Montaža lanaca u reči i slici
- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun
Obavezno je samo na delovima puta gde je naznaceno kao obavezno. Ne moraju da se vozaju lanci u gepeku po gradu.
Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun
Naravno, van grada, u gradu ga niko nece pitati za lance.
Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk
Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk
Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun
Teorijski, ako ideš iz centra na Galeniku npr, trebaju ti lanci u gepeku. Tj uređaji za povećanje trakcije
Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun
Hyundai kaže da mogu lanci, klasa 245.
- dag81
- Postovi: 7255
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun
Mico, pa zar nece preneti prenos tamo gde ima najslabijju trakciju.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun
Trebalo bi kontra
Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun
Da, kočnica blokira točak koji se vrti bezveze, a dif prebaci tork na točak koji ima trakciju...
-
- Postovi: 1366
- Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
- Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE
Re: Montaža lanaca u reči i slici
Ne znam kako je kod vozila koja imaju konstantni 4x4 i obican diferencijal, ali kod novijih vozila gde je pozadi haldex diferencijal koji moze softverski da se aktivira/deaktivira nema nikakvih problema kada se montiraju lanci samo napred.
U normal drive modu zadnji diferencijal je iskljucen i auto se ponasa kao svaki 4x2. Tek u momentu proklizavanja prednjih tockova aktivira i zadnje.
U forsiranom 4x4 modu (snow ili offroad profil) zadnji dif je aktivan 100% vremena i trakcija je na sva 4 medjutim i u tom modu mogu lanci na prednje tockove bez problema jer auto nema mogucnost da prebaci vecu silu pozadi cime bi napravio problem.
Znaci u praksi je nemoguca situacija da prednji tockovi stoje, a zadnji da se vrte.
Kod stalnog 4x4 moda sila napred nazad je 50-50 i nema mogucnosti da pozadi prebaci vise od 50% torka.
Uz sve to esp kontrolise okretanje svakog tocka i preko abs koci tocak koji krene da proklizava.
U normal drive modu zadnji diferencijal je iskljucen i auto se ponasa kao svaki 4x2. Tek u momentu proklizavanja prednjih tockova aktivira i zadnje.
U forsiranom 4x4 modu (snow ili offroad profil) zadnji dif je aktivan 100% vremena i trakcija je na sva 4 medjutim i u tom modu mogu lanci na prednje tockove bez problema jer auto nema mogucnost da prebaci vecu silu pozadi cime bi napravio problem.
Znaci u praksi je nemoguca situacija da prednji tockovi stoje, a zadnji da se vrte.
Kod stalnog 4x4 moda sila napred nazad je 50-50 i nema mogucnosti da pozadi prebaci vise od 50% torka.
Uz sve to esp kontrolise okretanje svakog tocka i preko abs koci tocak koji krene da proklizava.
Re: Montaža lanaca u reči i slici
Na NIS-u neki meni nepoznati lanci koštaju 2899rsd i na to popust je 25% za "Sa nama na putu". Razmišljam da ih uzmem samo zbog propisa. Verovatno ih nikada neću ni raspakovati.
Kod vozila sa stalnim mehaničkim 4×4 pogonom, recimo Lada Niva, vučna sila se deli na svaki točak podjednako. Dovoljno je da jedan točak krene da šlajfuje i vozilo staje. Međutim, to se u praksi veoma retko dešava pa se blokada centralnog diferencijala nikad i ne koristi. Prednost je u tome što kad dođe do problema, sa blokadom centralnog diferencijala se može izvući auto ako su prednji ili zadnji točkovi negde upali. Jedno ne valja ako se upadne u dijagonalnu klackalicu, tada ne vredi. Ali iskustvom se sve to da izbeći
Kod vozila sa stalnim mehaničkim 4×4 pogonom, recimo Lada Niva, vučna sila se deli na svaki točak podjednako. Dovoljno je da jedan točak krene da šlajfuje i vozilo staje. Međutim, to se u praksi veoma retko dešava pa se blokada centralnog diferencijala nikad i ne koristi. Prednost je u tome što kad dođe do problema, sa blokadom centralnog diferencijala se može izvući auto ako su prednji ili zadnji točkovi negde upali. Jedno ne valja ako se upadne u dijagonalnu klackalicu, tada ne vredi. Ali iskustvom se sve to da izbeći
Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun
Član 113. i 291. su baš nedosledni, tnx. za citat, nisam ga ubo u pretrazi. Ako pandur nije stigao još uvek do 291. kada uređaj postaje lanac, onda je sve OK.
