Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
TeaseR
Postovi: 382
Pridružio se: 26 Dec 2018, 20:23
Garaža: BMW F30

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od TeaseR » 07 Jun 2019, 16:15

Razmisljam da uvezem auto iz Nemacke pa me zanima, ukoliko neka osoba uveze to za mene (ode tamo, pogleda, doveze ovde) da li ja kao vlasnik automobila mogu da vratim PDV? Ako ne mogu, na koji nacin to moze da se uradi i koliki je rok za to?

Negde sam procitao da je povrat pdv-a moguc samo ako se kupuje preko placa. Da li je to istina?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od dragvorl » 07 Jun 2019, 16:18

Ako je vlasnik firma valjda.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od OMP » 07 Jun 2019, 17:14

mislim da moras da ga kupis od firme i da ga uvezes na svoju firmu, drugar je tako nekoliko auta uvezao i vratio pdv, bila su skupa kola u pitanju pa je cimanje oko tog pdv-a bilo isplativo inace nije bas lako vratiti taj pdv znam da je i on imao nekih peripetija ali se ne secam detalja.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od ljubitelj » 07 Jun 2019, 18:12

PDV se u Nemackoj vraca izuzetno lako, posao od 5 minuta.
Prodavac samo popuni svoj poreski obrazac (pravno lice jedino i moze da bude prodavac u PDV sistemu) za PDV obracun.
Ti kao kupac na izlaznoj granici EU overis u carini EU da si izvezao robu tj auto, i tu ti lupe pecat i potpis EU carinika.

Kasnije taj papir vratis prodavcu u Nemacku koji ga prosledi nemackom ministarstvu finansija a povrat sredstava od PDV (koja umanji za cenu svoje usluge u tomi procesu) tebi uplati na racun u banci koji si njemu ostavio pri kupovini auta.

Postupak je identican koa sto se i u Srrbiji vrsi povrat PDV od strane stranaca.

Kupac je nebitno da li je srpska firma ili srspki gradjanin, to nemacko ministarstvo nista ne zanima, samo je bitan PDV izvozni obrazac i faktura za export.

To je toliko uobicajeni postupak zadnjih 40tak godina u Nemackoj da ga zna svaki administrativac koji izdaje fakturu...uglavnom trgovac vec sam pripremi sve papire samo se kaze auto je za export.

Postupak je isti za svu robu, prvi put sam nemacki PDV od auta vratio 1989. iz tada jos samo Zapadne Nemacke, poslednji postupak vracanj PDVa u Nemackoj sam imao 2015. godine.
Nije se nista bitno promenilo u tom periodu.

Ali, treba obratiti paznju na kupovinu auta do 5.999 eura i na kupovinu auta 6.000+ eura jer nije isti domaci postupak carinjenja.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od OMP » 07 Jun 2019, 18:33

ljubitelj je napisao:
07 Jun 2019, 18:12


Kasnije taj papir vratis prodavcu u Nemacku koji ga prosledi nemackom ministarstvu finansija a povrat sredstava od PDV (koja umanji za cenu svoje usluge u tomi procesu) tebi uplati na racun u banci koji si njemu ostavio pri kupovini auta.

mislim da je drugar u ovom koraku imao nekih problema, nesto ga valjda zavlacio taj prodavac za uplatu ili oko cifre pa se nesto cimali, ne secam se price

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od ljubitelj » 07 Jun 2019, 21:42

Sasvim moguce, nisu ni tamo sve firme besprekorno ciste poreski prema drzavi.
A i vole Nemci da zakinu, naravno ako se pruzi prilika.
Daleko su Nemci u poslovanju od nekih drugih, u smislu etike, u negativnom smislu. Kada ih bolje upoznas, znas i kako da im stavis do znanja da znas obaveze koje idu uz prava, i ocas posla se podsete svega sto probaju da zaborave.
APP, ako prodje prodje je isto kao kod nas. Probaju pa sta bude.

Ne jednom bilo tako, ali kada vide da tacno pratis sta se radi sami skapiraju kako treba i mora da bude. Sve znaju naravno, do tancina.

Jednom nisam uspeo da regulisem povrat PDV, u pitanju je bila Svajcarska firma sa poslovnicom u Slovackoj. Jednostavno se pravili blesavi iako su izdali export racun i uredno im vratio overen.

