4x4

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Saša » 24 Jan 2019, 10:47

RAV4 Hibrid (2.5 benzin) 4x4 - 9.7 litara. :)

TT



Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: 4x4

Post od nidza » 24 Jan 2019, 11:07

HKS je napisao:
23 Jan 2019, 18:22
Koliko vidim ovaj Wavetrack LSD je odradio posao samo kad su oba tocka bila na ledu, dok je u situaciji kad je jedan tocak na ledu a drugi na cvrstom omanuo.


Nije ovde ništa omanulo, pokrenuo je auto. Ne zaključava on nikad sasvim, već do nekog stepena podešenosti. Sa običnim otvorenim diferencijalom bez elektronske simulacije kočnicama, ovaj automobil se ne bi makao sa mesta.

Pritom, ovo prikazano, nije osnovna primena unapređenja, već samo jedna prednosti.

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: 4x4

Post od gazza » 24 Jan 2019, 11:40

sa 2 tone ispod 10 litara? kako to kako to?

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: 4x4

Post od HKS » 24 Jan 2019, 12:08

nidza je napisao:
24 Jan 2019, 11:07
HKS je napisao:
23 Jan 2019, 18:22
Koliko vidim ovaj Wavetrack LSD je odradio posao samo kad su oba tocka bila na ledu, dok je u situaciji kad je jedan tocak na ledu a drugi na cvrstom omanuo.


Nije ovde ništa omanulo, pokrenuo je auto. Ne zaključava on nikad sasvim, već do nekog stepena podešenosti. Sa običnim otvorenim diferencijalom bez elektronske simulacije kočnicama, ovaj automobil se ne bi makao sa mesta.

Pritom, ovo prikazano, nije osnovna primena unapređenja, već samo jedna prednosti.

Jel hoćeš reći da je točak na betonu dobijao pogon istovremeno kad i ovaj na ledu, samo je manji procenat dobijao u odnosu na njega?

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Saša » 24 Jan 2019, 12:12

gazza je napisao:
24 Jan 2019, 11:40
sa 2 tone ispod 10 litara? kako to kako to?
Koga pitaš?

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Misha » 24 Jan 2019, 12:50

Saša je napisao:
24 Jan 2019, 10:47
RAV4 Hibrid (2.5 benzin) 4x4 - 9.7 litara. :)

TT
Saša to je prosečna potrošnja ? Uglavnom na autoputu NS-BG-NS i nešto malo gradske ?
Meni je na Grand Vitari 1.9 DDIS prosečna potrošnja,čisto gradska NS 8,8 po bordu.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Saša » 24 Jan 2019, 12:55

Nisam ga vozio neko vreme (kolega ga vozio par puta za BG i nešto malo po NS-u, zima pa skočila potrošnja...). Jutros sam sa njim došao u BG i zatekao sam potrošnju na bordu (onu dugotrajnu) 9.7 l. Inače, letos mu se potrošnja kretala oko 8 i nešto (uglavnom vožnja autoputem do BG-a i nešto malo po NS-u), a ako je bilo više gradske vožnje onda je potrošnja znala i da padne (ponekad čak i do 6.8 l). Hibridni pogon prilično spušta potrošnju u gradskoj vožnji... Čudno, ali je tako. :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 4x4

Post od dragvorl » 24 Jan 2019, 13:18

Sto je cudno, hibrid prednost najvise ima u stani kreni voznji.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: 4x4

Post od nidza » 24 Jan 2019, 13:20

HKS je napisao:
24 Jan 2019, 12:08
Jel hoćeš reći da je točak na betonu dobijao pogon istovremeno kad i ovaj na ledu, samo je manji procenat dobijao u odnosu na njega?
Tako je. Bez njega bi se bembara vrlo teško pokrenula, vrteo bi se u prazno desni točak ili bi svakako daleko sporije krenuo nego u prvom primeru. Prikazana je najgora situacija za automobil bez elektronskih pomagala i bez zatvaranja diferencijala. Paradoskalno, bolja je situacija kad su oba točka na ledu, nego samo jedan, ali tako funkcioniše običan otvoreni diferencijal.

Treba podvući da većina novijih automobila ima elektronski ASR uz pomoć kočnica. U situaciji iznad kočnica bi pritisnula desni točak koji se vrti u prazno i u tada bi se moment prebacio na točak koji je na suvom, koji bi pokrenuo automobil.

https://www.dieselops.com/how-a-wavetrac-lsd-works

Na linku je opisano rešenje, tj. unapređenje u odnosu na ostale slično rešene LSD. Usput i sam pokupih novu informaciju, da je klasičnom LSD takođe problem nulta trakcija na jednoj osovini, a ovaj diferencijal to ima rešeno.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Saša » 24 Jan 2019, 13:30

dragvorl je napisao:
24 Jan 2019, 13:18
Sto je cudno, hibrid prednost najvise ima u stani kreni voznji.
Pa neobično mi je, svaki auto koji sam do sada vozio je "srkao" poprilično u gradu a spuštao potrošnju na otvorenom. Ovaj radi kontra, manje troši u gradu nego na otvorenom, a veliki ko tenk. Pravi urbani terenac, kao stvoren za penjanje po bespućima ivičnjaka.. :D

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Misha » 24 Jan 2019, 13:36

Zanimljiv izbor auta za službeni. :)
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Saša » 24 Jan 2019, 13:39

Više hir nego potreba, ali eto, može se. :D A mnogo lep auto za vožnju... :)

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Misha » 24 Jan 2019, 13:49

Saša je napisao:
24 Jan 2019, 13:39
A mnogo lep auto za vožnju...
Znam,vozio sam ga čim je izašao na tržište. :) Inače taj segment vozim već duže vreme i ne planiram da menjam,prezadovoljan sam.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4

Post od Saša » 24 Jan 2019, 13:58

I još je ekološki, benzin plus struja, milina. :D

Samo sam se kod Dobla zahebao, trebao sam ga ipak uzeti sa 1.4T motorom + metan, ali dobro, ispravićemo i to kroz 4-5 godina, ovim tempom vožnje, čim mu nabijemo 400.000.. Brzo će to... :D

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: 4x4

Post od Heinz » 24 Jan 2019, 14:06

Baterije su extra ekološke :)

Odgovori