Kocenje motorom i tehnike voznje

Tehnička pitanja i objašnjenja
Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od Ogi » 29 Dec 2016, 22:45

Imam problem koji se tice tehnike voznje iz naslova. Naime, uvek pokusavam, posebno zimi kada je klizavo da u krivinama ne kocim vec da to radim pre krivine i to kocnicom a posebno motorom odnosno prebacivanjem u nizu brzinu, motorom. Medjutim, kocenje motorom mi skroz slabo ide, auto nikako da se dovoljno uspori odnosno gledajuci druge vozace ispred mene cesto vidim da oni ne koce tamo gde ja kocim odnosno ja kocim i u krivini sto zelim da izbegnem. Prebacivanjem u nizu brzinu ne dobijem efekat kakav zelim jer auto jako brzo ponovo ubrzava i ne uspevam da odrzim potrebnu brzinu u nizoj brzini da bih krivinu savladao bez kocenja a da to bude sigurno.

Gde gresim, kakva su vasa iskustva ?

Korisnikov avatar
jovanns
Postovi: 646
Pridružio se: 04 Nov 2014, 22:26
Lokacija: Novi Sad

Re: Kocenje motorom

Post od jovanns » 29 Dec 2016, 22:53

Spustis brzinu pre nego sto udjes u krivinu i ne diras gas dok krivina ne pocne da ti se otvara i tada pocinjes da dozirano dajes gas.

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Kocenje motorom

Post od superboss » 29 Dec 2016, 22:56

Pa neme tu neke velike filozofije, potrebna ti je samo vežba.

U principu, smanjuješ stepene prenosa, samim tim menjač opterećuje motor postepeno, dok brzina ne postane jako mala.

Naravno, gas ne diraš. Samo kvačilo i ručica menjača rade.

Korisna stvar naročito zimi,usporiš auto maksimalno i tek na kraju blago prikočiš.
What i do for the livin'? I live for the livin'.

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Kocenje motorom

Post od Ogi » 29 Dec 2016, 23:01

Bas tako radim i sve ja to znam u teoriji ali kazem, ne mogu da usporim dovoljno, posebno kada idem nizbrdo. Prebacim recimo iz trece u drugu ali auto odmah krene da ubrzava i veoma brzo moram da vratim u visu. Nizbrdo je najveci problem. U krivini moram da kocim jos.

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14138
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Kocenje motorom

Post od pedja » 29 Dec 2016, 23:10

Ja dosta kočim motorom. Ne znači da ne koristim kočnice, ali većinom je to motorom, uz manju asistenciju kočnice, gde postoje mogućnosti. I po gradu kočim motorom, kada nije kreni-stani.

Jednom sam na Kop krenuo za mlađim kolegama i u kolima smo komentarisali kako ovima ispred štopaljke samo sevaju. Recimo, isključenje sa autoputa Pojate - sa krstareće brzine sam se isključio i došao do naplatne, sa vrlo malo kočenja, dok je njima kočnica sve vreme radila. Posle sam ih pretekao, jer bolje znam put i zbog snega/leda, kada sam pipkao kočnicu čisto da znaju kada moraju da uspore, inače se u takvim uslovima baš trudim da ne koristim kočnicu kada ne moram. Preventivno sam im rekao da drže ostojanje, za svaki slučaj :D

U jednoj krivini, u nekom selu (desna krivina, večito u hladu i pod snegom/ledom, kada ih ima), kažem suvozaču da prati šta ovi iza rade, a ja ću im skrenuti pažnju na led, pa onda jače zabodem kočnicu i zanesem malo auto u krivini (mala brzina je bila), a ovi iza zabadaju kočnicu i ukopavaju se na bezbednom odstojanju, pa brzinom puža i polako :kezo: Nema veze sa motornom, ali mi pade na pamet.

@Ogi Nekada se čini da motor "urla", pa da tera u viši stepen, ali to ne moraš raditi. Ukoliko baš velika nizbrdica, malo "dodavanja" kočnice će rešiti problem. Nekada se jednostavno ne može očekivati da će motorna savladati svaki nagib. Koristili je ili ne, treba znati kako (kao i plivanje, ne moraš se umočiti za života, ali ako nekada upadneš u vodu... :mrgreen: ), jer nije pametno konstantno arčiti kočnice, pogotovo na dugačkim spustovima/serpentinama i slično, jer se pregreju i ode sve...

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Kocenje motorom

Post od dunx81 » 29 Dec 2016, 23:14

Pa da,zavisi kolika je nizbrdica.
Na jednoj deonici kad se spuštam od Nikšića tamo dole ka Boki vrti ga do blokade u trećoj ako ne pomažem kočnicom.

t

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Kocenje motorom

Post od snork » 29 Dec 2016, 23:47

Pa prebaci u drugu. :)

Za Ogija: ako motor dostigne velike obrtaje, nikako ne prebacuj u višu brzinu. Pritisni kočnicu, pa onda prebaci u još nižu. I naravno, za vreme kočenja motorom ne pipaj gas. Prvo zbog samog kočenja, a drugo da bi motor bio sve vreme na cutoff-u (potpuno prekine ubrizgavanje goriva).

