Brodovi
Re: Brodovi
I ja se sećam ovih hidroglisera dok su zujali po Savi. Bili su pojava. A pravili su neke "nekonvencijalne" talase. Uopšte se nisu primećivali na površini vode. Ali zato kada stignu do obale i splavova.....lom naprave. Sećam se da ih je ćale psovao kada god prođu
Re: Brodovi
Bio jedan na obali kad sam bio klinac. Bio na podupiracima negde oko bloka 70, nbg strana. Video se kad se ide brodicem na adu...
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Brodovi
Do pre par godina je trunuo tu. Meteor.
P8 Lite TT
P8 Lite TT
Re: Brodovi
Moj deda je bio kapetan na tom brodu. Pricao mi je dosta o tome iako se nikada nisam vozio.
Kaze da su prestali sa radom zbog troskova. Valjda su bili nenormalni potrosaci uz ogromne troskove odrzavanja, nikada nisu bili rentabilni...
Kaze da su prestali sa radom zbog troskova. Valjda su bili nenormalni potrosaci uz ogromne troskove odrzavanja, nikada nisu bili rentabilni...
Re: Brodovi
Beograd je imao svoju popularno nazvanu "Belu flotu" hidroglisera na rekama.Koji su bili najaktivniji kraj 70-tih do početka 80-tih godina.Lično sam se Aprila 1983-će vozio jednim manjim modelom, neko je stavio i njegove tt. sa slikama na relaciji pristanište Beograd-Smederevska tvrđava.
Između ostalih glisera bio je i jedan koji je navodno bio namenjen za poseban transport predsednika J.B. Tita.
Svi u floti su bili ruske proizvodnje.Flota je kao nerentabilna privezana još početkom 80-tih inače period uvođenja bonova za gorivo i par nepar sistema u saobraćaju.
Problem je bio u tome što su ruski motori trošili enormno veliku količinu goriva a i ne samo goriva, trošilo se mnogo i pogonskog ulja pa kako su mi neki od kapetana istih rekli na rezervoar goriva išlo je i bure ulja.
Iz tog razloga su poslovični Grci koje su iste sredinom 90-tih pokupovali od raznih socijalističkih republika za male pare, kasnije iste premotorizovali savremenijim "Mercedesovim" turbo dizel mašinama.
Isti model kao i jedan od ovih naših i dan danas saobraća u Grčkoj između Kavale i ostrva Tasos samo sa novim motorom i tamo su ih popularno nazvali "Delfinaki"- delfinčići.
Drugi deo problema eksploatacije na rekama je bio problem sa krhkom konstrukcijom trupa-aluminijum.Zbog jakih zima i leđenja reka tih godina flota je bila na suvom doku od Oktobra do Aprila a kao takva nije mogla da pravi novac.Takođe u konstrukciji nije postojala nikakva razlika između glisera koji su saobraćali na rekama i onih na moru.
Od cele bele flote samo par glisera su preživeli kao brod-restorani, splavovi a ostaliu su otišli na rezanje.
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Brodovi
Zanimljiv video o nasem recnom brodarstvu.
https://www.youtube.com/watch?v=0QMpE5WwiGA
https://www.youtube.com/watch?v=0QMpE5WwiGA
Re: Brodovi
Nažalost, nisam plovio gliserom po Dunavu, ali jesam od Splita do Hvara i Brača (takođe tokom 1980-ih). Mislim da su bili čak i veći od ovih beogradskih, a takođe "sdelani v SSSR".
Ђенерал Јанковић
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Brodovi
PRVO PUTOVANJE NAJVEĆEG BRODA NA SVETU
"Harmonija mora", najluksuzniji i najveći kruzer na svetu, danas će prvi put ugostiti putnike na četvorodnevnom krstarenju.
Prva plovidba: "Harmonija mora" će na prvoj plovidbi povezati Sautempton i Roterdam
Četvorodnevna plovidba prvo je zvanično krstarenje najvećeg putničkog broda na svetu, nakon što je prošle nedelje prvi put napustio luku Sen Nazer u Francuskoj gde je sagrađen i stigao u Sautempton u Engleskoj gde su se prvi putnici ukrcali.
Sa 362 metra dužine i neverovatnih 226.963 tone težine ovaj brod prestigao je kruzer "Privlačnost mora", doskorašnjeg vlasnika rekorda u veličini kruzera.
"Harmoniju mora" impresivnom ne čini samo veličina. Sadržaji koje ovaj brod nudi putnicima mogu se meriti sa turističkom ponudom jednog grada. U sedam tematski podeljenih delova broda smeštena su četiri bazena, kazino, simulator surfovanja, dve stene za penjanje, klizalište, košarkaški tereni i amfiteatar koji može da primi 1.400 ljudi.
U izradi zabavnog sadržaja i tematskih parkova učestvovala je i umetnička grupa "Skils divižn" iz Beograda.
Izgradnja "Harmonije mora" trajala je dve i po godine, a "Rojal Karibijan" uložio je milijardu dolara da bi se najveći kruzer ikada napravljen otisnuo na otrvoreno more.
"Harmonija mora" duža je za 110 metara od čuvenog Titanika. Ovaj brod pripada klasi "Oaza", baš kao i "Privlačnost mora" čiji je rekord u veličini oborio.
