Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 28 Jul 2019, 09:32

stara priča. Pre 5-6 godina sam dolazio u CH (pre nego što sam živeo preko) i planirao da se vratim kolima sa rodjakom. Svakako sam kupio povratnu kartu da me ne bi stoka zajebavala i vraćala. Povratnu od 40-50 eura (Wizz) bacio, vratio se kolima.

jedan od komentara za videa:
Ja sam jednom letio JAT-om iliti Airserbiom i rekao sam nikada vise!!! Naime, pre nekoliko godina supeuga i ja smo imali vezan let iz Zurich-a za Beograd pa za Banja Luku! Let u startu kasni sa polaskom, stizemo u BG i kako avion staje i vrata se otvaraju, neki sluzbenik nas ceka na vratima i govori da pozurimo jer nas ceka let za BL! Mi istog momenta pominjemo nase kofere jer smo putovali iz Dubai-a i jer smo imali poveliku vrijednost u istima! Naime, brat mi se sljedece subote zenio i pravio svadbu i u Dubai-u su kupljeni pokloni za svadbu, nasa odijela...! Sluzbenik nam na pitanje "sta je sa nasim koferima" odgovara kako je sljedeci let za BL za dva dana i da se ne sekiramo, da ce nam poslati kofere! Nemajuci izbora mi prihvatimo odgovor, odemo za BL i nakon dva dana se pojavimo na aerodromu u BL sa ushicenjem jer nam stizu stvari! Kad tamo.....niti ima nasih kofera, niti iko zna ista o tome!! Na salteru JAT-a nam kazu kako ne znaju nista, zovu BG i govore kako nasih kofera nema! Uzas....!!! Pitam "sta dalje, kakva je procedura" , kaze salterista " mozete traziti odstetu od JAT-a, najvise u vrednosti po 200dolara po koferu!!! Hahahahah! Takva je politika firme!! A stvarna vrednost je prelazila 3000eura u oba kofera! Naredna dva dana zovemo BG, zovemo aerodrom BL, nista! Treci dan zovem agenciju u Americi preko koje smo kupili karte i objasnjavam problem! Gospodja uz osmijeh ( vjerovatno znajuci za lopovluk) kaze da ce zvati BG i da ce mi se javiti cim dobije odgovor! U roku od pola sata dobijam poziv prvo iz Amerike, a nakon pet minuta i iz BG i govore mi kako su koferi pronadjeni!! I opet hahahahaha! Kao da su zrno graska, izgubili se pa ih pronasli!! Cisti lopovluk, cim vide da je kofer tezi, na skeneru ako ima interesantnih stvari, sklone ga u stranu, pa onda bude licitacija, pa te iste kofere za sitne pare kupi neko od zaposlenih...! Zato izbjegavajte Airserbia kada god mozete!!!
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Risto
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Vazduhoplovi

Post od Risto » 28 Jul 2019, 09:42

Sličnu priču imaju i moji deka i baka, leteli su iz Frankfurta za Beograd i kada su došli u BG navodno su koferi zagubljeni i kao poslali su ih kući i rekli da će sutra ili prekosutra da im dostave kofere u NS (jer su dolazili kod mene u posetu). Nakon 2 dana su se javili, vratili kofer ali je recimo navigacioni uređaj iz kofera ukraden. Tako da i ja nemam poverenja u njih ni malo, a o cenama tek da ne pričamo :D

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8336
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od grujicd » 28 Jul 2019, 11:12

Koliko je to do AirSerbie a koliko do aerodroma? Nešto bi rekao da isti ljudi hendluju prtljag za sve kompanije, ili možda grešim?

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj » 28 Jul 2019, 11:19

Koferi se gube svakoga dana širom sveta a sama avio kompanija po pravilu nema ništa sa tim već aerodromske službe.


Nedavno sam u tranzitu prošao kroz VIA (Vienna international) koji je domaćin i za prevoznika Austrian.
Relacija Hamburg - Vienna -Belgrade
Horor isksutvo, nikada više ne bih leteo ni sa Austrian ni preko bečkog aerodroma.

Pokretne stepenice neispravne, i to na 2 različita sprata.
Liftovi neupotrebljivi.
Izmedju F32 i G63 terminala zvanično vreme hodanja je 42 minuta, strava da presedneš sa jednog Austrian na drugi vezani Austrian let. Pokretne trake su izum koji još nije stigao u Beč...

WC/toaleti su u dolazu svi u nekom medjuspratnom nivou , i mora se preći 17 stepenica nadole i ponovo 17 stepenica nagore da se vratite na koridor kojim inače svi idu.