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9712
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od Markoni » 07 Jun 2019, 21:43

Mene su radili da im nije stigao papir. Na kraju kada sam im poslao link pracenja posiljke, gde se vidi da su primili, i kada sam se obratio direktoru firme (AVP Autoland, poput Porsche-a SCG kod nas), i coveku za odnos sa kupcima. uplatili su u roku od 2 sata. Pre toga se natezali mesec dana.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk



TeaseR
Postovi: 382
Pridružio se: 26 Dec 2018, 20:23
Garaža: BMW F30

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od TeaseR » 08 Jun 2019, 19:36

Znaci mogu kao fizicko lice da dobijem povrat pdv-a, to me je zanimalo. U principu, deluje da nije toliko tesko, samo da ne bude problema posle sa prodavcem u vez tog papira.

Korisnikov avatar
Risto
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od Risto » 08 Jun 2019, 19:46

Mi u porodici smo tako uvezli 3 auta u zadnjih par godina i nikad nismo imali nikakav problem, stvarna cijena je uvijek bila na fakturi. Kontam ako tu muljaš onda imaju osnov da zatežu, u suprotnom, imaš mogućnost da ih tužiš a to im ne treba.

Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk


uros86
Postovi: 14
Pridružio se: 20 Jul 2019, 22:40

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od uros86 » 21 Jul 2019, 01:31

Post je malo duži al eto.

Čitao sam dosta forume i iskustva u vezi kupovine polovnih automobila, pa riješih da podijelim svoje.

Spadam u ljude koji nemaju neko naročito znanje o automobilima. Imao sam ih nekoliko u životu i to se sve svodilo na redovna održavanja i popravke i to je to.

Pokušao sam da se konsultujem sa različitim ljudima oko kupovine auta ali se to sve svodilo na neke priče bez nekog realnog utemeljenja i objašnjenja (iz nekog razloga ljudi kad su kola u pitanju odbijaju da kažu "Ne znam"). Par majstora koje "poznajem" odbilo je da ide sa mnom u razgledanje uz fin.nadoknadu uz objašnjenje da se slabo šta može vidjeti na samom placu, da se u motore stavljaju svakakvi aditivi koji mogu zamaskirati problem i da ne zele taj rizik, a i da sam mogu da čujem kako motor radi i da probam auto.

Šlep služba do servisa je isto nešto što sam bio planirao ali je auto koji sam izabrao bio udaljen od mog grada toliko da mi se za šlep nije davalo 300e.


Sve u svemu, krenuo sam u samostalnu avanturu, te slijede moji savjeti i iskustva.

Kupovina auta je proces i to dug.

Najprije, odredite auto koji želite i koji se uklapa u vašu finansijsku konstrukciju.

1. Krenite u čitanje. Na internetu možete pronaći milion istraživanja, testova i iskustava drugih o autu koji ste izabrali. Fokusirajte se samo na iskustva iz prve ruke. Na početku će vam se činiti da što više čitate manje znate. Medjutim, vjerujte mi da ćete nakon nekog vremena početi da stičete sve jasniju sliku o prednostima i manama auta koji nameravate da kupite. Sajtova ima dosta al bih ja izdvojio www.honestjohn.com . Osim što daje analizu auta, ima opciju da vam izlista probleme koji su do sada zabilježeni na konkretnom modelu. Pri tom, sintetiše kvarove prijavljene ovlašćenim servisima (A ne ono rekao mi rajko da mu je majstor mile pričao...) i reakciju servisne mreže na prijavljeni kvar. Smatram ovo jako korisnim jer ako se jedan kvar više puta prijavi od strane različitih korisnika to je razlog za oprez (konkretno kod mene za 1.2 benzinca qashqai i odustanak od ovog motora).

2. Kad na prethodni način skupite dovoljno informacija prošetajte do ovlašćenog servisa. Ja sam očekivao pristup od majstora "kupi bre, top auto, ne razmišljaj i sl." . Medjutim, stvar je bila sasvim suprotna. Bili su, za moj pojam, vrlo otvoreni oko prednosti i nedostataka modela koji me je interesovao i pomogli mi da još bolje skontam šta i kako i na šta da obratim pažnju.

