Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl » 03 Jun 2019, 22:43

U Becu slikano.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 04 Jun 2019, 07:12

AS treba da iznajmi 4 aviona za ovu sezonu. Jos jedan a320 od Etihada u wet lease; jedan stariji a320 u dry lease, CRJ 200 u wet lease, i pokusavaju da nadju bilo sta od B737 Classic.

Interesantno je da, u proseku, imamo 3 leta dnevno za Istanbul - Turkish ide dva puta dnevno a ostalo drze Pegazus i Atlasglobal. Avioni su puni, i Turkish je trazio jos jedan let, sto su nasi odbili. E, sad’, to bi bilo OK kada bi Srbija htela da uzme kajmak koji samo Turci skidaju. Medjutim, AS nema nameru da radi ovu liniju koja je ocigledno ultra-profitabilna. Ali ce zato da se lete Krasnodar i Bukurest.

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 04 Jun 2019, 07:34

Vec sam pisao da ce FAA da istrese Boeing iz gaca zbog MAXa.

Evo, nadjose im falinku i na slotovima (deo napadne ivice krila koji se izvlaci da bi povecao uzgon), i to ne samo na MAXu nego i na NG.

Nije bas da moze da uzrokuje pad, i nije se jos niko zalio na kvar komponente, ali FAA kaze “moglo bi da se desi”.

Sada im traze dlaku u jajetu.

Izvesno je da ce zbog ove igrarije propasti mnoge kompanije. Mozda cak i velike. Iz Norwegiana je uveliko bezanija. Ali ne verujem da ce Ameri snositi ikakve posledice.

https://amp.theguardian.com/business/20 ... max-planes

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 09 Jun 2019, 15:28

Stari aerodrom u Istanbulu bez aviona. U upotrebi je samo pista 05 za business jet i neke kargo letove.
E71DF5D7-CD8D-431E-A82D-66CAC0463D33.jpeg
E71DF5D7-CD8D-431E-A82D-66CAC0463D33.jpeg (193.07 KiB) Pogledano 1461 put
BA4C0FF6-3CD3-427F-AAE0-C891B1A96D46.jpeg
BA4C0FF6-3CD3-427F-AAE0-C891B1A96D46.jpeg (153.08 KiB) Pogledano 1461 put
56D47B37-C17D-42B2-860B-169300FFBFB5.jpeg
Konacno proban MCAS na simulatoru za MAX. Glasine koje su kruzile da MCAS ne moze da se iskljuci na nacin kako Boeing preporucuje, pokazale su se tacnim. U borbi sa poludelim sistemom, piloti Ethiopiana su postupili po preporuci ali im to nije pomoglo. Boeing je bahato presao preko toga, a vec mesecima s vremena na vreme pokusava da se proturi prica da je u pitanju lose odrzavanje aviona, nepravilna reakcija posade i/ili nesavrsni vozac koji je zakacio davac napadnog ugla. Jer, Boze moj, ipak je to neki tamo Tajland i neka tamo crna Afrika.
Ispostavilo se da su tacne i price da je mnogo vise posada dozivelo isto, samo su izvukli zive glave.... i ispricali kako su zaustavili trimovanje nosa na dole.
Jedina stvar na koju je MCAS reagovao bila je izvlacenje flapsa. Iskljucivanje stabilizer cut-out prekidaca preko kojih se elektricni signal vodi do horizontalca nije pomoglo - sto znaci da avion ipak ima prioritet nad pilotom. Suprotno od onog sto Boeing tvrdi.

Kako smo dosli do ovoga?

Vracamo se na pocetak price koji uporno isticem godinama.
Avione lete neki novi instant klinci koji uspevaju da stoliraju avion u penjanju ili u krstarenju na levelu, iz prostog razloga sto ne znaju osnove aerodinamike i strpani su u veliki avion bez dovoljno obuke. Licno gledao i licno doziveo kakve sve munje izvode. Da se smrznes...

Da bi pokrili situaciju da tamo neki trapavi piloti stoliraju avion, tamo neki mudri inzenjeri koji u zivotu nisu dohvatili komande, odlucili su da naprave sistem koji ce ispraviti njihove greske.
I eto belaja!

Najbolje bi bilo da nista nisu dirali.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl » 09 Jun 2019, 15:32

Bolje bi bilo da naprave da kompjuter radi jos vise,jer ovi novi piloti tesko da u manuelnom modu mogu puno da urade sa ovakvim znanjem i obukama.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 09 Jun 2019, 16:06

Do toga ce jos puno vode proteci Savom.

