Registracija vozila

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
fubaler
Banned
Postovi: 164
Pridružio se: 10 Okt 2017, 20:38

Re: Registracija vozila

Post od fubaler » 11 Mar 2019, 21:44

ljubitelj je napisao:
fubaler je napisao:
11 Mar 2019, 19:14

Kod nas se kaznjavaju ljudi koji voze na TNG, dok u normalnom svetu drzava subencionise takve vozace
Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk
Pa ne bas med i mleko, zavisi sta je to normalni svet. Nemacka je subbvencije za TNG ukinula od oktobra 2017. i uvela zabranu opste ugradnje i znatno otezala (onemogucila) uvoz TNG opreme. Od 2021. vise nece ni biti moguca ugradnja TNG, sada traje prelazni period.
Vestacki je podignuta cena ugradnje TNG na skoro 3.000 evra cisto administrativnim preprekama a posledica je da opada broj vozila na TNG u Nemackoj, i to u vreme hiterije oko auta kao zagadjivaca po gradovima.
Cena TNG je pala na 0.49evra, slabo se kupuje.

Svedska je pre vise decenija proterala TNG i prakticno zabranila koriscenje u autu radi naplate veceg poreza na benzin/dizel.
Finska ima posebni dodatni porez na TNG da bi se sto manje koristio, opet zbog poreza.

Svuda su drzave alave i vrlo malo ili nimalo ne brinu o malim ljudima, "kaznjavaju" ako se nesto omasovi sto moze da ugrozi namicanje para. Nije crno bela slika, menja se tokom godina ta normalnost neke drzave.

Nismo mi tu specificni ali su okolnosti kod nas vrlo razlicite i generalno je kontraproduktivno i idiotski da se ovoliko oporezuje/ kaznjava koriscenje energije.
Nije samo TNG, preveliki porezi su na dizel, na toplotnu energiju, na struju (nedavno je 20% izrazeno u evrima poskupela struja za privredu), generalno nasa drzava ubija sve sto je vezano za privredni razvoj i rast ekonomije na zdravim temeljima a sakuplja po svaku cenu novac koji se trosi sakom i kapom na budzetske korisnike skoro pa bez jasne kontrole kako i zasto.

Cinjenica jeste da je sa stanovista postupka atestiranja/ provere neke izmene apsurdno da se prethodno trazi potvrda odnosno uputstvo proizvodjaca. Ako treba potvrda kojom prozivodjac odobri izmenu na vozilu onda je atest nepotreban, osnovna logika.

Postupak sa foilijama je primer aspurda administrativnog lavirinta.

(Nemacka je ukinula subvencije za solarne panele - koriscenje zelene obnovljive energije koja ne zagadjuje, puna usta ekologije a porezi su tu samo tako).
Da u pravu si za DE i SWE, ALI zasto su to uradile, pa zato sto im je bolje da subvencionisu kupovinu elektro vozila kojih ima sve vise a to je 0% zagadjenja i mnogo bolje od TNG-a, ne mozes da uporedjujes DE i Srbiju po tome oni su se okrenuli subvencionisanju jos kvalitetnijeg pogona ekoloski dok mi nismo ni dali benefite za TNG, ali su dok se nisu razvili elektromotori subvencionisali tng o tome ja pricam.
Daleko smo mi od elektro automobila ne znam da li u celoj Srbiji ima i 1 registrovan dok u DE svake god sve vise kao i uostalom razvijenom svetu.

Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 12 Mar 2019, 07:59

SWE je negde 1985-86 otezala TNG koriscenje, kakve crne subvencije za elektro vozila i kakva elektro vozila koja ne zagadjuju tada???
D ima zanemarivo elektro vozila i jos manje punjaca, veoma daleko je ta prica. a ukidanje subvencija za solarne panele ukazuje na odnos drzave prema temi zagadjenja kada novac postane bitan deo igre.

O kojim subvencijama za TNG pricas,nije mi poznato da je u Nemackoj nesto bilo na tu temu? Isto je zadnjih 30godina stanje kao i u Srbiji.

Naprotiv, pre 11 godina su uvedene subvencije i ceo program podrske za kupvinu dizel vozila, to je bio osnov za toliku masovnosti i prevlast udela dizela u novoregistrvoanim putnickim vozilima prethodne decenije.