Dok si u krivini, možeš malo da prikočiš ako baš mora, ali nemoj prebacivati brzine. Nagla promena momenta sile na točkovima nije dobra u krivini po klizavoj podlozi, tj. može doći do zanošenja zadnjeg kraja.

Evo jednog primera sa beogradskih ulica: Kad se Puntom spuštam sa vrha Ustaničke prema centru, na onom prvom najstrmijem delu, to je u 2. brzini. Bez pipanja gasa ili kočnice Punto održava oko 40 km/h, što je i ograničenje na tom delu. Zatim kod početne stanice 17. i 31. gde nagib postaje manji, prebacujem u 3. Punto i dalje održava 40-50 km/h. Otprilike kod hotela Srbija gde nagib postaje sasvim blag, ubacujem u 4. Ako uhvatim zeleni talas, tako stignem do Dušanovca na totalnom cutoffu, bez ikakvog trošenja goriva ili pipanja kočnice.

Ništa ne fali ako motor ide u visoke obrtaje (naravno, ne treba baš ići do crvenog). Recimo 4000-4500 je za atmo benzinca sasvim ok. To motoru ništa ne škodi, normalno se podmazuje i hladi i zapravo mu je mnogo lakše nego da ubrzavaš na tim obrtajima.
Poslednja izmena od snork u 30 Dec 2016, 00:00, izmenjeno 1 put ukupno.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Neo
Postovi: 1725
Pridružio se: 16 Mar 2013, 22:11
Garaža: Toyota Rav4
Lokacija: Beograd

Re: Kocenje motorom

Post od Neo » 29 Dec 2016, 23:59

Kada vracam u nizu brzinu, zajedno sa kvacilom stisnem i malo gasa da podigne obrtaje dovoljno za taj nizi stepen prenosa. Tako izbegnem cimanje.
Verovatno sam otkrio toplu vodu, ali, eto, da kazem ipak :D

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Kocenje motorom

Post od snork » 30 Dec 2016, 00:02

Pametno, tako štediš sinhrone na menjaču. Na nesinhronizovanim menjačima se tako i morala prebacivati brzina naniže.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
nmaric1993
Postovi: 516
Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
Garaža: Volvo v40 1.9 TD

Re: Kocenje motorom

Post od nmaric1993 » 30 Dec 2016, 00:47

Meni ostala navika sa kamiona.... Pa i sva kola sa medjugasom saltam :) A i volim da se tripujem da vozim neki kamion pa to doprinosi dozivljaju :kezo:

A sto se tice motornog kocenja, zavisi od zapremine motora,tj od stepena kompresije... Veci motor bolje i motorno kocenje... Naravno zavisi i od mase vozila, pa tako tesko vozilo sa malim motorom moze da ima slabo motorno kocenje...Tako da je moguce da je i to "problem".... Sto neko bolje motorom koci od tvog vozila...
U principu drzi ga slobodno i u vecim obrtajima, jer i u vecim obrtajima je i bolje kocenje, nego recimo da ides u 4. na 1200rpm...
Ja npr kad idem u calovo selo, tj kad se vracam, posto je brdo-planina, 7 km spust, non stop je izmedju 2500-3500 rpm (dizel)... A kapiram kad bi silazio na leru da bi spalio kocnice, posto ima mali milion krivina... A provalije su tipa mini kanjon moraca...

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21042
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kocenje motorom

Post od nidza » 30 Dec 2016, 00:57

Benzinac je to, kad kočiš motorom slobodno digni obrtaje na preko 3000. Neće benzinjara da koči motorom ako si na niskim obrtajima.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3230
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Kocenje motorom

Post od elMaestro » 30 Dec 2016, 01:33

Upravo to, ne moze se od atmo benzinca ocekivati jako motorno kocenje na ispod 3000 obrtaja. Pa ja sam recimo letos ceo spust od Zabljaka ka Niksicu i dalje do Boke se trudio da sto manje koristim kocnicu (uzasno me nerviralno skripanje plocica, bile tek zamenjene), bukvalno je auto sve vreme vozen >3000 obrtaja, u proseku 3500, jedino tada je primetno motorno kocenje, 1.4 hdi je u pitanju. Dok recimo drugar na 318i hoce da koci motorom, a nece da pusti auto u >4000o/min, ne mere se protiv fizike.
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
masaivan
Postovi: 1209
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Re: Kocenje motorom

Post od masaivan » 30 Dec 2016, 08:16

Benzinci na 1500 obrtaja gase cutoff i krece ubrizgavanje nezavisno od vozača, pa otuda i ubrzanje auta.

TT

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kocenje motorom

Post od dragvorl » 01 Jan 2017, 13:16

Ja niz Frusku goru uvek kocim motorom, 3. brzina uglavnom, kocnica jedva da treba.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Kocenje motorom

Post od Ogi » 01 Jan 2017, 14:18

Sve vreme si u trecoj i auto nizbrdo ne ubrza toliko da trazi cetvrtu ?

Odgovori