TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Razne informacije u vezi kupovine automobila
messerschmitt
Postovi: 10
Pridružio se: 06 Apr 2017, 22:44
Lokacija: BEG

TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od messerschmitt » 08 Apr 2017, 00:42

Pozdrav svima!

Nemam običaj da prvi nastup na forumu iskoristim da postavljam novu temu, ali ovaj put nemam izbora, jer sam upravo iz želje da nešto bliže otkrijem u vezi onog što me zanima i došao do Garaža foruma.

Elem, vozio sam do sada Opel Zafiru B (2012) sa motorom Isuzu 1.7 dizel (125KS) i manuelnim menjačem i kasnije noviju Zafiru Tourer /C (2015) sa 2.0 dizelom (165KS) i automatskim menjačem. Ako sam dobro informisan, ovaj dizel je poreklom iz Fiata.

Uglavnom, sa obe Zafire sam prešao po nekoliko desetina hiljada km, pod punim opterećenjem (znači 6-7 osoba, krovni kofer, pun k'o oko), mahom po evropskim putevima i nemam nikakve zamerke na njihovu upotrebljivost, pouzdanost, potrošnju, niti bilo šta drugo. Apsolutno sam fasciniran tim automobilima i mislim da njihova kabasta pojava ljude ume totalno da dovede u zabludu, tako da pomisle da je u pitanju tromo, nestabilno i ne znam vec kakvo vozilo (a manje-više je sve suprotno od toga). Sada sam u situaciji da uzimam novu Zafiru (ovaj put baš za sebe) i evo već mesec dana lupam glavu oko izbora motora. Mnogi bi rekli "slatke muke", ali meni baš i nisu. Potpuno iskreno to kažem.

Izbor opreme je isti na obe potencijalne Zafire (automatik), a motori koje gledam su:

-1.6 Turbo Ecotec, benzinac s direktnim ubrizgavanjem (125 kW/170 KS), 260nm

-2.0 CDTI Ecotec, dizel s BlueInjection tehnologijom (AdBlue) (125 kW/170 KS), 400nm

Šta me buni... ja sam po svojoj prirodi "petrol-guy". Uvek sam u svom vlasništvu imao benzince, volim taj tip motora, volim zvuk, oštre reakcije na papučicu gasa i generalno sve po čemu su benzinci uvek bili zanimljivi. Ne mogu da kažem da volim i potrošnju, ali mi ona ne predstavlja problem u finansijskom smislu, koliko u smislu autonomije. I upravo tu i dolazimo do dileme. Ja savršeno znam koliko dobro funkcioniše ista ova Zafira sa TD motorom od 170KS. Malo je reći sjajno. Ali opet, imao sam žarku želju da saznam da li bih eventualnim izborom turbo benzinca dobio nešto na polju performansi? Obrtni moment je ad-acta... tu ovaj dizel šije i mnogo prestižniju klasu automobila, pa nema sumnji koji je bolji. Međutim, nekad nije sve u tome... nije ni u ubrzanju, već u tišini, rafiniranosti i prosto - užitku. Ubrzanje je teoretski bolje na benzincu, maksimalna brzina tek minimalno (mada mi to nije naročito bitno, jer čak i tamo gde vozim koliko god mogu (DE), ne trudim se da isteram klipove na auspuh), pa ostaje samo pitanje potrošnje.

Spreman sam na motor koji troši više... nemam nikakvih zabluda u tom smislu. Ali, na žalost, tu dolazim do manjka informacija. Sve što sam po netu gledao, manje-više se svodi na informacije iz zvaničnih brošura (a to bi bilo nekih ~6+ litara na otvorenom), koje retko kad (da se ne lažemo - nikad) nemaju veze sa realnošću. Neke informacije baš i nisu ohrabrujuće, poput onih da se potrošnja teško drži ispod 10l, čak i na otvorenom putu, uz normalnu (?!?) vožnju. Problem je što za razliku od dizel verzije (i to u svim mogućim varijacijama), nikog ne znam ko poseduje ovakvu benzinsku Zafiru. Zato sam počeo da tražim one koji ovaj motor imaju u nekim drugim kolima (npr. Insignia?). Znam da to nije isto, tim pre što ni aerodinamika, a ni masa pogotovo (Zafira je mini tenk, ali bez gusenica) nisu iste. Ali barem mogu da donesem neki sud na osnovu onoga što Insigniji i Astri znam po pitanju ekonomije sa drugim motorima.

