Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Ljubitelj je to fino objasnio, a izbegavanje zamene kočne tečnosti je kocka (sa parama zbog eventualnog oštećenja vozila i/ili životom).
Procedura provere kočnog sistema, a što i nije neka specijalno komplikovana procedura (iako kod nekih vozila ona uključuje potrebu angažovanja elektronske dijagnostike) uključuje i to da se prilikom zamene kočne tečnosti oblast kočnih diskova/doboša npr. ispere od kočne prašine Dakle to je samo po sebi zgodna praksa da kad se već na svakih par godina (kod PSA je to na 2 godine bez obzira na pređenu kilometražu) skidaju točkovi onda se to fino sve očisti i sa novom tečnošću sistem napuni. Oni kojima je to komplikovano možda neće da ulaze u rizik da naprave problem sistemu koji ima ABS ako ne znaju šta sve trebaju da urade.
Dole je slika čeljusti sa mog citroena C3 koji je u tom trenutku bio star 5 godina, uvežen iz francuske, pa je nakon kupovine rađen servis. Auto je previše dobro kočio, jer je samim blagim pritiskom na kočnicu to vrlo efikasno činio ali ne i kako bi to trebalo. Uzrok je bio delimična blokada čeljusti....
zbog korozije klizača, koja je na slici crvenkasta. U pozadini je inače tuba namenske Ate masti za podmazivanje pojedinih kočnih elemenata.
Ako kao deo kritično sigurnosnog dela/sklopa ta tečnost zahteva bitno skraćivanje zamene, nekih do par godina odstupanja je možda i prihvatljivo, ali svesno menjati npr. diskove i pločice a ne menjati kočni fluid je sasvim neracionalna, i na kraju krajeva potencijalno životno opasna praksa.
Procedura provere kočnog sistema, a što i nije neka specijalno komplikovana procedura (iako kod nekih vozila ona uključuje potrebu angažovanja elektronske dijagnostike) uključuje i to da se prilikom zamene kočne tečnosti oblast kočnih diskova/doboša npr. ispere od kočne prašine Dakle to je samo po sebi zgodna praksa da kad se već na svakih par godina (kod PSA je to na 2 godine bez obzira na pređenu kilometražu) skidaju točkovi onda se to fino sve očisti i sa novom tečnošću sistem napuni. Oni kojima je to komplikovano možda neće da ulaze u rizik da naprave problem sistemu koji ima ABS ako ne znaju šta sve trebaju da urade.
Dole je slika čeljusti sa mog citroena C3 koji je u tom trenutku bio star 5 godina, uvežen iz francuske, pa je nakon kupovine rađen servis. Auto je previše dobro kočio, jer je samim blagim pritiskom na kočnicu to vrlo efikasno činio ali ne i kako bi to trebalo. Uzrok je bio delimična blokada čeljusti....
zbog korozije klizača, koja je na slici crvenkasta. U pozadini je inače tuba namenske Ate masti za podmazivanje pojedinih kočnih elemenata.
Ako kao deo kritično sigurnosnog dela/sklopa ta tečnost zahteva bitno skraćivanje zamene, nekih do par godina odstupanja je možda i prihvatljivo, ali svesno menjati npr. diskove i pločice a ne menjati kočni fluid je sasvim neracionalna, i na kraju krajeva potencijalno životno opasna praksa.
Re: Motorna ulja
Kog ulja zamena na 30,000 km? Motornog?Darko Kg je napisao: ↑20 Okt 2017, 16:39A kako protumaciti servis na glanc novom Reno cliu. U servisnoj pise zamena ulja na godinu dana ili 30.000km. Citam servisnu i pitam onog sto radi u servisu dok zavrsavamo papire kada da ga dovezem na prvi servis, e pa bla bla na 15.000 obavezno. Mozda sam ja preterao sa 10 godina, ali ne bi bas za sve slusao servisere!
A kociono ulje menjaju tako sto izvuku iz lonceta i naliju drugo
Mislim da Renault takođe definiše otežane i normalne uslove eksploatacije, i tada je kilometražni zahtev drugačiji (a vremenski uglavnom isti).
Na kom motoru?
Renault propisuje različita motorna ulja (tj. različitih normi) za različite motore i pojedina bi mogla da izdrže kilometražni zahtev od 30000 km (doduše nategnuto), u slučaju kada je prosečna brzina npr. 60 km/h (dakle tipična međugradska vožnja) što mu dođe oko 500 sati rada motora, a što je 10,000 km za slučaj gradske vožnje u ne previše zagušenim špicevima kada je prosek brzine 20 km/h.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23799
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Kod mene na 1.9 MJT iz 2006. zamena ulja po fabrickom uputstvu na 30kkm.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja
Ako je to 30k km autoputa verovatno je ok.
Ali ko vozi auto na relacijama od par km, gde se motor i ne zagreje, verovatno je bolje ranije ga zameniti, nakon godinu dana.
Ali ko vozi auto na relacijama od par km, gde se motor i ne zagreje, verovatno je bolje ranije ga zameniti, nakon godinu dana.
Re: Motorna ulja
I kod mene na Citroen C3 1.4 HDi, ili 24meseca - koliko je bio tadašnji interval zamene za normalne uslove eksploatacije. U međuvremenu je taj interval skraćen. Kada se iz Srbije sada pristupi citroenovom servisnom sajtu u cilju provere plana održavanja i intervala zamene - citroen podrazumeva isključivo otežane uslove eksploatacije tj. 15000 km ili 12 meseci (za zamenu motornog ulja).
