Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Vlada1984
Postovi: 42
Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
Lokacija: Novi Beograd

Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Post od Vlada1984 » 29 Avg 2019, 14:49

Poštovani,
U pitanju je Hyundai Elantra 1.6 16v, 77,2KW iz 2006. godine (XD model). Automobil je kupljen nov u Srbiji, trenutno na satu ima 152000km i ima ugrađen sekvent plin od 2014. godine.
U poslednjiih nekoliko meseci se dešava da prilikom prvog paljenja (kad prenoći) ujutru upali i odmah se ugasi, zatim ponovo upali i ugasi se i tako 4-5 puta. Naravno uvek pali na benzin, i neretko neće da primi gas dok ne prebaci na plin. Na plinu radi bez problema. Da napomenem da u vožnji na benzin nema nikakvih problema (kad pregura to prvo paljenje).
U početku se to dešavalo jednom nedeljno a zatim sve učestalije. Od nedavno mi je upalio i CHECK ENGINE lampicu.
Dijagnostika pokazuje ”prebogatu smešu u visokim obrtajima”.
Preduzeto je sledeće:
Pored malog servisa, promenjen je i filter goriva pumpe u rezervoaru, očišćene su benzinske dizne i simptomi su ostali isti.
Pre 10 dana je promenjena i lambda sonda na katalizatoru (stavljena je polovna jer lik nije bio siguran da je do nje a imao je ovu pa da ”proba”) i tri dana je palio iz prve i nije bilo nikakvih problema. Četvrti dan ponovo problemi sa paljenjem i u vožnji ponovo pali CHECK ENGINE lampicu (a čini mi se da i dosta slabije vuče). Od tad vrda da dalje traži uzrok problema.
Palo mi je na pamet da resetujem lampicu skidanjem minus kleme (što je radio i lik kad mi je menjao lambda sondu). Gle čuda, opet pali dva dana bez problema, ali mi se juče u vožnji opet upalila CHECK ENGINE lampica.
Mislim da će i sutra upaliti a posle me verovatno čeka isto.
Da napomenem da je odrađen i veliki servis plina (dizne, filter i ostalo), kao i da su promenjene svećice i kablovi pre manje od 10.000 km (početkom godine).
Trudio sam se da detaljno opišem problem, nadam se da ćete moći da mi predložite dalje korake.
Srdačno,
Vlada :pivo:

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19246
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac
Birthday

Re: Imate pitanje za TRIO motors i TRIO servis?

Post od Heinz » 29 Avg 2019, 14:52

Loša plinska mapa.

ljubitelj
Postovi: 10567
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Imate pitanje za TRIO motors i TRIO servis?

Post od ljubitelj » 29 Avg 2019, 15:37

Tacno tako, tipicni simptomi.

Pre svega reset benzinskog ECU, (sonovnog, opriginalnog) i voznja 100nak kilometara u sto vise promeniljivim uslovima da se obnovi kako treba benzinska mapa.

Dalji korak je prvo kalibracija benzinske mape u plinskom sistemu a potom kalibracija i plinske mape u plinskom sistemu.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10569
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Imate pitanje za TRIO motors i TRIO servis?

Post od Sloba » 29 Avg 2019, 15:40

Slika

Sent from my MI 9 using Tapatalk



Vlada1984
Postovi: 42
Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
Lokacija: Novi Beograd

Re: Imate pitanje za TRIO motors i TRIO servis?

Post od Vlada1984 » 29 Avg 2019, 20:36

ljubitelj je napisao:
29 Avg 2019, 15:37
Tacno tako, tipicni simptomi.

Pre svega reset benzinskog ECU, (sonovnog, opriginalnog) i voznja 100nak kilometara u sto vise promeniljivim uslovima da se obnovi kako treba benzinska mapa.

Dalji korak je prvo kalibracija benzinske mape u plinskom sistemu a potom kalibracija i plinske mape u plinskom sistemu.
Uf, nadam se da sam shvatio. Planiram put za vikend, nadam se da to neće štetiti autu još više?
Mislite da vratim moju staru lambda sondu, bar znam ”koliko je prešla”, ko zna koliko je ova pregurala, a i vidim da mi je po bordu povećana potrošnja.
Plin održavam kod Kolewa na Altini, nadam se da će uspeti sve ovo da odradi, ionako sam planirao u ponedeljak kod njega, i zbog reatesta za plin. Ima li ko iskustva sa njim ili još bolje još nekog proverenog za plin?
Hvala na brzim odgovorima :doubleup:

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Imate pitanje za TRIO motors i TRIO servis?

