Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od Stjepa » 17 Nov 2018, 14:01

@DS9 Prvo, hvala na prethodnom odgovoru.
Pogledao sam u međuvremenu linkovanu temu sa renault foruma.

DS9 je napisao:
17 Nov 2018, 01:50
Ako želite konkretnije, onda bi smo morali da znamo koje Elf ulje upoređujemo sa kojim famovim, o kom se vozilu radi, koje je godište, i okviran način eksploatacije tj. godišnja kilometraža i sl.
Konkretnije: vozilo je Clio IV 2014 godište sa pomenutim D4F agregatom. Okviran način eksploatacije je pretežno gradska vožnja sa nekiih ~30km dnevne vožnje radnim danima. Bar jednom mesečno vožnje na otvorenom putu od par stotina km. Na godišnjem nivou nekih 15k km pređem sa tim autom.
Auto je kupljen polovan u julu 2017 sa nekih 58-9k km. Po dotadašnjoj istoriji održavanja servisi su rađeni jednom godišnje sa korišćenjem Elf 10w40 ulja (nije tačnije navođen model).
Od kad je auto kod mene, rađen je jedan mali/redovan servis. Iako sam razmišljao o prelasku na čisto sintetičko ulje, nakon kretkog razgovora sa majstorom ubedi me čovek da "nema potreba da bacaš/m pare" i trenutno ulje u sistemu je Elf EVOLUTION 700 STI 10W40. Tad izneseni argumenti su bili da je motor starije konstrukcije, da se od starta (od kad je tim potora krenuo sa proizvodnjom) išlo na korišćenje polusintetike, da je konkretan agregat već koristio polusintetiku i da mu ona ne škodi, da eto mogu da skratim vremenski interval sa 15k km na 10k km ako baš hoću zbog korišćenja polusintetike umesto sintetike.
U svakom slučaju, obzirom da sam sad na neke 2-3k km od tog servsa na 10k km, opet sam pred dilemom dali ostati na http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... 10w40.html
ili pak ići na nešto od:
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w30.html
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w40.html
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w40.html
Cene za pomenutu polusitetiku i potenticjalne sitnetičke varijante nisu o takvom odnosu(rasponu) da bi mi to igralo neku ulogu sa finansijske strane. Tako da bih išao na bolju varijantu, ako tim nešto zaista dobijam a da nije placebo efekat "e sad je mnogo bolje jer si dao 500 din više". Slično sam ispitivao sa gorivom, i video da nemam razlike ni u potrošnji ni u odzivu na gas ako sipam bmb 95 ili 98 (ili čak one max pro čuda i kako ih već krste na kojim pumpama). Možda postoji razlika kod modernijih agregata. Ovaj moj je ne prezentuje.

Da skratim, i da se vratim na temu. Nadam se da je sad bar što se tiče Elf ulja slika malo jasnija na koja tačno mislim.
Što se tiče FAM-a, on mi kao relevantna izbaci sledeća:
https://fam.co.rs/savetnik.html?tip_voz ... oSavetnik=
Ako nekom ne radi link zbog vikenda: Fenix premium sae 5w40, fenix premium sae 5w30, fenix bmb extra sae 10w40.
Prostim poređenjem cena istih gradacija ova dva proizvođača sam utvrdio ono što sam pomenuo u prethodnom postu - da se cene bitno ne razlikuju.

Pa kad već razmišljam o prelasku na sintetiku, ne odbijam da razmislim ni o korišćenju maziva domaćeg zato i cela ova prepiska. Ako domaći proizvod ima jednak ili bolji kvalitet, ne vidim potrebu za diskvalifikacijom zbog nekog zvučnijeg stranog brenda, a pritom taj stran brend nije duplo jeftiniji ili slično.

Izvinjavam se na preopširnom postu.

dakii
Postovi: 30
Pridružio se: 20 Jul 2018, 16:35

Re: Motorna ulja

Post od dakii » 17 Nov 2018, 15:08

@DS9 hvala puno na odgovoru i objasnjenju, poslusacu savet i prilikom sledece zamene sto ce biti kroz koji mesec i da sipam Optima Magnum 5W-40.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Motorna ulja

Post od passenger » 17 Nov 2018, 19:06

Ivan je napisao:
17 Nov 2018, 13:18
Skratio sam interval sa 30.000km na 10.000, računam da je dovoljno, a pogotovo što za to vreme dolijem skoro 2l ulja.
Inače pre jedno 2-3 zamene sam sipao ceratec, da li da ponovim ili sam trebao pri svakoj zameni (na uputstvu je pisalo da ostaje u motoru i do 50.000km).
Za koje vreme? Za 10 000 km ili 30 000 km?

