Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 19 Feb 2019, 21:04

Ajmo redom, prikaz pritiska u usisnoj grani je izmeren preko MAP senzora.
Ne postoji zadati pritisak usisa.
Drugo, ovo na slici je 0.7 inca stuba zive (Hg), sto je pritisak nekih 18mm visine stuba.
Ne znam koji je motor u pitanju, na leru je normalni pritisak 0.3 do 0.4 bara a pri max otvorenom leptiru oko 0.85 do 0.90 bara, dok pri punom pritisku turba bude 1.30 do 1.60 (1.80) bara odnosno 0..0-0.60-0.80 natpritiska.
Benzinac indirektno ubrizgavanje.
Benzinac direktno ubrizgavanje sve isto osim puni pritisak turba 0.90-1.20 (1.40) bara.

Na leru 0.80-0.95 bara, pri punom pritisku turba 1.90-2.00 bara a nekada i 2.50 bara odnosno 0.90-1.00-1.50 bara natpritiska. Dizel motor elektronsko ubrizgavanje.
Isto na leru oko 0.90 bara a pri punom turbu 1.40-1.60bara tj 0.40-0.60 bara natpritiska, dizeli sa pretokomorom i mehanickim ubrizgavanjem.

E sad, pronadjite se prema vasem tipu motora sta treba da ocekujete bilo da se meri elektronski preko MAP bilo da se meri direktno pritisak manomtrom preko spoja na usisnu granu.

Tjunirani motori kako koji moze da dobaci sa jos visim pritiscima sto najvise zavisi od same glave i ventila usisa odnosno komplet volumetrijske efikasnosti usisa kao celine.

Kod benzinca ako je na leru pritisak visi od 0.4 bara gotovo sigurno su neispravni usisni ventili, sprzeni i lose dihtuju, ili zazor ventila poremecen ili fals vazduh jer usis ne zaptiva... uglavnom motor ima neispravnost u radu i lose sagorevanje.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7968
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 19 Feb 2019, 21:39

igor_harris je napisao:
19 Feb 2019, 20:48

Varijabilna geometrija... Moze biti, trebalo bi i to da se proveri posto nikad nije cisceno. Wastegate... Ni za to nisam siguran, ne znam dal mogu da ga proverim nekako bez skidanja sa turbine?
mozes da proveris npr. preko vakuma, skines crevce sa overboost-a koje ide na westgate i pokusas ustima da uvlacis vazduh, polugica wastegate-a bi morala da se mrda ali vrv neces napraviti toliko vakum da je uvuces skroz ali morace da se mrda par milimetara svakako (pun hod hod joj je recimo 15mm, tako je bilo kod mene a mogao sam nekih 5mm da sabijem vakumom)....drugi nacin je mehanickim putem, srafcigerom da probas da sabijes polugicu do kraja i vidis koliko ide i koliko i kako se vraca... neka neko startuje motor a ti gledaj koliko ce se polugica uvuci u pastetu tj westgate, kad ugasi motor gledaj koliko i kojom brzinom ce se vratiti u maksimalno izvucen polozaj....e sad pozeljno je imati neki 100% ispravan auto za reper, ja sam tako radio, da bi mogao da steknem osecaj koliko i kako se sta mrda...npr. na neispravnom autu, ustima nisam mogao da uvucem polugicu pastet ni 2-3mm a na ispravnom 10mm bez probolema (max hod je bio 15mm) zatim srafcigerom kad nategnem polucicu na neispravnom i ispravnom autu osecam pod rukom koaj je razlika u sili guranja srafcigera i samim tim sabijanja polugice, paljenjem i gasenjem auta sam video da na neispravnom autu polugica nema taj hod niti tu brzinu uvlacenja i izvlacenja kao na ispravnom.... ja sam imao prolem da mi turbina prepunjavala i upadao auto u safe mod, ovako sam proveravao pastetu (wastegate) kako sam objasnio i ocigledno je bilo da nesto ne stima kako treba, prvo sam promenio pastetu kao lakse i jeftinije resenje i video da nije ona problem pa sam zakljucio da je geometrija zezala i bio sam u pravu, dobro posle kad smo skinuli turbinu skontali smo da nije samo geometrija vec i da su impeleri turbine bili osteceni i da je osovinica dobila luft pa sam menjao celu turbinu ali nebitno geometrija je svakako bila zakucala i jedva smo je razradili sto se odrazavalo na kretanje poluge wastegate...ako sam westgate glavi, sto nije cudno, moze da se proba prvo podmazivanjem, uspevalo nekima, ako ni to ne pomaze onda skidanje i zamena, pa na kraju turbina...takodje i sam overboost ventil moze da zeza i glavi, pa treba i njega proveriti ali on kad zeza obicno auto upada u safe mod i na vecim obrtajima

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od igor_harris » 19 Feb 2019, 23:24

Ok, ipak nismo jogurt forum. :)
Pokusacu sve ovo da isproveravam sto pre pa javljam sta se desava.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Servis - Razno

Post od McGruja » 20 Feb 2019, 06:20

Prvo creva proveri

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 20 Feb 2019, 07:54

Turbina promenljive geometrije nema wastegate- upravlja se vakumom.
Turbina fiskne geometrije ima wastegate- upravl;ja se natpritiskom sa kompresorskog dela.

Provera wastegate se ne radi sa vakumom tj uvlacenjem vec pritiskom- duvanjem u crevo regulacije prema iskustvu i saznanju do sada.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7968
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 20 Feb 2019, 08:26

ne znam da li mislimo na istu stvar, neki ga zovu vg aktuator, neki pasteta, neki vakuum ventil, westgate kako god ali nije tacno da ga turbina sa varijabilnom geometrijom nema, ja sam imao na 1.9 jtd i upravo vakum i pomera polugicu westgatea koja je prikacena na varijabilna krilca turbine i moze da se proverava vakumom tj usisavanjem kroz crevce a ne duvanjem gde se nista ne desava, ako je vakum dobar i nema pustanja polugica mora da se mrda po uslovom da ne glave krilca ili sam akturator

evo i slika na sta tacno mislim da ne bude zabune....

