Merenje prosečne brzine na auto-putu
- grujicd
- Postovi: 8373
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
U pravu si to za nervozu posle čekanja na granicama i naplatnim rampama. Jedini put kad sam vozio 170 kod nas je kad sam čekao sat i po na Bubanj potoku da uopšte uđem na autoput. Da je pametno - nije, da sam poludeo - jesam.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Pa zato sto kod nas radovi na putu krecu iskljucivo pocetkom juna a zavrsavaju krajem avgusta..
srbistan...
srbistan...
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
U sistemu kontrole brzine, od rampe do rampe, vozim oko 120, mozda i malo manje. Ali tamo na onim delovima izmedju koji nisu u sistemu naplate, ne spustam ispod 200 nikad.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ja mislim da ovaj put novac nije prioritet jer su to stvarno male sume i mali je broj onih koji ce biti pogodjeni, mislim na strance pre svega pa u ukupnom iznosu zanemarljivi je udeo od tih kazni.
25 evra je bese kazna, 3,000din, za prosek 131-150. Da su hteli da namaknu pare ima mnogo drugih nacina a i kazna bi verovatno bila veca.
Presretaci bi mogli na primer da puno vise uteraju para, stranci kod nas bas vole da se opuste a rad presretaca je svuda uobicajen pa ne bi bilo iznenadjenja.
Videcemo ovu tranzitnu sezonu sta ce pokazati realno stanje saobracajnih nesreca, bice ih vise ili manje i sa kakvim posledicama. I stajanje na putu, cekanje bilo granica bilo putarina i slicno. To stajanje me ubija u pojam i uvek mi se 10 minuta na granici cini kao da vecnost. A to par sati je za mene horor i za najbolje zivce.
Ono sto meni smeta na bilo kom putu je kada postoji cimanje u voznji tj prevelika je razlika u brzinama razlicitih ucesnika. Naroctio na regionalnom ili magistralnom putu.
Recimo ta Grdelicka klisura. Lakse mi je da vozim 80-90 u dugoj koloni nego 60 pa 100 pa 70 uz obilazenje na polupraznom putu gde naidje koji kamion ili preplaseni strani vozac koji se drze tu 50-60-70 maksimum.
Tecna voznja mi najvise prija, lepo se zavalim u fotelju pustim muziku i uzivam da komforno bez umora stignem na cilj.
Adrenalin i ostalo kada mi zatreba pronadjen brdsko planinski put sa sto vise uspona i krivina i eto zabave. Jos ako ima i snega na putu sva cula su upregnuta u voznji.
25 evra je bese kazna, 3,000din, za prosek 131-150. Da su hteli da namaknu pare ima mnogo drugih nacina a i kazna bi verovatno bila veca.
Presretaci bi mogli na primer da puno vise uteraju para, stranci kod nas bas vole da se opuste a rad presretaca je svuda uobicajen pa ne bi bilo iznenadjenja.
Videcemo ovu tranzitnu sezonu sta ce pokazati realno stanje saobracajnih nesreca, bice ih vise ili manje i sa kakvim posledicama. I stajanje na putu, cekanje bilo granica bilo putarina i slicno. To stajanje me ubija u pojam i uvek mi se 10 minuta na granici cini kao da vecnost. A to par sati je za mene horor i za najbolje zivce.
Ono sto meni smeta na bilo kom putu je kada postoji cimanje u voznji tj prevelika je razlika u brzinama razlicitih ucesnika. Naroctio na regionalnom ili magistralnom putu.
Recimo ta Grdelicka klisura. Lakse mi je da vozim 80-90 u dugoj koloni nego 60 pa 100 pa 70 uz obilazenje na polupraznom putu gde naidje koji kamion ili preplaseni strani vozac koji se drze tu 50-60-70 maksimum.
Tecna voznja mi najvise prija, lepo se zavalim u fotelju pustim muziku i uzivam da komforno bez umora stignem na cilj.
Adrenalin i ostalo kada mi zatreba pronadjen brdsko planinski put sa sto vise uspona i krivina i eto zabave. Jos ako ima i snega na putu sva cula su upregnuta u voznji.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Sada kada sam isao do Poljske, u istoj je ogranicenje na AP 140, ne diraju do 160 presretaci.