E tu dolazimo do poente - ima li neko iskustva sa ovim turbo benzincem i spreman je da ih izloži REALNO, bez lovačkih priča ("troši k'o upaljač", "prelazim 1000km po gradu"...) i tako toga?

Znam, lakše je izabrati ono što već znam da ide dobro, posebno što je dizel uvek bolji tegljač, ali eto - kopka me ovo, jer imam neki kretenski osećaj da bih mogao da se kajem što nisam izabrao benzinca, ako uzmem dizel. Na stranu što me kod dizela nervira DPF igranka, Ad-Blue rezervoar (kao da mi nije dovoljno jedno tankovanje) i skuplja registracija. Verovatno čak i skuplji servis.

Drugo, ne ohrabruju me dosadašnja (mada ipak skromna) iskustva koja imam sa turbo benzincima. Deklarisana potrošnja kod njih često blage veze nema sa realnom i čini se da je to drastično izraženije nego kod atmosferaca. Primera radi, moj tast je nedavno kupio novu Suzuki Vitaru S, 1.4 turbo sa 140KS, automatik i načisto se izbedačio po pitanju potrošnje. Umesto deklarisanih 5.5 ili koliko već litara na 100km, njegov pegla (po njegovim rečima) dobrih 70-100% više i to bez mamuzanja gasa, na otvorenom, ali uz krovni kofer (i ukupno dve osobe unutra). Čudno mi je bilo to što u gradu nije naročito lošije. Zapravo, nekako mi se čini da turbo benzinci ne variraju preterano s potrošnjom, bez obzira da li je gradska, mešovita ili vožnja na otvorenom putu. Skoro kao gliser. S obzirom da nemaju klasični menjač, gliseri troše po satu vožnje. E tako deluje i iskustvo sa ovom Vitarom. Na otvorenom prelazi 450km i sve i da dubiš na glavi, neće više. A mene užasava mogućnost da me auto "njaka" svakih par sati da moram da se tankujem. Sa Astrom H (1.4 atmosferac), koji takođe posedujem, stignem do Soluna sa pola rezervoara i mogu odmah nazad do Beograda. Sa Suzukijem nazad mogu već kad stignem do Niša i pitanje je da li bih dobacio do Bubanj Potoka.

Dacia Sandero Stepway, sa sličnim 1.4 turbo benzincem od 140KS prilično dobro drži potrošnju u okviru tolerancije deklarisanih vrednosti, zbog čega sam pomislio da je Vitara samo malo iščašena i da sličan ishod sa Opelovim benzincem uopšte nije obavezan.

Dakle, potrošnja prilično prebacuje deklarisanu kod jedne Vitare, što me je i pokolebalo oko nabavke ovog bezinca, jer ako on troši proporcionalno, uz Zafiru koja je drastično masivnija (a pogotovo sa mojim opterećenjima, kada 'ladno prelazimo 2 i kusur tone), te je motor snažniji (170 naspram 140KS), potrošnja može biti još i gora. Rezervoar jeste veći kod Zafire (58 litara, spram 47 kod Vitare), ali to ne obezbeđuje nešto bitno veću autonomiju.

Ono što me odvraća od dizela je to što meni duga putovanja nisu toliko učestala. Ja prelazim sulude distance u cugu (i po 6000km za jedno putovanje), ali ne više od 1-2 puta godišnje. Ukupna kilometraža ni na mišiće ne prelazi 20.000, jer se ostatak godine auto vozi pomalo po gradu, ali veoma često to budu vožnje od par minuta. Baš ono što dizeli baš i ne vole. Benzincu je dovoljno 5 minuta normalne vožnje da se čak i po veoma jakoj zimi zagreje na radnu temperaturu. Dizel za isto vreme može samo da dostigne 1/3 radne temperature, a ja ne volim da uzalud arčim vreme, vozeći se u krug, samo da dizel ne bi bacio kašiku pre roka. Ipak, volim da poštujem mašinu i ne volim da gasim motor ako barem malo duže nije radio.

Neki savet?

