Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 449
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 29 Apr 2019, 11:16

To se slazem, za Etihad je sigurno dobro, jer oni kad bi hteli da preuzmu te slotove morali bi da lete svoje avione, a vec imaju tri leta sa A380 dnevno ili da iznajme nekom, ali na tako short notice tesko da mogu da nadju nekog koga ne kontrolisu

Za Air Serbia da li ce da se isplati zavisi od troskova slotova i najma aviona. Mislim da im je ovo drugo morao biti trosak ionako, jee su dodali dosta destinacija na flotu koja je bas rastegnuta, tako sa je neminovno da uzmu jos jedan narrpw body najmanje.

Sto se same rute tice, letim najmanje 20 puta godisnje poslednjih 10 godina i gledam kako se krecu cene i popunjenost. Cene su skocile ozbiljno, retko nadjes kartu ispod 300 evra sada, dok je bila oko 200 kad je leteo BA i dok je bio JAT.

Trenutni slotovi su u najgore vreme, nemas koristan radni deo dana ni ovde ni tamo, tako da uz cenu i to tera ljude da presedaju (Minhen, Cirih, Frankfurt, Amsterdam). Gledajuci druge koji lete iz regiona za Heathrow, tipa Tarom, Bulgaria Air, BA, svi imaju cene karata oko 200e i duze ketove za 45 min i uklapaju se, tako da cak i ako padne cena Air Serbia za Heathrow ne bi trebalo da bude minus.

E sad, kao sto znamo, cak i uz monopol i cene karata koje su basnoslovne za vecinu letova (Npr Sofija ATR-om 250e povratna) i smanjenje svakakvih plata i rashoda za personal, jos nije profitabilna kompanija, tako da ima tu nesto...

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 29 Apr 2019, 14:04

Sobzirom da WizzAir leti do Lutona za tipa 60ak evra povratna karta, morali bi malo da koriguju cene rekao bih.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45740
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 29 Apr 2019, 14:19

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 449
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 29 Apr 2019, 17:02

H4wkeye je napisao:
29 Apr 2019, 14:04
Sobzirom da WizzAir leti do Lutona za tipa 60ak evra povratna karta, morali bi malo da koriguju cene rekao bih.
Ja nikad nisam leteo s Lutona Wizz-om ispod 150e, najčešće je je iznad 200e povratna.

Do Sofije ima za toliko, ali imaš još 7 letova dnevno da biraš, sa svih aerodroma, pa se i Wizz prilagodjava prema tome

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 29 Apr 2019, 17:19

Zavisi kad ides. Evo nekih cena:

Slika

Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 449
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 29 Apr 2019, 18:14

Interesantno, mora da su smanjili cene zbog dodavanja kapaciteta Air Serbia, nikad ovako jeftini nisu bili

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 29 Apr 2019, 18:17

Moguce. Mada vreme letova je malo nezgodno ali svakako je dosta jeftinije.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 04 Maj 2019, 07:09

Cena londonskog parkinga

Bravo. Tako je. Lepo. Nije loše. Vrlo dobar potez. WOW…


To su samo neki od komentara ispod vesti koju je pre neki dan objavio portal exyuaviation.com u kojoj se kaže da je naš nacionalni avioprevoznik Er Srbija iznajmila tri slota na londonskom aerodromu Hitrou. To su, inače, najskuplja mesta za pristajanje aviona na svetu. Ali, nije najvažnija vest da je Er Srbija iznajmila te slotove, nego od koga ih je iznajmila. A iznajmila ih je od – Etihada, koji je manjinski vlasnik Er Srbije.

Ti slotovi izvorno su bili vlasništvo indijske kompanije Jet ervejz u kojoj je Etihad takođe bio manjinski akcionar. Kad je Jet ervejz zapao u finansijske teškoće u pomoć je priskočio Etihad, ali je zauzvrat uzeo slotove na aerodromu Hitrou i dao na korišćenje Jet ervejzu. Pošto je pre neki dan Jet ervejz faktički prestao da postoji, Etihad je uzeo slotove za sebe. Analitičari su špekulisali da bi Etihad, zbog vlastitih finansijskih problema, mogao da proda te slotove za koje može da se postigne dobra cena. Primera radi, Oman Air je 2016 godine za 75 miliona dolara kupio slot od Air France-KLM, a 2017. godine Kroacija erlajns prodala je Delta erlajnsu pet jutarnjih slotova za 19,5 miliona dolara.

