Ulja za menjače, saveti i preporuke

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
nixa
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od nixa » 08 Feb 2013, 09:14

Hvala! :pivo:

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Menjačko ulje

Post od nikaragva » 16 Jan 2015, 09:47

Ne znam jel ima ovakva tema već, nisam uspeo da je nađem.

Elem, u specifikaciji mi stoji da moj menjač koristi SAE 75W-85 API GL4 ulje.

E sad, u prodavnicama vidim da ima ili 75W-80 ili 75W-90.

Koje da uzmem? :)


Konkretno gledao sam ova ulja i da budem iskren, ostale brendove nisam gledao, možda i ima neko 85 :)
Još pokušavam da nađem Fuchs Titan u NS.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Menjačko ulje

Post od McGruja » 16 Jan 2015, 09:58

UzNi 75W-85 GL4 ulje :)

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Menjačko ulje

Post od nikaragva » 16 Jan 2015, 10:42

Ma nemoš naći tu gradaciju! :)

Za Fuchs Titan Sintofluid 75W-80, čak i stoji GM1940768.

Svorci
Postovi: 190
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:42
Garaža: Suzuki SX 4, 1.5 16V; Fiat Punto 1.2 8V
Lokacija: Kraljevo

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Svorci » 13 Avg 2017, 17:54

Skoro sam nabavio Suzuki SX4, 1.5, benzin-gas, 2009. Promenio bih menjačko ulje. Suzuki zahteva:

API GL-4 SAE 75W-85 (-20 do +40 'C)
API GL-4 SAE 75W-90 (ispod -20 do preko +40 'C)
API GL-4 SAE 80W-90 (ispod -20 do preko +40 'C)

Tako stoji u uputstvu. Zato sam ja zaključio da treba uzeti ovo u sredini. A možda i pogrešno tumačim...75w-90 ima najveći dijapazon temperatura, neka me neko demantuje, ako nisam u pravu.

Pošto sve od tečnosti i ulja u autu imam Total odabrao sam:
http://catalog.lubricants.total.com/en/ ... -FE-75W-90

Ako ima neko nešto protiv neka kaže sada, dok nisam kupio i sipao. Brine me što je ovo ulje i GL 4 i GL 5 istovremeno. Da li ciljati neko koje je izričito GL4 kako Suzuki nalaže? Koje je fabričko menjačko ulje uopšte u njemu?

Ne kupuje mi se Motul jer je skup...

Adimni, nemoje me grditi što sam na još jedno mestu ovo napisao, ne čitaju svi sve teme. Hvala.

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 15 Avg 2017, 11:07

Zasto bi menjao ulje u menjacu, imas neki problem koji bi pokusao da resis?
Je li predvidjeno u fabrickom planu odrzavanja?

Posto je to tzv "hipoidno" ulje a stavljas ga u menjac uzmi ono koje je najtecnije, 75W85, sto ce ti biti prednost za zimu.
GL5 ima dodatni paket aditiva za vece opterecenje, GL5 obicno uvek zadovoljava GL4.
Obrnuto ne vazi.
Koje god da odaberes od tih gustih ulja racunaj na zimske probleme sa tvrdim ubacivanjem u brzinu dok se tokom voznje ulje ne zagreje dobro.
To je opsta mana menjaca koji koriste takva ulja.

Mislio sam da je davno izbacena takva konstrukcija , da su svi proizvodjaci presli na modernije menjace koji koriste lakotekuca ulja.

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Stjepa » 15 Avg 2017, 11:26

ljubitelj je napisao:Koje god da odaberes od tih gustih ulja racunaj na zimske probleme sa tvrdim ubacivanjem u brzinu dok se tokom voznje ulje ne zagreje dobro.
Ovo baš ume da bude neprijatno. Znam da sam sa Dačijom u januaru vozio oko 1km u prvom stepenu prenosa dok nisam osetio pod rukom da je menjač spreman za pažljivije šaltanje. Posle još par km se lepo sve zagrejalo i profunkcionisalo kako treba.

Ovaj post me podseti da možda ne bi bilo loše da do zime zamenim i stavim neko viskoznije ulje.

Koliko može biti štetno ako ulje koje odgovara po specifikaciji (Dačiju kad sklapaju, onda gledaju šta imaju na zalihama pa makar to bilo tehnološki staro i 20 godina) zamenim nekim "krštenijim", viskoznijim?

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Heinz » 15 Avg 2017, 11:52

Sipaj full synth po specifikaciji Dacie i neće biti tih problema.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od nikaragva » 15 Avg 2017, 12:55

Menjao pre dve tri godine, kada sam radio kvacilo, sipao tutela 75-85. Nisam imao tih problema zimi. Jeste da teze ulazi, ali samo prvi put. Odnosno nije toliko tesko, da bi se nervirao, samo se osetina zima.

Korisnikov avatar
A170T
Postovi: 2102
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od A170T » 15 Avg 2017, 16:50

Kakve je boje preradjeno menjacko ulje?