Hvala na pažnji! :)

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9712
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od Markoni » 08 Apr 2017, 01:55

Dok nisam procitao zadnji pasus bio sam 100% siguran da je dizel jedino realno resenje.
Obzirom da duze puteve imas 1-2 puta godisnje gde ta autonomija dolazi do izrazaja, onda tu ima prostora i za benzinca.
Sto se potrosnje tice najbolje je da posetis http://www.spritmonitor.de i vidis kakvo je realno stanje stvari.
E sad, u tom segmentu, u 95% slucajeva izbor je dizel, tako da sa njim definitivno ne mozes da kiksnes. Skuplji jeste, ali isto tako neces imati glavobolju i ucene sa prodajom kola kasnije. Nisam ni sam pametan. Volim i ja benzince vise, ali u ovoj klasi kola bih se nekako tesko odlucio za neki od njih.
Nisam ti pomogao, samo naglas razmisljam. :)

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23288
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od Day Walker » 08 Apr 2017, 05:58

Ja ti mogu reci iskustvo za 1.6t 180ks iz Astre J.
Kad krenem za Grcku, na ulazu u Gr moram da tankam rezervoar. To je nekih 600km cini mi se, rezervoar je 56l. Potrosnja mi se krece oko 9l za natovaren auto + klima i tempomat na 140-150.

Taj SIDI 1.6t 170ks je sa direktnim ubrizgavanjem i trebalo bi da je nesto stedljiviji, dakle u realnosti oko litar.

Snage ima dovoljno, ne fali mu, jedino bi dizelskih 400nm davalo subjektivni osecaj da vise vuce na dodir gasa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
AleksaM
Postovi: 513
Pridružio se: 26 Okt 2015, 00:06
Garaža: VW Golf 6 1.4TSI
Lokacija: Belgrade

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od AleksaM » 08 Apr 2017, 07:06

Ja se u Opelove modele ne razumem, jos manje motore, ali mogu ti dati malo poređenje kod Vw-a.
Imao sam G5 2.0TDI 4motion letnja prosecna je bila 6.5, zimska 6.7 auto vozen 70% autoputem 25%magistrale i 5%grad.
G6 1.4TSI 122KS prosečna 7.5 ali je 80%grad, 15%magkstrale i 5%autoput. Ja sam ovim benzincem prezadovoljan jer sam mislio da ce trositi mnogo više. Relaciju BG-SD oba trose isto, mozda je dizel mogao 0.2l manje ali uz neku pazljiviju voznju, ovako normalno isto troše.
Po gradu mi je dizel trosio i 10 zimi a leti nikad ispod 7, a i nikad nisam verovao onim pricama "ma trosi 4l". Benzinac mi zaista ne prelazi 8.5l i to je zustrije voznje. Oko 7.5-8 se vrte gradske relacije, kad idem u Zemun troši 5 ali to nije bas gradska voznja.
Jedina meni čudna razlika je sto benzinac mnogo vise troši na autoputu ili moj auto nesto nije ok. Dizel mi je manje trosio na 130+.
Ja sam vise za benzinca bio jer mi se smucio zvuk dizela, cak i drugi auto koji se koristi za svakodnevna putovanja po Srbiji je benzinac i prezadovoljni smo. Tako da zavisi kakvi su ti afiniteti. Svakako srećno u kupovini

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3390
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od kragujevac » 08 Apr 2017, 07:22

Taj profil vožnje koji si napisao poklapa se 1:1 sa mojim profilom (oko 5-6 hiljada godišnje duga putovanja, ostala kilometraža 99% po gradu). E sad, ja u životu ne bih kupio dizel motor (vozim 2.2L atmosferski redni šestocilindraš), jednostavno iz ubedjenja. Nikad me nije interesovalo to što dizel manje troši, kad se čuje kao traktor. Stvar principa, a moj princip je da je dizel gorivo za poljoprivredne mašine. Ako ti potrošnja, kako si u tekstu napisao, nije primarni faktor zbog finansija, onda kupi samo i isključivo automobil sa benzinskim motorom.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

chaslav
Postovi: 222
Pridružio se: 15 Mar 2016, 00:54
Garaža: BMW 530 d E60
Lokacija: Beograd

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od chaslav » 08 Apr 2017, 07:36

Da kupi benzinca zato sto je tvoj trip kako je dizel za traktore. Sjajno.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8336
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od grujicd » 08 Apr 2017, 07:59

