cozmo je napisao: ↑16 Jul 2019, 10:12
Netacno. Za uspon ima obrtni momenat koji je kao kod turbobenzinaca od 110ks (205nm, na 1250kg sto je odlicno). Ja sam vozio 90KS 2.0 HDI sa pet osoba, skroz natovaren i uzbrdo na Zlatiboru preticao opusteno, bez ikakvih problema on ide preko 120kmh tamo na usponu..
205Nm je od motora, pa se to mnozi u menjacu pa jos jednom se mnozi u diferencijalu.
Na tocku je bitno koliko Nm ima na kraju, to je onaj podatak koji je bitan.
Ne znam sta bi ti rekao za taj opis sa 90HDI, ja vozio sam samcat u praznom autu 107HDI i ne mogu da se pozalim da to lepo ide i nema problema (zasto bi ibilo, uspon na Zlatibor je blag, nema ni 10%).
Ali tih 107KS u HDI je za opustenu, ravnomernu voznju bez ubrzavanja.
Ubrzanje je slabasno u poredjenju sa 135kS TB u 350kg tezem autu pri istom usponu.
107KS na 1350kg vs 135KS na 1700kg poredim osecaj.
Opisano je nidza razlog, TD je gotov na 3500 a TB grabi pri 3500 i jos odlicno vuce i na 4500 pa i 5000+.
TB osetno bolje ubrzava, po mom iskustvu dok je za opusteno preticanje sasvim svejedno, svi turbo motori danas imaju vise nego dovoljno KS zat to..
Ako su pefomasne u pitanju TB je u prednosti u gotovo svakom nivou obrtaja jer obicno ima nesto kraci menjac od dizela (moze da se bez smetnji zavrtti) cak i kada je sam motor za nijansu manje Nm, a kamoli kada TB motor ima vise Nm od TD motora (nepriguseni ekoloski, sa punom snagom ostavljeni od fabrike).
nidza je opisao sustinu, TB ima daleko siri opseg obrtaja u kojem ima vise Nm (time i KS) od TD iste klase.zapremine.
20 TD vs 20TB, 25TD vs 25TB, 10TD vs 10TB....