Post
od ljubitelj » 28 Jul 2019, 11:19
Koferi se gube svakoga dana širom sveta a sama avio kompanija po pravilu nema ništa sa tim već aerodromske službe.
Nedavno sam u tranzitu prošao kroz VIA (Vienna international) koji je domaćin i za prevoznika Austrian.
Relacija Hamburg - Vienna -Belgrade
Horor isksutvo, nikada više ne bih leteo ni sa Austrian ni preko bečkog aerodroma.
Pokretne stepenice neispravne, i to na 2 različita sprata.
Liftovi neupotrebljivi.
Izmedju F32 i G63 terminala zvanično vreme hodanja je 42 minuta, strava da presedneš sa jednog Austrian na drugi vezani Austrian let. Pokretne trake su izum koji još nije stigao u Beč...
WC/toaleti su u dolazu svi u nekom medjuspratnom nivou , i mora se preći 17 stepenica nadole i ponovo 17 stepenica nagore da se vratite na koridor kojim inače svi idu.
Ja sam imao samo ručni prtljag i nije mi bilo strašno ali puno starijih ljudi sa koferima se muči i maltertira. Gledam ljude sa ona 2-3 velika kofera, našli se u čudu i samo mrmljaju nešto (verovatno pohvala za ovako dobro smišljeno rešenje lokacije tolaeta).
Naravno, kada se dodje i udje u toalet ne postoji nikakvo mesto za odlaganje prtiljaga, kao ni čuvanje istog.
Po hodnicima izneti stolovi, trešti muzika, kafei što prodaju sendviče kaafu i slično. Atmosfera kao seoski vašar,
Dalje, ukrcavanje preko G63 terminala, ide se nekim uzanim stepenicama cela 3 sprata, naravno ne postoji lift niti išta slično a onda izlazak na pistu gde čeka bus da preveze do aviona.
Naravno klimu nema ili klima ne radi, svejedno jer je unutra kao u sauni. Bus stajao 18 minuta na prazno, čekao šofera da se pojavi. Podne, napolju +34C.
I šlag na tortu, Austrian poslao manji avion od planiranog tako da nema mesta za ručnu prtljag za sve putnike pa pokušali na silu da oduzmu ručni prtljag tokom check in procedure.
Tek na pretnju tužbom i pozivanjem supervizora vratili se u normalnu proceduru...a kada sam video avion mislio sam da je skrivena kamera.
Neki malecni, unutra skučena sedišta, tutnji i grmi unutra a trese se kao da će svakog trena da se raspadne.
Pilot odličan kao i posada i svaka im čast na trudu ali onakvo čudo nisam očekivao od Austrian/ Lufthansa prevoznika.
Onda kašnjenje pri poletanju, čekalo se 17 minuta na taksiranje, da se dobije dozvola za polazak i sam pilot 2 puta se oglašavao da smiruje kako je sve u redu i da zamoli za strpljenje.
A unutra dole na nogama ledeno a gore kod glave vrelina. Klimatizacija aviona nula bodova.
Pri prodaji krate je pisalo neki De Haviland tip aviona a pri ukrcavanju Bombardier 400. Srećom je bio perfektan miran dan što se tiče meteo uslova.
Povratak na BEG aerodrom i mnogo bolja priča, na izlazu iz aviona dočekao spreman bus, klima besprekorno radi, nakon 4 minuta krenuo. Besprekorno i normalno sve kako treba u samoj zgradi, čisto i uredno nema vašara i galame.
Iz Beča sam takoreći stigao na sredjeni zapad, tako bi se moglo opisati poredjenje beogradskog u odnosu na bečki aerodrom.
VIA aerodrom po ovom iskustvu nadam se da je bio samo jedan loš haotični dan i da će se dovesti u red uskoro aerodrom.
Doživljaj uporediv i nešto gori nego afrički aerodromi polovinom 80tih godina, gde je makar uvek i svuda klima radila ali je sve ostalo kao na bečkom aerodromu gde vidiš da fali organizacija kao osnov funckionisanja sistema.
Još nešto u odlasku sam leteo Lufthansom sa presedanjem u FRA, to je toliko bolje od Austrian.
Više i ne znam je li Austrian kao deo Star alijanse postao low cost po usluzi ili mi se zalomio nesrećan dan putovanja sa njima.
Šo se tiče utiska iz samog leta Airbus 320 neo mi se baš svideo, mirno i tiho plovi za razliku od Airbus 320 stari koji je osetno bučniji, trese se, krcka unutra. a pri poletanju i sletanju očekujše da se raspadne, barem tako deluje od raznih zvkova i udaraca koji se osećaju u sedištu.
Sedišta u neo i starom su identična, nisu baš ergonomska ali se da izdržati 2 sata.
Srećom rastojanja u Evropi su mala pa brzo prodje frka.