Stanje kilometara na vašem automobilu
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Stanje kilometara na vašem automobilu
@zdushan
Misliš? Siguran si? Na osnovu čega to tvrdiš? Koliko si kilometara prešao na plin, koliko godina si vozio na njega, na koliko pumpi si sipao plin...?
Ili, gledaj ovako. Ni meni se prvih 4-5 godina kada sam kupio nov auto sa fabričkim plinom nije upalila ta lampica nijednom. I da sam tada prodao auto i ja bih isto tvrdio decidirano da se to ne pali nikada niti da se sme paliti, jer drugih saznanja ne bih ni imao. A kud ćeš skuplji i kvalitetniji uređaj od ovog mog Landi Renza? A onda su došle dve godine jako lošeg plina koje su već pominjane i gde ne da se palila povremeno ta lampica nego sam morao čak menjati i dizne (i ne samo ja, mnogi su ih menjali, a još više ih je i potpuno diglo ruke od plina). Pa je onda došla jedna "prelazna" godina gde se to malo ublažilo ali si ipak strogo morao paziti gde sipaš, da bi tek ova poslednja godina bila konačno koliko-toliko normalna, ali i dalje možeš tu i tamo naleteti na lošu turu plina. I dok udariš dlanom o dlan eto 8.5 godina vožnje na plin u jednom te istom autu. Pa kad na to dodaš još 4 godine u prethodnom - dobiješ iskustvo od pomenutih 12 godina i preko 220.000 km na plin pa zato dajem sebi za pravo da imam daleko veća saznanja o takvoj vožnji od bilo koga ovde na forumu i usuđujem se da tvrdim da se lampica itekako može upaliti (na kratko, još jednom napominjem) zbog lošeg plina, čak i kada je sve perfektno podešeno. A pogotovo na autu poput Punta koji nema mehanizme da reaguje na različit kvalitet goriva i to ublaži ili eliminiše (kao što ne može da reaguje ni na benzin sa više od 95 oktana odnosno da to iskoristi) ali njegove dve sonde na izduvu itekako mogu da registruju promenu u sagorevanju i da jave ECU-u da nešto nije u redu, a on da upali tu famoznu lampicu. I da se razumemo: kod mene ne svetli nikakva lampica i uporno pišem da ne sme da svetli konstantno (a nekima svetli, znam bar 2-3 forumaša kojima svetli stalno) i da ako se to dešava da obavezno menjaju majstora, jer to nikako nije dobro po motor, potrošnju i više drugih parametara.
Evo, počeh i ja da pišem traktate poput Ljubitelja, prestaće ljudi ovo da čitaju (ako već i nisu). Odjavljujem se, over & out.
Misliš? Siguran si? Na osnovu čega to tvrdiš? Koliko si kilometara prešao na plin, koliko godina si vozio na njega, na koliko pumpi si sipao plin...?
Ili, gledaj ovako. Ni meni se prvih 4-5 godina kada sam kupio nov auto sa fabričkim plinom nije upalila ta lampica nijednom. I da sam tada prodao auto i ja bih isto tvrdio decidirano da se to ne pali nikada niti da se sme paliti, jer drugih saznanja ne bih ni imao. A kud ćeš skuplji i kvalitetniji uređaj od ovog mog Landi Renza? A onda su došle dve godine jako lošeg plina koje su već pominjane i gde ne da se palila povremeno ta lampica nego sam morao čak menjati i dizne (i ne samo ja, mnogi su ih menjali, a još više ih je i potpuno diglo ruke od plina). Pa je onda došla jedna "prelazna" godina gde se to malo ublažilo ali si ipak strogo morao paziti gde sipaš, da bi tek ova poslednja godina bila konačno koliko-toliko normalna, ali i dalje možeš tu i tamo naleteti na lošu turu plina. I dok udariš dlanom o dlan eto 8.5 godina vožnje na plin u jednom te istom autu. Pa kad na to dodaš još 4 godine u prethodnom - dobiješ iskustvo od pomenutih 12 godina i preko 220.000 km na plin pa zato dajem sebi za pravo da imam daleko veća saznanja o takvoj vožnji od bilo koga ovde na forumu i usuđujem se da tvrdim da se lampica itekako može upaliti (na kratko, još jednom napominjem) zbog lošeg plina, čak i kada je sve perfektno podešeno. A pogotovo na autu poput Punta koji nema mehanizme da reaguje na različit kvalitet goriva i to ublaži ili eliminiše (kao što ne može da reaguje ni na benzin sa više od 95 oktana odnosno da to iskoristi) ali njegove dve sonde na izduvu itekako mogu da registruju promenu u sagorevanju i da jave ECU-u da nešto nije u redu, a on da upali tu famoznu lampicu. I da se razumemo: kod mene ne svetli nikakva lampica i uporno pišem da ne sme da svetli konstantno (a nekima svetli, znam bar 2-3 forumaša kojima svetli stalno) i da ako se to dešava da obavezno menjaju majstora, jer to nikako nije dobro po motor, potrošnju i više drugih parametara.
Evo, počeh i ja da pišem traktate poput Ljubitelja, prestaće ljudi ovo da čitaju (ako već i nisu). Odjavljujem se, over & out.
Poslednja izmena od Saša u 10 Maj 2019, 19:07, izmenjeno 1 put ukupno.
- zdushan
- Postovi: 1642
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Stanje kilometara na vašem automobilu
Nije mi jasno kako si sebe proglasio jedinim autoritetom za plin..
Ali pošto si se odjavio..
Onda ništa da ne odgovorim...