Umesto prodaje Etihad se, mimo očekivanja poslovnih i konsultantskih krugova, odlučio da slotove iznajmi Er Srbiji. U paketu sa slotovima Etihad je iznajmio Er Srbiji i jedan avion Erbas A320 sa 136 sedišta (!!!). Avion je iznajmljen po modelu Wet lizinga – leteće kao avion s oznakama i vizuelnim identitetom Etihada, sa Etihadovom posadom (piloti i stjuardese) a Er Srbija će plaćati mesečni zakup, održavanje, osiguranje, smeštaj avionskog osoblja i dodatne sate letenja mimo minimalno dogovorenog naleta. Etihad i Er Srbija prećutali su cenu iznajmljenih slotova i aviona.

Slotovi su iznajmljeni za period od Uskrsa do kraja ovogodišnje letnje ezone (26. oktobar). Potvrđeno je da su dva partnera dostavila kompaniji Airport Coordination Limited (upravlja slotovima na Hitrou) zahtev za zamenu korisnika slotova. To znači da će Er Srbija uskoro uvesti još sedam letova nedeljno (već ima devet) između Beograda i Londona.

Da bi se za ovu vest zaista moglo reći „WOW“ mora se prethodno znati nekoliko važnih činjenica. Jedna je – cena po kojoj su iznajmljeni slotovi i avion. Ta suma je, kao i sve što je do sada vezano za finansijske odnose Er Srbije i Etihada, netransparentna. Partneri su odličili da je sakriju. I to bi bilo logično u biznisu između dva privatna partnera. Ali, Er Srbija je u većinskom vlasništvu države Srbije čija je Vlada dužna da sve građane a naročito poreske obveznike obavesti zašto su iznajmljeni i koliko su plaćeni slotovi na aerodromu Hitrou i Etihadov avion.

Naročito je značajno da Vlada Srbije, resorno Ministarstvo saobraćaja i menadžment Er Srbije javno pokažu analizu na osnovu koje su u roku od samo desetak dana posle bankrota indijskog Jet ervejsa odlučili za ovakav zakup. Šta je pokazala ta analiza? Koliko je isplativ najam slotova, a koliko najam aviona?

Da li je u međuvremenu povećan i koliko broj putnika iz Beograda ka Londonu kako bi to bio razlog da Er Srbija zakupi nove slotove i još jedan avion? Ako je povećan broj putnika zašto niskobudžetni Viz er nije povećao broj sa sadašnja četiri leta iz Beograda do Lutona na šest ili sedam nedeljno? Ili zašto Britiš ervejz nije ponovo uveo liniju London – Beograd, koju je ukinuo 2010. godine? Na kojim će destinacijama iznajmljeni Etihadov avion još da leti i koliko će to da košta? Ima li Er Srbija novac za zakup slotova i aviona, da li će se zadužiti kod poslovnih banaka ili će taj posao Vlada Srbije finansirati novcem poreskih obveznika? Da li je moguće u tako kratkom vremenu organizovati povećani saobraćaj i puniti avione za London? Kada će se ta investicija isplatiti? Koliko će Er Srbija da zaradi od tog posla?

Zašto se slotovi iznajmljuju samo za letnju sezonu? Šta ako Er Srbija na tom poslu bude imala gubitke? Da li će u skladu s procentom vlasništva da ih zajednički pokriju država Srbija i Etihad?

Sva ova pitanja ostaće, nažalost, bez odgovora.

Ćutanje vlasnika i menadžmenta Er Srbije izaziva sumnju da je najnoviji slučaj iznajmljivanja slotova i aviona samo jedan u nizu nedovoljno analiziranih i racionalno pripremljenih poteza čiji cilj nije profitabilno poslovanje srpskog nacionalnog avioprevoznika nego bi moglo da bude podrška nečijoj lično-grupnoj koristi.

