Restauracija čeličnih točkova
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Restauracija čeličnih točkova
Hoću da uradim ovo u DIY varijanti. Imam par dilema a plan je sledeći:
Korak 1: Čišćenje točkova Sonaxom na samouslužnoj perionici i sušenje.
Korak 2: Skidanje korozije i raspale boje mehanički, čeličnom četkom na brusilici
Korak 3: Tretman antirostom
Korak 4: Dodatno mehaničko čišćenje mašinski ili ručno ukoliko bude potrebno.
Korak 5: Ovo mi je sporno, čime lepo očistiti površinu pre farbanja a nakon antirosta? Koliko vidim on ostavlja sloj fosfata (radi tako što pretvara oksid gvođa u fosfate). Našao sampreparat Fosfogal OF-02 koji služi baš za to a sutra ću ih zvati da vidim jel to uopššte mogu da koriste civili i da li postoji pakovanje od tipa 1l, da ne bude da imaju na bure od 400l.
Korak 5.5: Neposredno pre farbanje čišćenje izopropil alkoholom.
Korak 6: Prajmer u dve ruke, koji prajmer koristiti? Bilo koji ili neki poseban za točkove?
Korak 7: Farbanje u 2-3 ruke. Planiram ili neku lepu metalik srebrnu ili neku tamno zlatnu metalik. Ovde planiram da sa kodom odem u farbaru i da mi naprave boju u spreju.
Korak 8: Zavisno od same boje, sloj ili više clearcoat-a. Da li je ovo potrebno, preporučljivo?
Korak 9: Voskiranje u 2-3 ruke tvrdim voskom.
Zanima me koliko boje i prajmera okvirno mogu da očekujem da će biti potrebno? Da li je dovoljno boca prajmera i boje po točku, ili manje ili više?
Pošto neću farbati unutrašnjost točka, osim dela gde su rupe, da ne bi rđa iznutra krenula ka spolja, obradiću rupe i sa unutrašnje strane i zafarbati ih prajmerom i bojom iznutra ali samo na tom delu i oko šrafova i centralne rupe.
Felne imaju dosta površinske korozije. Svestan sam da će efekat potrajati najviše dve sezone ako i toliko ali nije bitno, važno je da se igramo
Ako imate neki savet ili predog pišite, hoću dobro da se pripremim. Jel ima nekih boja koje su preporučljive i farbara za preporuku?
Edit: Čini mi se da je Saša na Puntu radio ovo ali ne mogu da nađem temu.
Korak 1: Čišćenje točkova Sonaxom na samouslužnoj perionici i sušenje.
Korak 2: Skidanje korozije i raspale boje mehanički, čeličnom četkom na brusilici
Korak 3: Tretman antirostom
Korak 4: Dodatno mehaničko čišćenje mašinski ili ručno ukoliko bude potrebno.
Korak 5: Ovo mi je sporno, čime lepo očistiti površinu pre farbanja a nakon antirosta? Koliko vidim on ostavlja sloj fosfata (radi tako što pretvara oksid gvođa u fosfate). Našao sampreparat Fosfogal OF-02 koji služi baš za to a sutra ću ih zvati da vidim jel to uopššte mogu da koriste civili i da li postoji pakovanje od tipa 1l, da ne bude da imaju na bure od 400l.
Korak 5.5: Neposredno pre farbanje čišćenje izopropil alkoholom.
Korak 6: Prajmer u dve ruke, koji prajmer koristiti? Bilo koji ili neki poseban za točkove?
Korak 7: Farbanje u 2-3 ruke. Planiram ili neku lepu metalik srebrnu ili neku tamno zlatnu metalik. Ovde planiram da sa kodom odem u farbaru i da mi naprave boju u spreju.
Korak 8: Zavisno od same boje, sloj ili više clearcoat-a. Da li je ovo potrebno, preporučljivo?
Korak 9: Voskiranje u 2-3 ruke tvrdim voskom.
