Jeftini terenac za off road
Re: Jeftini terenac za off road
Korisna info
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Jeftini terenac za off road
pa da, ovo prilicno menja perspektivnu kupovine. s obzirom da nema ni dzimnija ni teriosa da valjaju ispod 4500-5000, i da oba benzinca dosta vise trose, i da je dzimni dizel dosta kritikovan do 2006 godine, da je mjet tu realno jako dobar i trajan motor, ostaje mi da se zaista dobro fokusiram i nadjem 4x4 pandu sa zakljucavanjem diferencijala koja ne kosta bubreg. trenutno sve cross varijante na oglasu sa boga oca kilometara (200k na placu, ko zna koliko stvarno) kostaju oko 4000, a jos 2 koje nisu cross a imaju ELD kostaju jos i vise. negde sam sebi stavio limit na 3200-3500 i sigurno ce se naci, samo treba biti strpljiv jer ocigledno ljudi nemaju pojma za ovu razliku. danas sam zvao plac u futogu koji prodaje dizel 4x4 za 2800 da mi vide da li ima ovo dugme, za prodavca je bilo spansko selo, morao sam da ga navigujem kroz kabinu preko mobilnog.
ono sto cu sam otkriti je da li je sa blokiranim diferencijalom moguce vrteti volan, to recimo kod dzimnija u 4L modu nije moguce bez opasnosti da polomis trap, vrlo je mala mogucnost manevrisanja. recimo 90 stepeni manevar ne moze. mislim da mozda 20 stepeni mozes da "zaokrenes". ali nije ni bitno posto sluzi za izvlacenje iz peska ili blata.
ono sto cu sam otkriti je da li je sa blokiranim diferencijalom moguce vrteti volan, to recimo kod dzimnija u 4L modu nije moguce bez opasnosti da polomis trap, vrlo je mala mogucnost manevrisanja. recimo 90 stepeni manevar ne moze. mislim da mozda 20 stepeni mozes da "zaokrenes". ali nije ni bitno posto sluzi za izvlacenje iz peska ili blata.
Re: Jeftini terenac za off road
Može sigurno da se upravlja sa blokadom pri manjim brzinama i na klizavom. Na čvrstoj podlozi duža vožnja pod blokadom je sigurno štetna i za gume i za transmisiju. Ovo iz iskustva sa Nivom pričam, kod koje je sve čista mehanika i kad se centralni diferencijal blokira tu odstupanja nema.
Da bi auto bio potpuno neupravljiv morao bi da ima blokade diferencijala na osovinama, a to u ovoj klasi nema.
Da bi auto bio potpuno neupravljiv morao bi da ima blokade diferencijala na osovinama, a to u ovoj klasi nema.
Re: Jeftini terenac za off road
Jimnya u 4l slobodno mozes da motas (kad si u problemu - jak uspon, blato, snijeg, led, jama itd). Kad izadjes iz problema i vozis asfaltom gasis low.
E sad recimo da se vozis na planini, povrsina je duboki snijeg i probijas put, tu moras sa low da vozis.
Ali i kad bi se na asfaltu vozilo sa low mislim da bi trebalo vremena i kilometara da se nesto desi.
P.s. nisam mnogo istrazivao ali neki lik je napisao da je to na Pandi neki elektronski sistem koji radi preko ABSa. Pretpostavljam da imitira rad LSD.
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
E sad recimo da se vozis na planini, povrsina je duboki snijeg i probijas put, tu moras sa low da vozis.
Ali i kad bi se na asfaltu vozilo sa low mislim da bi trebalo vremena i kilometara da se nesto desi.
P.s. nisam mnogo istrazivao ali neki lik je napisao da je to na Pandi neki elektronski sistem koji radi preko ABSa. Pretpostavljam da imitira rad LSD.
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Jeftini terenac za off road
moguce, ne znam, ali ono sto ohrabruje je limit brzine na 20km/h, to je kao 4L na jimnyjy sto se brzine tice.
