Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 14 Apr 2019, 18:33

Ponavljam: nema lufta nigde ni desetu milimetra, ma ni stotu. Volan je ultra utegnut, letva volana takođe. No neki penis eto zvecka kada prelaziš preko sitnih neravnina, kao dva najmanja novčića u kaseti za rukavice, pa onda još upola tiše. Meni ne smeta. Kome smeta neka promeni auto.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Sloba » 14 Apr 2019, 19:16


ljubitelj je napisao:Ako je konstrukcijska greška i fabrika ne nadje načina da ispravi grešku u garanciji ili uradi opoziv a svesno ideš na to da prihvatiš da tako mora to je druga stvar. Ja na novom autu ne bih ni razmišljao da prihvatim neispravan.
Ljudi su reklamirali, rasklapali, dotezali sve sto je moglo i niko nista nije uradio. Nije funkcionalni nedostatak i tu se zavrsila svaka prica. Negde se u prici pomenuo luft pa si se zakacio za to, ali nije to nikakav luft. Zvuk je kao da u airbagu imas jednu manju podlosku ili maticu koja skakuce dok se vozi po kaldrmi ili losijem putu. Sate sam na dial-up-u potrosio nadajuci se da je neko nasao resenje, ali uzalud.

Na kojim si kolima stelovao letvu?

Sent from my MI 5s using Tapatalk



Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 14 Apr 2019, 19:44

Kad već pomenuste letvu volana i servo: Kod mene nema tog lupkanja, ali sam uočio nešto drugo: Volan se primetno teže okreće nego kad je auto bio nov. Kad uključim city servo onda ide vrlo lako, ali standardni servo je teži. Svojevremeno sam mislio da će posle zamene akumulatora biti bolje, ali nije (bilo je reči da servo motor na trenutke može trošiti više struje nego što daje alternator, pa vuče struju iz akumulatora).

Kako su podmazani letva volana i kardan servo motora (vidi se na Baxovoj slici)? Da li bi pomoglo da se stavi nova mast? Koliko je sve to pristupačno za rad? Kod hidrauličnog serva, cela letva je u ulju, ali pošto je ovde električni, pretpostavljam da je reč o "suvoj" letvi? Možda tu maticu koju vi hoćete da zategnete, ja treba da otpustim? :)
Ђенерал Јанковић

ljubitelj
Postovi: 10550
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 14 Apr 2019, 19:53

Ne znam ni o kom autu pišeš, meni lupkanje, cvrčanje. škripanje,, zveckanje, zavijanje, škripanje i slični dodatni zvuci smetaju i pokazatelj su da nešto nije u redu što sklopljeno, namešteno, ušrafljeno, uglavljeno, podmazano, podešen zazor....šta već.
Ne mora uopšte da bude funkcionalna smetnja ali nije ni ok da postoji.

Dobar sredjen auto kada se vozi nema toga. Sve ispravno i tiho a najveću buku prave brisači automat migavca i tako to što je inače nužno.

S obzirom na mali milion moguih problema izvora dodatnih zvukova, na temperaturne dilatacije, na uvijanje lima i karoserije, brzinu sklapanja na traci zna ponekada da ostane nerešen problem ma šta pokušavao.

Konkretno poslednja radjena hidro letva je TRW/Camgear na Volvou. Ista priča je sa letvama BMW, i nn ostalih marki.
Isto je i sa ZF letvama. Tako da je nebitna marka i model vozila, sve je manje više na isti kalup.

Sa tim servo letvama imam iskustava štelovanja, nekada sve metalno i lako podesivo a novije serije sa plastičnom maticom i teže za uraditi.

Razlike su u nijansama,l uglavnom koji materijal je i na koliko Nm minus ugao popuštanje se podešava.
Dato u fabričkim uputstvima.

Veći je zez demontirati servo letvu i hidrauliku sa samog vozila, pogotovu ako ima još štošta da se skida da bi se prišlo vadjenju letve.

Sama letva je prosta, jednostavno se sve odradi samo da je vrhunska čistoća pri radu.

Ako eventualno zazor u letvi ne može da se svede na nulu, letva je završila karijeru i ide na pravi remont.
Ili se tera tako dok ne počne da curka i pušta ulje a trpi nepreciznost upravljača i prateća buka..


Nekada je sve ok sa letvom a lupkanje bude od ležaja Mc Pherson (šolje, paštete, krofne, kako ko već zove) koje se prenese i zavara jer se javi samo pri okretanju upravljača a na pravcu bude tiho.

snork, kod hidraulične letve ona nije uopšte u ulju, onaj nazublljeni deo koji se i podešava.
Premazano je mašću na mestu gde klizi po klipu koji se šteluje zapravo.

Po tvom opisu možda da proveriš stanje i otpor okretanju ležaja *amortizera* onog gore iznad opruge.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Sloba » 14 Apr 2019, 20:15


ljubitelj je napisao:Ne znam ni o kom autu pišeš
Vidim. Zato ti i rekoh jos kod prvog vagona da pricas napamet.



Sent from my MI 5s using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 14 Apr 2019, 22:22

Mislim da to zveckanje moze da se sredi sigurno. Ali istina je da nema lufta u volanu, vec nesto sto pomaze volanu proluftira, neki deo oko tog elektro motora.

Secam se ko juce, kako sam vozio dizelku prema Krakowu, i uvalio sam se u neki bocni put, uzasnog stanja u Slovackoj. Posle tih 50ak km, prozvecalo je na dozelki, na nekih 4-5000km.