Zanima me koliko boje i prajmera okvirno mogu da očekujem da će biti potrebno? Da li je dovoljno boca prajmera i boje po točku, ili manje ili više?
Pošto neću farbati unutrašnjost točka, osim dela gde su rupe, da ne bi rđa iznutra krenula ka spolja, obradiću rupe i sa unutrašnje strane i zafarbati ih prajmerom i bojom iznutra ali samo na tom delu i oko šrafova i centralne rupe.
Felne imaju dosta površinske korozije. Svestan sam da će efekat potrajati najviše dve sezone ako i toliko ali nije bitno, važno je da se igramo
Ako imate neki savet ili predog pišite, hoću dobro da se pripremim. Jel ima nekih boja koje su preporučljive i farbara za preporuku?
Edit: Čini mi se da je Saša na Puntu radio ovo ali ne mogu da nađem temu.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15138
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Restauracija čeličnih točkova
Jel si razmisljao da ih odneses na peskiranje?
A oko kolicine boje i ostalih sitnih detalja mozda mozes kontaktirati Xen-a.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
A oko kolicine boje i ostalih sitnih detalja mozda mozes kontaktirati Xen-a.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Restauracija čeličnih točkova
Razmišljao sam ali to je bar 10e po točku, a više mi je da se ja zanimam.(Planiram da me sve košta max 30ak eura, to je neka računica). Opet ako ih ispeskiram moraju odmah da idu u prajmer inače su bačene pare, znači tom koji peskira moram i za to da platim ako taj uopšte to i radi. Opet je i bzv da mi sve to uradi neko a ja posle da farbam top coat, nije mi toliko stalo do ovih točova. Ima na KP sve 4 felne za 100e urađene baš onako kako ja planiram da ih uradim i odgovaraju mi za Hondu al nije mi to poenta.
Re: Restauracija čeličnih točkova
To treba lepo ispeskirati pa osnovna boja pa onda boja koju hoces, sve osim toga je zajebancija.
Ja posle scake zime osmirglam felne i onda kupim farbu u spreju i samo ih predjem sa bojom.Traju ponovo godinu dana i opet u krug.
Da imam drugi set felni odneo bih na peskiranje.
Sent from mTalk
Ja posle scake zime osmirglam felne i onda kupim farbu u spreju i samo ih predjem sa bojom.Traju ponovo godinu dana i opet u krug.
Da imam drugi set felni odneo bih na peskiranje.
Sent from mTalk
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Restauracija čeličnih točkova
Mislim da moze to veoma solidno da se uradi u diy ako se dovoljno potrudiš. Slazem se, ali onda me kosta 100-120€ da sredim tockove. Pre ću da prodam alu, da dodam toliko i da za 250€ biram novi alu set. Poenta je zezanje.
Vidim ima neki Motip prajmer spric git u jednom, mozda je to bolje?
Vidim i da pre farbanja moze da se cisti brake cleaner-om?
Vidim ima neki Motip prajmer spric git u jednom, mozda je to bolje?
Vidim i da pre farbanja moze da se cisti brake cleaner-om?
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Restauracija čeličnih točkova
Nedavno sam i ja ofarbao moje čelične, takođe iz hobija s namerom da sam radim sve, ne znam koliko će trajati ali sm baš zadovoljan kako je ispalo i kapiram šta i što hoćeš to Uroše
Ima slika u temi o mom autu, klasično crna boja, stara škola
1. Oprao sam u uslužnoj detaljno.
2. Čelič. četkom i šmirglom skinuo staru farbu i mestimičnu rđu. Šmirglu sam koristio 180-360-800-i na kraju 2000. Da napomenem da za vrlo detaljno šmirglanje treba dosta snage. Zbog te zadnje kojom sam dobro praktično ispolirao površine nije bilo potrebe za prajmerom zbog ispune eventualnih rupica ogrebotina i sl.
3. Anti rost
4.čišćenje tečnošću koju sam napravio tako što sam pomešao alkohol , sretsvo za pranje stakla sa alkoholom i vodu, svega po 1/3 odnos orijentaciono.