Poslato sa HUAWEI VNS-L21 uz pomoć Tapatoka

Korisnikov avatar
masaivan
Postovi: 1209
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od masaivan » 15 Avg 2017, 19:19

Crno,
ako ima vode može da bude i belo i penusavo

123

Nestado
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Nestado » 05 Okt 2018, 17:34

Pozdrav jel neko zna koje ulje ide za M32 Fiat, Alfa, Opel menjaci. U mojoj Korsi je M20 ali je to isti menjac. Fabrika kaze 75w85 GL-4. Da li moze TUTELA MATRYX? Za fabricko ulje koje je iste gradacije kazu da je pretanko, da ne podnosi vecu toplotu, ne podmazuje dobro. Zato ne bih sipao GM nego Tutela.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 14 Okt 2018, 00:18

Mislim da mu je tutela matryx fabrički preporučen, kada je u alfi. Koliko vidim po jednom alfa forumu savetuju da se ulije više ulja nego propisanih 2,3 L, do 3 L.
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-15 ... x-oil.html
Doduše, tu se takođe savetuje odstupanje od fabričke gradacije 75W-85, na nešto viskozniju 75W-90, po API GL-4. Razlika u viskozitetu nije prevelika, pa se može o tome razmisliti, s tim što treba imati u vidu da u gradaciji 75W-90 nema previše dostupnih ulja po API GL-4

Nestado
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Nestado » 14 Okt 2018, 11:48

Jeste, izgleda da cu uzeti Tutelu posto 75w90 GL4 tesko da mogu da nadjem.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 14 Okt 2018, 15:15

Ne poznajem te menjače, ali ako dobro shvatam problemi sa njima nisu zbog neadekvatnog tj. fabrički preporučenog ulja odnosno gradacije - nego to što fabrika sipa 2,3 L ulja umesto da sipa više.

Mislim, to ja tako vidim, a oni koji posežu za debljom gradacijom tj 75W-90 verovatno to čine ili preventivno jer su čuli da ima problema sa tim menjačima, ili nakon što su iskusili probleme pa smatraju da će deblje ulje umanjiti problem. Lično verujem da je gradacija odgovarajuća, a da eventualni problemi nastaju usled znatnog forsiranja u kombinaciji sa navedenim "nedostatkom" ulja, ili usled zanemarivanja.

Kakvo god da je transmisiono ulje - ono se rabi/degradira pa ga treba pre ili kasnije promeniti. Druga je priča što servisna uputstva to uglavnom ne pominju ili što svojim navodima dovode u zabludu da sa istim uljem uvek/pod_bilo_kakvim_uslovima_eksploatacije može decenijama da se menjač održi čitavim.

Alternative pomenutoj tuteli u istoj gradaciji bi bile recimo ove dole
Mobil FD Lube Special 75W-85
Castrol Syntrans 75w-85
RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85

U gradaciji 75W-90, po API GL-4 bi bile (ako možeš da ih nadješ) npr. ove.

Castrol Manual 75W-90
RAVENOL Motogear SAE 75W-90 GL-4

Inače, priča oko GL-4 vs. GL-5 je poprilično diskutabilna. Ono što se decenijama proteže je da u GL-5 ima duplo više EP aditiva, a pošto to podrazumeva i praktično duplo više sumpora - onda se smatra da delovima od mesinga to može da deluje tako što ih ta veća količina sumpora razjeda. Vrlo verovatno da to jeste bio slučaj sa nekim/pojedinim menjačima starijih generacija, ali je pitanje koliko to predstavlja pravilo.

Međutim, da bi se to dešavalo po pravilu bi temperatura na kontaktnim delovima trebala da bude iznad nekih 110 C što nisam siguran da se dešava kada je menjač dobro podmazan, osim toga menjač bi trebalo da ima delove od mesinga/obojenih_metala.

Mogao ni neko da postavi pitanje da li je fabrika kao preporuleno ulje izabrala to po API GL-4 zato što zna da bi po API GL-5 bilo problematično - ili je to učilnila jer je partner u poslu tj mazivar (odnosno Tutela/Petronas) već imao odgovarajuće ulje za koje znaju da će (po viskozitetu) biti korektno za dati menjač (a varijanta API GL im nije ni bitna).

Ja sam lično sklon da više verujem u ovu drugu varijantu bar kada se radi o modernijim menjačima, jer nisam siguran da bi njima t. onima kojima je preporučeno po API GL-4 uopšte smetalo i ulje iste gradacije po API GL-5, ako naravno nemaju sinhrone od obojenih metala.

Mislim, nemam nameru da savetujem nešto sa čime nemam neposredno iskustvo, nego samo "glasno" razmišljam. Verujem da je menjačima ubedljivo najkatastrofalnije kada se veoma promaši gradacija, osim slučaja kada ostaju bez bitne količine ulje usled zanemarivanja.
Poslednja izmena od DS9 u 14 Okt 2018, 15:42, izmenjeno 1 put ukupno.

Odgovori