Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21083
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Dobro veče

Post od nidza » 13 Mar 2018, 13:04

ikac2000 je napisao:
13 Mar 2018, 09:21
Evo linka, uz Translate. Odlican tekst...tehnicki detalji, problemi sa novim softverom, kao i glavni razlog stavljanja softvera za laziranje....

https://m.focus.de/auto/news/abgas-skan ... 00142.html
Odličan tekst ikac, hvala.

Zanimljivo koliko veliku stvar su uradili "samo" drugom mapom ubrizgavanja. DPF je u problemu, ali to na duže staze nije problem u vezi narednih generacija dizela. Redizajn DPF, urea i kvalitetna mapa, nema zime za zeldi.

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj » 13 Mar 2018, 15:39

Pa nije samo mapa, promenjen je hardver motora- ubrizgavanje posto se postojeci pohaba (brizgaljke) za do 200.000km prema VW testovima.
Cela prica je manje vise poznata odranije kod benzinaca, priguseni turbo se ubije, to povlaci potrosnju ulja, dalje sledi koks i habanje cilindara pa jos vise potrosnja ulja i katalizator. Kdo dizela jos dodje zatim DPF i prica o zapusenju je kompletna.

-----------------------------
Saab i Volvo uz Toyotu su ukapirali iz testova da je za turbo motore kriticno vazan dobar protok izduvnih gasova pa su krajem 80tih uveli u sve svoje turbo motora izduv od 2.5 odnosno 3 inca precnika a katalizatori postali protocni a ne kao ranije sa zatvorenim komorama na kraju.
Tuning tih motora je potvrdio, tamo gde se nije vodilo racuna o povratnom pritisku i uticaju na turbo motori su znatno brze stradali a tzv Stage 3 je pod obavezno znacio izduv punog protoka.
--------------------------------------
U ovom tekstu je jasno prikazan sav apsurd kolizije EGR funkcije sa funkcijom DPF.
A i objasnjenje da VAG nije sproveo testiranje TDI familije motora uzivo jer kosta stotine hiljada prevezenih kilometara po putevima, mnogo meseci 24/7 testiranja.

Kao i sve, kada se hoce i dobro odradi posao moze se puno toga napraviti.

Posto pratim americki forum koliko ja kapiram uz americko dizel gorivo koje je losije od evropskog nije ni cudo da se DPF zapusi u kombinaciji pepela i koksa za samo 80.000 km. I to je davno poznati problem sa kvalitetom dizela, jos od pre 20tak godina.


Ono sto nedostaje i sto Focus jos ne sme da objavi je pozadina sistema ubrizgavanja i njegovog programiranja. Vec je bilo priupitano otkuda VW da radi programiranje kada za to nikada nije bio osposobljen niti ima resursa i sta ima da se kaze o ucescu firmi Bosch i Continental u celom skandalu. A to su snabdevaci VW i hardverom i softverom.

Za sada je zid cutanja drzavnih organa i nema odgovora, breg iza koga se valja prica o laziranom softveru je mnooooogo veci i dublje zalazi u komplet nemacku auto industriju.
To povlaci i pitanje svih ostalih proizvodjaca automobila osim VWa jer svi manje vise koriste neki od 4 na svetu dostupna ubrizgavanja (Bosch, Conti, Delphi/ Lucas i Denso).

Uvodjenje katalizatora hemijske redukcije gasova resava gotovo potpuno pitanje NOx i sada treba stisnuti i priznati da je EGR visak koji treba izbaciti (ovakav agresivan sa gusenjem kakav je sada). Disanje punim plucima i drasticno opada problem formiranja koksa i cvrstih cestica. Oksidacioni katalizator resava CO.

FAP Peugeot jos nije na tapetu a oni su sa svesnim zapusavanjem svog FAP sa ostacima aditiva Cerina koji ne moze da prodje kroz FAP/DPF takodje napravili da je vrl kratak zivotni vek sistema preciscavanja gasova.

Sve u svemu, ovaj skandal ce napraviti i nesto dobro- sada ce se dizel motor dovesti u odlicno stanje po svim osobinama kako je i trebalo da se desi pre 10tak godina.

Moje misljenje, da se ne oseti neko pogodjen ko drugacije razmislja.

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3397
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Dobro veče

Post od kragujevac » 13 Mar 2018, 16:00

Meni je u celoj toj priči najdraže što sa svojim prepotopskim atmo benzincem ne moram da brinem o svemu tome ni jedan jedini trenutak. Divota. :)
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Dobro veče

Post od ikac2000 » 13 Mar 2018, 16:07

Dok ne dodje vreme da pazaris sledeci, koji ce mozda biti turbo :-)

Inace kazu da su turbo benzinci daleko osetljiviji na backpressure od TD.

To je veliki izazov sada kada svi budu imali GPF, od 1.9.2018. Treba pratiti sta se desava sa takvom postavkom narednih nekoliko godina...