Najobičnija, standardna analiza koja bi uzela u obzir troškove najma aviona sa 136 sedišta, troškove zakupa slotova i troškove praznih sedišta zbog neblagovremene pripreme i nedovoljno putnika pokazala bi godišnji gubitak od 20 miliona evra (šest-sedam miliona evra kvartalno).


Legitimno je onda pitanje zašto se ovo radi?

Nema drugog odgovora osim da smo svedoci još jednog (to be continued) izvlačenja (krađe) para iz Ar Srbije i Srbije. I opet, u velikom stilu.

Izvor: Danas

Kabal
Postovi: 2882
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od Kabal » 04 Maj 2019, 09:18


Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 04 Maj 2019, 09:38

Kakvi se milioni izvlačae iz zemlje. Niko ni za šta ne odgovara.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 04 Maj 2019, 12:59

Treba procitati postove na exyaviation :kuku:

Nije mi jasno da li i njih pisu SNS botovi, ili su ljudi zaista toliko slepi i glupi? Ako je ovo drugo, nije cudo sto nam se sve ovo desava.

Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 6885
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od blaugrana » 04 Maj 2019, 15:50

Ovde da se ne spomene ni jedan jedini dinar, vidis da je mutljavina teska...

Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Sinisa G.
Postovi: 2425
Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
Garaža: GTS, EVO500, GSI
Lokacija: Beograd, Grac

Re: Vazduhoplovi

Post od Sinisa G. » 05 Maj 2019, 19:22


Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45740
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 05 Maj 2019, 20:32

Od preleta aviona Srbija i Crna Gora zaradile 77 miliona evra

Srbija i Crna Gora zaradile su u 2018. godini tačno 77,634,883 evra od preleta civilnih letelica iznad njihovih teritorija, stoji u izveštaju o funkcionisanju Route Charging sistema kojim rukovodi EUROCONTROL CRCO (Central Route Charges Office) kancelarija.

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) zaradile su neznatno manje od Hrvatske kojoj je na račun leglo 88,774,191 evra, više od Severne Makedonije koja je inkasirala 16,977,183 evra, Slovenije kojoj je pripalo 34,821,892 evra i Bosne i Hercegovine koja je "zaradila" 34,821,892 evra.

Sistem objedinjene naplate i redistribucije zarade od preleta civilnih letova centralizovan je na evropskom nivou i u 2018. godini sve države članice EUROCONTROL-a ukupno su "zaradile" osam milijardi evra (8,090,268,534). Budući da civilni vazdušni saobraćaj ne poznaje granice, preleti, odnosno usluge kontrole letenja, iznad Evrope (što logično uključuje i države koje nisu članice Evropske Unije) naplaćuju se avio-kompanijama centralizovano od strane EUROCONTROL.

CRCO kancelarija ove organizacije obračunava naplatu uz pomoć dinamičkih formula i prikupljena sredstva redistribuira nacionalnim operaterima kao što su SMATSA ili CROCONTROL.

Evropski trend rasta naplaćenih sredstava stabilno raste oko jedan procenat godišnje u prethodne tri godine.

Koliko i šta leti iznad Srbije?

Iznad Srbije i Crne Gore u 2018. godini bilo je ukupno 614,556 preleta i 88,791 poletanja i sletanja sa i na njihove aerodorome. Ove teritorije u obračunskom "vršnom satu" u prethodnoj godini preletalo je 3,069 letelica. Interesantna statistika za 2018. godinu je i procentualna zastupljenost tipova civilnih putničkih aviona iznad navedenih teritorija.

Najčešći tip aviona koji je preletao Srbiju i Crnu Goru je Erbas u svojim najzastupljenijim varijantama.

Kad je reč o procentualnoj raspodeli sabraćaja na aerodromima Srbije i Crne Gore šampion je i dalje Beograd sa 69 odsto ostvarenog sabraćaja, Podgorica sa 15 odsto, Tivat 13, i Niš tri odsto.

Autor: Tangosix.rs



13 mrtvih...




Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19246
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac
Birthday

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 05 Maj 2019, 23:09

https://www.reuters.com/article/us-ethi ... SKCN1SB0JC

Boeing inadvertently made 737 MAX alert optional, denies safety risk

Odgovori