Ja sam imao samo ručni prtljag i nije mi bilo strašno ali puno starijih ljudi sa koferima se muči i maltertira. Gledam ljude sa ona 2-3 velika kofera, našli se u čudu i samo mrmljaju nešto (verovatno pohvala za ovako dobro smišljeno rešenje lokacije tolaeta).

Naravno, kada se dodje i udje u toalet ne postoji nikakvo mesto za odlaganje prtiljaga, kao ni čuvanje istog.

Po hodnicima izneti stolovi, trešti muzika, kafei što prodaju sendviče kaafu i slično. Atmosfera kao seoski vašar,

Dalje, ukrcavanje preko G63 terminala, ide se nekim uzanim stepenicama cela 3 sprata, naravno ne postoji lift niti išta slično a onda izlazak na pistu gde čeka bus da preveze do aviona.
Naravno klimu nema ili klima ne radi, svejedno jer je unutra kao u sauni. Bus stajao 18 minuta na prazno, čekao šofera da se pojavi. Podne, napolju +34C.

I šlag na tortu, Austrian poslao manji avion od planiranog tako da nema mesta za ručnu prtljag za sve putnike pa pokušali na silu da oduzmu ručni prtljag tokom check in procedure.

Tek na pretnju tužbom i pozivanjem supervizora vratili se u normalnu proceduru...a kada sam video avion mislio sam da je skrivena kamera.
Neki malecni, unutra skučena sedišta, tutnji i grmi unutra a trese se kao da će svakog trena da se raspadne.
Pilot odličan kao i posada i svaka im čast na trudu ali onakvo čudo nisam očekivao od Austrian/ Lufthansa prevoznika.
Onda kašnjenje pri poletanju, čekalo se 17 minuta na taksiranje, da se dobije dozvola za polazak i sam pilot 2 puta se oglašavao da smiruje kako je sve u redu i da zamoli za strpljenje.
A unutra dole na nogama ledeno a gore kod glave vrelina. Klimatizacija aviona nula bodova.

Pri prodaji krate je pisalo neki De Haviland tip aviona a pri ukrcavanju Bombardier 400. Srećom je bio perfektan miran dan što se tiče meteo uslova.

Povratak na BEG aerodrom i mnogo bolja priča, na izlazu iz aviona dočekao spreman bus, klima besprekorno radi, nakon 4 minuta krenuo. Besprekorno i normalno sve kako treba u samoj zgradi, čisto i uredno nema vašara i galame.

Iz Beča sam takoreći stigao na sredjeni zapad, tako bi se moglo opisati poredjenje beogradskog u odnosu na bečki aerodrom.

VIA aerodrom po ovom iskustvu nadam se da je bio samo jedan loš haotični dan i da će se dovesti u red uskoro aerodrom.

Doživljaj uporediv i nešto gori nego afrički aerodromi polovinom 80tih godina, gde je makar uvek i svuda klima radila ali je sve ostalo kao na bečkom aerodromu gde vidiš da fali organizacija kao osnov funckionisanja sistema.


Još nešto u odlasku sam leteo Lufthansom sa presedanjem u FRA, to je toliko bolje od Austrian.

Više i ne znam je li Austrian kao deo Star alijanse postao low cost po usluzi ili mi se zalomio nesrećan dan putovanja sa njima.

Šo se tiče utiska iz samog leta Airbus 320 neo mi se baš svideo, mirno i tiho plovi za razliku od Airbus 320 stari koji je osetno bučniji, trese se, krcka unutra. a pri poletanju i sletanju očekujše da se raspadne, barem tako deluje od raznih zvkova i udaraca koji se osećaju u sedištu.
Sedišta u neo i starom su identična, nisu baš ergonomska ali se da izdržati 2 sata.

Srećom rastojanja u Evropi su mala pa brzo prodje frka.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 28 Jul 2019, 11:30

Letovi za BEG su izgleda uvek sa najdaljeg i najgoreg gejta

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl » 28 Jul 2019, 12:22

Ali jedan poziv iz Amerike resava stvar, nece biti prvi put.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 28 Jul 2019, 12:31

Zapravo jeste i - nije.

U Beogradu imsmo jednu ground handling agency, tako da oni vrse utovar i istovar prtljaga. Kako ne mozete znati da li je prtljag izgubljen prilikom utovara ili istovara, jedini moguci krivac je aviokompanija.

Na vecim aerodromima, tipa Rim, Frankfurt, Pariz, Istanbul, London i sl., postoji vise ground handling agencija koje vrse prihvat i otpremu aviona, normalno po tazlicitim cenama.

