Vazduhoplovi
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
U Becu slikano.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
AS treba da iznajmi 4 aviona za ovu sezonu. Jos jedan a320 od Etihada u wet lease; jedan stariji a320 u dry lease, CRJ 200 u wet lease, i pokusavaju da nadju bilo sta od B737 Classic.
Interesantno je da, u proseku, imamo 3 leta dnevno za Istanbul - Turkish ide dva puta dnevno a ostalo drze Pegazus i Atlasglobal. Avioni su puni, i Turkish je trazio jos jedan let, sto su nasi odbili. E, sad’, to bi bilo OK kada bi Srbija htela da uzme kajmak koji samo Turci skidaju. Medjutim, AS nema nameru da radi ovu liniju koja je ocigledno ultra-profitabilna. Ali ce zato da se lete Krasnodar i Bukurest.
Interesantno je da, u proseku, imamo 3 leta dnevno za Istanbul - Turkish ide dva puta dnevno a ostalo drze Pegazus i Atlasglobal. Avioni su puni, i Turkish je trazio jos jedan let, sto su nasi odbili. E, sad’, to bi bilo OK kada bi Srbija htela da uzme kajmak koji samo Turci skidaju. Medjutim, AS nema nameru da radi ovu liniju koja je ocigledno ultra-profitabilna. Ali ce zato da se lete Krasnodar i Bukurest.
Re: Vazduhoplovi
Vec sam pisao da ce FAA da istrese Boeing iz gaca zbog MAXa.
Evo, nadjose im falinku i na slotovima (deo napadne ivice krila koji se izvlaci da bi povecao uzgon), i to ne samo na MAXu nego i na NG.
Nije bas da moze da uzrokuje pad, i nije se jos niko zalio na kvar komponente, ali FAA kaze “moglo bi da se desi”.
Sada im traze dlaku u jajetu.
Izvesno je da ce zbog ove igrarije propasti mnoge kompanije. Mozda cak i velike. Iz Norwegiana je uveliko bezanija. Ali ne verujem da ce Ameri snositi ikakve posledice.
https://amp.theguardian.com/business/20 ... max-planes
Evo, nadjose im falinku i na slotovima (deo napadne ivice krila koji se izvlaci da bi povecao uzgon), i to ne samo na MAXu nego i na NG.
Nije bas da moze da uzrokuje pad, i nije se jos niko zalio na kvar komponente, ali FAA kaze “moglo bi da se desi”.
Sada im traze dlaku u jajetu.
Izvesno je da ce zbog ove igrarije propasti mnoge kompanije. Mozda cak i velike. Iz Norwegiana je uveliko bezanija. Ali ne verujem da ce Ameri snositi ikakve posledice.
https://amp.theguardian.com/business/20 ... max-planes
Re: Vazduhoplovi
Stari aerodrom u Istanbulu bez aviona. U upotrebi je samo pista 05 za business jet i neke kargo letove.
Ispostavilo se da su tacne i price da je mnogo vise posada dozivelo isto, samo su izvukli zive glave.... i ispricali kako su zaustavili trimovanje nosa na dole.
Jedina stvar na koju je MCAS reagovao bila je izvlacenje flapsa. Iskljucivanje stabilizer cut-out prekidaca preko kojih se elektricni signal vodi do horizontalca nije pomoglo - sto znaci da avion ipak ima prioritet nad pilotom. Suprotno od onog sto Boeing tvrdi.
Kako smo dosli do ovoga?
Vracamo se na pocetak price koji uporno isticem godinama.
Avione lete neki novi instant klinci koji uspevaju da stoliraju avion u penjanju ili u krstarenju na levelu, iz prostog razloga sto ne znaju osnove aerodinamike i strpani su u veliki avion bez dovoljno obuke. Licno gledao i licno doziveo kakve sve munje izvode. Da se smrznes...
Da bi pokrili situaciju da tamo neki trapavi piloti stoliraju avion, tamo neki mudri inzenjeri koji u zivotu nisu dohvatili komande, odlucili su da naprave sistem koji ce ispraviti njihove greske.
I eto belaja!
Najbolje bi bilo da nista nisu dirali.