Slika

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od igor_harris » 20 Feb 2019, 09:02

Da, imam taj uredjaj pored turbine. Jednog majstora sam cuo da ga zove "vakuum". U svakom slucaju, razumeo sam na sta mislis. Sta vise, nije nemoguce da je neispravan posto je i on mastio cim sam kupio auto i tada je predihtovan.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk




Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5021
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od cozmo » 20 Feb 2019, 09:16

Zar ovo nije 1.6 HDI motor 109KS (110), PSA grupacije?

Koliko znam, nikako ne voli EGR off ni cipovanje ili mapiranje.

Moze lepo da se sredi, ali velika vecina u nekom momentu krene da bude problematicna posle tih zahvata.

I DPF je pretpostavljam skinut.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 20 Feb 2019, 09:22

To nije wastegete.
Wastegate je klapna-poklopac u delu turbine(nalazi se unutar nje) koji se otvara ili zatvara. Sluzi da direktno u auspuh odu izduvni gasovi kroz tu klapnu cime se zaobilazi turbinsko kolo.
To je nacin funkcionisanja turbine sa waste gate-om.
Stoga za testiranje klapne se koristi pritisak obicno oko 0.5bara odnosno 1.50 bara apsolutnog koji se dovodi na aktuator.

Promeljiva geometrija nema wastegate jer je nepotreban. Pomeranjem napadnog ugla krilaca same turbine menja se kompletan/ ukupan protok izduvnih gasova preko turbinskog kola.

A wastegate is a valve that diverts exhaust gases away from the turbine wheel in a turbocharged engine system.

https://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate

To sto si ti postavio sliku je aktuator, motoric koji pogoni dalje mehaniku regulacije rada turbinskog kola. A njih ima raznih,,nacin kako pokrecu polugu je elektro-pritisak-vakum vec prema nameni tj vrsti turbine.
Uz wastegate turbinu se stavlja motoric upravljan pritiskom.

Vakum ventil je nesto sasvim drugo i nema veze sa turbinom, koristi se za milion stvari na autu od klimatizacije do EGR i tempomata. Pa i za turbo takodje u delu elektronske regulacije tj ECU kontrole rada sistema.
Poslednja izmena od ljubitelj u 20 Feb 2019, 09:27, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7968
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 20 Feb 2019, 09:24

ok zato sam i stavio sliku da razjasnimo na sta mislim, neki i ovo zovu westgate ja ga zovem pasteta ili vakum...mislio sam da o tome pricamo ali ok znam na sta ti mislis i to je druga stvar


@igor_harris

proveri nije nemoguce da glavi ili ne radi lepo, to je vrlo jednostavno resen deo membrana i opruga nema tu mnogo sta da zeza ili radi ili ne radi

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 20 Feb 2019, 09:40

Ne znam kako neki zovu, znam kako jeste tacan naziv i kako tacno radi i vrsi se dijagnostika rada.
Ja sam procitao da se misli i radi o wastegate turbini pa shodno tome postupak provere.

Ima dobar i poucan YT klip gde u Nemackoj inace dobro poznati dvojac majstora (google autodoktoren) vrsi probu testiranja turbine sa vakumom i cudi se da se nista ne desava i gde je problem. I onda ukapiraju da postoji wastegate i da treba pritisak. Deluje pomalo smesno da posle toliko decenija iskustva u radu ali eto veliki ljudi su priznali i pokazali da svako moze da pogresi. Naravno odmah i detaljno objasnili u cemu je zez pritisak vs vakum kod turbina.

Off topic
Ima tehnicki nepismenih ljudi koji zovu proizvoljno kako im se svidi delove i stvari, izmisle neko ime ili cuju nesto u prolazu bez da znaju ista o tome.
Pricam uopsteno, ne mislim na ikoga pojedinacno ovde vec na pojavu da se od jednoznacnog i jasnog dodje do potpuno zbunjujuceg shvatanja i nazivanja neke odredjene inace opste poznate stvari.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Servis - Razno

Post od nikaragva » 20 Feb 2019, 09:49

Kao npr. selen ili silen blokovi :kezo:

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7968
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 20 Feb 2019, 10:02

pa dobro kod tako nekih banalnijih primera svi znamo na sta se misli, za ovo konkretno najcesci naziv kod nas i po forumima je pasteta, kod nekih majstora sam cuo i vakuum burence itd. zato i treba razjasniti, najbolje fotografijom, na sta mislimo kad je nesto specificnije u pitanju

Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od igor_harris » 20 Feb 2019, 10:42

cozmo je napisao:Zar ovo nije 1.6 HDI motor 109KS (110), PSA grupacije?

Koliko znam, nikako ne voli EGR off ni cipovanje ili mapiranje.

Moze lepo da se sredi, ali velika vecina u nekom momentu krene da bude problematicna posle tih zahvata.

I DPF je pretpostavljam skinut.
To je taj motor. DPF fabricki nema, a zatvaranje EGR ventila moze samo pozitivno da utice na motor i nikako drugacije.
Nije cipovan, mapiran i slicno.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5021
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od cozmo » 20 Feb 2019, 10:47

Meni su upravo suprotno rekli. Da su imali masu problema sa zatvorenim EGR-om. Kad to uradis, moras menjati i softver, odnosno mapu. Ne moze ostati kakva je bila. EGR ipak sluzi da nesto zastiti.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Odgovori