4x4

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Stigla zima...

Post od dragvorl » 14 Feb 2018, 14:47

Evo ti i konkretnog primera.
http://www.4x4abc.com/4WD101/axle-wind-up.html

Ko se razume u tehniku ugasice blokadu ili 4wd cim se iscupa iz klizavog. Nije za dz crvena lampica za blokadu diferencijala. Dok sam radio u servisu dosao nam je jedan A8 sa zavarenim centralnim difom, auto skace kao jarac cim se malo namota volan. Mislim da ima i tema o tome.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od snork » 14 Feb 2018, 21:09

dragvorl je napisao:
14 Feb 2018, 03:20
Mislim da je Frontera klasicni 4WD, dakle u normalnoj voznji na suvoj podlozi je 2WD, a 4WD se iskljucivo koristi sa zakljucanim centralnim difom, tj. cent. dif i ne postoji. U tom modu moze da se ukljuci jos i reduktor. To su one pozicije 2WD H, 4WD H i 4WD L. Ti kad stisnes to dugme pali se 4WD i zakljucava prednju i zadnju osovinu i ako pomeras volan mogu da se ostete delovi transmisije.
Ali u uputstvu piše da se 4WD može slobodno uključivati u bilo kakvoj vožnji, i da se sam isključuje tek preko 96 km/h. Zato mislim da nije totalna i bezuslovna blokada pri većim brzinama. Samo za aktivirani reduktor piše da mora biti uključen 4WD i da mora biti mala brzina (ne sećam se koliko tačno). Majstor kaže i da se drži volan pravo. Tako da sam se pitao da li ručica reduktora eventualno istovremeno blokira i prednji dif.
ftj je napisao:
14 Feb 2018, 14:14
Pa i ne bas, sa zakljucanim centralnim se nista nece desiti ni po asfaltu, jedino centralni + zadnji. A frontera cisto sumnjam da zakljuca sva tri difa, pre ce biti samo centralni(znaci u slucaju apsolutnog leda po jedan tocak sa svake osovine ce se vrteti).
Vrte se oba zadnja. Nazad je šper (LSD) diferencijal. Pošto prednju blokadu verovatno nema (mogu pokušati da proverim kad bude neki led :) ), onda dva zadnja + jedan prednji kada se uključi 4WD.
Poslednja izmena od snork u 14 Feb 2018, 21:11, izmenjeno 1 put ukupno.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Stigla zima...

Post od HKS » 14 Feb 2018, 21:10

Ne moras provjeravati nema je 100000%

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od snork » 14 Feb 2018, 21:14

Da, retki su terenci koji to imaju, pogotovo sa aktiviranjem iz kabine (npr. G klasa). Poneki imaju da se stane, izađe i ručno okrenu poluge na glavčinama prednjih točkova (stari LR Defender, Niva i UAZ pravljeni za vojsku)
Ђенерал Јанковић

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od ftj » 14 Feb 2018, 21:28

šper nije isto što i potpuno zakljucavanje i funkcionalnost se znacajno razlikuje.

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od snork » 14 Feb 2018, 22:44

Znam da nije isto. Za kretanje iz mesta kada postoji proklizavanje, naravno da je bolja blokada. Prednost špera je što radi na svim brzinama. Inače, ovaj na Fronteri ima vrlo mali "slip".
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Stigla zima...

Post od dragvorl » 15 Feb 2018, 04:00

snork je napisao:
14 Feb 2018, 21:09
dragvorl je napisao:
14 Feb 2018, 03:20
Mislim da je Frontera klasicni 4WD, dakle u normalnoj voznji na suvoj podlozi je 2WD, a 4WD se iskljucivo koristi sa zakljucanim centralnim difom, tj. cent. dif i ne postoji. U tom modu moze da se ukljuci jos i reduktor. To su one pozicije 2WD H, 4WD H i 4WD L. Ti kad stisnes to dugme pali se 4WD i zakljucava prednju i zadnju osovinu i ako pomeras volan mogu da se ostete delovi transmisije.
Ali u uputstvu piše da se 4WD može slobodno uključivati u bilo kakvoj vožnji, i da se sam isključuje tek preko 96 km/h. Zato mislim da nije totalna i bezuslovna blokada pri većim brzinama. Samo za aktivirani reduktor piše da mora biti uključen 4WD i da mora biti mala brzina (ne sećam se koliko tačno). Majstor kaže i da se drži volan pravo. Tako da sam se pitao da li ručica reduktora eventualno istovremeno blokira i prednji dif.

