Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
kami
Postovi: 930
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od kami » 12 Jul 2019, 15:42

Kako je AP vece opterecenje, osim ako ga ne gasiras konstantno? U gradu gas, kocnica, pri tim ubrzanjima oslobodi nekad i max snagu, dok za 130 km/h ne treba vise od 40ak hp.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od McGruja » 12 Jul 2019, 15:53

Pa veće je, jbg

U minuti konstantnih 30-40% opterećenja je više od gradskih minut gde je prosek 10-15%

Uostalom, iskustveno, na minus temperaturama, do autoputa kazaljka na dizelu je zakucana na 0, čim krene AP kreće da diže temp


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nikaragva » 12 Jul 2019, 16:35

To je relativno za svaki motor posebno, plus za razne tezine vozila.

Ali nije o tome rec.

Rec je o prokuvavanju motora u kreni stani, dok je to prakticno nemoguce na ap pri konstantnih 130km/h, cak i da rashladni sistem ne radi dobro.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od McGruja » 12 Jul 2019, 18:29

Nemoguće je i u kreni stani, ako je iole ispravan rashladni sistem

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12276
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od shandu90 » 12 Jul 2019, 18:40

Kako vece opterecenje kad se svaki motor od 1.6-2.0 vrti pri 130kmh na manje od 4000rpm i daleko je od crvenog.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
member
Postovi: 3660
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od member » 12 Jul 2019, 19:01

nikaragva je napisao:
12 Jul 2019, 15:07
member je napisao:
12 Jul 2019, 14:16
^^
Mašio si poentu.

Znam ljude koji voze auto na maksimumu i na AP. Auto im konstantno u crvenom. Moj kum je tako spalio motor na mom kombiju.
Takodje, dovoljno je 2-3 nabadanja kočnice po kiši sa 180 na 80 i da diskove baciš u smeće.
Dalje, potrošnja značajno veća nego na regionalnoj cesti.

Zaključak, sve je to relativno.
Pa nisam masio poentu. Mozes ti da nateras motor u crveno i u dvoristu. I sta onda? U dvoristu je najvece opterecenje?

Govorio sam o normalnoj voznji po propisima, a ne o 24h leeee maaaana
Nisam tebi odgovarao nego Cozmu, zato sam stavio one strelice.
Ali ajd da odgovorim. Teranje u crveno u dvorištu, ono , čemu, zašto?

Dva načina gde se motor najviše haba i troši(odnosi se na Evropu), to je hladan start (ili voznja u prvim minutama na niskim temperaturama) , i teranje u crveno.
To teranje u crveno na AP... Kažem, znam ih koje voze gas do panja na AP i gaze auto koliko god može da ide.

S druge strane, moj burazer je najbolji vozač kojeg znam. Koji god auto da vozi, potrošnja mu je manja nego ikome drugome, kočnice mu traju, lupam, 100k km, i na kraju.... Uvek stigne pre svih. I bez ijedne kazne. To je već znanje u vožnji.

maniaxxx
Postovi: 6343
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od maniaxxx » 12 Jul 2019, 19:16

Nisam znao da sam ti burazer :dobarvic: :dobarvic: :dobarvic: :mrgreen:

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od ljubitelj » 12 Jul 2019, 19:40

Teranje u crveno motoru ne smeta gotovo nista, a ni voznja vise sati u crvenom nije problem za inace ispravan motor u kome ima ulja i vode /antif. u dovoljnim kolicinama.

Motor je pravljen da se vrti maltene non stop do maksimalnih obrtaja, ali ne sme da duze vremena prelazi.

Vozio sam po 5-6 sati motor u rasponu 5500-5800 obrtaja bez stajanja, nikakvih problema do nekih 35C spolja a preko toga je ipak potrebno malo smanjiti.

Opterecenje motora dosta zavisi od njegove kubikaze, mali motori do 1500-1600 kubika su obicno optereceni na auto putu vec na 150km/h dok veci motori 2200-2600 kubika pogotovu 6cil. tih 150 gotovo i ne osecaju- lagano krstarenje za njih.

Na papiru mogu da imaju i priblizno istu maksimalnu snagu ali u praksi razlika u ponasanju se lepo primecuje.

Za 130 km/h potrebno je oko 30tak KS, to je obicno danas zanemarivo opterecenje motora.

nick79
Postovi: 447
Pridružio se: 27 Feb 2014, 07:26
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nick79 » 12 Jul 2019, 19:59

A živo me interesuje u kojem si to automobilu vozio više sati na obrtajima koji su u rasponu od 5500-5800 rpm.

Pri tome ne želim da kažem da to taj automobil ne može da izdrži već da takva vožnja nije normalna.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nikaragva » 12 Jul 2019, 20:03

Volvo

nick79
Postovi: 447
Pridružio se: 27 Feb 2014, 07:26
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nick79 » 12 Jul 2019, 20:07

Ma znam ja da ce odgovor biti volvo...

Minhauzen.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od ljubitelj » 12 Jul 2019, 20:24

VW. Sasvim normalna voznja bez ikakvih problema, tako je vozeno 4 pune godine i nekih 150.000km

Inace, nastup ti je ogavan, blago receno. Ne prilici ton odrasloj osobi koja ima kulturu ponasanja. :kuku:

nick79
Postovi: 447
Pridružio se: 27 Feb 2014, 07:26
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nick79 » 12 Jul 2019, 20:34

Nije mi nastup ogavan već bezobrazan. Da li je za time imalo potrebe - priznajem da verovatno ne i da nije trebalo da tako nastupim.

Ali, prosto ne verujem u to sto pišeš ili da budem direktan mislim da lažeš da si ga vozio po 5-6 sati na tim obrtajima.

Čitam redovno šta pišeš i ima stvarno pametnih stvari i dosta sam i naučio čitajući tvoje postove ali prosto imaš tu neku crtu, voliš da ističe sebe preko svake mere.



Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od passenger » 12 Jul 2019, 20:36

2.4td?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od ljubitelj » 12 Jul 2019, 21:45

Santana 1.8, 90KS.
4 brzine.

Prosto mora da se vrti da bi se odrzavala putna brzina 160-170,

Mladi kolega, to je ipak tvoj problem verovanja u predrasude ili sta vec, moje iskustvo je ogromno i raznovrsno. Nije nikakvo isticanje nesto sto je mnogo njih iskusilo u vozackoj karijeri, naprotiv prilika je da se primi k znanju i neko saznanje van domacih sablona.

Vozio sam par puta i vise od 5-6 sati takvim tempom, bilo je nekoliko puta da je vozen tako u zoni visokih obrtaja i po 10-11 sati na smenu 2 vozaca.

Odgovori