Kompanija "Rojal Karibijan", specijalizovana upravo za najluksuznija krstarenja, već najvaljuje obaranje rekorda koji je "Harmonija mora" postavila. Do kraja 2018. godine, megakruzer čije ime se još uvek drži u tajnosti, trebalo bi da isplovi na otvoreno more i prema najavama vlasnika, biće još luksuzniji.
"Harmonija mora", najluksuzniji i najveći kruzer na svetu, danas će prvi put ugostiti putnike na četvorodnevnom krstarenju.
Prva plovidba: "Harmonija mora" će na prvoj plovidbi povezati Sautempton i Roterdam
Četvorodnevna plovidba prvo je zvanično krstarenje najvećeg putničkog broda na svetu, nakon što je prošle nedelje prvi put napustio luku Sen Nazer u Francuskoj gde je sagrađen i stigao u Sautempton u Engleskoj gde su se prvi putnici ukrcali.
Sa 362 metra dužine i neverovatnih 226.963 tone težine ovaj brod prestigao je kruzer "Privlačnost mora", doskorašnjeg vlasnika rekorda u veličini kruzera.
"Harmoniju mora" impresivnom ne čini samo veličina. Sadržaji koje ovaj brod nudi putnicima mogu se meriti sa turističkom ponudom jednog grada. U sedam tematski podeljenih delova broda smeštena su četiri bazena, kazino, simulator surfovanja, dve stene za penjanje, klizalište, košarkaški tereni i amfiteatar koji može da primi 1.400 ljudi.
U izradi zabavnog sadržaja i tematskih parkova učestvovala je i umetnička grupa "Skils divižn" iz Beograda.
Izgradnja "Harmonije mora" trajala je dve i po godine, a "Rojal Karibijan" uložio je milijardu dolara da bi se najveći kruzer ikada napravljen otisnuo na otrvoreno more.
"Harmonija mora" duža je za 110 metara od čuvenog Titanika. Ovaj brod pripada klasi "Oaza", baš kao i "Privlačnost mora" čiji je rekord u veličini oborio.
Kompanija "Rojal Karibijan", specijalizovana upravo za najluksuznija krstarenja, već najvaljuje obaranje rekorda koji je "Harmonija mora" postavila. Do kraja 2018. godine, megakruzer čije ime se još uvek drži u tajnosti, trebalo bi da isplovi na otvoreno more i prema najavama vlasnika, biće još luksuzniji.
Re: Brodovi
Zar ovo nije veći od Oasis of the Seas? Ili je to isti brod?
Tu je prvi put napravljena centralna promenada - da bi mogli da naplate malo skuplje te unutrašnje sobe otvorili su "promenadu" kroz ceo kruzer te postoje sobe s pogledom i na tu "ulicu"
Imam negde animaciju sa renderima, koje smo pravili 2005. čini mi se, tad je još bio "concept Genesis" ili tako nešto, okačiću ako nekog zanima.
Slične su i boje u enterijeru...
Tu je prvi put napravljena centralna promenada - da bi mogli da naplate malo skuplje te unutrašnje sobe otvorili su "promenadu" kroz ceo kruzer te postoje sobe s pogledom i na tu "ulicu"
Imam negde animaciju sa renderima, koje smo pravili 2005. čini mi se, tad je još bio "concept Genesis" ili tako nešto, okačiću ako nekog zanima.
Slične su i boje u enterijeru...
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Brodovi
Impresivno, ali ovo je vašar na moru.
Sent from my D5503 using Tapatalk
Sent from my D5503 using Tapatalk
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Brodovi
Pripada istoj klasi Oasis je dugacak 361.6 m i tezak 225,282tona, harmony je dugacak 362.12 metara i tezak 226,963 tona.Ji 4Tze je napisao:Zar ovo nije veći od Oasis of the Seas? Ili je to isti brod?
Re: Brodovi
Krsterio sam na Freedom of the seas iste kompanije Royal Caribbean, u to vreme (pre 6-7 godina) to je bio najveci brod na svetu i krstarili smo Karbima.
Nakon njega su dosli ovi kruzeri sa otvorenim sredisnjim delom da bi i unutrasnje kabine lakse mogle da se prodaju.
To su gradovi na vodi na kojima apsolutno nemas osecaj da se nalazis na brodu sve dok ne izadjes na neku terasu.
Nakon njega su dosli ovi kruzeri sa otvorenim sredisnjim delom da bi i unutrasnje kabine lakse mogle da se prodaju.
To su gradovi na vodi na kojima apsolutno nemas osecaj da se nalazis na brodu sve dok ne izadjes na neku terasu.
Re: Brodovi
Imam dosta slika raznih jahti od drugara na kojima boravimo leti, mogu okaciti ako je to uopste nekom interesantno da ih ne trazim i kacim bez potrebe...
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Brodovi
Meni nije pravo da ti kažem. Prijatelj ima neki gliser ili kako se to već zove. Motor je V8, fino ide. Ima unutra kabina za spavanje. Par sati se vozikali, sedeli na sred jezera i tako u krug. Nikad se više nisam smorio, čak i kada sam ja vozio. Prvi i poslednji put.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''