Konacno neko ko shvatastarac vujadin je napisao: ↑08 Apr 2018, 19:00Potpuno je normalno objašnjenje. Kako voziš brže raste adrenalin i koncentracija. Vožnja ispod mogućnosti vozila, puta, a i samog vozača može da "uspava" i da vozač počena da greši u rutinskim stvarima. Takođe, i takva povećana koncentracija brže "isisava" energiju, pa je mogućnost zamora takođe veća...kao što auto ide brže, ali i troši više, tako i vozač vozi bolje i brže, ali će i pre da se zamori.
Merenje prosečne brzine na auto-putu
- Sinisa G.
- Postovi: 2429
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Vecina AP u Italiji imaju Tutor. Ja sam presao prosle godine oko 650km autoputa od granice do Rima i usput je na svakih ~10km pisalo paznja Tutor sistem aktivan. Plus ima deonica gde su fiksne kamere za brzinu ali ne znam da li rade.Ogi je napisao: ↑08 Apr 2018, 18:43Da ali Tutor se zna gde se nalazi I to je kraca deonica od par km koliko sam razumeo a ne desetine kilometara sa tendencijom da predje u citav drzavni autoput.
Sinisa, ti si za zatvor. Nadam se da ce da te skembaju.
A to idiotsko preticanje sa 1km vise od onoga koga pretices, toga sam se nagledao i na putu do Nemacke I nazad. Ima I likova koji te iseku prilikom ukljucenja na autoput itd. Ima likova, posebno kamiona koji nerezonski preticu, tipa krene ispred mene I onda pretice 5 minuta a iza mene nema nikoga. I onda napravi kolonu.
Evo sta pise na sajtu Autostrade
"The Tutor system has been installed along routes with above average mortality rates. It is currently in operation on more than 2,500 km of lanes along the Autostrade per l'Italia Group network where a significant reduction in the average speed (-15%) and peak speed (-25%) has been recorded, resulting in a marked decrease in the number of accidents and in the consequences to people.
Following its first 12 months of operation the mortality rate fell -51% on the routes along which Tutor had been installed. Today the mortality rate along the entire network has seen a reduction of around 81,5%, also thanks to the fundamental role played by the Tutor system."
Ovo stoji.
Koliko sam cuo sad su ga unapredili tako da i u asfaltu ima senzore neke koji automatski mere tezine kamiona prilikom prelaska, tako nesto.
Poslednja izmena od H4wkeye u 08 Apr 2018, 19:22, izmenjeno 3 puta ukupno.
-
- Postovi: 65
- Pridružio se: 25 Dec 2017, 19:55
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Noću me najbolje drže budnim one dečije svetleće patike. Kako drmnu nogom, nebo auta počne da blinka crveno/plavo kao da je rotacija iza mene. To mi digne adrenalin samo tako.starac vujadin je napisao: Potpuno je normalno objašnjenje. Kako voziš brže raste adrenalin i koncentracija. Vožnja ispod mogućnosti vozila, puta, a i samog vozača može da "uspava" i da vozač počena da greši u rutinskim stvarima. Takođe, i takva povećana koncentracija brže "isisava" energiju, pa je mogućnost zamora takođe veća...kao što auto ide brže, ali i troši više, tako i vozač vozi bolje i brže, ali će i pre da se zamori.
Ko god da je pokupio neku životinju noću, jasno mu je zašto je ograničenje to koje jeste. Kad voziš po ogranicenju, ako ne uspes da izbegnes, bar bi umanjio štetu i vidiš šta si udario... kad voziš brze, samo blicne ispred farova, tup, i život ti kraći par godina moleći se da nije čovek. Taj adrenalin ima trajno dejstvo
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Al su ljudi debili, vozi se sad 60 70 NS-SM, NS-ZR, ja ne verujem kakvi pacijenti. Ugrozavaju saobrCaj vise nego ovi sto voze 100 jer ti ubacuju nervozu sa kilavljebjem.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
- kragujevac
- Postovi: 3398
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
E hebiga, tom logikom bi značilo da ako bi svi pržili bez greške maksimalno skoncentrisani i puni adrenalina auto putem +200kmh nikad ne bi bilo nikakvih udesa i frka zato što bi svi bili u takvom "skoncentrisanom" stanju. Ispade da ako neko vozi po ograničenju i ne aka auto do "u crveno", taj je kao vozač opasan za svet oko sebe.starac vujadin je napisao: ↑08 Apr 2018, 19:00Potpuno je normalno objašnjenje. Kako voziš brže raste adrenalin i koncentracija. Vožnja ispod mogućnosti vozila, puta, a i samog vozača može da "uspava" i da vozač počena da greši u rutinskim stvarima. Takođe, i takva povećana koncentracija brže "isisava" energiju, pa je mogućnost zamora takođe veća...kao što auto ide brže, ali i troši više, tako i vozač vozi bolje i brže, ali će i pre da se zamori.
