Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 26 Jul 2019, 13:34

@@DS9 hvala na odgovoru, od 5w40 ulja mi se svidja taj ravenol po specifikacijama, rekao bih da odskace od ostalih 5w40 po flash pointu i pour pointu, dakle veca tacka paljenja, manja isparljivost, a opet tecnije, jel to pokazatelj natprosecnog kvaliteta ili samo mnogo aditiva?
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 27 Jul 2019, 02:08

gavran je napisao:
26 Jul 2019, 13:03


Kada je reč o čuvenom sporu između Mobila i Castrola pred Nacionalnim američkim telom za poslovanje, vezano za upotrebu termina sinstetike prilikom navoda proizvođača na svojim ambalažama, ja sam naišao jednom prilikom na informaciju odnosno podatak da sve što je navedeno o tome stoji, ali da se to odnosi na Američko tržište, jer je to telo Američko nacionalno telo, nije u pitanju čak ni sud, a pogotovo ne međunarodni sud. I da se to ne može i nikada nije odnosilo na Evropsko ili neko drugo tržište. E sada, meni ima logike u ovome, ali ne znam koliko ima istine i da li se isto reklamirana ista ulja istih proizviođača po svom sastavu razlikuju za Evropsko tržište u odnosu na Američko?
Tačno.
Prvo, iako su neki, nedovoljno upoznati, umeli da šire pogrešne/suprotne informacije - nije se radilo o sudskom sporu, nego samo o tome da li neki proizvod može nekako da se reklamira. Naravno, cela stvar je važila iskljućivo za američko tržište, ali na evropskom tada (koliko mi je poznato) u vezi toga i nije ništa pokrenuto, niti se raspravljalo. U to vreme je Castrol imao nameru da široko ponudi novu varijantu ulja Syntec. Najkvalitetnije bazno ulje je radio ExxonMobil dok je Shell nudio HC ulje. Nakon propalih pregovora BP-ovog castrola sa mobilom i njihove odluke da koriste shellovo bazne ulje umesto mobilovog za svoj Syntec, mobil se požalio na castrolovu reklamu. Odluka američkog NADBBB naravno da nije imala nikakvu pravnu snagu, osim u smislu da Castrol može nastaviti da reklamira Syntec kako je i činio.

Međutim, koliko mi je poznato - u Nemačkoj je do određenog, relativno skorijeg vremena, postojao neki propis koji je bio restriktivan u smislu da samo ulja koja sadrže veći udeo baznog ulja iz IV i V grupe mogu da se obeleže kao 100 % sintetika. Mislim da su zbog toga svojevremeno Castrolova ulja kaja su bila tako obeležena, uz oznaku Made in Germany - bila tražena kao najkvalitetnija (tj. kao takva su posebno bila tražena na američkom tržištu, za upotrebu u evropskim motorima) . Sa detaljima toga i nisam previše upoznat - jer me nije mnogo ni interesovalo.

Izvan ove relativno davnašnje istorije - naravno da postoje razlike između američkog i evropskog tržišta lubrikanata, pa i u smislu reklamiranja toga. Cela stvar bi zahtevala duga objašnjenja, ali je suština da mi u Evropi uglavnom imamo veći udeo kvalitetnijeg izbora jer je američko je tržište takvo da velikim udelom zahteva i lubrikante koji se nešto drugačije koncipirani od evropskih, čak u nekim slučajevima i za iste (evropske) motore. Tome je donekle doprinosila činjenica da je kod njih gorivo sa većim sadržajem sumpora duže održalo u po nekim državama, tj. federalnim jedinicama.

Mislim, možemo o tome da raspravljamo, ali za nas u evropi to nije previše od značaja - osim što imamo sreće da se goriva (a i lubrikanti) čak i u Srbiji (največim udelom) koncipiraju na osnovu EU direktiva. Sad, kontrola toga je posebna priča,...
***
gavran je napisao:
26 Jul 2019, 13:03

Takođe, vezano za komentare od pre par strana koji se odnose na intervale izmene ulja. Sa obzirom da je zaključeno da nema pravila i da zavisi od toga koje je ulje u pitanju, koji motor je u pitanju odnosno kakave su fabričke norme i preporuke, kakav je način eksploatacije motora i sl., meni ne ostaje ništa drugo nego da postavim potanje vezano za moj slučaj konkretno.
Pa, recimo da je to u citatu delimično tačno. Po nešto smo izmerili, laboratorijski i iskustveno - tj. ja sam opisao jedan common rail dizel tj. 1,4 HDi i njegovo mu ACEA C2 ulje, a Ljubitelj prilično različitu stvar, tj. benzinski motor koji troši LPG/TNG.

