djiuliju je napisao:Diskusija na tu temu se vodila na drugom forumu, pa me zanima sta vi mislite. Da li voznja sa ukljucenim tempomatom povecava potrosnju u odnosu na voznju sa nogom na gasu? Ili pak smanjuje? I zasto?
Moje je misljenje da bi sa tempomatom potrosnja trebala da bude za nijansu manja, ili ako ne manja onda nikako veca. Dosta ljudi misli drugacije, tj cini im se da je drugacije
ja sam jedan od onih kojima se cini drugacije...
e,sad, zasto je tako ne znam, ali sam ubedjen da ima rezima u kojima bord pokaze manju trenutnu potrosnju pri odredjenoj brzini ako se vozi "nogom"...
mislim da ( posto mi bord laze u plus, tj pokazuje vecu potrosnju od realne oko 5 posto ) je to vise stvar elektronike i nacina racunanja potrosenog goriva, koje je iz nekog razloga na tempomatu vece. nisam imao prilike da probam to sve u praksi metodom "od cepa do cepa", ali to bi bilo i jako tesko jer je "nogomatom" tesko apsolutno odrzavati zeljenu brzinu koju bih poredio sa tempomatom...
mogao bih eventualno uporediti odstupanja borda pri nekoj deonici u voznji sa tempomatom i bez njega...
@uros - jos neki stari karburatorski sistemi su imali mehanizme dovodjenja smese na siromasnu pri konstantnom gasu, naravno na fizickim principima, sada je sve to daleko lakse i svi proizvodjaci to koriste...