To je virtualna nerealnost.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
To je tvoja bespotrebna banalizacija nečeg što je očigledno i poznato. Zašto se osećaš pogođenim pa to moraš tako defanzivno da reaguješ? Ljudi su se pitali kakva logika stoji iza toga, ja sam to objasnio, Siniša je potvrdio i niko nije komentarisao drugačiji stil vožnje. To je poznata stvar, nisma otkrio toplu vodu. Cepaj ti po ograničenju i sve je ok. Nema potrebe da svoje staove stalno tražiš opštenarodnu podršku i da nipodaštavaš logiku ljudi koji funkcionišu na drugi način time što banalizuješ drugačiji stav. Ako si sigurna u sovj stav onda nema potrebe za banalizacijom, izvrtanjem i zamenom teza.
- kragujevac
- Postovi: 3398
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Hajde da probam da ne "banalizujem", samo da dam ekvivalentan primer:
Logika da je vožnja preko ograničenja bezbednija nego vožnja pri kojoj se poštuju propisi je ravna logici da je vezivanje pojasa nebezbedno zato što putnik u autu može da se udavi ako upadne u reku pa zbog vezanog pojasa ne stigne da ispliva na površinu. Na stranu to što je sve to gore pomenuto nepropisno/kažnjivo.......
Logika da je vožnja preko ograničenja bezbednija nego vožnja pri kojoj se poštuju propisi je ravna logici da je vezivanje pojasa nebezbedno zato što putnik u autu može da se udavi ako upadne u reku pa zbog vezanog pojasa ne stigne da ispliva na površinu. Na stranu to što je sve to gore pomenuto nepropisno/kažnjivo.......
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Spori vozaci su takodje neretko vrlo nebezbedni, idu logikom ne moram da pazim idem polako, misli da svi imaju vremena da ga primete.
Takodje kreiraju rizicne situacije, recimo ako neko vozi 60-70kmh na putu gde je dozvoljeno 80, u zavisnosti od inteziteta saobracaja napravice guzvu iza sebe i nacickace se dosta ljudi koji bi vozili normalno, ali ne mogu, a imaju slabiji auto pa ne mogu da preteknu bezbedno, pa onda i ako naidjes sa jacim autom imas situaciju da trebas da obidjes 5 auta da bi nastavio da vozis normalno.
Tako spori vozaci misle da su dobri i bezbedni, a pasivno agresivno teraju druge u guzve i preticanje jer "kidnapuju" put jer nisu sposobni voziti normalno, pa vecina drugih mora njima da se prilagodjava ili da menja svoj nacin voznje zbog njih.
Meni vise smetaju takvi vozaci, nego oni koji voze brze od mene.
Takodje kreiraju rizicne situacije, recimo ako neko vozi 60-70kmh na putu gde je dozvoljeno 80, u zavisnosti od inteziteta saobracaja napravice guzvu iza sebe i nacickace se dosta ljudi koji bi vozili normalno, ali ne mogu, a imaju slabiji auto pa ne mogu da preteknu bezbedno, pa onda i ako naidjes sa jacim autom imas situaciju da trebas da obidjes 5 auta da bi nastavio da vozis normalno.
Tako spori vozaci misle da su dobri i bezbedni, a pasivno agresivno teraju druge u guzve i preticanje jer "kidnapuju" put jer nisu sposobni voziti normalno, pa vecina drugih mora njima da se prilagodjava ili da menja svoj nacin voznje zbog njih.
Meni vise smetaju takvi vozaci, nego oni koji voze brze od mene.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Brza voznja definitivno dize adrenalin i koncentraciju, bas malopre dok sam isao 160 po autobanu sam razmisljao o tome.
Ali daleko od toga da je bezbedna, koliko njih me je samo preseklo sa oko 120 pa sam morao da kocim.
Ako meni dize adrenalin, druge, manje oprezne, stavlja u daleko goru poziciju, a time isti ugrozavaju i moju bezbednost.