Prema laboratorisjkoj analizi rabljenog ulja (ACEA C2) ono što sam ja video je da je maksimum za takvu vrstu ulja uz korišćenje goriva NIS ultraD - oko 500 radnih sati.
Preko toga se u motornom ulju zasićenje produktima sagorevanja približiva kritičnoj granici, a pad baznih materija odnosno TBN (i porast kiselih odnosno TAN) prevazilazi dozvoljene vrednosti - i to za slučaj kada se potrošeno ulje dopuni do kraja intervala sa ukupnom količinom svežeg ulja od oko 1/4 zapremine kartera.
Nov motor će verovatno bezbedno preživeti nekoliko takvih i dužih intervala, čak i ako se forsira, ostajući sasvim korektan do isteka garancije.
Kasnije - neko ode da mu repariraju turbinu, neko muči muku sa antipolution fault, a nekoga podmuklo prevari problematična uljna pumpa,....
Neko četvrti ič nema problema sa autom, ali doživi infarkt, il` mu je dete ponavljalo razred, ili se možda nervira što uopšte nema decu i što je puk`o ogromne pare za neuspešnu veštačku oplodnju.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Da ne otvaram novu temu, koje ulje preporucujete za golf 5 1.9tdi ? Ja sam uzeo u rezmatranje Motul vidim da je predhodni vlasnik koristio Liqui Moly. Da li ima potrebe prelaziti na Motul ?
I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit !
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Nema. Mislim da mu je cak bolje sa Liqui Moly. To je bilo moje iskustvo sa tim motorom.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Taj golf5 poseduje DPF?
Kako god (čak i da nema dpf) odgovarajuća ulja su (i) po normi VW 504.00/507.00, a njih ima gomile kvalitetnih na tržištu. Na primer Ravenol VMP ili npr TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 – XTL kada se već pominju Motul ili Liqui Moly. Jeftinija varijanta je Total Ineo Long Life (prethodni naziv Ineo 507/507) koji bi takođe bio odgovarajuć.
Da je moj taj Golf ja bih mu sipao FAM Fenix Power, a što i tebi preporučujem
Takođe, sa sledećim uljem, inače sa aktivnim VW odobrenjem - bih smatrao da sam isto učinio odličan izbor.
https://modricaoil.com/products/optima- ... e-5w-30-2/
Dole je šema odlučivanja koja se norma primenjuje na koji vw motor.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Proverio sam ipak nije bio Liqui Moly vec Castrol, koji sudeci po svemu fabricki sipano ulje i toga se vlasnik pridrzavao. Specifikacija ulja koja je propisana je 505 01 koje zapravo ide u taj motor (motor nema DPF*).
Rekli su mi da je pomalo rizicno kod nas kupovati Castrol motorno ulje zbog sumnjivog porekla i sl. Iz cele ove price i iskustava dosao sam do zakljucka da sa Motulom ne moze covek pogresiti ali i malo vise novca odvojiti, ispravite me ako gresim.
Rekli su mi da je pomalo rizicno kod nas kupovati Castrol motorno ulje zbog sumnjivog porekla i sl. Iz cele ove price i iskustava dosao sam do zakljucka da sa Motulom ne moze covek pogresiti ali i malo vise novca odvojiti, ispravite me ako gresim.
I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit !
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Huh, sve je to manje/više tačno tj. poznato. Za BP/Castrol nema generalnog uvoznika koji bi da garantuje da pored njega ne može prođe neki falsifikovani krš, a Motul koji uvozi Mass jeste pouzdan.
Jedino, da mi treba ulje po 505.01 ne bih ništa dalje tražio od FAM Fenix Premium 5W-40 ili Optima Eco 5W-30. Nistoec Autoline 5W-40 koga sada ima po svim NIS pumpama - takođe.
Motul - super, krasno, al` ja bih onda pre Ravenol ili Yacco, ili npr. Kroon.
Doduše, sve njih samo kad ne bi postojali FAM, Modriča ili Nisotec.
Jedino, da mi treba ulje po 505.01 ne bih ništa dalje tražio od FAM Fenix Premium 5W-40 ili Optima Eco 5W-30. Nistoec Autoline 5W-40 koga sada ima po svim NIS pumpama - takođe.
Motul - super, krasno, al` ja bih onda pre Ravenol ili Yacco, ili npr. Kroon.
Doduše, sve njih samo kad ne bi postojali FAM, Modriča ili Nisotec.
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Koje ulje mi preporucujete?
U moja vozila se isključivo toči Texaco havoline, nekoliko godina unazad a u Fiata su mi natočili Champion ulje, nisam ni znao da postoji do tada.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Valjali su oni i neki fals ulja, koliko me secanje sluzi. Ili se makar pricalo o tome. A gde ima dima, ima i vatre
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Jeste, bilo je i vatre...
Re: Koje ulje mi preporucujete?
I to velike...
Nego, jel beše samo Total (ELF) ima direktno predstavništvo u Srbiji ili ima još nekih proizvođača?
Nego, jel beše samo Total (ELF) ima direktno predstavništvo u Srbiji ili ima još nekih proizvođača?