Ja sam naveo podatak o dizelu da je (sa takvim uljem) kritična granica na nekih 500 sati rada motora, pa bi bezbedna bila 400-450 sati, a njegovo iskustvo je reklo da sa LPG/TNG može da se odvoza 15000 km (a to što je rekao bih i ja potpisao).

Pošto sam oko slične stvari, tj. oko toga koliki bi realan trebao da bude interval zamene ulja, pisao baš juče na renault forumu srbije - mislim da je najzgodnije da samo prenesem ovde moje pisanije, bar će koristiti onima koji imaju vozila sa dCi i ostalim common rail dizelima. kakav je i tvoj VW tdi.

Dole crvenim je inače moj odgovor na pitanje jednog člana RFS-a koji je naveo da voza 70% grad, i 30% autoput.
Inače,

Da probamo to okvirno računski da izrazimo, bar za dCi i to kada se upotrebljavaju kvalitetnija ulja, dakle iz ACEA C kategorije.

Rekosmo da je u dizelu relativno bezbedno rabiti (sintetičko) ulje nekih oko 400-450 sati rada motora. Ako uzmemo da gradska vožnja podrazumeva prosek od npr. 20 km/h, a otvoreni put npr. prosek od 80 km/h, pri čemu je udeo 70% gradske vožnje a 30% otvoreni put - onda će 7000 km biti odvozano za nekih 350 sati, a 3000 za 38 sati, pa mu sve to dođe ukupno nešto manje od 400 sati.

Dakle nekih 10,000 km je dobro procenjen interval, uz dolivanje potrošenog ulja


***
gavran je napisao:
26 Jul 2019, 13:03
Passat B8 1.6 dizel 88k, uvežen iz Francuske, sa licitacije lizing kuće koja ga je prodavala po isteku lizing. Auto je tokom perioda lizinga bio u posedu Francuske firme SECO Tools iz Bordoa (mada ovo nije toliko ni bitno osim možda zarad pretpostavke o načinu esploatacije) i kao i svaki uveženi auto sa lizinga bio je star 3 godine sa 150 i kusur hiljada km. Znači firma je prelazila sa njim cca 50.000 km godišnje, gde ja polazim od pretpostavke da je neki prodajni savetnik peglao sa njim autoputevima obilazeći kupce.

Preporuka i norma VW za taj motor je isključivo VW504.00/507.00 Castrol Edge Profesional Long Life 03 5w-30.


Prema knjižici servis na njemu je rađen na 30.000km svakih u proseku 6-8 meseci. Kada sam ga kupio prema izvodu el. knjižice servis sa izmenom ulja urađen je neposredno pre prodaje, bukvalno par sotina km, međutim ulje je bilo crno. Ja ne želeći da razmišljam uradio sam servis ponovo, majstor mi je rekao da su svi filteri na njemu bili glanc novi i da servis jeste bio urađen a da na dizelu ulje odmah pocrni.

Međutim ja sam posle jedno 5-6 hiljada km proveravao ulje i ulje je bilo tamno braon na krpi kojom sam brisao šipku.

Naravno, niko od nas ne može da gleda sada u pasulj šta je i kako je bilo ili šta se može očekivati, ali me zanima koliko potencijalno, ovo ulje, prilikom ovakve eksploatacije može biti štetno po motor na tim intervalima zamene. I šta su neki eventualni saveti, držati se tog ulja i dalje, preći na neki alternativu uzimajući u obzir kilometražu i istoriju, na koliko skratiti servisni interval, 10,000....15,000...20.000 km?
Dakle Passat kome sleduje ulje po normi VW 504/507.

Verujem da ti je nakon one gore računice o prosečnim brzinama i radnim satima motora stvar donekle jasnija.

U vezi tamnog ulja - naravno da je majstor u pravu da kod dizela novo ulje bude vrlo brzo obojeno od starog (koga u motoru uvek ostane, i to po pravilu 5-10%). Naravno postoje razne varijante toga.