Po meni ta teza stoji samo ako si sam na autoputu ili kada ostali ne menjaju traku/brzinu, znaci cista teorija.
Ali daleko od toga da je bezbedna, koliko njih me je samo preseklo sa oko 120 pa sam morao da kocim.
Ako meni dize adrenalin, druge, manje oprezne, stavlja u daleko goru poziciju, a time isti ugrozavaju i moju bezbednost.
Po meni ta teza stoji samo ako si sam na autoputu ili kada ostali ne menjaju traku/brzinu, znaci cista teorija.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ne vidim šta je bezbedno u stajanju u zaustavnoj traci, noću, i to na 15 minuta.
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
NIje baš ekvivalentan primer. To je primer teškog izuzetka, ekstremne situacije kada vezivanje pojasa može biti kontraproduktivno. Brza vožnja nije nužno ekstremna situacija, tj, ista je kao i ekstremno spora vožnja.kragujevac je napisao: ↑08 Apr 2018, 21:01Hajde da probam da ne "banalizujem", samo da dam ekvivalentan primer:
Logika da je vožnja preko ograničenja bezbednija nego vožnja pri kojoj se poštuju propisi je ravna logici da je vezivanje pojasa nebezbedno zato što putnik u autu može da se udavi ako upadne u reku pa zbog vezanog pojasa ne stigne da ispliva na površinu. Na stranu to što je sve to gore pomenuto nepropisno/kažnjivo.......
Pri tome ja nisam pisao na temu brza vožnja vs spora vožnja niti mi je to namera (pisao sam o tome ranije, diskutovano 100x, ko hoće da čita ima search), nego o logici kada neko bolje funkcioniše. Siniša tako, neko drugi na drugi način, i to je tako...ne funkcionošu svi na isti način. Pri tome govorio sma i takav način vožnje ima i svoju cenu.
Što se tiče optimalne brzine saobraćaja (a ne vožnje preko ograničenja) o tome su najrazumnije stavove rekli saobraćajni stručnjaci u zemlji u kojoj živiš, pa ne bih ni tome.
- mix024
- Postovi: 686
- Pridružio se: 25 Apr 2012, 22:12
- Garaža: VW Caddy 2.0 TDI 150 KS
- Lokacija: Subotica
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Sada sam se vratio iz NS u SU i ono je smaranje koliko non stop pratiš brzinu da ne bi prekoračio prosečnu...
Kao ideš autoputem da bi brže stigao, naplate ga boli glava (SU-NS-SU: 700,00 din), a onda ne smeš ni da voziš normalno.
Da su prosečnu brzinu za kažnjavanje digli na 130, to bi mi bilo OK.
Koliko sam ranije voleo da vozim, totalno mi je vožnja izgubila onu draž i zadovoljstvo pri svakom okretanju ključa i kretanju na neki (duži) put.
Da se razumemo, nisam ni ranije divljao autoputem, ali ovo je baš
Kao ideš autoputem da bi brže stigao, naplate ga boli glava (SU-NS-SU: 700,00 din), a onda ne smeš ni da voziš normalno.
Da su prosečnu brzinu za kažnjavanje digli na 130, to bi mi bilo OK.
Koliko sam ranije voleo da vozim, totalno mi je vožnja izgubila onu draž i zadovoljstvo pri svakom okretanju ključa i kretanju na neki (duži) put.
Da se razumemo, nisam ni ranije divljao autoputem, ali ovo je baš
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Jel sigurno da se sad meri na celom autoputu?
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14187
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Bio je neki članak - tek dvadeset i nekog aprila kreće merenje i kažnjavanje. Na svakoj priznanici (ili ekranu za TAG) će pisati prosečna brzina, pa da znaš da li da čekaš poštara.
TT
TT
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Budimo realni, nema sanse da kaznjavaju prosek 121. Ja ocekujem da ne kaznjavaju do 130, sto onda znaci da se lagano vozi 135-140 po brzinomeru, par kocenja za pacijente koji voze 110, dok ubrzas/usporis i bice to kul.
Juce isao za sabac, do rumske raskrsnice drzao 130 na tempomatu, bio ubedljivo najbrzi na putu, auto napravio prosek 122, koji je pao na 120 dok sam prolazio ENP.
Juce isao za sabac, do rumske raskrsnice drzao 130 na tempomatu, bio ubedljivo najbrzi na putu, auto napravio prosek 122, koji je pao na 120 dok sam prolazio ENP.