Post od Bax » 30 Avg 2019, 10:29

Mozda ti je plin naceo ventile, pa imas problem sa kompresijom, to je uobicajeno na azijskim 16v motorima.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Vlada1984
Postovi: 42
Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
Lokacija: Novi Beograd

Re: Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Post od Vlada1984 » 30 Avg 2019, 21:23

Nadam se da nije to u pitanju :jane:
Šta bi se još javilo od simptoma ako bi se tako nešto desilo?
Kažu da ovaj motor ima plastičnu usisnu granu i da dobro podnosi plin :pardon:

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1637
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Post od zdushan » 31 Avg 2019, 00:06

Plastična usisna grana ne podnosi dobro plin, već metalna. Ali sva nova vozila imaju plastiku. A plastika ko plastika se vremenom razdrnda pa dodje do lufta u spojevima..
Ako su ventili, tj vodice ventila i kompresija u problemu, trebalo bi kad oslusnes auspuh da čuješ blago prduckanje, da se tako izrazim, neravnomeran zvuk. Ima i neki test papirom, ako ga samo izduvava sa cevi auspuha, ok, ali ako ga tu i tamo prilepi ili priblizi ka otvoru na cevi, tj uvlaci vazduh na sec, kompresija je problem...
Tako legenda kaže..

Sent from my SM-A605FN using Tapatalk


Vlada1984
Postovi: 42
Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
Lokacija: Novi Beograd

Re: Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Post od Vlada1984 » 31 Avg 2019, 09:22

Ne znam više odakle da krenem, najgore je što sam primoran da sam ispitujem jer su 3 majstora odustala, tj. iznesu svoje mišljenje ali navodno imaju puno obaveza pa ne stižu da otklone kvar. Njihove prognoze su bile, regulator pritiska na magistrali i pumpa goriva (prvi majstor), regulator pritiska u pumpi i step motor (drugi) i lambda sonda (treći). Čekam ih po dve nedelje, zavljače me i posle odu na odmor i tako u krug, užas :think:
Juče sam vratio svoju staru lambda sondu, skinuo minus klemu (resetovao ecu), prešao nekih 250km na plin i nije se upalila lampica "check engine". Jutros je palio i gasio se 7 ili 8 puta, gušio se prilikom dodavanja gasa, prebaci na plin radi dobro, kad vratim na benzin opet se davi i jedva prima gas. Ne znam više. Sa polovnom lambda sondom koju mi je treći majstor stavio, nakon reseta ecu je tri dana palio bez problema, ali se palila"check engine" lampica :zbunjen:
U ponedeljak ću ići do majtora za plin.
Šta mislite, da li može da bude lambda sonda, da ni ta polovna nije baš isoravna, kupio bih novu samo da znam da je do nje?
Dvoumim se da danas zavrnem plin na boci, malo vozim na benzin i da ujutru vidim kako će upaliti bez dotoka plina, a da nije samo isključen na dugme.
Ne zamerite na nagađanju, laik sam za sve ovo a majstora ozbiljnog ni na vidiku (ako znate nekog pouzdanog preporučite) :sesir:

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3148
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Post od Dare4x4 » 31 Avg 2019, 09:52

Ako već zavrćeš plin, gledaj nekako da isprazniš zaostalu količinu iz cevi. Ne znam da li kod sekventa to može ali kod običnog uređaja može da se prebaci na plin i da radi par minuta dok ne potroši iz cevi i onda si siguran da nema uopšte dotoka plina...

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1637
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Post od zdushan » 31 Avg 2019, 11:39

Kad sam malo pažljivije pročitao sve simptome, jako me podseća na problem koji sam imao sa corollom, koja je imala lpg. Takodje je prijavio bogatu smesu, išao na plin, a na benzin nikako...
Svašta su majstori probali i ništa nisu uradili.
Na kraju, Kad je došao do čoveka koji zna šta radi, sredio je kvar za 10min. Zaprljan step motor.
Probaj, to bar nije problem odraditi..

Sent from my SM-A605FN using Tapatalk


Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3074
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Post od havijer » 31 Avg 2019, 12:44

Da li si probao da par stotina km voziš na benzin?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Vlada1984
Postovi: 42
Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
Lokacija: Novi Beograd

Re: Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Post od Vlada1984 » 31 Avg 2019, 13:50

Drugi majstor mi je pominjao step motor, ali je rekao da je pukao negde. Kako je on otipao na odmor, trećeg sam pitao, on pregleda i kaže step motor je dobar i pokaže mi i drugi da ima istu tu liniju kao i moj :pardon:
Jesam, vozim ga često na benzin, od 4000km u poslednja dva meseca više od 1000 je pregurao na benzin, do mora skoro 400km je išao na benzin i opet sve isto. Kad je vruć kida na benzinu :zbunjen:

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1637
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Post od zdushan » 31 Avg 2019, 14:21

Jel ciscen, ili je samo odokativno zagledao pa konstatovao pukao/nije pukao?

Sent from my SM-A605FN using Tapatalk


Vlada1984
Postovi: 42
Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
Lokacija: Novi Beograd

Re: Autogas, kvarovi, popravke, servisi, majstori...

Post od Vlada1984 » 31 Avg 2019, 15:27

Nije skidan, navodno prskan je nečim i utvrđeno je da negde pušta, nisam siguran jer je auto prenoćio kod njega, ujutru je valjda merio pritisak goriva i utvrdio da je regulator pritiska goriva i step motor, a onda je vrdao tri dana i otišao na more. Vraća se u septembru. To je meni rekao, sad ne mogu da tvrdim sigurno šta je i kako radio :glavomuzid:

Odgovori