Prvo, sve što mogu da kažem je da ljudi, posebno sa prethodnim iskustvom vožnje benzinaca, kada vide koliko može da bude crno ulje iz dizela - smatraju da je ono za zamenu. To najčešće nije tako. Motorna ulja su tako koncipirana da ulje može izgledati vrlo crno/tamno - pa da bude još dugo za upotrebu. Dakle to nije neki parametar, osim što je poznata granica prilikom laboratorijske analize. Na sledećoj slici možeš videti ulje iz mog 1,4 hdi motora čija je analiza pokazala zasićenja čađi od 0,7 nekih jedinica, inače je granica 1 (konkretno ulje je prešlo nekih 15000 km, tj. 520 sati, u međuvremenu je potrošenog dodato oko 1/4 kartera tj. oko 1 litar). To ulje jeste bilo za zamenu, ali ne zbog čađi, nego zato što je imalo previše kiselih materija (tj. TBN i TAN su se gotovo izjednačili)
Btw, u maloj beloj čaši smo cedili ulje iz filtera.

http://i58.tinypic.com/zodrwm.jpg


Dakle, najjednostavnije rečeno, kod dizela je uobičajeno da ulje ubrzo nakon zamene bude vrlo tamno/crno, tj bude obojeno od starog ulja . Taj efekat se može umanjiti češćim ispiranjem motora - ali se tada može postaviti pitanje da ta metodologija eventualno ne izaziva veće štete. I naravno skračivanjem intervala, što onda takođe postaje diskutabilno.

U vezi intervala zamene, taj što je peglao autoputem je verovatno imao ne manju prosečnu brzinu od npr. 80 km/h - što će reći da je za 30,000 km motor radio nekih 375 sati. Kao što možeš da vidiš - to uopšte nije neka kritična kilometraža, eventualno je mogao da prođe i još par hiljada tako. Sad, koliko je potrošeno/doliveno je pitanje.

Tvoj passat ima board kompjuter, dakle daje prosečnu brzinu pa onda lako možeš da sračunaš kada treba zameniti ulje.

Osim toga, možeš na to i da zaboraviš jer je VW jasan da se može primenjivati tzv. fiksni servisni interval do 15000 km godišnje koji podrazumeva pretežno gradsku vožnju, tj. ono što se uglavnom podrazumeva pod težim uslovima eksploatacije. To jest`, možeš imati poverenje u ulja koja su koncipirana po toj VW normi za taj fiksni period.

Ako kojim slučajem tog pasata vozaš samo kuca-poso-kuca u špicu po Beogradu, tvoja prosečna brzina je jedva nekih do 20 km/h. U takvom slučaju motor radi dakle 750 sati i moglo bi se pretpostaviti da je ulje nakon toga vrlo izrabljeno, tj. da su neki parametri prešli kritičnu granicu već na npr. 12000 km. Motor će i to preživeti (dobar je motor, a dobra je i njegova konstrukcija), samo je pitanje koliko će takvih intervala preživeti pre nego bude počeo da pravi kritične probleme.

Što se samog ulja tiče, dakle po normi VW 504/507 (koja je inače uparena sa normom ACEA C3) oko toga ne mora da se brine - jer je ta norma sasvim robusno koncipirana. Ne znam šta bih rekao oko toga - takvih ulja ima gomila na tržištu najpre jer je VW najveći evropski proizvođač motora.

VW preporučuje Castrol (doduše vrlo me zanima da li će tako ostati ako/kada Engleska izađe iz EU) tj. brendovski su vezani. Ja lično bih izbegao upotrebu (tj. obišao bih ga u širokom luku) castrola u Srbiji jer ne postoji jedan ovlašćeni/generalni uvoznik, pa je diskutabilno poreklo ulja (i kada je originalno). Castrol je velika kompanija, njegova ulja se blendiraju na dosta mesta po svetu, pri čemu Castrol ume da istoimenom ulju menja specifikaciju u zavisnosti od tržišta (što je legitimno činio npr. sa određenim varijantama serije Magnatec, gde ulje za npr. tursku zadovoljava ACEA A3/B3, a za zemlje zapadne i srednje evrope ACEA A3/B4).

Hoću da kažem da bih lično pre izabrao neke druge proizvođače. Makar nemačkih, za one koji ih preferiraju, ima dovoljno za izbor. Recimo pomenuti Ravenol ima dva ulja sa VW odobrenjem po 504/507. Oba su sigurno odlična, a verovatno je za nijansu bolji izbor ovo drugo na bazi PAO, mada je i to diskutabilno.
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-30.html
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-30.html

Liqui Moly, takođe dva odlična ulja, mrtva trka među njima, btw zgodnija za one koji više forsiraju mašinu pošto mu je nešto naglašeniji/veći viskozitet na vruće, bar na papiru (u odnosu na ravenolove varijante)
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000323 ... 4.0-en.pdf
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P003758 ... 7.0-en.pdf

Addinol, takođe par ulja, evo jedno od njih
https://oelluxx24.de/download/produktin ... 530-ll.pdf

Suština je da svaki proizvođač maziva nudi ulje sa ovom normom, i da po pravilu nema neke greške.