5.Farbanje crnom bojom za metal, sjajna ne mat (sprej), 2 sloja, između sam čekao oko 2 sata da se 1. osuši. Gume naravno potpuno zaštićene jer su na felnama.
-Tebi bi možda prajmer bio dobra stvar jer hoćeš svetlije boje. Klasičan iz svake bolje farbare, za metal, kažeš za šta hoćeš verovatno će imati neki predlog koji je najbolji.
-Jedna konzerva od oko 400gr bi trebalo da je dovoljna za 2. sloja možda i ostane, bitno da se ne rasipa besotrebno. Nećeš komplet unutrašnjost tako da bih rekao da će ti biti sasvim dovoljno.
-Bezbojni možeš, 1 sloj, nemoraš pogotovo ako farba koju kupiš ima sjajan efekat tj laka u sebi.
-Gledaj da ne preteraš sa slojevima da se ne bi ljuštilo posle.
-Posle čišćenja od šmirglanja i antirosta neka se sve dobro osuši pre nanošenja prajmera ili farbe.
Ako se setim još nečega...
dodatak
Motipovi sprejevi, farbe , i sl su vrlo kvalitetni.
Za brake cleaner, nisam siguran kako 100% očistiti.
Kupi u apoteci hiruršku masku i nosi je kada budeš farbao.
Ima slika u temi o mom autu, klasično crna boja, stara škola
1. Oprao sam u uslužnoj detaljno.
2. Čelič. četkom i šmirglom skinuo staru farbu i mestimičnu rđu. Šmirglu sam koristio 180-360-800-i na kraju 2000. Da napomenem da za vrlo detaljno šmirglanje treba dosta snage. Zbog te zadnje kojom sam dobro praktično ispolirao površine nije bilo potrebe za prajmerom zbog ispune eventualnih rupica ogrebotina i sl.
3. Anti rost
4.čišćenje tečnošću koju sam napravio tako što sam pomešao alkohol , sretsvo za pranje stakla sa alkoholom i vodu, svega po 1/3 odnos orijentaciono.
5.Farbanje crnom bojom za metal, sjajna ne mat (sprej), 2 sloja, između sam čekao oko 2 sata da se 1. osuši. Gume naravno potpuno zaštićene jer su na felnama.
-Tebi bi možda prajmer bio dobra stvar jer hoćeš svetlije boje. Klasičan iz svake bolje farbare, za metal, kažeš za šta hoćeš verovatno će imati neki predlog koji je najbolji.
-Jedna konzerva od oko 400gr bi trebalo da je dovoljna za 2. sloja možda i ostane, bitno da se ne rasipa besotrebno. Nećeš komplet unutrašnjost tako da bih rekao da će ti biti sasvim dovoljno.
-Bezbojni možeš, 1 sloj, nemoraš pogotovo ako farba koju kupiš ima sjajan efekat tj laka u sebi.
-Gledaj da ne preteraš sa slojevima da se ne bi ljuštilo posle.
-Posle čišćenja od šmirglanja i antirosta neka se sve dobro osuši pre nanošenja prajmera ili farbe.
Ako se setim još nečega...
dodatak
Motipovi sprejevi, farbe , i sl su vrlo kvalitetni.
Za brake cleaner, nisam siguran kako 100% očistiti.
Kupi u apoteci hiruršku masku i nosi je kada budeš farbao.
Re: Restauracija čeličnih točkova
Ja sam čistio felne čeličnom četkom na bušilici. Čini mi se da je idealno odradila posao jer je koroziju skinula do metala, a farba koja je bila zdrava je ostala (fabrička, nisu farbane bile do tad). Mislim da i nema potrebe insistirati na tome da cela površina bude do metala gola, jer ako farba već preživi čeličnu četku, po meni je to dovoljno dobro i samo se prefarba.
Posle četkanja prebrišeš prašinu (taj alkohol mislim da je ok ideja). Onda prajmer, pa boja i to je to. Za 4 felne od 16 inča potrošio sam dva i po spreja. Farbao spolja komplet, a sa unutrašnje strane samo obod do spoja sa srcem jer se samo taj deo i vidi. Ono unutar srca se ne vidi od lima koji ide pored diska.