Poenta je da drzave po svetu su gladne uzimanja para, neke to rade suptilnije i mekse a neke grublje i bahatije. O ekologiji se svodi na pricu i sve dok ne kosta drzavu.

Ta bajka kako je zagadjenje elektro vozila 0% je sama po sebi bez osnova, sve dok se ne izmisli nacin da se takva cista struja masovno proizvodi u potrebnim kolicinama.
Nemacka to nije u stanju, kao i Svedska kao ni gotovo nijedna razvijena zemlja gde su i dalje svi obnovljivi izvori energije zbirno <50% udela u proizvodnji.

SAD koji su i najveci potrosaci fosilnih goriva za automobile i dalje su na uglju koji pogoni elektro automobile,. U Evropi 2 najvece zemlje Nemacka i Francuska su na dizelima, to im je osnov auto industrije kao i celog naftnog sektora. Austrija od 70tih kao prica o ekologiji, kiselim kisama koje su devastirale Alpe, o tranzitu auta putem prevoza na elektro vozovima i...umesto ekologije izgradjeni autoputevi, tuneli i ubiranje novca od njih.

Evo imas usred Kelna rafineriju nafte do koje tankeri dovoze naftu Rajnom koji "ne zagadjuju" bez ikakvih filtera :kezo: i istovremeno pricu kako dizeli zagadjuju do te mere uz sve filtere da su zabranjeni za upotrebu.
Mislis da neko sme da kaze Shellu da zatvori rafineriju usred grada :) Svaka slicnost sa Srbijom je slucajna...sto bi rekli.

Svakako je buducnost u elektro pogonu za vecinu ptunickih gradskih vozila iz mnogo razloga, ekologija je tu sporedni dobitak za sve nas a tek cemo videti da li ce drzave dozvoliti koriscenje struje u autima bez sadasnjih poreza od 100% na benzin i dizel kao sto je u Evropi situacija. I odreci se ogromnog novca zarad ekologije.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od dragvorl » 12 Mar 2019, 09:29

Nemacka je generalno u procentima imala manje dizel vozila nego dosta drugih drzava EU.
Prikačeni fajlovi
Screenshot_2019-03-12-09-27-09-374_com.microsoft.office.excel.png
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

fubaler
Banned
Postovi: 164
Pridružio se: 10 Okt 2017, 20:38

Re: Registracija vozila

Post od fubaler » 12 Mar 2019, 11:13

ljubitelj je napisao:SWE je negde 1985-86 otezala TNG koriscenje, kakve crne subvencije za elektro vozila i kakva elektro vozila koja ne zagadjuju tada???
D ima zanemarivo elektro vozila i jos manje punjaca, veoma daleko je ta prica. a ukidanje subvencija za solarne panele ukazuje na odnos drzave prema temi zagadjenja kada novac postane bitan deo igre.

O kojim subvencijama za TNG pricas,nije mi poznato da je u Nemackoj nesto bilo na tu temu? Isto je zadnjih 30godina stanje kao i u Srbiji.

Naprotiv, pre 11 godina su uvedene subvencije i ceo program podrske za kupvinu dizel vozila, to je bio osnov za toliku masovnosti i prevlast udela dizela u novoregistrvoanim putnickim vozilima prethodne decenije.

Poenta je da drzave po svetu su gladne uzimanja para, neke to rade suptilnije i mekse a neke grublje i bahatije. O ekologiji se svodi na pricu i sve dok ne kosta drzavu.

Ta bajka kako je zagadjenje elektro vozila 0% je sama po sebi bez osnova, sve dok se ne izmisli nacin da se takva cista struja masovno proizvodi u potrebnim kolicinama.
Nemacka to nije u stanju, kao i Svedska kao ni gotovo nijedna razvijena zemlja gde su i dalje svi obnovljivi izvori energije zbirno <50% udela u proizvodnji.

SAD koji su i najveci potrosaci fosilnih goriva za automobile i dalje su na uglju koji pogoni elektro automobile,. U Evropi 2 najvece zemlje Nemacka i Francuska su na dizelima, to im je osnov auto industrije kao i celog naftnog sektora. Austrija od 70tih kao prica o ekologiji, kiselim kisama koje su devastirale Alpe, o tranzitu auta putem prevoza na elektro vozovima i...umesto ekologije izgradjeni autoputevi, tuneli i ubiranje novca od njih.