Sveprisutni Total verovatno najpovoljnije nudi takvo ulje
http://www.lubs-products-database.total ... 3000/23446

***

Sad, da je taj Passat 1,6 TDi moj - najpre bih koristio famov Fenix Power 504/507 ili galaksov Syntec 5W-30
http://www.rnb.rs/proizvodi/galax-syntec-low-saps/

Eto, da na kraju i završimo sa syntecom (vrlo je moguće da je nekim davnašnjim ugovorom RNB otkupio prava upotrebe tog imena od castrola, kada je ovaj eventualno odustao od njega ili se to desilo dok je galax bio u partnerskim odnosima sa bugarskom Prista oil)

Nadam se da sam bio jasan.

***
Ivan je napisao:
26 Jul 2019, 13:34
@@DS9 hvala na odgovoru, od 5w40 ulja mi se svidja taj ravenol po specifikacijama, rekao bih da odskace od ostalih 5w40 po flash pointu i pour pointu, dakle veca tacka paljenja, manja isparljivost, a opet tecnije, jel to pokazatelj natprosecnog kvaliteta ili samo mnogo aditiva?
Nema na čemu. dobro si primetio da odskače od drugih. Ravenol mu poslednjih godina dođe zvezda među evropskim proizvođačima lubrikanata - pod povoljnim uslovima nudi egzemplarno dobra ulja, a to su pokazale i nezavisne laboratorijske analize. Uglavnom, računaj da je više natprosečnog kvaliteta nego nakrkanih aditiva (mada je aditivacija praktično najbitnija u blendiranju/spravljanju ulja).

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od gavran » 27 Jul 2019, 18:34

Hvala na iscrpnom i detaljnom odgovoru.

Naravno da su mi sada stvari mnogo jasnije.
Moj bord pored prosecne brzine belezi i sate rada tako da ne moram da preracunavam.

On meri od starta, od poslednjeg tocenja goriva i dugorocno. To dugorocno on posle izvesnog vremena okrenene na pocetak ali ja nikada pre nisam pratio te dugorocne pokazatelje pa ne znam na koliko kilometara krece iz pocetka. Ali je za pracenje ovakvih stvari korisno. Trenutno stoji da sam cca 2330 i neki km presao za 48 sati i 20 i neki minut, prosecna brzina 49 km/h. Racunam kada bih po ovoj prosecnoj brzini dodao jos tih 1h:40min koliko fali do 50h to bi bilo oko 2450 km za 50 sati otprilike. Znaci onaj gornji maximum od 500 sati bi meni bio na 24.500km.
A fiksni interval od 15.000 km bih prevezao sa 300 sati rada motora.
Ako dobro racunam, meni bi 20.000 km bilo neki sat preko 400 sati i to bi bilo jednako bezbedno.
Ovde je samo to sto ona druga odrednica..../ili godinu dana, je kod mene cca 15.000 km.
Znaci po broju sati, prosecnoj brzini, preporuci proizvodjaca, godisnjoj kilometrazi....ja treba i mogu da se drzim perioda od 15.000 km.
Sa druge strane ako bi za mene, koji auto koristim samo za licne potrebe i ne previse na otvorenom putu gornji limit bio nepunih 25.000 km po satima rada onda ovaj sto ga je koristio sluzbeno pre mene i 30.000 km prelazio za 7-8 meseci verovatno nije ganjao preko 500 sati.

Ni ja ne volim Castrol nesto preterano, prvo zato sto strahujem od kopija (jer mislim da je rec o najkopiranijem brendu motornih ulja) a drugo sto su uvek oni u centru nekakve kontraverze, od tog spora sa Mobilom pa do nekih drugih primera i slucajeva, gde, sto ti kazes, i kada sipas original pitanje je na cemu si.