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3397
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Dobro veče

Post od kragujevac » 13 Mar 2018, 16:26

Nadam se da neću "morati" da se bavim time još dugo. Sve mi se više mota po glavi ideja da posle tamnozelene kante kao sledeći auto bude nešto u fazonu "back to the roots". Bilo neki stariji ford, volvo, možda čak i W124. Obzirom da je i klinac u fazonu matorih američkih auta, ko zna na šta će sve to da izadje. Videćemo. :D
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Dobro veče

Post od ddanijell » 13 Mar 2018, 16:35

kragujevac je napisao:
13 Mar 2018, 16:00
Meni je u celoj toj priči najdraže što sa svojim prepotopskim atmo benzincem ne moram da brinem o svemu tome ni jedan jedini trenutak. Divota. :)
Do kad? Jako je upitno kada ce na tapet da dodju sva starija vozila, nezavisno da li benz ili sta, jer priznaces da tvoj benzinac realno vise zagadjuje nego bilo koji noviji dizel.
To sto se trenutno time ne bave ne znaci da ce zadugo da ostane takva situacija.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od Saša » 13 Mar 2018, 16:59

TNG u njega i rešen problem zagađenja. :)

TT


ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Dobro veče

Post od ddanijell » 13 Mar 2018, 17:09

dobro je druze, shvatili smo to, ne moras....

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8363
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od grujicd » 13 Mar 2018, 17:10

@ddanijell

Mislim da grešiš. Atmo benzinci izbacuju više CO2, što svakako nije dobro zbog klimatskih uticaja, ali nije otrovno. Do skoro se to najviše gledalo ali se posle dizel skandala akcenat bacio na azotne okside i čestice. Em su tu dizelaši inače lošiji od benzinaca, em se ispostavilo da je u realnosti još gori situacija od laboratorijskih merenja za EURO standarde. Čak i kod onih proizvođača koji nisu varali na testovima.

Evo šta kažu za EURO propise za putnička vozila:

https://en.wikipedia.org/wiki/European_ ... enger_cars

Npr. da pogledamo EURO 5 propise iz 2009, ako već pričamo o nešto starijim kolima.

Nox - benzinci 0.060, dizelaši 0.180.
HC+NOx - benzincima si ne ne meri, dizelaši 0.230
PM (čestice) - dizelaši 0.005. Kod benzinaca se meri samo kod kola sa direktnim ubrizgavanjem.

Problem je što je u realnoj vožnji kod dizela Nox merenje daleko lošije od ovog standarda. Sa ovim bacanjem akcenta na azotne okside i čvrste čestice ispada da su klasični benzinski atmo motori bez direktnog ubrizgavanja trenutno ekološki najprihvatljiviji.

Korisnikov avatar
Dani
Banned
Postovi: 654
Pridružio se: 26 Okt 2014, 02:41
Garaža: BMW F10 530d

Re: Dobro veče

Post od Dani » 13 Mar 2018, 17:11

ddanijell je napisao:
13 Mar 2018, 17:09
dobro je druze, shvatili smo to, ne moras....
:kezo:

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Dobro veče

Post od ddanijell » 13 Mar 2018, 17:14

:plusone: smorio sa plinjarom za medalju :)

Dobro je ako je tako, naravno merenja su radjena na ispravnim benzincima, a ne treba zaboraviti da je velika vecina u jako diskutabilnom stanju, sagorevaju ulje, izbacuju deo nesagorelog benzina na izlaz.
Jebem li ga sta mi to onda smrdi kada idem iza starijih benzinaca ili ovih sa plinom sto smrde ko sporet. Izgleda ono sto smrdi ne mora i da zagadjuje. Jbg covek se uci dok je ziv.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od Saša » 13 Mar 2018, 17:16

Neka sam ja smorio (i smaraću i dalje, ništa ne brini), bitno je da je dizelima konačno odzvonilo i da će ih biti sve manje. :)

TT



ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Dobro veče

Post od ddanijell » 13 Mar 2018, 17:19

Nek su nama zivi i zdravi benzinci, i meni ce sledeci auto verovatno biti turbo benzinac , a do tad vozim ovo svoje euro6 koje zasigurno manje zagadjuje nego 95% onoga sto se vozi u Srbiji, iako je dizel.
Inace da se razumemo, i ja sam za to da odzvoni svemu sto zagadjuje, ali realno. Trenutno stanje nije tako crno belo kako se predstavlja, a narod guta umesto da mucne glavom.

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Dobro veče

Post od Velja » 13 Mar 2018, 17:20

Ponavljaj im Saša, sve dok prljavi dizelaši ne ustuknu :navijamo:

Off topic
Ovde baguje dok se kuca :zbunjen:
Poslednja izmena od Velja u 13 Mar 2018, 17:22, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14178
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od pedja » 13 Mar 2018, 17:21

Za koju godinu će da obrnu priču, pa sve u krug

TT


Odgovori