Prazne su price kojima se zamajavaju ljudi, o avionu bez pilota. Tehnoloski, jos nismo na tom nivou.

Npr. limit maksimalne bocne komponente vetra za autoland je 20kts. Probao sam dva puta avion sa istim vetrom, oko 17kts i oba puta sam morao da iskljucim autopilot i u poslednjim trenucima ispravim avion, jer ne bi sleteli tamo gde treba da sletimo.
A 20kts je polovina jacine prosecne Kosave.

Obratite paznju, svi testovi bespilotnih letelica vrse se po lepom vremenu.

Imao sam prilike da se sretnem sa nekim legendarnim starim asovima, koji su za potrebe NASA (zbog problema stakala na Space Shuttle prilikom ulaska u atmosferu), probali da upravljaju avionom iz zadnjeg dela letelice, gledajuci samo sliku na ekranima. Visak je reci da je ceo avion bio pun kompjutera od nosa do repa.
Rece mi covek da je bilo zanimljivo, ali da ne bi opet probavao.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 09 Jun 2019, 16:09

Sta ce biti sa ovim pricama da ce neke kompanije da tuze Boing zbog toga sto im ne lete Max i da traze pare? Koliko sam citao po ugovoru imaju pravo.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 09 Jun 2019, 18:52

Kojom logikom se isplati imati takav jedan aerodrom potpuno prazan, ne isplati se, dotrajalo sve?

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 09 Jun 2019, 19:10

Mislim da su otvorili nov aerodrom koji je dosta veci od ovoga, pa je on preuzeo letove.

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS » 09 Jun 2019, 21:22

Poslije ovih Zuzuzuzu pisanja o fuserenju u aviokompanijama, imam neku sliku u glavi da ne treba putovati sa ruskim (mozda Aeroflot), arapskim, turskim, AirSerbia firmama :D

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 09 Jun 2019, 21:38

A što ne ruskim? Zuzazu je pisao o generalno lošijim kontrolama letenja i aerodromima u ex sovjetskim republikama u odnosnu na zapadne, ali ti kod tih stvari neće pomoći zapadna avio kompanija. :) Nije pisao da su Rusi loši piloti. Baš naprotiv, shvatio sam da trend dolaženja stranaca bez iskustva koji bi radili za male pare kako bi "oprali" diplome tamo ne postoji, jer imaju dovoljno svojih pilota. Ja lično bih pre verovao Aeroflotu nego današnjoj Air Serbiji.

Što se tiče malih ruskih kompanija, tu je 1990-ih i u prvoj polovini 2000-ih vladala totalna anarhija, a letelo se uglavnom na ex-Aeroflotovim polovnim krševima. I sad bih izbegavao manje kompanije, mada par najvećih među njima ima sasvim dobar safety record. Npr. onaj S7 Sibir koji je leteo širokotrupnim Il-86 za Tivat, ili Jakutija (sa sve kosookim stjuardesama iz Jakutije :) ) koja je letela čartere Beograd-Moskva sa Tu-154M.
Ђенерал Јанковић

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 10 Jun 2019, 06:59

@snork , na dnu strane 684 sam izvadio par pasusa iz teksta koji je postovao @HKS iz RT:

Since 2017, 550 commercial pilots have suspended and 160 flight certificates annulled in the country after prosecutor inspections.

Many aviation training centers lack qualified teachers and hardware to operate effectively. Two such centers could not properly train pilots and had to be shut own. There were also cases of aviators taking to the skies after incomplete training programs.

The Prosecutor General’s office has revealed that more than 400 commercial planes were modified by carriers without proper research work or certification

U dve godine Rusi su oduzeli 550 dozvola od cega 160 trajno, jer su izdate na lepe oci. Zbog toga su zatvorena 2 trening centra. Na 400 aviona su vrsene modifikacije bez dozvole vlasti.
Strahovito velik broj...
Koliko ih se provuklo?

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 12 Jun 2019, 12:30

Kada u Er Srbiji kazu da su “lider u regionu”, ne znam tacno na sta misle, a ne znam ni sta podrazumevaju pod “region”.

Rekao bih da tesko mogu da pariraju jednoj kompaniji iz regiona Balkana
E586F2CC-2E23-44A6-99E0-FC35FD4C05A5.jpeg
3091241E-B13F-4834-AFDD-44225C0FE7CC.jpeg
9AE8166D-BCFE-4C25-9C89-6C6CFE64258B.jpeg

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 12 Jun 2019, 13:04

Idi bre Zu, odgladneh
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza » 12 Jun 2019, 14:39

Zu, gde ima ovo u ekonomskoj klasi, i to na balkanu?

Odgovori