3. Traženje auta, kao i svi vi, počeo sam preko sajtova. Svakom prodavcu, umjesto da vam referiše o stanju vozila(svakako ćete ga vidjeti prije kupovine) zatražite ljubazno broj šasije i registarsku oznaku(Ovdje ne smije da bude oklijevanja). 21. je vijek i ne treba da vas iznenadi da dosta toga možete sami provjeriti preko interneta. Preko tablica ako je auto iz italije na sajtu ultimarevisione kilometražu, a ako je iz neke druge države, bar region u kom je vožen što takodje može biti bitan parametar (vremenski uslovi, platežna moć). Postoji sijaset sajtova na kojim ukucate broj šasije i izbaci vam podatke o vozilu. U zavisnosti od broja informacija koje postoje za vaš upit, cijena provjere je različita al kreće se od 2 do 10 eura. Plaćate karticom i sve ide jako brzo.

Konkretno, sajt koji sam ja koristio je:
https://uk.vin-info.com/

Ukucate broj šasije i on vam izbaci koje info postoje za vaš upit i cijenu. Osim "mileage history" (zadnji unos km) najvažnija info vam je "recorded damage" i "archive images of the vehicle " (slike vozila). Opciju sa slikama vozila UVIJEK platite. Osim što ćete često vidjeti oštećenja koja je auto koji vas zanima imao, gotovo uvijek je slikan i sam odometar. Ako na ovom koraku ne odustanete od vozila tj. ako je sve u redu, prošetajte do ovlašćenog servisa i tražite servisnu istoriju. Može i preko maila da vam se dostavi. Obično se plaća-konrektno, hit auto 1000 din. Naravno, sve ovo važi i ako ste prvo pogledali auto. Molim vas , ne žalite novac na ovom koraku. Ja sam ovako 120e potrošio. Da li sam kupio dobar auto nisam siguran(pokazaće vrijeme) ali sam bar siguran da su automobili koje sam zahvaljujući ovome zaobišao i bili za zaobilaženje.

Konkretno, placevi gold motors, ivan auto imali su modele sa vraćenom kilometrazom, plac jbm (tako nesto) iz novog sada nije dozvoljavao provjeru u ovlašćenom servisu, plac autoitalia šabac nudio je jako havarisan auto i sl.

3.Gledajte, kao auto, jednako i samog prodavca. Ja sam se susretao sa različitim profilima ljudi. Nametljiv, brbljiv, nezainteresovan, prepotentan, omalovazavajuće nastrojen prema kupcu ("čim sam te vidio ja sam znao da nisi kupac ovog auta ..." a ja propustio 150km ?!?!) I sl. Bilo je i jako poslovnih, pristupačnih... meni se najviše svidja tip prodavca kao u balkan auto..."izvolite ključeve, pogledajte, da vam ja ne smetam, za sve što vas zanima pozovite me, tu sam "

4. Gledanje auta. Pretpostavićemo da govorimo o automobilima iz uvoza. Auto koji sam ja "ošacovao" bio je "u dolasku"-bilo je dosta sličnih oglasa. Tražio sam od prodavca da me pozove čim stigne da ga vidim prije lickanja za prodaju. Ako imate takvu opciju preporučujem al spremite se na to da će auto biti u ni malo reprezentativnom izdanju u smislu prljavštine. Samo gledanje... ne žurite. Ostavite bar 45 min do sat i polako.

Karoserija i točkovi: Posmatrajte zazore izmedju svih djelova karoserije, treba da su ujednačeni. Kako se vrata otvaraju i zatvaraju. Pogledajte sam auto iz više različitih uglova. Čuveno pitanje "jel udaran" preskočite, neće vam niko reći. Iako ovome svi pridajemo jako puno značaja suština je da treba izbjeći samo auto koji je imao tešku havariju. Ako je auto čuknut, pukao mu far, farbano krilo, zamijenjena maska i sl.to uopšte nije strašno i ne treba da vas odbije od auta. Obratite pažnju na stakla i njihovo godište. Pogledajte nedelju proizvodnje pneumatika (da li su sva 4 ista ili približna) kao i njihovu istrošenost. Pogledajte felne i zavirite ispod tepiha gepeka. Pređite prstom preko diskova i provjerite dal su glatki i kolika im je debljina (laički, dal su uvučeni i koliko milimetara u odnosu na samu ivicu) . Ovo nije ništa strašno al zahtijeva neodložno ulaganje pa ukalkulišite u cijenu. Pogledajte amortizere.