Si sredio čukanje na parkingu? si našao smrada?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 17 Nov 2018, 20:45

Stjepa je napisao:
17 Nov 2018, 14:01
@DS9 Prvo, hvala na prethodnom odgovoru.
Pogledao sam u međuvremenu linkovanu temu sa renault foruma.

DS9 je napisao:
17 Nov 2018, 01:50
Ako želite konkretnije, onda bi smo morali da znamo koje Elf ulje upoređujemo sa kojim famovim, o kom se vozilu radi, koje je godište, i okviran način eksploatacije tj. godišnja kilometraža i sl.
Konkretnije: vozilo je Clio IV 2014 godište sa pomenutim D4F agregatom. Okviran način eksploatacije je pretežno gradska vožnja sa nekiih ~30km dnevne vožnje radnim danima. Bar jednom mesečno vožnje na otvorenom putu od par stotina km. Na godišnjem nivou nekih 15k km pređem sa tim autom.
Auto je kupljen polovan u julu 2017 sa nekih 58-9k km. Po dotadašnjoj istoriji održavanja servisi su rađeni jednom godišnje sa korišćenjem Elf 10w40 ulja (nije tačnije navođen model).
Od kad je auto kod mene, rađen je jedan mali/redovan servis. Iako sam razmišljao o prelasku na čisto sintetičko ulje, nakon kretkog razgovora sa majstorom ubedi me čovek da "nema potreba da bacaš/m pare" i trenutno ulje u sistemu je Elf EVOLUTION 700 STI 10W40. Tad izneseni argumenti su bili da je motor starije konstrukcije, da se od starta (od kad je tim potora krenuo sa proizvodnjom) išlo na korišćenje polusintetike, da je konkretan agregat već koristio polusintetiku i da mu ona ne škodi, da eto mogu da skratim vremenski interval sa 15k km na 10k km ako baš hoću zbog korišćenja polusintetike umesto sintetike.
U svakom slučaju, obzirom da sam sad na neke 2-3k km od tog servsa na 10k km, opet sam pred dilemom dali ostati na http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... 10w40.html
ili pak ići na nešto od:
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w30.html
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w40.html
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnick ... -5w40.html
Cene za pomenutu polusitetiku i potenticjalne sitnetičke varijante nisu o takvom odnosu(rasponu) da bi mi to igralo neku ulogu sa finansijske strane. Tako da bih išao na bolju varijantu, ako tim nešto zaista dobijam a da nije placebo efekat "e sad je mnogo bolje jer si dao 500 din više". Slično sam ispitivao sa gorivom, i video da nemam razlike ni u potrošnji ni u odzivu na gas ako sipam bmb 95 ili 98 (ili čak one max pro čuda i kako ih već krste na kojim pumpama). Možda postoji razlika kod modernijih agregata. Ovaj moj je ne prezentuje.

Da skratim, i da se vratim na temu. Nadam se da je sad bar što se tiče Elf ulja slika malo jasnija na koja tačno mislim.
Što se tiče FAM-a, on mi kao relevantna izbaci sledeća:
https://fam.co.rs/savetnik.html?tip_voz ... oSavetnik=
Ako nekom ne radi link zbog vikenda: Fenix premium sae 5w40, fenix premium sae 5w30, fenix bmb extra sae 10w40.
Prostim poređenjem cena istih gradacija ova dva proizvođača sam utvrdio ono što sam pomenuo u prethodnom postu - da se cene bitno ne razlikuju.

Pa kad već razmišljam o prelasku na sintetiku, ne odbijam da razmislim ni o korišćenju maziva domaćeg zato i cela ova prepiska. Ako domaći proizvod ima jednak ili bolji kvalitet, ne vidim potrebu za diskvalifikacijom zbog nekog zvučnijeg stranog brenda, a pritom taj stran brend nije duplo jeftiniji ili slično.

Izvinjavam se na preopširnom postu.
Hvala vrlo na ovom objašnjenju, sada je sasvim jasno, inače ne mislim da je preopširno, jer su date tačno one informacije koje su potrebne.

Kao što ste mogli da vidite iz mog komentara na RFS, Renault je (na osnovu servisne knjižice iz 2014.) svim modelima sa atmosferskim benzinskim motorima predvideo/preporučio/namenio ulja po svojoj normi RN 0700 ili ulja koja zadovoljavaju praktično sve ACEA A norme (u praksi ACEA A3/B4 ili ACEA A5/B5, ostale nisu više u upotrebi) ili po API SL ili SM (bilo koja od ta dva).