Da li 4x4 može biti uređaj za povećanje trakcije? Ja mislim da da.
-
- Postovi: 1366
- Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
- Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE
Re: Montaža lanaca u reči i slici
Ja zivim u nezgodnoj ulici koja em na uzbrdici uz to i slepa, a ja na dnu. Na altei sam gotovo svaki put kada padne veci sneg morao da montiram lance dok samo jednom prodjem i napravim stazu. Posle toga zimske gume u kombinaciji sa esp/abs kocenjem tocka koji proklizava resavalo stvar 100% . Kada se krece i vozi manjom brzinom tacno se cuje momenat kada aktivira kocnicu na tocku koji kliza i ujednacava sile na oba prednja tocka, vrhunska stvar !!
U istim tim uslovima drugi automobili bez tog sistema samo se ukopaju u mestu i tu ostanu.
Prosle zime sam pizdeo sa taksistima koji u vecini slucajeva voze sa letnjim gumama, ulete mi u ulicu i onda drama, traze pepeo da bacaju i slicno, a niko niti zimskih guma niti lanaca u prtljazniku .
Inace sto se lanaca tice ko ih je montirao vise od 2-3x , to posle postaje rutina, ako su lepo spakovani i montiraju se na suvom ili utabanom snegu to bude oko 1 minut po tocku.
Problem nastaje kada se zaglavimo u dubljem snegu pa sam sneg smeta , plus oko tockova nabijen sneg pa ne mozes da ih provuces, prsti na sakama se smrznu , e tad nastaje agonija
U istim tim uslovima drugi automobili bez tog sistema samo se ukopaju u mestu i tu ostanu.
Prosle zime sam pizdeo sa taksistima koji u vecini slucajeva voze sa letnjim gumama, ulete mi u ulicu i onda drama, traze pepeo da bacaju i slicno, a niko niti zimskih guma niti lanaca u prtljazniku .
Inace sto se lanaca tice ko ih je montirao vise od 2-3x , to posle postaje rutina, ako su lepo spakovani i montiraju se na suvom ili utabanom snegu to bude oko 1 minut po tocku.
Problem nastaje kada se zaglavimo u dubljem snegu pa sam sneg smeta , plus oko tockova nabijen sneg pa ne mozes da ih provuces, prsti na sakama se smrznu , e tad nastaje agonija
Re: Montaža lanaca u reči i slici
Gde to taksisti voze po snegu na letnjim, to prvi put cujem.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
-
- Postovi: 1366
- Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
- Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE
Re: Montaža lanaca u reči i slici
U Smederevu, ako bude ove zime sneg slikacu za arhivu
Vozni park taxija ovde je postao kriminalan, juce pozovem taxi, kad smo usli u njega zamalo nisam odmah izasao.
Unutra dim koji na neki nacin iz motornog dela ulazi u kabinu, reko bajo otvori taj prozor da se ne pogusimo.
A dima bilo toliko da se okom videlo, i lik ladno vozi onako sa zatvorenim prozorima !
Vozni park taxija ovde je postao kriminalan, juce pozovem taxi, kad smo usli u njega zamalo nisam odmah izasao.
Unutra dim koji na neki nacin iz motornog dela ulazi u kabinu, reko bajo otvori taj prozor da se ne pogusimo.
A dima bilo toliko da se okom videlo, i lik ladno vozi onako sa zatvorenim prozorima !
- Blackshadow
- Postovi: 775
- Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
- Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
- Lokacija: Voždovac
Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun
Ne, povećanje trakcije /trenja prema podlozi/ se postiže samo promenom koeficijenta trenja ili težine. 4x4 tu nema nikakvog uticaja pa nema logike da pravno bude tretiran kao uredjaj za povećanje trakcije jer to ne radi.
Osnovni i najteži problem koji se javlja u vožnji je kočenje odnosno zaustavljanje vozila.
4x4 nije ni u čemu ni bolji ni lošiji od 4x2 ili 4x0 tj. potpuno je svejedno da li postoji pogon i koji je.
Prednost punog 4x4 je što može pogonsku silu da podeli na 4 dodirne površine gume sa podlogom čime je smanjena neophodna sila trenja po točku potrebna za pokretanje vozila. U praksi uvek će auto sa punim 4x4 pogonom da lakše krene iz mesta. Što teži uslovi to veća prednost pri polasku.