reactions:
Postovi: 1331
Pridružio se: 19 Mar 2013, 16:47
Lokacija: Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od petarboj »

Laki021 napisao:Na kraju oni ovaj racun prave za Nissan Leaf, a ne za Teslu koja ima osetno vecu potrosnju.
Racun prave za 0.2 i 0.3 kWh / km. Tesla Model S ima 0.23.

Sent from my LG-V500 using Tapatalk
Poslednja izmena od petarboj u 27 Jul 2015, 14:23, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 »

Nisam video da si editovao prvi post.
Poslednji link ne radi te ne mogu da vidim racunicu ali nije ni bitno, u tekstu pise da rade racunicu za Leaf.

Ja sad vise ne razumem ni oko cega se raspravljamo kad se prakticno oko svega slazemo.
Trazena je racunica za Teslu na ugalj, napravio sam je i takva je, oko toga tesko mozemo diskutovati, takva Tesla zagadjuje 3x vise od benzinca sa 10L potrosnjom (podatak za zagadjenje benzinca se u dlaku poklopio sa onim iz tvog clanka, verujem da bi se i podatak za ugalj poklopio da su pravili racunicu za njega). Lepo sam odmah rekao da je to ekstremni slucaj i da za druga goriva vaze znatno razliciti i nizi brojevi, sto je ono sto i ti tvrdis i sto se pojavljuje u racunima kad se koriste razna goriva.
Kao i sto rekoh da ce se vremenom balans pomerati u pozitivnom smeru ka EV, sto je opet ono oko cega se svi slazemo.
Tako da stvarno vise ne znam oko cega se raspravljamo.
Korisnikov avatar
petarboj
Reactions:
Postovi: 1331
Pridružio se: 19 Mar 2013, 16:47
Lokacija: Novi Sad

Tesla automobili

Post od petarboj »

Da, ne znam zasto ne radi poslednji link, ali on je glavni :-) raspravljamo se oko toga da si preterao sa 900g CO2. Tamo je dat podatak i referenca da se za 1kwh iz uglja dobije 1kg C02.

Evo linka:
http://tinyurl.com/5wmvvto

Za Teslu:
Po proracunu sa sajta sve i da je full ugalj je:
0.23*1000*1.1 = 253g CO2 sto nikako nije vise od 300, a prilicno je daleko od 900 koliko si ti dobio.
Korisnikov avatar
Nemanja987
Reactions:
Postovi: 429
Pridružio se: 28 Mar 2013, 20:46
Lokacija: DE/Novi Sad

Re: Tesla automobili

Post od Nemanja987 »

Lazo,

Prvo, selektivno koristiš podatke, biraš šta ti odgovara.

Drugo, izbegavaš odgovor o rafinerijama, možda i ne znaš odgovor.
Koliko STRUJE se troši tamo? Energije? Sva ta masa sirove nafte se zagreva na visoke temperature. Toplotni kapacitet je činjenica za koju nadam se nećeš reći da je smešna. Od čega se to greje, od ljubavi?
Koliko ima neuspešnih bušenja? U teksasu i tenesiju više od pola. Koliko kilometara se tu prelazi u širinu i u dubinu? Na raznim lokacijama i po raznim pustinjama, tajgama i morima, ekstremno nepristupačnim terenima.
Ako pogledaš termoelektranu obrenovac, oni otkad postoje uzimaju ugalj sa jednog područja koje je u relativnoj blizini termoelektrane. A koliko se bunara probušilo, promašilo, ispraznilo, promenilo, premestila se sva oprema...
Fraking da ne pominjem.

Treće, sa jedne strane računaš gubitke mreže, gubitke punjača itd, sa druge strane uzmeš broj kao aproksomaciju i ćao zdravo.

A ja baš to hoću da kažem, premalo se faktora uzima.
Nemoj sad da ih nabrajam, pa samo uticaj gasova iz saobraćaja na zdravlje ljudi je katastrofalan i ti bi to prvi trebao da kažeš, Jevrejskom ulicom u ns si prošao ko zna koliko puta. Ko to plaća? Koliko se energije i novca tu troši?
Petar kaže ratovi, jeste, i to je trošak. Nesagledivo je. Zaista.

Dakle ovo je po meni jako jako opširna priča i teško je sagledati sve faktore.

Ono što mene čudi je to da si ti toliko pristrasan i da toliko odbijaš da neke nove stvari prihvatiš i razmotriš. Nego teraj onako kako se radi 100 godina. A to ti je struka i škola. Neverovatno.

Na kraju krajeva i ne moraš da prihvataš i razmatraš. Obnovljivi izvori rastu, pametni ljudi rade svoj posao.
Ide to sve u nekom pravcu u kom treba da ide...

Neću dalje raspravljati o ovome jer se plašim da ne pređe u svađu a cenim te jer te poznajem lično.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 »

Ja se izvinjavam.
Zajebo sam se sa podatkom koji sam iskopao i koristio u racunu. 1kg CO2 od uglja je ukupna emitovana kolicina CO2 sa uvazenih 1/3 efikasnosti elektrane, sajt sa kog sam pokupio je pisao da je to za 1kWh termicke energije koju ugalj otpusti. Proverio sam sad na drugim mestima i zaista je za 1kWh elektricne energije.
Ovo deli moju racunicu sa 3, te dobijam 300g, sto bi dobili i u ovoj tvojoj formuli iznad da nisu zaboravili gubitke.
Onda bukvalno ispadne da je Tesla "prljavija" samo za razliku u proizvodnji koju su za Leaf procenili na 30g/km, tj za nekih 10% od benzinca sa 10l/100km.

Eto, pogresio sam priznajem, Tesla na ugalj je skroz uporediva po zagadjenju sa benzincem od 10l potrosnje.
Korisnikov avatar
AcaKayak
Reactions:
Postovi: 4865
Pridružio se: 18 Jan 2012, 11:13

Re: Tesla automobili

Post od AcaKayak »

Ko radi taj I gresi :)

Jedna od retko kvalitetnih diskusija na forumu :)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21824
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Tesla automobili

Post od nidza »

Meni to i dalje zvuči nerealno da ti proizvedeš energiju tamo negde, transportuješ je, pri tome je konvertuješ nekoliko puta, imaš raznorazne gubitke, na kraju napuniš auto i tu imaš gubitke, i onda taj auto jednako zagađuje kao SUS motor koji energiju pravi odmah iznad (ispred/iza) točkova. :)
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 »

Zato sto EV pri kocenju hvata energiju dok je SUS rasipa.
Zato hibrid ispada najbolji jer kombijuje obe prednosti... Lokalno pali gorivo a pri kocenju skladisti energiju.
Poslednja izmena od Laki021 u 27 Jul 2015, 14:46, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
AcaKayak
Reactions:
Postovi: 4865
Pridružio se: 18 Jan 2012, 11:13

Re: Tesla automobili

Post od AcaKayak »

Ja sam citao da su elektrane 3 puta efikasnije od motora (a I zasto ne bi bile, da je motor efikasniji napravili bi ljudi elektranu od malih motora) tako da moguce da je tu odgovor :)


Hibrid je sranje koliko sam ja imao prilike da ga upoznam.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Tesla automobili

Post od Laki021 »

Nisu, mozes to da vidis iz predjasnje diskusije.
Odgovori