Medjutim toliko je gust saobracaj na jednom delu, plus kamioni se preticu, pa ako sam dostigao prosek 110 na tih 400 km je dobro.
Na autobanu imam par deonica gde vozim oko 140 do 150, ali je dosta naporno jer stalno moram da kocim. Vecina vozi oko 120 ili 130, sto i meni najvise odgovara.
Po meni i treba kaznjavati sve koji ne voze po propisu, jer kod nas je problem generalno postovanje zakona, i da pljujemo sve sto nam se ne svidja ili namece. Mada su nam 90te postavile te standarde, a i sada se propagira zaglupljivanje naroda. E sada to sto jure za sitnu boraniju, a krupne stvari divljaju, to je siri drustveni problem, ali ne i opravdanje da svako radi sta misli da treba.
A ljude dok ne opalis po dzepu, nema efekta.
Sto se stranaca tice, od Kelna, koji je u najnaseljenijem delu DE, do Horgosa u idealnim uslovima je oko 13h. Do Nisa jos 4, plus granica 2h. Tu je glavni problem umor Turaka, koji gledaju da sto pre stignu u TR. A umoran vozac je opasan i sa 100 kmh, a kamoli sa 140 kmh.
Medjutim toliko je gust saobracaj na jednom delu, plus kamioni se preticu, pa ako sam dostigao prosek 110 na tih 400 km je dobro.
Na autobanu imam par deonica gde vozim oko 140 do 150, ali je dosta naporno jer stalno moram da kocim. Vecina vozi oko 120 ili 130, sto i meni najvise odgovara.
Po meni i treba kaznjavati sve koji ne voze po propisu, jer kod nas je problem generalno postovanje zakona, i da pljujemo sve sto nam se ne svidja ili namece. Mada su nam 90te postavile te standarde, a i sada se propagira zaglupljivanje naroda. E sada to sto jure za sitnu boraniju, a krupne stvari divljaju, to je siri drustveni problem, ali ne i opravdanje da svako radi sta misli da treba.
A ljude dok ne opalis po dzepu, nema efekta.
Sto se stranaca tice, od Kelna, koji je u najnaseljenijem delu DE, do Horgosa u idealnim uslovima je oko 13h. Do Nisa jos 4, plus granica 2h. Tu je glavni problem umor Turaka, koji gledaju da sto pre stignu u TR. A umoran vozac je opasan i sa 100 kmh, a kamoli sa 140 kmh.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Plus za ikaca.
I da se ponovim. Za PROSEK 150, posebno u guzvama i radovima moras da si kamikaza. A kazna je smesna
I da se ponovim. Za PROSEK 150, posebno u guzvama i radovima moras da si kamikaza. A kazna je smesna
-
- Postovi: 1366
- Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
- Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ja ne znam kada vi vozite i gde, ali deonica BGD-NIS gotovo uvek mogu da izvezem da ne pipnem kocnicu nigde ili skoro nigde.
Naravno ne pricam o 2 meseca godisnje gde su guzve zbog tranzita, ali 10 meseci godisnje ta deonica uopste nije opterecena i lagano se vozi i postize prosek koliki zelis tj onoliko koliko podesis na tempomatu, tako da ne znam zasto se stalno potencira mogucnost voznje vecom brzinom i zakljucak da srednja mora da bude puno manja.
@maniaxxx je u pravu sto se tice zemlje gde on zivi, kroz SLO kada god sam prolazio, a pogotovu deo oko Ljubljane je katastrofa, i 80-100 je neka brzina kojom moze da se prodje u idealnim uslovima, i tako maltene stalno.
Od Sida prema BGD moze da se izveze koliko volis, cak i kada su guzve tamo je retko zagusenje i lagano moze da se ode van limita srednje brzine ocas posla.
Od kako se meri srednja brzina jos je laksa voznja na AP jer retke su kamikaze koje voze 150+ , realno svi voze 115-130 i prilicno tecno sve to ide. Kada zvanicno bude brzina 130km na AP bice pun pogodak.
Trenutno se javlja problem samo ljudima koji bi da voze 140+ jer se pojavljuju oni koji obilaze sa 120 i ne jebu da se sklone, sto realno i ne moraju , nisu u obavezi, mada ruku na srce gomila njih nije svesna da postoji retrovizor u kolima (niti isti pogledaju), za njih postoji samo napred.