Re: Jeftini terenac za off road
Izvini sto pitam, za kakav off road tebi treba auto sa 4x4? Da li ti je bas potrebna blokada diferencijala i sve ostalo za hard off road?
meni je npr corolla 4x4 radila posao na svim ostrvima za spustanje par stotina metara na divlje plaze bez problema, makadam i losi putevi isto tako a ima obican full time 4WD. Zasto ne pogledas rav4 dizel ili benzin druge ili prve generacije, to je ista platforma ali sa vecim klirensom?
meni je npr corolla 4x4 radila posao na svim ostrvima za spustanje par stotina metara na divlje plaze bez problema, makadam i losi putevi isto tako a ima obican full time 4WD. Zasto ne pogledas rav4 dizel ili benzin druge ili prve generacije, to je ista platforma ali sa vecim klirensom?
- Saša
- Postovi: 13026
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Jeftini terenac za off road
Ma za to šta njemu treba posao radi i neki lagani autić B segmenta sa malo većom visinom od tla (da baš ne napišem koji ), a koji ne moraš žaliti i štedeti. Kud sam se ja sve lomatao po Grčkoj i svuda sam prošao. Čak sam izvlačio i neke veće aute zaglavljene u pesku na prilazima plaža, a sam se nisam nigde zaglavio.
TT
TT
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23800
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Jeftini terenac za off road
Ovo ti je elektronska blokada difa preko kocnice. Odlika ne hardcore offroadera jer moze da pregreje kocnice. I rekao bih da blokira samo poprecno, a ne i centralni dif, koji verovatno i nema.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Jeftini terenac za off road
Poenta posedovanja terenskog vozila nije (samo) da bi presao neke ekstremne prepreke vec da los teren prelazis svakodnevno. I ja sam sa spustenim golfom po grckoj prelazio razne vukojebine al ako bi to radio cesce auto bi se raspao.
Re: Jeftini terenac za off road
Naravno. Nisi razumeo, dovoljan je veci klirens i eventualno obican full time 4wd, nema potrebe za pravim terencem sa blokadama difa i ostalim zajebancijama. Zato sam pitao za koliko zahtevan teren mu treba 4x4. Ako nije za hard off road voznje kroz blato do pola tocka ili preko stena i kamenja gde peske skaces ko koza onda je bilo koji rav4, honda HRV, CRV taman za tako nesto. Nije egzotika, lepo se vozi i po asfaltu a radi posao za teren.
Re: Jeftini terenac za off road
Pa ta vozila sto si naveo nisu terenska vozila i upravo ona nisu namenjena cestoj upotrebi van asfalta(van asfalta nije samo blato od pola metra). Al ok ako ce jednom u sto godina na makadam to je prihvatljivo.
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Jeftini terenac za off road
kada sam napisao jeftini terenac za off road, odrednica "jeftini" se odnosi i na kupovinu i na eksploataciju i na odrzavanje. zbog svega toga honde nisu opciju, HRV nisam uzeo ni 2003. kada sam probao 2 u hamburgu i nije mi se dopala u voznji jer trazi da uvek u gepeku imas 2 dzaka cementa. CRV mi isto nije legao kada sam ga probao, pre svega spram toga koliko kosta, vozio sam stari model od pre 9 godina recimo.
niko na ostrvu to ne vozi ko se spusta sa asfalta. vecina vozi ove japanske kamionete tipa hilux, L200 i slicno, u razlicitim stadijuma ocuvanosti i raspada, vecina radi zemlju. sledeci rang su terenci raznih formi ali najcesce lada niva, suzuki vitara (stara), razni japanski oldtajmeri tipa feroza samuraja i slicno i konacno ova 3 koja sam licno izdvojio, jimny, terios i panda. naravno voze se i kola bez pogona, ali oprezno i ne svuda. licno bih mozda i izbegao ovu pricu da se prosle zime u februaru sa astrom H karavan nisam zaglavio u skoro zivom blatu koji nije delovalo zajebano. znaci nije pola metra blata ali mi je astra propala do donjeg postroja. odatle je izvukao jimny plus nas 8 muskaraca. dalje, zimi blato, leti pesak na prilazima plazama, par puta sam ostavljao auto pre toga da se ne dovodim u nevolju. znaci mora nesto sto moze da se izbavi. ostalo je lagodno, nema bas jarecih staza kao iz you tube promo klipova za ekstremni off road ali neravnog makadama ima bas dosta.