Tamo sam naglasio da on (renault) nijednim svojim objašnjenjem tu nije pomenuo da su npr. njegove norme optimalni zahtevi, a da su npr. ACEA ili API norme minimalni zahtevi. Tako nešto (da ipak istakne razlike) je zdravorazumski za očekivati sa obzirom da je Renault kreirajući tu svoju normu RN 0700 (po kojoj trebaju da zadovolje ulje za pomenute motore) nju koncipirao tako što je osim ACEA zahteva (dakle da se zadovolji sve ono što traži ACEA za npr, normu ACEA A3/B4, a sa kojom je inače uparenja norma RN 0700) odradio i testove na nekom od svojih motora i prema njima postavio još par zahteva. Međutim, on, bar kako piše tamo - sve pomenute norme izjednačava, a znamo da se npr. API SL i ACEA A5/B5 ne mogu (sasvim) izjednačiti

Gore navedenim hoću da kažem da koje god ulje da se navede/preporuči (od strane majstora ili npr. ovl. servisa) a zadovoljava pomenute zahteve - tome ne može previše se oponira, jer je sam Renault tako postavio stvari.

Drugi francuski proizvođač motora/vozila, je to uradio nešto drugačije - pa je naglasio da su ulja sa njegovim normama zahtev tokom garancije, a da sa pojedininim uljima koja zadovoljavaju ACEA norme može da se doliva (ali u servisu moraju da u garanciji da koriste ulja koja imaju PSA odobrenja). Jer, nagšavaju u svojoj servisnoj dokumentaciji, ulja po njihovim normama su superiorna u odnosu na ulja koja zadovoljavaju samo ACEA zahteve.

Sad, neki umeju da kažu da je ovo poslednje i naduvano od strane PSA, pa su zbog toga iz psa morali da daju posebna sapštenja, zbog pritiska u okviru EU radi sprečavanja monopola.

Za vas kao laika je bitno da znate da su ulja po proizvođačkim normama po pravilu uparena sa nekom od ACEA normi, i da ukoliko koristite ulje koje ima odgovarajuću normu (dakle npr. ACEA A3/B4), ali nema RN 0700 odobrenje - da ipak nema grube greške (a eventualno konkretno ulje se može uspostaviti i pogodnijim/kvalitetnijim od onog koje ima npr. RN odobrenje/approvall), ali da je najzgodnije/najkvalitetnije da se koristi ulje koje ima RN odobrenje.

Suštinski - norme se kreiraju tako što ulje treba da zadovolji neke okvire nakon lab analize samog ulja, i da na nekoliko testnih motora pokaže da se taj motor (tj. po neki njegovi delovi) sa tim uljem nije pohabao više nego što su postavljeni zahtevi.

U tom smislu, jasno vam je da dva različita ulja mogu zadovoljiti istu normu, ali neko od njih može recimo da daje bolje rezultate (npr. manje habanja) od drugog. Jedno ulje je tako gledano odlično, a za drugo bi moglo da se kaže da je još odličnije. Kratkoročno - sve je jedno, ali dugoročno možda bi moglo da bude značajno.

Sve ovo gore sam napisao da bi ste donekle stekli uvid u to o čemu se ovde radi (i to o čemu možemo samo da nagađamo)

Pri svemu tome - to da ulje zadovoljava neku ACEA normu, može da tvrdi sam proizvođač ulja (ali to ne sme da čini baš kako mu padne na pamet jer ga na to obavezuje ATIEL code of practice), a takođe može sam da napiše da ono zadovoljava specifikacije npr. RN 0700, ali to još uvek ne znači da to ulje ima odobrenje od Renaulta za normu RN 0700 - jer da bi imalo to odobrenje, osim što treba da priloži uzorak, treba i da se Renaultu plati najverovatnije popriličnu količinu novca (recimo PSA za svoja odobrenja naplaćuje 60,000 evra dok npr. VW naplaćuje 3000 evra uz obavezu da u svakom trenutku trajanja odobrenja zatraži ili proveri novi uzorak, za renault su mi uslovi nepoznati).

Uobičajena je praksa među mnogim proizvođačima ulja - da za jedno ulje imaju par odobrenja (ili ni jedno, već samo navode da zadovoljava specifikacije ili performanse ), iako bi mogli lako da plate za više njih. Kod najvećih tj. tzv mejdžorsa (Chevron/Texaco, Shell, Mobil, Total, Castrol...) češće je da jedno ulje ima više kompatibilnih odobrenja (uz navedene specifikacije i performansni nivo za još neke).