Naravno ne pricam o 2 meseca godisnje gde su guzve zbog tranzita, ali 10 meseci godisnje ta deonica uopste nije opterecena i lagano se vozi i postize prosek koliki zelis tj onoliko koliko podesis na tempomatu, tako da ne znam zasto se stalno potencira mogucnost voznje vecom brzinom i zakljucak da srednja mora da bude puno manja.
@maniaxxx je u pravu sto se tice zemlje gde on zivi, kroz SLO kada god sam prolazio, a pogotovu deo oko Ljubljane je katastrofa, i 80-100 je neka brzina kojom moze da se prodje u idealnim uslovima, i tako maltene stalno.
Od Sida prema BGD moze da se izveze koliko volis, cak i kada su guzve tamo je retko zagusenje i lagano moze da se ode van limita srednje brzine ocas posla.
Od kako se meri srednja brzina jos je laksa voznja na AP jer retke su kamikaze koje voze 150+ , realno svi voze 115-130 i prilicno tecno sve to ide. Kada zvanicno bude brzina 130km na AP bice pun pogodak.
Trenutno se javlja problem samo ljudima koji bi da voze 140+ jer se pojavljuju oni koji obilaze sa 120 i ne jebu da se sklone, sto realno i ne moraju , nisu u obavezi, mada ruku na srce gomila njih nije svesna da postoji retrovizor u kolima (niti isti pogledaju), za njih postoji samo napred.
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Isto zapažanje imam
Do Niša i Šida može bez problema 160
Do Niša i Šida može bez problema 160
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ajde da i ja napisem posle iskustva sa autobahna od par hiljada km u zadnjih mesec dana. Ne kazem da je svud tako, ja sam isao Keln Regensburg i ovo oko Minhena ugl. Relativno je malo deonica bez ogranicenja, a i kad ih ima kratke su tipa par km. I tu taman zadas tempo pa moras da smanjujes, totalno nema smisla, ili izleti kamion koji pretice, ili su radovi i slicno. To ima smisla kada je prazan AP bez ogranicenja, i onda drzati neku ozbiljniju brzinu, sto moze ponegde, ali uglavnom nije bas jednostavno. Kod nas je autoput totalno pust u odnosu na bilo sta od razvijenijih drzava, pa mozes drzati koliko hoces teoretski, gde put nije razvaljen skroz. Uglavnom jako retko da neko ide vide od 150 po satu tamo, ja kad sam isao 150-160 uglavnom sam bio najbrzi, ali opet kazem, ne vidim smisao svega ako se ne moze odrzavati ta brzina. Ovako na momente povecati brzinu znaci samo povecati rizik, i dobiti par minuta i sprziti vise goriva. bar meni nema smisla nikakvog.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Meni iskustvo kaže drugačije. Put od mene ka Minhenu držim dobar deo 150-160. Ima čestih 120 kmh ograničenja, uglavnom zbog uključenja, kraćih tunela, most-dva. Tek pred Minhen je dolazi oganičenje non stop 120-100-80 kmh
Jednom sam na tempomatu držao Kiu 200 kmh tipa 5 minuta, nisam spuštao ni 1 kmh. Zavisi kako se zabode i u koje vreme putuješ.
Jednom sam na tempomatu držao Kiu 200 kmh tipa 5 minuta, nisam spuštao ni 1 kmh. Zavisi kako se zabode i u koje vreme putuješ.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ma to 5 min je moguce, ali ne znam koliko ima smisla.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ne radim zbog smisla, već zbog meraka
Prosečno vozim 150-160 na tempomatu bilo sa Kiom ili Corsom, ali nekad mi dodje tako da odem do Vmax sa oba (200 Kia, 210 Corsa, oba po cajgeru)
Prosečno vozim 150-160 na tempomatu bilo sa Kiom ili Corsom, ali nekad mi dodje tako da odem do Vmax sa oba (200 Kia, 210 Corsa, oba po cajgeru)
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Merenje prosečne brzine na auto-putu
Ok, ja sam sirovi pragmaticar, ali razumem.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money