ukratko zaboravite na velike dzipove a posebno one cije odrzavanje kosta, tipa CRV. na ovom ostrvu se jako razjebavaju kola, moja astra je bukvalno unistena za ove 4 godine i na njoj je more stvari u qrcu jer sam je gazio svuda bez pardona.
niko na ostrvu to ne vozi ko se spusta sa asfalta. vecina vozi ove japanske kamionete tipa hilux, L200 i slicno, u razlicitim stadijuma ocuvanosti i raspada, vecina radi zemlju. sledeci rang su terenci raznih formi ali najcesce lada niva, suzuki vitara (stara), razni japanski oldtajmeri tipa feroza samuraja i slicno i konacno ova 3 koja sam licno izdvojio, jimny, terios i panda. naravno voze se i kola bez pogona, ali oprezno i ne svuda. licno bih mozda i izbegao ovu pricu da se prosle zime u februaru sa astrom H karavan nisam zaglavio u skoro zivom blatu koji nije delovalo zajebano. znaci nije pola metra blata ali mi je astra propala do donjeg postroja. odatle je izvukao jimny plus nas 8 muskaraca. dalje, zimi blato, leti pesak na prilazima plazama, par puta sam ostavljao auto pre toga da se ne dovodim u nevolju. znaci mora nesto sto moze da se izbavi. ostalo je lagodno, nema bas jarecih staza kao iz you tube promo klipova za ekstremni off road ali neravnog makadama ima bas dosta.
ukratko zaboravite na velike dzipove a posebno one cije odrzavanje kosta, tipa CRV. na ovom ostrvu se jako razjebavaju kola, moja astra je bukvalno unistena za ove 4 godine i na njoj je more stvari u qrcu jer sam je gazio svuda bez pardona.
Re: Jeftini terenac za off road
Malopre sam vozio jedan dosta redak auto. U pitanju je Citroen AX 4×4 iz 1990. godine. Pozvao me rođak da idemo da se vozikamo po okolnim brdima. On ima taj auto već jedno 3 godine. Kupio ga je za 650€ i samo je gume zamenio. Auto ima 1.4 benzinski motor, a zadnja vuča se aktivira preko vakuuma, na dugme. Prva brzina nešto sporija tako da ima dosta snage. Limarija pocinkovana, nigde rđe. Jedino se površinski sloj laka na haubi oljuštio malo. Autić sasvim utegnut, ništa ne lupa i u potpuno fabričkom stanju bez ikakvih offroad dodataka. Ukratko, jako zanimljiva igračka i odlično se snalazi na terenu. Vozili smo se putevima gde idu samo traktori i kolotrazi su dosta duboki plus je sneg ali uz malo veštine ide se. Inače dok on nije naleteo na taj auto i kupio ga, nismo ni on ni ja znali da postoji 4×4 verzija. Dugo je tražio neki takav autić. Gledao Pande, Subaru Justy isl ali ovaj auto je našao slučajno i nije ni malo pogrešio.
Nisam slikao jer nas je uhvatio mrak ali izgleda ovako
Nisam slikao jer nas je uhvatio mrak ali izgleda ovako
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23800
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Jeftini terenac za off road
Jedino za delove moze biti problem, najvise ako fijukne nesto na 4x4, taj auto nisam video 100 godina na ulicama.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Jeftini terenac za off road
pa to su dobra stara vremena kada su firme ipak ozbiljnije razvijale svoje off road modele. kad će danas reno da ubaci štajerov prenos u svoje vozilo? muceni citroen je imao onu verziju C3 XTR koji je od off road opremljenosti imao samo vece branike i plasticne maske oko tockova, ne znam da li je ikada prodavana najavljivana verzija sa delimicnim slip diferencijalom