Konacno proban MCAS na simulatoru za MAX. Glasine koje su kruzile da MCAS ne moze da se iskljuci na nacin kako Boeing preporucuje, pokazale su se tacnim. U borbi sa poludelim sistemom, piloti Ethiopiana su postupili po preporuci ali im to nije pomoglo. Boeing je bahato presao preko toga, a vec mesecima s vremena na vreme pokusava da se proturi prica da je u pitanju lose odrzavanje aviona, nepravilna reakcija posade i/ili nesavrsni vozac koji je zakacio davac napadnog ugla. Jer, Boze moj, ipak je to neki tamo Tajland i neka tamo crna Afrika.Ispostavilo se da su tacne i price da je mnogo vise posada dozivelo isto, samo su izvukli zive glave.... i ispricali kako su zaustavili trimovanje nosa na dole.
Jedina stvar na koju je MCAS reagovao bila je izvlacenje flapsa. Iskljucivanje stabilizer cut-out prekidaca preko kojih se elektricni signal vodi do horizontalca nije pomoglo - sto znaci da avion ipak ima prioritet nad pilotom. Suprotno od onog sto Boeing tvrdi.
Kako smo dosli do ovoga?
Vracamo se na pocetak price koji uporno isticem godinama.
Avione lete neki novi instant klinci koji uspevaju da stoliraju avion u penjanju ili u krstarenju na levelu, iz prostog razloga sto ne znaju osnove aerodinamike i strpani su u veliki avion bez dovoljno obuke. Licno gledao i licno doziveo kakve sve munje izvode. Da se smrznes...
Da bi pokrili situaciju da tamo neki trapavi piloti stoliraju avion, tamo neki mudri inzenjeri koji u zivotu nisu dohvatili komande, odlucili su da naprave sistem koji ce ispraviti njihove greske.
I eto belaja!
Najbolje bi bilo da nista nisu dirali.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Bolje bi bilo da naprave da kompjuter radi jos vise,jer ovi novi piloti tesko da u manuelnom modu mogu puno da urade sa ovakvim znanjem i obukama.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Do toga ce jos puno vode proteci Savom.
Prazne su price kojima se zamajavaju ljudi, o avionu bez pilota. Tehnoloski, jos nismo na tom nivou.
Npr. limit maksimalne bocne komponente vetra za autoland je 20kts. Probao sam dva puta avion sa istim vetrom, oko 17kts i oba puta sam morao da iskljucim autopilot i u poslednjim trenucima ispravim avion, jer ne bi sleteli tamo gde treba da sletimo.
A 20kts je polovina jacine prosecne Kosave.
Obratite paznju, svi testovi bespilotnih letelica vrse se po lepom vremenu.
Imao sam prilike da se sretnem sa nekim legendarnim starim asovima, koji su za potrebe NASA (zbog problema stakala na Space Shuttle prilikom ulaska u atmosferu), probali da upravljaju avionom iz zadnjeg dela letelice, gledajuci samo sliku na ekranima. Visak je reci da je ceo avion bio pun kompjutera od nosa do repa.
Rece mi covek da je bilo zanimljivo, ali da ne bi opet probavao.
Prazne su price kojima se zamajavaju ljudi, o avionu bez pilota. Tehnoloski, jos nismo na tom nivou.
Npr. limit maksimalne bocne komponente vetra za autoland je 20kts. Probao sam dva puta avion sa istim vetrom, oko 17kts i oba puta sam morao da iskljucim autopilot i u poslednjim trenucima ispravim avion, jer ne bi sleteli tamo gde treba da sletimo.
A 20kts je polovina jacine prosecne Kosave.
Obratite paznju, svi testovi bespilotnih letelica vrse se po lepom vremenu.
Imao sam prilike da se sretnem sa nekim legendarnim starim asovima, koji su za potrebe NASA (zbog problema stakala na Space Shuttle prilikom ulaska u atmosferu), probali da upravljaju avionom iz zadnjeg dela letelice, gledajuci samo sliku na ekranima. Visak je reci da je ceo avion bio pun kompjutera od nosa do repa.
Rece mi covek da je bilo zanimljivo, ali da ne bi opet probavao.
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Sta ce biti sa ovim pricama da ce neke kompanije da tuze Boing zbog toga sto im ne lete Max i da traze pare? Koliko sam citao po ugovoru imaju pravo.