Za novac se sve moze dobiti. U Beogradu zbog neefikasnosti loading sluzbe, Luftika placa dodatnu ekipu da brze naprave rotaciju.

Turkish gde moze, ima svoju handling agenciju.

I td.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 28 Jul 2019, 12:38

zuzazu je napisao:
28 Jul 2019, 12:31
Za novac se sve moze dobiti. U Beogradu zbog neefikasnosti loading sluzbe, Luftika placa dodatnu ekipu da brze naprave rotaciju.
na aerodromu u glavnom gradu države :glavomuzid:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 28 Jul 2019, 13:49

Ljudi decenijama vec, rade preko omladinske zadruge.
I onda ide ona varijanta “ne mozes ti mene da platis malo, koliko ja mogu malo da radim”.
Mada.... treba videti lencuge u Italiji ili Francuskoj.

Korisnikov avatar
Woodoo
Postovi: 2339
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Woodoo » 28 Jul 2019, 23:15


lami
Postovi: 3257
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Vazduhoplovi

Post od lami » 29 Jul 2019, 20:56

ANKSlika

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 30 Jul 2019, 22:06

'Turn it Off and On Again Every 149 Hours' Is a Concerning Remedy for a $300 Million Airbus Plane's Software Bug
https://gizmodo.com/turn-it-off-and-on- ... 1836818094

Having to occasionally reboot a sluggish laptop after a few days of use is a minor inconvenience for a $1,000 gadget. But what about a $300 million+ commercial plane? Airlines who haven’t performed a recent software update on certain models of the Airbus A350 are being told they must completely power cycle the aircraft every 149 hours or risk “...partial or total loss of some avionics systems or functions,” according to the EASA.

Unless being completely taken out of service for repairs or maintenance, most commercial airliners remain powered up and operational for weeks on end as they criss-cross countries or the world. With hefty price tags and operating costs, an airline’s profitability is dependent on its fleet of planes being in service for as long as possible, even hauling passengers and cargo around the clock. Unlike a laptop which can be power cycled in a few minutes, it can take well over half an hour to bring a powered down airliner back to being fully operational and flight-ready.

But airlines operating older versions of the Airbus A350-941 (which was introduced back in 2013) are subject to a mandatory airworthiness directive, (first issued in 2017) that has now been revised by the European Union Aviation Safety Agency to require them to completely power down the aircraft before it passes 149 hours of continuous operation. The directive comes as a result of a known software bug that’s related to the plane’s internal timer that could potentially trigger some concerning side effects if not properly reset and resolved with a power cycle. According to the EASA’s AD:

Depending on the affected aeroplane systems or equipment, different consequences have been observed and reported by operators, from redundancy loss to complete loss on a specific function hosted on common remote data concentrator and core processing input/output modules.

This condition, if not corrected, could lead to partial or total loss of some avionics systems or functions, possibly resulting in an unsafe condition.

The bug can be remedied with a software update that Airbus includes on newer A350-941s, and which can be applied to older versions of the aircraft as well. But it does require the plane to be taken out of service for maintenance and quality assurance testing, which would take longer to perform than a simple power cycle does.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 30 Jul 2019, 22:53

:aneces: Vec bilo na strani 699. Drugi link :pivo:

zuzazu je napisao:
26 Jul 2019, 08:47
Boeing warns it may stop 737 Max production

https://www.bbc.com/news/amp/business-49108807

Kao sto sam i pisao ranije - suvise dugo traje ovo sa MCAS, postoje tu i drugi problemi.

Da ne bude da je svuda idealno. I ostali imaju probleme, samo ih vesto kriju i nisu se jos slupali:

https://www.theregister.co.uk/AMP/2019/ ... 149_hours/

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 31 Jul 2019, 19:19

https://www.aerotime.aero/rytis.beresne ... dges?v=amp


Kao sto sam i pisao, mora da postoji nesto vise od MCAS softvera
81BAB7E5-45C4-4343-B106-E8D651275970.jpeg
A zelja da se ustine sa parama gde je moguce, pa cak i na bezbednosti, neminovno dovodi do placanja (skupih) racuna.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 31 Jul 2019, 20:27

:plusone:

Sve vise i vise postaje jasno da ovakav avion jednostavno nije trebao biti napravljen. Ne mozes softverom da resis aerodinamicki problem, jednostavno trenutan trup 737 ne moze da prihvati velike motore. Znaci, trebali su lepo od pocetka da dizajniraju nov avion, manje bi ih kostalo nego ovo sve + reputacija im je otisla u minus.

Odgovori