Evo imas usred Kelna rafineriju nafte do koje tankeri dovoze naftu Rajnom koji "ne zagadjuju" bez ikakvih filtera :kezo: i istovremeno pricu kako dizeli zagadjuju do te mere uz sve filtere da su zabranjeni za upotrebu.
Mislis da neko sme da kaze Shellu da zatvori rafineriju usred grada :) Svaka slicnost sa Srbijom je slucajna...sto bi rekli.

Svakako je buducnost u elektro pogonu za vecinu ptunickih gradskih vozila iz mnogo razloga, ekologija je tu sporedni dobitak za sve nas a tek cemo videti da li ce drzave dozvoliti koriscenje struje u autima bez sadasnjih poreza od 100% na benzin i dizel kao sto je u Evropi situacija. I odreci se ogromnog novca zarad ekologije.
Ma dajjjj, evo samo ovo necu dalje a mogu jos dosta toga da postavim da citas kako i koliko drzava subvencionise kupovinu el automobila u razvijenom svetu.
https://www.danas.rs/auto/ne-mozemo-mim ... ila-nuzna/

Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk


https://www.energetskiportal.rs/uprkos- ... utomobile/
Ovde jos bolje objasnjeno sta drzava daje, drugo je i opravdano sto kupci ne zele da kupe bar u nemackoj jer nema dosta punjaca i takvi automobili imaju manju autonomiju i aj sto su skuplji, ali to nije tema vec ono o cemu pisem da drzava daje podsticaj, konkretno DE je izdvojila 600 milki evradi za to, nije li to podsticaj?
Nemci se boje jer drzava nije izgradila brze punjace u vecoj meri zato i ne kupuju toliko dok Norveska prednjaci a tu je i Svedska, tako da ne znam odakle vuces te informacije da drzava Nemacka i ostale razvijene zemlje ne subvencionisu takve kupovine.
Nije samo subvencija da ti neko da pare ili da ti smanji toliko i toliko % pri kupovini, moze recimo da te oslobodi poreza na osnovu toga sto ne zagadjujes okolinu.

ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 12 Mar 2019, 13:07

Ceo tvoj post nema veze sa TNG o kome je bila rec u mom postu. Ne pocinje ekologija od danas u razvijenim zemljama, proslo je nekoliko decenija i faza koje su te zemlje prolazile u politikama koriscenja energije iz raznih izvora.

Naravno da se danas podrzavaju elektro vozila jer ih je zanemarivi udeo u potrosnji energije pa je takav i udeo u prihodima budzeta.
Poenta je da sve drzave kako osete da im izmicu porezi ukidaju subvencije na ekologiju i uvode poreze, akcize, takse i sve sto mogu da zadrze novac u ranijim kolicinama.
Nemacka je odlican primer bas po pitanju koriscenja sunceve energije razvojnih faza od podrske do oporezivanja. Slicnu politiku sada sprovodi i sa TNG, uz najavu i za CNG.
Cela prica o energiji je daleko od crno bele slike, elektro vozila su zagadjivaci kao i svi drugi potrosaci struje dobijene iz fosilnih ili nuklearnih goriva.

fubaler
Banned
Postovi: 164
Pridružio se: 10 Okt 2017, 20:38

Re: Registracija vozila

Post od fubaler » 12 Mar 2019, 14:07

Ne generalno moj post i sve o cemu pisem tice se subvencionisanja, nije bre sad bitan tng, hibridi, elektro vozila, poenta je da drzava daje subvanciju kod naprednih to je elektro automobili, a kod nas ocekujem da to daju za tng u tom smislu sam pominjao tng, a isti je totalno nebitan kao sam tecni gas.
Nisi shvatio poentu.
Ti uporno pises kako razvijene drzave "gase" subvencije za tng, da ali daju za nesto sto je novije i jos manji zagadjivac, dok kod nas ni za tng ne daju benefite.
Nema veze, zaboravi ovako mozemo do sutra, ja u klin ti u plocu.
Znaci zaboravi tng kao tng vec da li nesto ima(ili je imalo u razvijenom svetu) neku dotaciju od drzave, to u razvijenom svetu ima bio nekad za tng, sad za elektro i to samo u DE 600 milki jevreja.
A koliko nasa drzava daje za koriscenje tng? Da li daje da isti bude neoporezovan, da li daje da se prodaje bez akcize kako bi se omasovilo koriscenje istog, NE i nikada nije.
To je poenta.

ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 12 Mar 2019, 16:42

Bas ne zelis da kapiras :)
Jeste nasa drzava davala sve to sto ti pises da nije, bas za TNG su bile povelike povlastice.
Prodavao se bez akcize, atest bio jednostavan, jeftin i na 10 godina. Oprema se lako uvozila, bez dodatnih posebnih taksi i odobrenja niti se bilo kakva Agencija mesala u to.
Cena bila smesna, 17 dinara litar TNG.

A onda kada se omasovila upotreba TNG je drzava uradila sve kontra.
ISTO to je uradila Svedska, Nemacka koji su dati kao primer razvijenih zemalja sa istom logikom kao kod nas.
ISTO je uradjeno sa solarnim panelima koje je drzava dotirala i favorizovala a onda kada se omasovilo nemacka drzava sve ukinula.

Vrlo lako je moguce da se dogodi ISTA stvar i sa elektro vozilima kada se omasove.

Nije juce pocelo, moras razumeti i procese promena ponasanja drzava proteklih decenija kada se prica o ekologiji. Razvijene drzave kao i nasa gledaju osnovno kako da uzmu pare i ne propustaju da naplacuju ekstra cim se nesto masovno upotrebljava.

fubaler
Banned
Postovi: 164
Pridružio se: 10 Okt 2017, 20:38

Re: Registracija vozila

Post od fubaler » 12 Mar 2019, 17:23

Pa nije to dato, ne moras da me "ucis" vozio sam auto na tng 15 godina, i znam koliko je kostao i znam da je bio atest na 10 god, sve znam, ali to nisu povlastice aman.
Da su tad recimo davali da placas 20, 50% jeftiniju registraciju e to je subvencija.
Nebitno ne mislis kao ja i ne slazemo se.
Tebi je beneficija sto je tad bilo jeftino, pa nisu oni odredjivali cenu pa dali subvencije nego trziste.
Totalno nebitno ne kapiras, idemo dalje.

Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk


Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1600
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od zdushan » 12 Mar 2019, 18:11

Ovom fubaleru izgleda fali neko "d" u glavi...

Sent from my SM-A605FN using Tapatalk


fubaler
Banned
Postovi: 164
Pridružio se: 10 Okt 2017, 20:38

Re: Registracija vozila

Post od fubaler » 12 Mar 2019, 19:35

Obicno takve komentare vredjajuce, a nicim izazvane imaju bas takvi koji opisuju druge.
Ne znam kakve ima tvoje vredjanje sa temom ali nema veze, to govori o tebi.
Pozdrav.

Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk


CR77
Postovi: 7
Pridružio se: 14 Feb 2018, 18:19

Re: Registracija vozila

Post od CR77 » 12 Mar 2019, 19:40

Registrovan danas bmw 316d , tehnicki pregled 4200rsd ,osiguranje amss 30800rsd, zeleni karton 2040 rsd.

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Kuzmanovic » 12 Mar 2019, 20:22

Malo ti jedan nalog na forumu?

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od Stjepa » 12 Mar 2019, 22:32

Što bi rekao narandžasti: "Sve ok"
Samo jaši...

Korisnikov avatar
noodles
Postovi: 946
Pridružio se: 21 Jun 2016, 19:54
Garaža: KIA Sportage 1.6 GDi
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od noodles » 18 Mar 2019, 21:04

Na mesec dana sam od isteka registracije... ima li neki predlog gde registrovati, ili su se svi "dogovorili" o istim cenama tehničkog, fazon 4-4,5 soma?
Meni došlo da okrećem brojeve i vidim gde je najjeftinije... ima li svrhe?
Sa budalama se ne isplati svađati. Prvo te spuste na svoj nivo, a onda te dotuku na iskustvo!

ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj » 18 Mar 2019, 21:11

Juce i danas usput pitao na 3 mesta, identicna cena 4,000. Dogovor, sto je inace kaznjivo. Ma ne :mrgreen:

Evo 10 godina kako NBS nije u stanju da normalizuje poslovanje osiguravajucih drustava i pusti trzisno odredjivanje cene, drzava nam je smehotres.

Odgovori