Moj CR-V je u prvoj aproksimaciji sličan Zafiri po otporu vazduha i težini. Samo što je 2.0 atmo benzinac i 4x4. 10 litara mi je prosečna potrošnja na 130-140 koliko obično idem autoputem. Autonomija jeste mali problem, 500km u tim uslovima, ako ne cedim rezervu. Nije to ni tako malo, taman za pauzu, ali jeste lepše kad na pauzu ideš kad hoćeš a ne kad moraš.
Moje odokativne računice, što bi se u školi reklo za proizvoljno vozilo sličnih dimenzija i za sličnu vožnju autoputem su 1.5-2 litre manje za dizel motor, ali i još toliko manje za auto sa povoljnijom aerodinamikom tj. manjom čeonom površinom. To najbolje vidim kad putujem sa kumovima, Fluence sa 1.5 dizelom, oni u slicnim uslovima barataju sa nekih 6 litara.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od Floyd » 08 Apr 2017, 08:07

Litar i po više nego kod mene u sličnim uslovima.

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3390
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od kragujevac » 08 Apr 2017, 08:46

chaslav je napisao:Da kupi benzinca zato sto je tvoj trip kako je dizel za traktore. Sjajno.
Da si slučajno pročitao njegov posting, video bi i rečenicu :
"Međutim, nekad nije sve u tome... nije ni u ubrzanju, već u tišini, rafiniranosti i prosto - užitku."

= Benzin

Naš deda star 15 godina i sa 205KKm troši autoputem na tempomatu/130kmh 7,7-7,8L. Sa 4 osobe i punim prtljažnikom. I onda mi neko priča o dizel motoru. Hvala lepo. U principu me baš briga koliko mi auto troši, iz gorepomenutih razloga. Sledeći auto će sigurno trošiti više nego sadašnji, nema veze.
Nemam nameru nikoga nu i šta da ubedjujem, svako ima svoje razloge i ideje. Mene bi kloparanje i tandrkanje dizela svako jutro nerviralo u garaži.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od Floyd » 08 Apr 2017, 08:56

Za tebe je Tesla kad već ne kontaš da dizel nije samo G2 i IMT traktor.

Kod Tesle nema zvuka motora ako je to najbitniji parametar.

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3390
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od kragujevac » 08 Apr 2017, 09:15

Kad Tesla bude imao autonomiju kao moj sadašnji auto, neću puno da razmišljam. Obzirom kako to polako napreduje, ostvariće se taman pred penziju. :zbunjen:
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od Ivan » 08 Apr 2017, 10:26

Ja sam imao bmwa e39 520I kao kragujevac I je prosto smesno koliko trosi, pogotovo po gradu, deklarisan po gradu na blizu 13l, osim ako ne vozis ultra polako, da ne kreces bas kao puz sa semafora I da ubrzavas vecnost do 50ak kmh onda lagano srkne I po 15-16l, a naravno moze I vise ako se agresivnije vozi, ali ne vuce na gas jer se vise dernja nego sto ide.

Na autoputu je trosio 9l na 120-130kmh prazan I tu se vrteo oko 3500rpm, sto je I dobro posto je deklarisan na 7-8l lagane magistralne voznje sto se moglo ostvariti.

Verovatno ti laze bord jer je 8l na 130 lovacka pri a koliko I neki 2.0 dizel da trosi tada 5l sa putnicima I prtljagom.

Kod starijih benzinaca je bila razlika da su bili osetno tisi u leru, ali neretko I bucniji na autoputu zbog kraceg prenosa, danas I oni imaju duzi prenos, ali su noviji dizeli nesto tisi nego pre, a benzinci sa direktnim ubrizgavanjem nesto glasniji nego pre, jer ti stariji sestaci su bukvalno necujni u leru kada su bas dobri, kod direktnih kao da se cuje caktanje dizni, ali da ne idem dalje uoff.



Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3390
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od kragujevac » 08 Apr 2017, 10:39

Ivan je napisao: Verovatno ti laze bord jer je 8l na 130 lovacka pri a koliko I neki 2.0 dizel da trosi tada 5l sa putnicima I prtljagom.
Nije mereno prema BC, napunjen rezervoar pre polaska pa dopunjavan nekih 550km posle (kod Zagreba).
BC pokazivao 7,5 a računaljka 7,78. Zvuči blesavo, ali je tako. Olakšavajuća okolnost pri tom je bilo da se u Austriji veći deo puta vozi 100km/h, a kroz SLO 130 i nema mangupiranja. Naravno da je moguće naterati ga da potroši i 15-16L, ali zašto bi to neko radio sa 520i? Za blesavljenje po autoputu se kupuje 540 ili 550i.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od Ivan » 08 Apr 2017, 10:49

To je vec mize da prosek bude blizu 8l ako se veci deo puta vozi 100kmh, a 15-16l sam napisao za grad, ne autoput, bez blesavljenja, ali I bez davljenja.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

messerschmitt
Postovi: 10
Pridružio se: 06 Apr 2017, 22:44
Lokacija: BEG

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od messerschmitt » 08 Apr 2017, 13:35

Moram da vam priznam da zaista nisam očekivao ovoliko dobronamernih odgovora u tako kratkom roku od postavljanja teme!

Hvala vam!


Čak i oni koji kažu da mi nisu pomogli, ipak jesu. Svako iskustvo i viđenje je korisno, jer je meni glava već nedeljama kao lumbalon. Očekujem da svakog trenutka eksplodira i liši me dileme. :D

Uglavnom, u međuvremenu se izdešavalo još svašta... isprobao sam Opel Insingiu sa dotičnim 1.6 turbo benzincem od 170KS. Problem je što je menjač bio manuelni, što donekle komplikuje povlačenje paralela, ali šta da se radi. U nedostatku bilo kakvih ličnih iskustava s tim motorom, i ovakav kompromis nešto znači.

Vozio sam ga oko sat vremena, malo drndajući se po gradu (mada uglavnom NBG), malo mešovito, a onda i malo na otvorenom, po autoputu. Board sam resetovao na nulu, kako bi uzimao u obzir samo ono što sam ja napravio. I sad... situacija koja je kao preslikana iz priče mog tasta - vozio ga po gužvi (kreni/stani), mešovito, oštro ili uglađeno, potrošnja se kretala između 9.1 i 9.7l/100km. Prelaskom u režim na otvorenom, kada sam izašao na autoput i jedno vreme vozio 80-90, pa ubrzao do 100, pa onda i do 140, pri čemu sam se trudio da maksimalno preslikam svoj uobičajeni stil vožnje, potrošnja se spustila na 8.6l/100. Ne baš ohrabrujuće, uzimajući u obzir manju masu i bolju aerodinamiku koju Insignia ima spram Zafire Tourer. U istim uslovima se 2.0 dizel od 170KS ladno spušta na ispod 6L/100... mnogo bliže 5, nego 6 litara. Naravno, kad se natovari, ide to na više (bez laži, ide i do 8, pa i preko toga ponekad), kada auto sa svim teretom, najvećim krovnim koferom (580 litara) i putnicima teži blizu 2.5 tone.

Gliserski režim potrošnje je kod ovih turbo benzinaca izgleda nešto uobičajeno... možda ne kod svih, ali definitivno mi se čini da varijacije gradska vs vožnja na otvorenom putu imaju daleko manje implikacije na ekonomičnost, nego kod atmosferaca, pri čemu su oba referentna automobila (Insignia i Vitara) za dobre dve težinske kategorije ispod Zafire.

Da dodam još i ovo - u ovoj konkretnoj dilemi sam potpuno otvorenog uma. Sve animozitete koje sam inače imao prema dizelu, stavio sam po strani, jer prosto ne mogu da se foliram i kažem "nikad dizel", budući da tolike godine idem na put sa dizel automobilima i svi njihovi nedostaci me ne dotiču dovoljno, da bih tek tako prenebregao ono što je pozitivno, a to je prelazak blizu 1000km sa jednim punjenjem. Ja bih ovu dilemu možda najradije rešio doplatom za veći rezervoar (recimo 100 litara), ali to niko ne nudi, jbg. :(

Da sam pametniji - nisam. Problem je jedino u tome što mi ističe vreme, jer akcijske cene traju još veoma kratko, pa ako ne zatvorim kombinaciju u narednih nedelju dana, bratski ću da ga (da prostite) popušim do sledećeg sajma. :glavomuzid:

Eto tako, u zdravlje i hvala svima još jednom!

Odgovori