Sve ovo sam dakle napisao kako bih rekao (tj učinio očiglednom) jednostavnu stvar - da teško možemo da kažemo koje je od dva slično koncipiranih ulja bolje za neki motor. U tome može da nam pomogne uvid u laboratorisjku analizu novog tj. virgin ulja - a sa druge strane ako pogledamo tu analizu konkretnog ulja za npr. Elf STI 10W-40 na ruskom tržištu, pitanje je da li je iz iste blendare došlo takvo i na srpsko tržište (jer Total/Elf ima više blendara po Evropi, tj. više desetina po svetu).

Možemo da pogledamo specifikacije tih ulja, recimo da uporedimo tačku paljenja koja je navedena za elfov STI, i onu koja je navedena za famov BM Extra - pa na osnovu toga koja je viša vrednost da pretpostavimo da je to ulje donekle kvalitetnije (tj. da treba više da se maltretira da bi od njega ostala garež koja će da smeta karikama).

Ali, može se desiti da ono koje ima višu tačku paljenja, možda ima tačku stinjavanja (tj. pour point, čitaj - nešto kao tačka mržnjenja) na višoj temperaturi, pa je onda ono drugo (kao) bolje (jer tačka stinjavanja na nižoj temperaturi pokazuje veći udeo sintetskog ulja, al` uglavnom).

Vaša dilema nije (toliko) da li izabrati elfovu polusintetiku STI 10W-40 ili neku slično koncipiranu polusintetiku (kao što je famovo BM Extra, za koju bih se po istakntim specifikacijama kladio da je bolja, ali to nekome ne mogu da tvrdim, već samo mogu da se kladim ako se složimo da ko izgubi plaća i troškove laboratorijske analize) - nego da li umesto te Elfove polusintetike uzeti npr. Elvov Evolutin SXR sa odobrenjem po normi RN 700 (STI nema to odobrenje), pa još i to da li eventualno izabrati 5W-40 ili 5W-30 gradaciju kad oba imaju odobrenje po RN 0700.

Ja ne mogu ne da budem kategoričan u tome da se odstupa od onog što piše u servisnoj dokumentaciji. Mogu samo da izrazim stav, koji je donekle zasnovan (a od_nekle diskutabilan), a stav je sledeći:

Na vašem mestu bih, (ukoliko imam nameru da taj auto vozam sledećih npr. desetak godina) koristio ono ulje koje ima Approval po normi RN 0700, odnosno Evolution 900 SXR 5W-40. Za taj izbor - nema majstora na svetu koji bi rekao da oistoji dilema oko njegove upotrebe. Jer, njegovu upotrebu po navedenoj normi podržava servisna dolumentacija iz 2014. i jer ista naglašava da Renault preporučuje upotrebu Elf ulja.

SXR 5W-30 je zgodan za one koji ne forsiraju previše motor (dakle paze na uštedu goriva), ali je njegov viskozitet takav da daje vrlo malu marginu zaštite motora u najkritičnijim uslovima na vrlo visokim ambijentalnim temperaturama kakve ponekad mogu nda budu po ovom delu Evrope (čitaj - preko +45 C), za razliku od robusne 5W-40ice, koja je ipak nešto sigurniji izbor.

Generalno uzevši, 5W-40ice se na nešto višem nivou kvaliteta od 10W-40ica (ima suprotnih izuzetaka, ali to ovde uglavnom nije slučaj) pa mislim da za neveliko veću sumu novca dobijate izraženiji/veći kvalitet. Sad, to što trgovci (i/ili servisi) možda imaju veću zaradu na jeftinijim uljima je verovatno posebna priča

To što je FAM predložio kroz svoj selektor maziva (a isto može da važi i za selektore drugih proivođača, kada učine slično) je donekle diskutabilno, jer predložena 5W-40ica i 5W-30ica su nešto drugačije koncipirane od onih ulja koja zadovoljavaju RN 700 (jer su pomenuta famova ulja primarno po normi ACEA C3 tj. mid SAPS za razliku od ovih po RN 700 koja su Full SAPS). Neću da ističem/pretpostavljam/gatam da bi to eventualno moglo da se pokaže i zgodnijim - jer je renaultova dokumentacija (bat) po ovom pitanju jasna (da od ACEA ne pominje C norme)

Od famovih predloga su sva tri odgovarajuća (po tabeli za reno benzinske atmosferce), ali jedino njihova polusintetika pominje da eventualno može zadovoljiti RN 700. Zbog toga bih izbegao famova ulja (iako bih lično baš njih upotrebio tj. Fenix Premium 5W-40) i držao bih se Elf Evolution 900 SXR 5W-40 koji je sasvim by the book.

