TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Razne informacije u vezi kupovine automobila
messerschmitt
Postovi: 10
Pridružio se: 06 Apr 2017, 22:44
Lokacija: BEG

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od messerschmitt » 10 Apr 2017, 22:50

Ne bih da ispadnem nezahvalan za kvalitetnu diskusiju, ali ja Zafiru ne mogu nazvati nipošto laganim, a ni malim (prosečnim) autom. MPV konfiguracija je bitno drugačija od klasičnih karoserija i u tom obliku Zafira više deluje kao autobus, nego kao auto. U svakom smislu. Pomenuti Tuareg (neko je pomenuo), koji sam vozio do pre neku godinu, tek je malo teži od ove Zafire u full konfiguraciji, a pogledajte kolike su razlike među njim, gledano samo od spolja.

Ostaće i to da se ne slažem s izjavom da "MPV i to Opel nikako ne može da bude za uživanje u vožnji". Sa pređenih skoro 60kkm sa obe prethodne Zafire, mogu da kažem da je to prilična zabluda. Pogotovo kada govorimo o Zafiri C (tourer) koja mi je daleko zabavnija od većine konvencionalnih automobila koje sam vozio (a ima toga oho-ho). Konkretno, Tuareg je za vožnju izrazito smešan auto u odnosu za Zafiru. Ako nekome zvuči kao jeres, šta da radim. To je moje mišljenje, kao bivšeg vlasnika jednog (Tuareg) i vozača drugog (Zafira).

EDIT: Dugujem objašnjenje oko stajanja i tankovanja... moje mišljenje je da se vozači generalno dele u dve grupe. One koji vole da uživaju i lagano putuju, sa proizvoljnim brojem stajanja i bez opterećenja kada će stići tamo kud su pošli i one koji su kao ja, dugoprugaši, koji su spremni da izvezu po 1000+ km u cugu, sa jednim stajanjem i to samo onoliko koliko mora. Izuzetno me iritira kada u jedno stajanje ne mogu da uklopim i fiziološke potrebe i kafu/hranu i gorivo, nego taman svratimo za jedno, vrlo brzo iskoči nešto drugo, pa onda opet gorivo, pa još nešto i onda put od 1200km iskasapim sa 4-5 stajanja. To me umara. Ljudima to zvuči čudno, ali siguran sam da i ovde ima takvih. Ne umaram se od duge vožnje, umaram se od pravljenja pauza. Ja nikad ne preterujem. Čim osetim umor, ja obustavljam put. Ali dok osetim, to ume da potraje i onda gledam da ne stajem kada nisam umoran, a to onda mora da se poklopi sa stanjem u rezervoaru. Sa gomilom prethodnih automobila sam to nekako uspevao da iskontrolišem i uklopim, ali ima par izuzetaka sa kojima nisam: pomenuti Tuareg (neviđeno smarajuća vožnja i udobnost trokolice za sve osim za vozača i suvozača) i Chrysler 300M. Prvi sa v6 benzincem od 3200cc, a drugi v6 benzincem od 3500cc i rezervoarom od smešnih 65 litara). Agonija. Celi put provedem u grickanju noktiju da li ću dobaciti do sledeće pumpe. Ko je putovao kroz Nemačku (a ja sam tamo veoma često), zna da su pumpe na autoputu ređe od ptice dodo. E u takvim okolnostima je autonomija sve, verujte mi na reč. Bio sam spreman da malo češće idem na pumpu zbog finoće benzinca, ali po svemu što sam video, čuo, pročitao, probao itd... vidim da bi autonomija prosto bila najmanje dvostruko slabija, a to mi je već no-go.

Prihvatam svačije mišljenje i sigurno je da ja možda sve ovo posmatram suviše crno-belo, ali ipak - sa ovim autom i sličnim dizelom imam jako pozitivna iskustva. Za mene to nije nepoznanica. Nepoznanica je bio samo turbo benzinac, jer nisam znao mogu li od njega da očekujem slično što i od ovog. Oko preprodaje se ne zamaram previše. Ja auto pre svega kupujem za sebe i porodicu i to mi je najbitnije. Kako posle bude, biće. I oprema koju sam nagurao mi neće doneti preteranu ćar prilikom preprodaje (koliko mi je poznato), pa sam ipak i tu ugurao hrpu sistema i podsistema koji mi vožnju podižu na viši nivo.

Hvala svima, još jednom!

maniaxxx
Postovi: 6343
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od maniaxxx » 10 Apr 2017, 23:17

Pošto si izvukao moju izjavu o zabavi u voznji moram da dodam da je misao zabave u voznji je vrlo relativan i subjektivan. Jednima je to drag race od semafora do semafora ( DSG mafija :mrgreen: ), drugima pun gas na autobahnu, trečima dinamična voznja magistralom uz poneku finu kombinaciju krivina, četvrti mrze voznju i avtomobile ( ti voze opel ili vw :djavo: ( šala, ne mislim ozbiljno ).