Unutrašnjost: U mom slučaju auto je bio katastrofa zapušten i prljav. Znam da je dva mjeseca bio "u transportu " al ipak.. pogledajte odmah ono što se najviše koristi. Volan, menjač, prekidači stakla kod vozača i papučice... stanje vozačevog sigurnosnog pojasa i kopče... Sve ovo mora kod polovnog auta da ima tragove korišćenja. Vi ćete, ukoliko, budete želeli lako ove tragove ukloniti. Upravo zato je, načelno, za veću brigu potpuno odsustvo ovih tragova nego njihovo prisustvo. U suštini, zapamtite da ne tražite odsustvo tragova već njihovo neslaganje sa kilometražom na pr. Ili njihovo medjusobno neslaganje. Na pr. ručica menjača ko nova a podizač stakla izlizan. Obratite pažnju na stanje sjedišta. Naravno, sve ovo shvatite uslovno (auto koji sam ja uzeo nije ni imao gumu preko papučice kvačila) i odluku donesite tek nakon što probate auto-da, probna vožnja je obavezna i izbjegavajte kupovinu ako prodavac to ne dozvoljava.

Motor: Otvorite haubu. Ako je motor opran to je šteta al gledajte dalje. Iako ste laik, kao ja, tražite tragove curenja u motornom prostoru. Ponesite baterijsku lampu. Proverite nivo ulja i svih tečnosti. Može da vam bude naznaka o načinu održavanja, a boja ulja i tragovi na čepu (u zavisnosti je li dizel ili benz) sama za sebe pokazatelj stanja motora. O tome možete naći zaista brdo tekstova na netu. Pogledajte da li su svi šrafovi na svom mjestu. Upalite auto. Auto (ako mu je akumulator, tj.nivo struje ok) mora da upali odmah, bez predugog verglanja i bilo kakvih trzajeva (ovo važi i za gasenje). Informišite se o tome kako da sami provjerite zamajac kod dizela. Rad motora mora da bude ravnomjeran i miran, a kazaljka obrtometra da potpuno miruje na poziciji izmedju 600 i 1000 obrtaja (u zavisnosti od auta) . Promijenite, uz puštanje i pritiskanje kvačila, svaku brzinu i naćulite uši. Ne smije ništa da krči, zvuči, zveči, podrhtava i sl. Isprobajte parkirnu kocnicu. Pustite klimu i provjerite da li se pali kompresor klime. To mora da se čuje. Pogledajte da li auto dimi, kako i koliko.

Opet unutrašnjost: isprobajte svaki mogući prekidač i klimu.

Probna vožnja: Počnite lagano a zatim sve žustrije. Vozite u većim obrtajima, agresivnije mijenjajte brzine i to po mogućnosti sve. Naglo zakočite i naglo krenite. I tako više puta. Namučite malo auto. Osluškujte rad motora i menjača sve vrijeme. Što duža probna vožnja to bolje. Ako naidjete na malo neravniji put, odlično, pređite preko njega i osluškuje lupkanja na trapu. Ako ih nema odlično. Zapamtite, posle probne vožnje morate se vratiti sa pozitivnim utiskom. To treba da vam bude osnovni parametar prilikom odlučivanja za kupovinu konkretnog modela. Morate imati onaj osjećaj da je "utegnut" da "dobro vuče" da se "lijepo vozi" i sl.

Čak i ako ste laik, kao ja, ovo mora da važi. Po prirodi stvari, prethodno ćete moći da znate samo ako ste probali bar nekoliko različitih primjeraka. Zato ne kupujte prvi čak i kada vam se čini da je sve u redu. Morate ih probati više da biste mogli napraviti razliku.

Kad odete kuci: U procesu gledanja auta pretražite i pokušajte naći račune od nekog servisa. Servisna knjiga je ok ali je njena autentičnost pitanje. Slikajte telefonom račune ili servisnu knjigu.Na računu ili u servisnoj knjizi će biti naznačen naziv servisa. Pretražite po netu i nadjite njihov mail. Napišite im mail (sliku njihovog računa ili pečata servisa stavite a attachment) i zatražite da vam potvrde da li je auto kod njih bio održavan, da li je neki konkretan servis radjen kod njih i na koliko km i da vam kažu kakvo je tada bilo stanje auta. Pisao sam u dva različita servisa, Nemačka i Francuska, i iz oba sam dobio odgovor istog dana. Oni, inače, imaju obavezu da odgovore na ovakve upite pa iskoristite to. Ovo može biti zaista dragocjeno.