Re: Vazduhoplovi
Kojom logikom se isplati imati takav jedan aerodrom potpuno prazan, ne isplati se, dotrajalo sve?
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Mislim da su otvorili nov aerodrom koji je dosta veci od ovoga, pa je on preuzeo letove.
Re: Vazduhoplovi
Poslije ovih Zuzuzuzu pisanja o fuserenju u aviokompanijama, imam neku sliku u glavi da ne treba putovati sa ruskim (mozda Aeroflot), arapskim, turskim, AirSerbia firmama
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Re: Vazduhoplovi
A što ne ruskim? Zuzazu je pisao o generalno lošijim kontrolama letenja i aerodromima u ex sovjetskim republikama u odnosnu na zapadne, ali ti kod tih stvari neće pomoći zapadna avio kompanija. Nije pisao da su Rusi loši piloti. Baš naprotiv, shvatio sam da trend dolaženja stranaca bez iskustva koji bi radili za male pare kako bi "oprali" diplome tamo ne postoji, jer imaju dovoljno svojih pilota. Ja lično bih pre verovao Aeroflotu nego današnjoj Air Serbiji.
Što se tiče malih ruskih kompanija, tu je 1990-ih i u prvoj polovini 2000-ih vladala totalna anarhija, a letelo se uglavnom na ex-Aeroflotovim polovnim krševima. I sad bih izbegavao manje kompanije, mada par najvećih među njima ima sasvim dobar safety record. Npr. onaj S7 Sibir koji je leteo širokotrupnim Il-86 za Tivat, ili Jakutija (sa sve kosookim stjuardesama iz Jakutije ) koja je letela čartere Beograd-Moskva sa Tu-154M.
Što se tiče malih ruskih kompanija, tu je 1990-ih i u prvoj polovini 2000-ih vladala totalna anarhija, a letelo se uglavnom na ex-Aeroflotovim polovnim krševima. I sad bih izbegavao manje kompanije, mada par najvećih među njima ima sasvim dobar safety record. Npr. onaj S7 Sibir koji je leteo širokotrupnim Il-86 za Tivat, ili Jakutija (sa sve kosookim stjuardesama iz Jakutije ) koja je letela čartere Beograd-Moskva sa Tu-154M.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
@snork , na dnu strane 684 sam izvadio par pasusa iz teksta koji je postovao @HKS iz RT:
Since 2017, 550 commercial pilots have suspended and 160 flight certificates annulled in the country after prosecutor inspections.
Many aviation training centers lack qualified teachers and hardware to operate effectively. Two such centers could not properly train pilots and had to be shut own. There were also cases of aviators taking to the skies after incomplete training programs.
The Prosecutor General’s office has revealed that more than 400 commercial planes were modified by carriers without proper research work or certification
U dve godine Rusi su oduzeli 550 dozvola od cega 160 trajno, jer su izdate na lepe oci. Zbog toga su zatvorena 2 trening centra. Na 400 aviona su vrsene modifikacije bez dozvole vlasti.
Strahovito velik broj...
Koliko ih se provuklo?
Since 2017, 550 commercial pilots have suspended and 160 flight certificates annulled in the country after prosecutor inspections.
Many aviation training centers lack qualified teachers and hardware to operate effectively. Two such centers could not properly train pilots and had to be shut own. There were also cases of aviators taking to the skies after incomplete training programs.
The Prosecutor General’s office has revealed that more than 400 commercial planes were modified by carriers without proper research work or certification
U dve godine Rusi su oduzeli 550 dozvola od cega 160 trajno, jer su izdate na lepe oci. Zbog toga su zatvorena 2 trening centra. Na 400 aviona su vrsene modifikacije bez dozvole vlasti.
Strahovito velik broj...
Koliko ih se provuklo?
Re: Vazduhoplovi
Kada u Er Srbiji kazu da su “lider u regionu”, ne znam tacno na sta misle, a ne znam ni sta podrazumevaju pod “region”.
Rekao bih da tesko mogu da pariraju jednoj kompaniji iz regiona Balkana
Rekao bih da tesko mogu da pariraju jednoj kompaniji iz regiona Balkana
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Idi bre Zu, odgladneh
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Zu, gde ima ovo u ekonomskoj klasi, i to na balkanu?