Meni su uzitak krivine, i tu ( uz duzno postovanje Zafiri i Opelu-imao sam 4-5 opela i generalno sam bio zadovoljan njima ), Zafira od dve tone nije baš prvi avto na koji pomisliš kad se setiš omiljene kombinacije krivina. Iz tog razloga je izbor benzinca po meni nepotreban, jer ima više minusa nego plusa iako sam generalno više za benzince

messerschmitt
Postovi: 10
Pridružio se: 06 Apr 2017, 22:44
Lokacija: BEG

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od messerschmitt » 10 Apr 2017, 23:43

Pa vidi, prepoznajem se u tome što si rekao. Ja volim da pržim auto na autobanu (vozim koliko može da ide, gde god je dozvoljeno) i baš jako volim peglanje krivina. Astra mi je tu uvek bila omiljena (pogotovo penjanje na Rudnik iz pravca Topole. Tastov IS250 je takođe sjajan u tim uslovima, ali je nizak, pa je malo rizično na nekim delovima puta, jer se može desiti da "ravan" put zakači podvozje. Ono gde on briljira je zvuk (šestak) i fenomenalno trimovan automatik.

Ako nas je u kolima do četvoro, ovi pozadi obično govore da će baciti peglu posle izlaska na Ibarsku :D). Zafira tu izlazi veoma, veoma dobro. Ne kao Astra (a pogotovo ne kao Lexus), ali poprilično brzo mogu da hvatam lukove, čak i bez preteranog skraćivanja krivina i auto je zadivljujuće stabilan i niskog težišta. Zapravo, prvi put kada sam to probao, tada me je Zafira i kupila, jer sam joj prišao s nekom dozom nipodaštavanja, očekujući samo još jedan oblik Tuarega. Tuareg je zajebancija u tim uslovima. Čini mi se da bih na nekim deonicama pre smeo da se zaletim autobusom, i to zglobnim. :kezo:

Nemam nikakvih iluzija da ne mogu da nadjačam nekog kupea sa zadnjom vučom ili slično, ali spram svojih dimenzija i tipa karoserije, Zafira je stvarno čudna tvorevina. S druge strane, nisam sklon rizičnoj vožnji. Sve teram do limita tek kada naučim da dišem s mašinom i kada nisam preopterećen. Takođe, sebi dopuštam oštriju vožnju samo kada u blizini nema nikog. Na uzbrdicama sa više traka sam uvek u levoj i ne sećam se kada mi se poslednji put desilo da neko čeka da se pomerim.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od Ivan » 11 Apr 2017, 00:48

Stari tuareg je bas drasticno tezi od zafire, preko 600kg kojeg si verovatno vozio, posto se noviji tuareg vozi ozbiljno bolje od zafire, maltene kao veliki golf, ali za dve klase kvalitetnije, udobnije, izolovanije, cisto da udje u zapisnik :)
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
AleksaM
Postovi: 513
Pridružio se: 26 Okt 2015, 00:06
Garaža: VW Golf 6 1.4TSI
Lokacija: Belgrade

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od AleksaM » 11 Apr 2017, 07:22

Stari Touareg 2.5TDI trosi više nego 3.0TDI.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: TB ili TD, dilema oko motora (nije flamebait tema!)

Post od ljubitelj » 11 Apr 2017, 10:58

Ivan je napisao: Dakle nikako i nigde nije normalno 3.5t za putnicki 2.0t motor, a kamoli 1.6t, jer je i deklarisana dozvoljena manja masa prikolice.

Ma uostalom sta fabrika zna, kada se na 2tone teskom (do 2.8t dozvoljeno) tuaregu 3.0tdi koji ima vucne snage na pretek konfigure fabricki kuka za vucu dobije se 850W ventilator hladnjaka umesto standardnog od 600W (dakle cca 40% jaci), pitam se zasto nemaju pojma da mogu sve to lagano da vuku i sa 2.0 motorom :zbunjen:
Da je tako kako ti predstavljas kao problem ne bi "pola" Holandije vuklo kamp prikolice sa kraja na kraj Evrope. Kamp prikolica sa opremom je tipicno 1100-1600kg cisto da imas poredjenje sa ovom pricom o kilazi koji bi mogli da predstavljaju problem za turbo Zafiru.

VW je pojacani ventilator hladnjaka uz kuku nudio i za Golf2, ne vidim razlog sto si izdvojio 3,0TDI Tuareg. Ti paketi uz kuku za vucu, uz medjuhladnjak za ulje menjaca i jace opruge su cesti kod mnogih proizvodjača.

Solo auto D /E sa turbo motorom 2,0 ne bi smeo ni pod razno da se pomuci sa 400-500kg ili slicnim stepenom opterecenja kabine u odnosu na prazan.

I sam si napisao da ima Zafira TB nesto kraci prenosni odnos, vise se vrti motor, sto pokazuje da je fabrika racunala da dodatno opterecenje masom ne bude problem uz manju zapreminu motora.

Veci je problem sto TB zna da povuce dobro gorivo kada se fino optereti, ocas posla potrosnja poskoci za nekoliko litara. Kod TD je to dosta blaze izrazeno.

Ta kategorija koju si ubacio lakih komericjalnih, SUV i slicnih obicno ima dozvoljeno opterecenje prikolice 3tone +- na osnovnih 2-2,5tone, dakle ukupno 5-6tona. O toj kategoriji vozilla uopste nije bilo price.

Da ne kvarimo dalje temu, TB ili TD izbor za mene je vise stvar odabira zbog drugih okolnosti a snage svakako imaju obe vrste da ne osete koju stotinu kg.
Za ovu pricu oko autonomije nema sumanje da TD ima jasnu prednost.

Odgovori