Ali, na zalost, isto tako ja ne volim ni da eksperimentisem previse i nekako radim po principu vezi konja gde ti gazda kaze, ako VW kaze Castrol taj i taj....ja sipam Castrol taj i taj. Neki sustinski problem, koji bi me naterao na promenu, nisam imao pa sam na njemu i ostao. Posto je meni i za prethodni auto iz VAG grupe isto bio Castrol preporucen samo VW 502.00 gradacije 5w-40 i ja sam 8 godina samo to sipao. Mada bih i ja voleo, i mislim da bi bilo vrlo interesantno, da vidim sta bi bila preporuka VW ako neko presece tu pupcanu vrpcu izmedju njih i Castrola.

Recimo, jedino gde sam sipao ulje koje nije bilo fabricka preporuka je dok sam vozio Mazdu, oni su preporucivali neko Dexelia ulje, koje tada nije bilo da se kupi kod nas (a ne znam ni danas da li ima), tako da mi to ni u ovlascenom servisu nisu sipali dok sam bio u garanciji nego su sipali Mobil pa sam ja sa tim i nastavio.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl » 27 Jul 2019, 19:05

Kod BMW-a je pre bio Castrol a sad je Shell.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 27 Jul 2019, 22:27

A kod npr. PSA svojevremeno exxonmobilov Esso, pa Total. Btw, Total je inače proizvođač pomenute Dexelia serije fabričkog ulja za mazde, a takođe su njegova određena ulja preporučena za upotrebu u Hyndai/Kia.

Ovi primeri naravno govore (samo) o partnerskoj tj. ekonomskoj povezanosti brendova. Suština priče - norma je bitna, brend i nije, ako ulje već zadovoljava određenu/zahtevanu normu (pogotovo ako od VW-a ima odobrenje po toj normi).

@ gavran
Odlično si shvatio suštinu.
Svojim tempom bi mogao da prođeš bezbedno oko 20,000 km (ponavljam - uz dolivanje potrošenog ulja), a možeš i striktno na godinu dana tj. 15000 km. Ono što ja ne znam (jer ne poznajem baš detalje kod novijih VW vozila) je eventualno to da tvoj board računar po eventualno nekom algoritmu računa kada treba zameniti ulje (na osnovu radnih sati, možda i na osnovu i podataka od nekih senzora). Ako je tako, verujem da se onda može pouzdati i u to.

Što se upotrebe Castrola tiče, ako imaš korektno/dobro iskustvo (i sa distributerom kod koga kupuješ, ili servisom gde servisiraš) onda je logično nastaviti sa njim, jer je to by the book.

Srećno

P.S.
Kad je već reč o VW,
https://www.anciravolkswagen.com/blogs/ ... l-List.pdf

inače su na listi i famova i optimina ulje.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od cozmo » 29 Jul 2019, 08:50

Ja sipam Motrio 5W30 low saps (Lukoil proizvodi, kazu da je odlicno ulje), menjam na 10.000km. Nije jeftino, 1000 dinara litar, ali je original.

Vozim 80% autoput, ustvari mozda i vise, oko 90% voznje je autoput, prosecnom brzinom od sigurno preko 90kmh. Auto se uvek vozi na radnoj temperaturi. Jako malo grada imam. FAP se regenerise na recimo 400km sto je solidno retko (u servisu kazu da je prosek na ovom motoru od 180 do 280km za regeneraciju). Koristim samo GDrive dizel ili Shell V Power dizel. Dnevno provedem oko 110 minuta u voznji, vozi se uglavnom radnim danom. Da kazem ugrubo, ako imam i neku voznju vikendom, oko 45 do 50 sati mesecno. Za godinu dana sam presao 25.000km, ulje ne trosi od zamene do zamene (10.000km).

Kazu mi da mojim stilom voznje mogu opusteno da menjam na 20.000km.

Ne znam da li je to tacno, ja se ipak drzim intervala na 10.000km.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 29 Jul 2019, 13:16

Pa sa time što si naveo, dakle 90% prosečna brzina 90 km/h - i na 30,000 km mu dođe gotovo prerano menjanje takvog ulja (ukoliko pada na manje od godinu dana) jer mu to dođe nešto oko 330 sati, doduše recimo da onih 10% može da se ispuni do 400 sati, što bi bila neka gradska vožnja.