Ako su gume na felnama, nađeš neke stare karte i nabodeš između felne i gume. Ulaze taman dovoljno da ne poispadaju i da se na gumi apsolutno ništa ne primeti od farbe.
Srećno
Posle četkanja prebrišeš prašinu (taj alkohol mislim da je ok ideja). Onda prajmer, pa boja i to je to. Za 4 felne od 16 inča potrošio sam dva i po spreja. Farbao spolja komplet, a sa unutrašnje strane samo obod do spoja sa srcem jer se samo taj deo i vidi. Ono unutar srca se ne vidi od lima koji ide pored diska.
Ako su gume na felnama, nađeš neke stare karte i nabodeš između felne i gume. Ulaze taman dovoljno da ne poispadaju i da se na gumi apsolutno ništa ne primeti od farbe.
Srećno
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Restauracija čeličnih točkova
E to je konretno, to me zanima. Dve felne će biti bez guma a dve sa, ta zastita nije problem gledao sam na yt i znam gde ima par caka. Naravno ne planiram da sve ogolim do metala po svaku cenu, osim korodiranih delova.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23811
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Restauracija čeličnih točkova
Ako hoces da skines boju do kraja, sto je po meni najispravnije uzmi skidol, nije skup, premazes njime boju i posle par minuta nabubri i samo je skines. Posle ako treba rdju otklonis mehanicki i imas odlicnu pripremu, ja sam tako radio radijator prosle godine, mnogo bolje, brze i lakse od smirglanja.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Restauracija čeličnih točkova
Par saveta za skidol, iskustva skidanje boje sa alu čamaca.
-Najefikasniji je na temperaturi vazduha 15-20stepeni, na većim temperaturama postaje tečniji teže ga je naneti i slabije skida.
Kad kažem na većim temp ,mislim na oko 30 i više stepeni.
Na uputstvu piše čini mi se od 0°-35°, što je vrlo uopšteno i velika je razlika u efektivnosti.
-Kada se premaže površina može se prekriti najlonom radi pojačavanja efekta.
-Na više slojeva farbe nekada je potrebno više premaza, namazati, ne žuriti-sačekati reakciju(nabubri), skinuti pa sve to ponoviti nekoliko puta.
-Najefikasniji je na temperaturi vazduha 15-20stepeni, na većim temperaturama postaje tečniji teže ga je naneti i slabije skida.
Kad kažem na većim temp ,mislim na oko 30 i više stepeni.
Na uputstvu piše čini mi se od 0°-35°, što je vrlo uopšteno i velika je razlika u efektivnosti.
-Kada se premaže površina može se prekriti najlonom radi pojačavanja efekta.
-Na više slojeva farbe nekada je potrebno više premaza, namazati, ne žuriti-sačekati reakciju(nabubri), skinuti pa sve to ponoviti nekoliko puta.
Re: Restauracija čeličnih točkova
Sta god radio celicarama probice posle prve zime. Kom god farbaru da odneses, nece ti dati garanciju da ce da drze...
Ortaku su peskirali felne, farbali, plastificirali i na par mesta je probilo prve zime...
Ortaku su peskirali felne, farbali, plastificirali i na par mesta je probilo prve zime...
Re: Restauracija čeličnih točkova
http://www.youtube.com/watch?v=IU-mEVHK ... ata_player
Re: Restauracija čeličnih točkova
Evo i ovaj klip nije loš...
https://www.youtube.com/watch?v=u-TNsO33eqQ
https://www.youtube.com/watch?v=u-TNsO33eqQ
Re: Restauracija čeličnih točkova
Samo sto je njemu felna ravna i laka za rad, a kod manjih auta je zeznuto za ciscenje
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Restauracija čeličnih točkova
Nexte znam
Odgledao sam sve na YT na tu temu.
Odgledao sam sve na YT na tu temu.