Najjednostavnije rečeno sve pomenuto je odgovarajuće, a najmanje se čovek pita da li je pogrešio sa SXR 5W-40. Ostalo je sve u domenu može da bude, al` ne mora da znači.

Ja volim da se igram sa tim, ali drugima kažem da se drže dokumentacije. Po internetu svako može svašta da piše, a majstor koji sređuje motor je uglavnom bitniji. Da bi mu se nešto tačno dokazalo mora se imati nešto opipljivo u rukama, ili se on mora sam u to osvedočiti. Ja sam svom donosio ulja za moj i njegov auto, pa se lično osvedočio u po nešto. Sada između ostalog zna da nije svako ulje u okviru iste gradacije i isto, kao i to da treba da obrati pažnju koje sve norme konkretno ulje zadovoljava.

Još jednom, hvala na pitanju i na poverenju.

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od Stjepa » 19 Nov 2018, 21:05

Hvala na odgovoru.

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od Ogi » 20 Nov 2018, 22:35

Trazio sam ponudu za redovan servis od Porschea u Beogradu I Novom Sadu.

U Porsche Ada su mi na proslom servisu sipali Castrol proffesional 0w30 sto mi nude I sada a Novi Sad mi je sada ponudio 5w40. Cena je znatno jeftinija u korist 5w40.

Kako mogu da nude razlicito ulje i koje je bolje za moj motor ? Koje da trazim ?

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Motorna ulja

Post od McGruja » 20 Nov 2018, 22:49

Leti 5W 40, zimi 0w 30

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva » 21 Nov 2018, 08:35

Ma sve je to isto sranje.

Ko ce jos da menja zimsko i letnje ulje. Kad zapadne po kilometrazi ili po vremenu, onda i zamenis.

Ja sipao 0w40, kao kompromis, ali sam menjao 2,3 puta godisnje, tako da sam mogao i mesati.

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od Ogi » 21 Nov 2018, 08:53

DS9, mogu li I tebe zamoliti za komentar ?

Nisu mi jasni, jedan servis jedne iste firme nudi jedno ulje a drugi drugo. Pri tome,riba iz NS lupeta kako se filter kabine I vazduha menjaju na 90k I 60k. Ja sokiran. Kao ali ja mogu da trazim.

Nervira me to sto je potpuno nedefinisano. Necu da razmisljam sta I kada nego da odvezem auto I da me boli uvo.

Edit: A inace smeju da se mesaju ova dva ulja ?

Nestado
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Motorna ulja

Post od Nestado » 21 Nov 2018, 09:00

McGruja je napisao:
20 Nov 2018, 22:49
Leti 5W 40, zimi 0w 30
Slika

Sto bi sipao zimi 0w30. Nemamo mi tu hladnocu da bi to ulje bilo potrebno.

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od Ogi » 21 Nov 2018, 09:15

Evo sta kaze novosadjanka:

Poštovani,

vidimo da Vi predjete 15.000km za manje od godinu dana a i da ste prvi servis uradili na nešto manje od 13.000km.
Po servisnoj istoriji vozilo servisirate kao fiksni interval (15.000km/godinu),
Za pomenuti interval po preporuci proizvodjača se koristi motorno ulje VW normativ 502.00.
Kolege u BG-u su sipale i dale na novoj ponudi VW 507.00. I jedno i drugo je ispravno u ovom slučaju samo Vaš izbor.

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9724
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Motorna ulja

Post od Markoni » 21 Nov 2018, 09:20

Lepo ti je odgovorila. Mozes sipati i jedno i drugo, oba zadovoljavaju specifikaciju. Njima je svakako cilj da ti sipaju skuplje, odnosno ono na kome vise zaradjuju.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva » 21 Nov 2018, 09:22

Kazu da je taj Porse servis u NS, najbolji vagenov servis u Srbiji.


Edit: kod vagena vazi da novije norme sadrze i starije? Ili ne za sve?
Npr. 507 zadovoljava i 502?

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od Ogi » 21 Nov 2018, 09:29

Markoni je napisao:
21 Nov 2018, 09:20
Lepo ti je odgovorila. Mozes sipati i jedno i drugo, oba zadovoljavaju specifikaciju. Njima je svakako cilj da ti sipaju skuplje, odnosno ono na kome vise zaradjuju.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Ok. Onda nema razloga da placam 4k vise a svakako volim da obidjem NS.

Je l smeju da se mesaju ove dve vrste, obe su sintetika ?

ftj
Postovi: 13043
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ftj » 21 Nov 2018, 10:16

507 se odnosi na dizel motore a 504 za benzin.(pise 504 i 507). 504 je naslednik 502 norme.

Odgovori