Inače, pretpostavljam da se radi o PSA vozilima. Treba naglasiti da (renoovski) Motrio ima tri ulja u gradaciji 5W-30, i to ono koje zadovoljava ACEA C2, ACEA C3 i ACEA C4 tj. RN 0720. Što se HDi motora (osim najnovijih) tiče preporuka PSA je decidirana da na teritoriji Evrope favorizuje upotrebu ulja po ACEA C2 (tačnije ulja sa odobrenjem po normi PSA B71 2312 i PSA B71 2290), s tim što uslovno rečeno mogu se koristiti i ostala ulja ACEA C kategorije (mada to PSA dokumentacija ne navodi na taj način).

***

Jednostavan odgovor je - tačno je, prerano se baca to ulje.

Btw, postoje istraživački radovi koji (donekle) ukazuju da starije ulje pod određenim okolnostima može uzrokovati i manje habanje određenih delova motora nego novije ulje. Ipak, stvar je sasvim diskutabilna... recimo da je nešto slično opisano u ovom radu, ali i sam autor navodi da je to promenjivo
http://eprints.whiterose.ac.uk/131053/1 ... rt%20I.pdf

PSA je inače dicidirana - da za svoja vozila navodi određene intervale zamene ulja po tzv. Planu Održavanja. Po pravilu je to trenutno kod većine vozila sa hdi motorima - 15000 km ili 12 mseci, šta pre istekne - za oteđane uslove eksploatacije pod kojima se svrstava i Srbija (tj. sve države bivše sfrj).

Ako te zanimaju detalji, mislim da će ti od izuzetne koristi biti da postaneš član citroen foruma srbije tj. CFS-a. Ako pri registraciji budeš imao problem javi mi ovde na pp, pa da to sredimo sa administracijom.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva » 29 Jul 2019, 13:55

Meni auto još ništa ne javlja da li treba menjati ulje. Na 25 hiljada sam

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 29 Jul 2019, 15:07

Da imaš citroene ili peugeota kao ja i cosmo - kukao bi ti bar poslednjih 5000 km, ukoliko se nije ispunilo 12 meseci. ;)
Naravno, osim ako im neko dijagnostikom ne poveća interval zamene što inače može da se učini.

Verovatno je kod tvog golfa setovan varijabilni interval. Lično ne znam da li samo računa radne sate i prosečne brzine, ili eventualno uzima u obzir podatke od nekih senzora

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 29 Jul 2019, 15:25

BMW za usa kako racuna.

Slika
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Motorna ulja

Post od McGruja » 29 Jul 2019, 15:28

Pa to je sjajno :)

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 29 Jul 2019, 20:25

Pa, napreduje tehnologija. Sve je češća implementacija ovakvih algoritama, a i uređaja koji vrše analizu pojedinih karakteristika ulja.

Sad, neko ima karte za ložu, neko u parteru, a neko samo za stajanje. :)

***

Inače, kad se već pominje BMW, nisam siguran da li su u USA promenili preporuku u vezi norme LL-01 koja je tamo obavezna (umesto LL-04 po Evropi) jer mi se čini da već duže vreme u svim državama nude tzv ULSD tj dizel sa vrlo niskim sadržajem sumpora, tj. koji je pandan eurodizelu (a koji potonji i omogućava korišćene norme LL-04).

Korisnikov avatar
darknula
Postovi: 21
Pridružio se: 28 Okt 2017, 21:22
Garaža: qashqai

Re: Motorna ulja

Post od darknula » 10 Avg 2019, 00:09

Ljudi, jel zna neko, gde u (NS) BGu moze da se uzme Fam fenix premium 5w-40.

Izvrteo sam ovih dana 7+ telefona , izvozali me po svim meridijanima.

Jel video to neko na nekim pumpama ili gde god...

Hvala!

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk



Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10885
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. » 10 Avg 2019, 01:15

Ja naručujem sa njihovog sajta direktno. Ako nema na stanju na sajtu pošalji mejl. Ne znam da li ima kontakt telefon. Brzo odgovaraju na mejlove.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 10 Avg 2019, 09:03

Teško.
Na pumpama koje su imale ostala famova maziva nisam viđao Premium 5W-40, uglavnom samo 15W-40 ili BM Extra 10W-40. Jedino ga je povremeno imala Avia pumpa u Beogradu, u Biračaninovoj kod okretnice autobusa. Oni su imali i full SAPS Gold 0W-40, koje im je ulje sa najviše PAO sintetike, ali ono koje je meni trebalo tj. Fenix PSA Energy 5W-30 nikad. Pošto su od početka prošle godine počeli sa dostavljanjem direktno iz fabrike to mi ispalo najbolje, stiglo za dva dana na kuću.

Odgovori