Cijena: Razgovarajte o cijeni. Imate pravo da tražite da vam se cijena spusti i nemojte to da zaboravite niti da vam bude neprijatno zbog toga. Koliko će vam cijena biti korigovana zavisi od mnogo faktora al je 3 do 5% nešto na šta prodavac obično računa. Naravno sve zavisi od stanja i cijene vozila.

Ne zaboravite da u svojoj glavi ukalkulišete registraciju i veliki i mali servis. Ako niste 101% sigurni da su uradjeni uradite ih i ne odlažite.Naravno i lickanje ako ste taj tip. Po meni je dubinsko pranje, ako nije odradjeno, takodje obavezno. Ne znate ko je auto vozio prije vas. "Pločice i diskovi mogu još nekih 3000 do 5000km" - zaboravite ovo...to znači da su za zamjenu i zamijenite ih, radi se o bezbjednosti.

Svakako, trebaće vam i dosta sreće da bi biste odabrali pravi auto, zato SREĆNO.

Korisnikov avatar
pankoz
Postovi: 696
Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
Lokacija: Vojvodina

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od pankoz » 21 Jul 2019, 09:21

Svaka čast na trudu i ovolikom uputstvu!
Vrlo korisno može biti :-)

Послато са LG-H850 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od passenger » 21 Jul 2019, 09:41

:plusone: :pivo:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

uros86
Postovi: 14
Pridružio se: 20 Jul 2019, 22:40

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od uros86 » 21 Jul 2019, 10:01

Nema na čemu. Ideja jeste da se izdvoji pola sata vremena i prenese drugima iskustvo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od OMP » 21 Jul 2019, 11:05

Ajde da i ja budem malo opsiran i osvrnem se na kolegin post...

Sve je to lepo i to je ono sto se uglavnom pise na netu ali praksi to bas i nije sve tako, i sam kad sam kupovao automobile za sebe imao sam sve ovo u glavi i planu ali ni 50% toga nisam ostvario, prvo sto nije uvek bilo moguce probati detaljno auto u svim uslovima voznje, drugo kolike su sanse da te taj auto saceka dok se ti raspitas mejlovima po servisima iz servisne knjige, to nekad moze da traje danima a automobili se neka prodaju u par sati, svojevremeno sam zbog neke svoje neodlucnosti za par sati razlike ispustio 2 auta koja su mi se bas svidjala. Takodje neki koji su kod mene dolazili da kpue auto su ga propustili bukvalno u sat vremena jer su morali da razmisle, naravno ja nemam nista protiv ali kad ti se auto svidja, ne nadjes mane, ok ti je cena ne vidim cemu dalje razmisljanje, barem ja tako kupujem kola.

Strani servisi nemaju nikakvu obavezu da vam odgovaraju na mail o autu o kome se raspitujete, zasto bi morali??? ok je kad odete licno ali da vam pisu mailove jako tesko, ja sam za bar 5 auta slao mailove a samo sam za jedan dobio odgovor i to bas skoro posto sam se iscimao oko jednog auta jer mi je trebao neki podatak zbog homologacije pa sam bio dosadan, auto je za svog veka odrzavan u 3 servisa, iz dva sam dobio odgovor i to gde su vrseni zadnji servisi sto mi je i najvise znacilo, tako da sam saznao usput i da je km prava kao i informaciju koja mi je trebala.
Takodje u stranim ovl. servisima koliko sam upoznat a sto mi je potvrdio i jedan lik iz naseg ovl. servisa nisu duzni da vode elektronsku servisnu knjigu pa da mozes da proveris u celoj evropi kad je i dal je odrzavan, vec vode klasicnu pisanu knjigu koja moze ali ne mora biti prava.