Sent from my SM-A605FN using Tapatalk
Ali pošto si se odjavio..
Onda ništa da ne odgovorim...
Sent from my SM-A605FN using Tapatalk
- shandu90
- Postovi: 12316
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Stanje kilometara na vašem automobilu
Posle 7 godina patnje sa plinom, vadi se iz corse. Zestoko sranje je napravio autu, eno ga kod majstora motor na komplet ciscenje od balege, a onda sledi vracanje na stare staze.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
- bozza1979
- Postovi: 538
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:01
- Garaža: Škoda Scala 1.0TSI & Hyundai Getz 1.1
- Lokacija: Beograd
Re: Stanje kilometara na vašem automobilu
Okruglo
Послато са Lenovo A6020a46 уз помоћ Тапатока
Послато са Lenovo A6020a46 уз помоћ Тапатока
Re: Stanje kilometara na vašem automobilu
Pre neko veče ga zaokružih
Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока
Re: Stanje kilometara na vašem automobilu
5 auta, 300.000km priblizno na plinu, sve kombinacije karburator, ubirzgavanje bez lambda sonde, ubrizgvanje sa lambda sondom, ubrizgavanje turbo, pa cak radi nekih proba malo i kratko dizel.
Gasovita goriva ne mogu da imaju lose sagorevanje, po definiciji. Kakav god da im je kvalitet.
Problem moze da postoji samo kod tecnih goriva koja iz nekih razloga nisu uspela da predju u gasovito gorivo tokom pripreme gorive smese, razlog je sto tecnost ne sagoreva.
Tako ni benzin niti dizel ne sagorevaju uopste, samo i iskljucivo njihoce pare u gasovitom stanju pomesane sa vazduhom.
Paljenje lambda lampice je uvek posledica lose gorive smese, kod plina uzrok je neprecizno doziranje plina za date uslove pot(nad)pritiska, gustine i temperature plina u odnosu na stvarnu potrebu motora.
Iliti, odstupanje od pravilne podesenosti plinskog uredjaja.
Razlog moze da bude jos jedan da je lose sagorevanje gasovitih goriva, neispravan motor a najcesce neispravan sistem paljenja.
Plin je veoma osetljiv na varnicu tacno kada treba (a to je ranije u odnosu na uobicajeno za benzin) i energiju varnice koja mora biti dovoljna da zapali teze zapaljivu pln-vazduh gorivu smesu.
Dakle, ako imate problem sa radom auta na plin, ili pravac kog nekoga ko se razume (ali bas razume) u rad celokupnog plinskog sistema i ima vremena uz volju da podesi kako treba ili pravac kod elektricara/ elektornicara da sredi sistem paljenja (po potrebi i da repogramira paljenje da bude adekvatno za plin).
I uz oba ispunjena i neophodna uslova nista nigde ne svetli, sve radi i svi zaborave i da imaju plin, osim po racunu
Nakon par desetina "problema", tj takvih auta, uvek se svodi resenje na podesenost smese i regulisano stanje varnice.
Jedino mi jos kroz ruke nije proslo direktno ubrizgavanje tecnog plina, tu nemam nikakve prakse.
Gasovita goriva ne mogu da imaju lose sagorevanje, po definiciji. Kakav god da im je kvalitet.
Problem moze da postoji samo kod tecnih goriva koja iz nekih razloga nisu uspela da predju u gasovito gorivo tokom pripreme gorive smese, razlog je sto tecnost ne sagoreva.
Tako ni benzin niti dizel ne sagorevaju uopste, samo i iskljucivo njihoce pare u gasovitom stanju pomesane sa vazduhom.
Paljenje lambda lampice je uvek posledica lose gorive smese, kod plina uzrok je neprecizno doziranje plina za date uslove pot(nad)pritiska, gustine i temperature plina u odnosu na stvarnu potrebu motora.
Iliti, odstupanje od pravilne podesenosti plinskog uredjaja.
Razlog moze da bude jos jedan da je lose sagorevanje gasovitih goriva, neispravan motor a najcesce neispravan sistem paljenja.
Plin je veoma osetljiv na varnicu tacno kada treba (a to je ranije u odnosu na uobicajeno za benzin) i energiju varnice koja mora biti dovoljna da zapali teze zapaljivu pln-vazduh gorivu smesu.
Dakle, ako imate problem sa radom auta na plin, ili pravac kog nekoga ko se razume (ali bas razume) u rad celokupnog plinskog sistema i ima vremena uz volju da podesi kako treba ili pravac kod elektricara/ elektornicara da sredi sistem paljenja (po potrebi i da repogramira paljenje da bude adekvatno za plin).
I uz oba ispunjena i neophodna uslova nista nigde ne svetli, sve radi i svi zaborave i da imaju plin, osim po racunu
Nakon par desetina "problema", tj takvih auta, uvek se svodi resenje na podesenost smese i regulisano stanje varnice.
Jedino mi jos kroz ruke nije proslo direktno ubrizgavanje tecnog plina, tu nemam nikakve prakse.
- mitar1982
- Postovi: 329
- Pridružio se: 11 Maj 2019, 14:45
- Garaža: Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 CDTI EDITION 110 hp
- Lokacija: NO
Re: Stanje kilometara na vašem automobilu
100.000 pre nekoliko dana.
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel
Re: Stanje kilometara na vašem automobilu
^^ Da li si fotkao i 45 km kasnije?
- pedja
- član 001
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Stanje kilometara na vašem automobilu
15 dana kasnijepedja je napisao:
T-T
T-T