@ddanijell
Mislim da grešiš. Atmo benzinci izbacuju više CO2, što svakako nije dobro zbog klimatskih uticaja, ali nije otrovno. Do skoro se to najviše gledalo ali se posle dizel skandala akcenat bacio na azotne okside i čestice. Em su tu dizelaši inače lošiji od benzinaca, em se ispostavilo da je u realnosti još gori situacija od laboratorijskih merenja za EURO standarde. Čak i kod onih proizvođača koji nisu varali na testovima.
Evo šta kažu za EURO propise za putnička vozila:
https://en.wikipedia.org/wiki/European_ ... enger_cars
Npr. da pogledamo EURO 5 propise iz 2009, ako već pričamo o nešto starijim kolima.
Nox - benzinci
0.060, dizelaši
0.180.
HC+NOx - benzincima si ne ne meri, dizelaši 0.230
PM (čestice) - dizelaši 0.005. Kod benzinaca se meri samo kod kola sa direktnim ubrizgavanjem.
Problem je što je u realnoj vožnji kod dizela Nox merenje daleko lošije od ovog standarda. Sa ovim bacanjem akcenta na azotne okside i čvrste čestice ispada da su klasični benzinski atmo motori bez direktnog ubrizgavanja trenutno ekološki najprihvatljiviji.