Na dugme se aktivira aktuator koji preko sinhrona uzupci prednju osovinu, zbog sinhrona i moze da se ukljuci dok je u pokretu. Ali zato reduktor moze samo pri mirovanju da se ukljuci. 4WD izvedba generalno nema centralni diferencijal i cim je ukljucen pogon na sva 4 podrazumeva se da je prednja i zadnja osovina kruto vezana. Kod AWD je pogon na sva 4 tocka automatski regulisan u vecini slucajeva i postoji centralni dif
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od snork » 15 Feb 2018, 15:35

dragvorl je napisao:
15 Feb 2018, 04:00
Na dugme se aktivira aktuator koji preko sinhrona uzupci prednju osovinu, zbog sinhrona i moze da se ukljuci dok je u pokretu. Ali zato reduktor moze samo pri mirovanju da se ukljuci. 4WD izvedba generalno nema centralni diferencijal i cim je ukljucen pogon na sva 4 podrazumeva se da je prednja i zadnja osovina kruto vezana. Kod AWD je pogon na sva 4 tocka automatski regulisan u vecini slucajeva i postoji centralni dif
Hvala, znači na dugme samo otpusti neku frikcionu spojnicu (kvačilo) i spoji prednju i zadnju osovinu. Ali koliko je takva vožnja bezbedna na većim brzinama pri ulasku u krivine? Ja sam nešto tripovao da je ta spojnica hidrodinamička, pa da može da proklizava u nekoj meri. Ali to bi verovatno bilo skupo i komplikovno, a i lošije sa stanovišta terenskih mogućnosti.

Da sam ja proizvođač terenskih vozila, stavljao bih uvek tri obična-otvorena diferencijala + tri kvačila za blokadu koja se aktiviraju mehanički preko tri ručice i dozvoljavaju bilo koju kombinaciju. Kao obična G klasa što ima. To je ujedno i najpouzdanije i najjeftinije za realizaciju. Jedino što vozači moraju znati šta rade, kako ne bi izgubili mogućnost upravljanja ili polomili nešto. Tu osnovnu konfiguraciju bih dopunjavao šperovima i elektronikom u jačim modelima. :)

Ako admin hoće, možda nije loše da poruku/diskusiju prebaci u odgovarajuću temu...
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Stigla zima...

Post od dragvorl » 15 Feb 2018, 15:50

Nije spojnica vec obicna ogrlica sa sinhronim prstenom, slicno kao ove sto sluze za promenu brzina. U krivini ce da poskoci malo, zato ne bi trebalo 4wd da se vozi na dobroj podlozi.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima...

Post od snork » 15 Feb 2018, 16:02

Hvala! :thumbup:
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 4x4

Post od dragvorl » 15 Feb 2018, 16:52

To je ovaj sistem i to je princip kod heavy duty terenaca koji ce se i koristiti na terenu. Ovo se uglavnom zove 4WD, za razliku od AWD.

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Misha » 02 Jan 2019, 12:55

Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Misha » 03 Jan 2019, 15:40

Subaru Forester 2017 vs Suzuki Grand Vitara 2007

Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: 4x4

Post od HKS » 23 Jan 2019, 18:22

Koliko vidim ovaj Wavetrack LSD je odradio posao samo kad su oba tocka bila na ledu, dok je u situaciji kad je jedan tocak na ledu a drugi na cvrstom omanuo.



Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29864
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: 4x4

Post od trojanac » 24 Jan 2019, 09:23

Ovih dana vozim aktuelni Nissan X-Trail 2.0 dCi 4WD. I u automatskom modu nema brige, tako da nisam ni imao potrebe da zaključam 4WD. Milina za vožnju u ovim uslovima, Mada potrošnja nikako da spadne ispod 10 litara.
Posetite www.garaza.rs !

Odgovori