Posle su zamenili ceo servo, stavili nov, i prestalo je da zveci, posle sam prodao kola.

Zoro nije ni prozvecao kod mene, ali se cilo to kako se promicao 100.000km, po zimi...

Auris ss mnogo gore ponasa, kao i neki Lexusi, on bukvalno dobije luft u kardanu, i to lupka nasvaku neravninu, ali oseca se kako pucka pod rukom upravljac...

Sent from my LG-E988 using Tapatalk

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl » 14 Apr 2019, 22:25

Clio je imao taj problem ima dosta o tome, mislim da na engleskom MOT nisu pustali zbog toga. Dobije luft u kardanu. Mislio sam da sredjujem to, ali na kraju sam odustao, klanje vola za kilo mesa.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10550
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 14 Apr 2019, 23:04

Sloba je napisao:
14 Apr 2019, 20:15
ljubitelj je napisao:Ne znam ni o kom autu pišeš
Vidim. Zato ti i rekoh jos kod prvog vagona da pricas napamet.



Sent from my MI 5s using Tapatalk
Kod prvog vagona je slika o kojoj je pisano i matica u kontekstu podešavanja, a o kom autu pišeš znaš samo ti.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Sloba » 14 Apr 2019, 23:19

Tipicno.

Sent from my MI 5s using Tapatalk


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 15 Apr 2019, 08:00

snork je napisao:Kad već pomenuste letvu volana i servo: Kod mene nema tog lupkanja, ali sam uočio nešto drugo: Volan se primetno teže okreće nego kad je auto bio nov. Kad uključim city servo onda ide vrlo lako, ali standardni servo je teži. Svojevremeno sam mislio da će posle zamene akumulatora biti bolje, ali nije (bilo je reči da servo motor na trenutke može trošiti više struje nego što daje alternator, pa vuče struju iz akumulatora).

Kako su podmazani letva volana i kardan servo motora (vidi se na Baxovoj slici)? Da li bi pomoglo da se stavi nova mast? Koliko je sve to pristupačno za rad? Kod hidrauličnog serva, cela letva je u ulju, ali pošto je ovde električni, pretpostavljam da je reč o "suvoj" letvi? Možda tu maticu koju vi hoćete da zategnete, ja treba da otpustim? :)
Proveri šolje i ležajeve iznad amortizera, Ljubitelj je već pomenuo. Ti (aksijalni) ležajevi baš imaju tu funkciju, da se točkovi lakše okreću pod pritiskom težine motora i prednjeg dela automobila. Zbog naših loših puteva često stradaju i obično se menjaju zajedno sa amortizerima.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl » 15 Apr 2019, 17:39

Sloba je napisao:
14 Apr 2019, 23:19
Tipicno.

Sent from my MI 5s using Tapatalk
Da, standardna procedura, dotezanje na tipicno 200-400hiljada, a sledeci put tipicno na milion do dva :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ikac2000 » 16 Apr 2019, 17:55

Bio malopre da pogledaju za auspuh. Kazu da je cevka to sto se cuje, a da je lonac pri kraju.

Za cevku traze 2500 rsd a za lonac 5000. Na pitanje da li je lonac prohromski, poceo da mumla nesto, tako da cu da potrazim nekog drugog majstora.

Inace ne klikce nista kao sto Bax i Sasa kazu.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk



Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 17 Apr 2019, 07:35

ljubitelj je napisao:
14 Apr 2019, 19:53
snork, kod hidraulične letve ona nije uopšte u ulju, onaj nazublljeni deo koji se i podešava.
Premazano je mašću na mestu gde klizi po klipu koji se šteluje zapravo.

Po tvom opisu možda da proveriš stanje i otpor okretanju ležaja *amortizera* onog gore iznad opruge.
Saša je napisao:
15 Apr 2019, 08:00
Proveri šolje i ležajeve iznad amortizera, Ljubitelj je već pomenuo. Ti (aksijalni) ležajevi baš imaju tu funkciju, da se točkovi lakše okreću pod pritiskom težine motora i prednjeg dela automobila. Zbog naših loših puteva često stradaju i obično se menjaju zajedno sa amortizerima.
Ljubitelju, Saša, hvala! :pivo:
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 18 Apr 2019, 09:38

Juce sam se bas vozio ponovo u mom prvom Zorou 2006, ima 110.000km.
Nisam video da mu nesto spec fali, ne zvecka volan, ide kao i uvek sto je isao.
Mozda kvacilo vibrira pri polasku.
Tisi je od mog novijeg Punta, na izduvu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 18 Apr 2019, 09:48

Pa ne zvecka ni moj u 95% situacija normalne vožnje, zvecka samo preko sitnih i konstantnih neravnina kakva je recimo kocka, ili kada siđeš sa asfalta pa voziš letnjim (zemljanim) putem gde su se napravili oni sitni nabori/talasi, ili gde imaš zemlju prošaranu retkim busenčićima trave. A i tada zazvecka samo koji put, valjda kada se amplituda vibracija poveća odnosno nakupi. Zato i kažem da mi to ne smeta jer da zvecka stalno ja bih ga prvi zapalio jer me baš nervira kada nešto nije 100% ispravno. Ovako se to dešava tek ponekad i svestan sam da to nije neispravnost već više konstrukcijska nesavršenost tog automobila.

Odgovori