Potpuno je tacno da majstori ne mogu bog zna sta videti na tom autu kad stoji na placu, posebno ako su majstori koji nisu specijalizovani samo za tu marku koju i treba da gledaju...Majstor moze da vidi bolje od tebe ako si laik, ali ne moze ni on da zna sta je u motoru i koliko ce da traje, kao i neke stvari koje se ne vide okom niti dijagnostikom, to sto dolaze sa dijagnostikama i prikljucuju ne moze puno toga da otkrije, kod dizela i moze nesto da se vidi tipa zapljanost dpf-a, korekcije dizni(ali to mora u voznji i razlicitim rezimima sto je opet nezgodno jer treba da vozis auto bez tablica a to nije uvek moguce) ali kod benzinca skoro pa nista ne moze da vidi.
Dolazili kod mene mnogi majstori sa kupcima, nije bilo majstora koji mi nije rekao nesto u fazonu "dzabe sam dosao da gledam kad nemam sta da vidim sem nekih osnovnih stvari koje manje vise svako moze, nego eto kao poznajemo se, to su mi musterije i sl. pa da ih ispostujem".
Bilo i par auto limara e tu imas dva tipa, one realne koji znaju sta moze da se ocekuje od auta starog 10-15god i da skoro pa je nemoguce da nikad nije nesto farbano i one nerealne kojima je smak sveta sto je auto zafarban ili farban i to je odmah krs a sami voze krsine i iste takve popravljaju i od babe prave devojku a znaju da palamude.

Km je na 90% placeva vracena, to vec i vrapci na grani znaju, ja opet kazem treba gledati opste stanje auta a ne sta pise na satu, skoro je covek doterao iz Austrije svoj visegodisnji auto sa 350.000km na satu, auto se odrzava perfektno, ocuvan vrlo solidno za svoje godine i km, ja bih recimo pre kupio takav auto nego neki kome pise 150.000 a da nije tako odrzavan.

Gledanje auta koji je tek stigao bez pranja, usisavanja poliranja i sl., cesto odbija kupca, ali samo onog ko ne vidi potencijal takvog auta pa ne moze da oceni sta moze a sta ne moze da se sredi pranjem, ciscenjem i poliranjem.
Burazer kad je trebalo da kupi auto pre xx godina, odemo na plac i gledamo sve ulickane automobile, on je trazio alfu 147, ja vidim jednu onako stoji po strani malo, prljava, pitam prodavca sta je sa njom, kaze jutros smo je skinuli sa slepera, reko daj kljuceve da je pogledam, burazer nece ni da pridje, kaze ma kakvi necu to vidi kakva je zapustena.
Ja je gledam 10ak min, probam malo i pitam prodavca koja je zadnja cena, on nam kaze ovako nesredjena nesto tipa 400e manje od prodajne cene kad se ulicka. Burazeru zacaklese oci za tih 400e posto je vec bio knap sa lovom. Ja ga ubedim da je auto ocuvan i da je samo prljav, a nesto i ako bude trebalo da se ulozi tih 400e razlike ce da pokrije...tako je i bilo, kupio je vozio par godina bez problema, par sitnih ulaganja u startu koje smo vec i znali a jedno temeljno pranje i usisavanje cak i bez dubinskog je napravilo auto skoro pa novim.

Dot oznaka na staklima nije reper da je auto lupan ali moze biti.... cesto soferka bude razlicitog godista jer logicno soferka se najlakse osteti, takodje neko staklo tipa neko malo zadnje ili leptir, moze biti razbijano ako je auto obijan, takodje i neka manja cukanja mogu da razbiju staklo... takodje se desava da ako je auto proizveden januara jedne godine da stakla budu mešana iz te i iz prethodne godine jer su imali stare zalihe koje treba da utrose, imao sam par slucajeva.

Zazori na karoseriji su cak i kod novih kola omaeni, skoro je neko slikao novi mercedes na sajmu, kakve zazore ima izgleda da je iz fabrike izasao slupan :) tako da mali zazori, koji kupci jos malo pa ce meriti sublerom, su totalno nebitni, bitno je da nije nesto drasticno....problem su kineski delovi koji su drasticno jeftiniji a koje mahom svi stavljaju pa onda limari muce muku da ih upasuju pa 80% njih digne ruke i onda vidis te luftove ali skoro sam bio kod limara koji dosta kola za prodaju sreduje, nema sanse da provalis koliko je i dal je auto bilo lupan, vidjao sam prilicno odvaljene automobile pre i posle sredjivanja, ja koji se prilicno razumem u to da nisam znao da je bio udaren i koliko nema sanse da bih provalio.

itd. itd, ima tu jos puno da se prica, ali poenta je da je sve to jedno na papiru a uglavnom drugo u praksi ;)

Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Postovi: 7024
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Post od DukeNS » 21 Jul 2019, 11:43

Samo vi pišite, jer će nekom značiti. :)


@uros86, koji si auto na kraju kupio?

Odgovori