Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
S tom razlikom što Kleber prođe test kočenja a Tigar jok.
- dag81
- Postovi: 7262
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Nemoj maniax sa Barumom i premiumom. Vozio, video, doziveo.
Nije los, ali necemo preterivati.
Ali ako stvarno vozite 60-80, tad vam je stvarno svejedno.
Drugar jedan sto radi dosta kineze, kaze da na svoj auto nikad ne bi stavio njih niti bilo sta sto nije brend. Ni ne stavlja.
Ja radim sam gumama, 11god, pa valjda bih prvi ja stavio Tigar da mislim i vidim da valja.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Nije los, ali necemo preterivati.
Ali ako stvarno vozite 60-80, tad vam je stvarno svejedno.
Drugar jedan sto radi dosta kineze, kaze da na svoj auto nikad ne bi stavio njih niti bilo sta sto nije brend. Ni ne stavlja.
Ja radim sam gumama, 11god, pa valjda bih prvi ja stavio Tigar da mislim i vidim da valja.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ma dzabe prica objasnjavati razliku guma losijeg i boljeg kvaliteta.
Argumenti za gume losijeg kvaliteta su tipa:
-Ja nisam osetio razliku, sve je to isto(slicno), ne znam kako zamisljaju da osete razliku, tipa da ne mozes da krenes po suvom iz mesta pa da kazes da je losa guma.
-Testovima se ne veruje u principu
-Ja ne divljam pa mi ne treba kvalitetna guma itd.
Tom logikom mozemo reci da su jugo i novi mercedes izuzetno slicni, oba mogu se koriste u istu svrhu da se voze od A do B, sa tim sto je jugo primereniji za normalne porodicne ljude koji ne nameravaju da divljaju
budzet gume cesto zaostaju dosta za kvalitetnijim gumama, tako da se isplati gledati testove jer zna da bude solidna razlika u kvalitetu, ako su dobili neku noviji model, saru, smesu gume itd. dok je kod kvalitetnijih guma u principu vrlo mala razlika.
Argumenti za gume losijeg kvaliteta su tipa:
-Ja nisam osetio razliku, sve je to isto(slicno), ne znam kako zamisljaju da osete razliku, tipa da ne mozes da krenes po suvom iz mesta pa da kazes da je losa guma.
-Testovima se ne veruje u principu
-Ja ne divljam pa mi ne treba kvalitetna guma itd.
Tom logikom mozemo reci da su jugo i novi mercedes izuzetno slicni, oba mogu se koriste u istu svrhu da se voze od A do B, sa tim sto je jugo primereniji za normalne porodicne ljude koji ne nameravaju da divljaju
budzet gume cesto zaostaju dosta za kvalitetnijim gumama, tako da se isplati gledati testove jer zna da bude solidna razlika u kvalitetu, ako su dobili neku noviji model, saru, smesu gume itd. dok je kod kvalitetnijih guma u principu vrlo mala razlika.
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ne vredi objašnjavati, ja sam jednom uzeo nešto ispod nivoa preporuke Daga jer sam hteo da uštedim i samo tako sam se zajebao. Možda sam i ja picajzla ali volim da znam da je nešto po PS-u.
Komentare tipa nisam osetio razliku i sl. smatram smešnim, samo ću reći da sa novim Dunlopom nisam nikad osetio šta je akvaplaning dok polovan MS Nokian zna da zapliva prilikom brže vožnje auto putem po kiši ili magistrali. U redu je da kažemo da nemamo budžet za top gumu, da je to kompromis i sl., ali ne znam što je potrebno da se tvrdi da je nešto ekstra ako nije...
Ili možda znam, volimo mi da svima objasnimo čak i kad to nije realno kako smo mi "pametni" i kako smo zajebali sistem.
Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk
Komentare tipa nisam osetio razliku i sl. smatram smešnim, samo ću reći da sa novim Dunlopom nisam nikad osetio šta je akvaplaning dok polovan MS Nokian zna da zapliva prilikom brže vožnje auto putem po kiši ili magistrali. U redu je da kažemo da nemamo budžet za top gumu, da je to kompromis i sl., ali ne znam što je potrebno da se tvrdi da je nešto ekstra ako nije...
Ili možda znam, volimo mi da svima objasnimo čak i kad to nije realno kako smo mi "pametni" i kako smo zajebali sistem.
Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7262
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Razlika je ta sto je prvo C potrosnja goriva, znaci nems veze sa voznjom.
Drugo je aquaplaning(lepo naslikano na nalepnici), sto takodje nema toliko veze sa voznjom i upravljanjem po suvom. Zato je danas vecina guma(90%) sa oborenim ivicama gaznog dela.
Jel ovo losa guma po tebi posto je E potrosnja goriva?
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Drugo je aquaplaning(lepo naslikano na nalepnici), sto takodje nema toliko veze sa voznjom i upravljanjem po suvom. Zato je danas vecina guma(90%) sa oborenim ivicama gaznog dela.
Jel ovo losa guma po tebi posto je E potrosnja goriva?
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Jesi li uopste procitao pitanje? Lassa ili Tigar C/E klase i izvedeno za sve ostale brendove C/E
Uzmi za primer poredjenja Goodyear klase C/E, sa nekim drugim brendom iste C/E, i koja je bitna razlika koju ce osetiti vozac koji normalno vozi..
Obe kategorije su vezane za voznju i ukazuju na karakteristike gume u okviru verdnosti.
Oznaka mokro se ne odnosi samo na akvaplaning , ima tu udeo i kocenje, i bocno drzanje i koeffijent trenja i svasta jos od osoobina koje utice na svrstavanje u neku od klasa za mokro.
Gume se ne klasifikuju u odnosu na suv kolovoz, barem jos ne u zvanicnoj formi, sto se i vidi na naepnici.
Guma koju si postavio uopste ne pripada kategoriji C/E u kojoj se vrsi poredjenje po osnovu razlike podbrendova i nema veze uopste sa temom.
Dodatno Goodyear nije podbrend kao sto jesu sva imena prethodno pobrojana.
Mozes GY da poredis sa Michelin npr iste E/A klasifikacije....pitanje je glupo i van konteksta da li je losa. U cemu losa ??
U potrosnji goriva, pa pise da jeste.
Sam brend gume mnogo ne znaci, vaznije je koji je model gume i za sta je prevashodno namenjena primena.
Uzmi za primer poredjenja Goodyear klase C/E, sa nekim drugim brendom iste C/E, i koja je bitna razlika koju ce osetiti vozac koji normalno vozi..
Obe kategorije su vezane za voznju i ukazuju na karakteristike gume u okviru verdnosti.
Oznaka mokro se ne odnosi samo na akvaplaning , ima tu udeo i kocenje, i bocno drzanje i koeffijent trenja i svasta jos od osoobina koje utice na svrstavanje u neku od klasa za mokro.
Gume se ne klasifikuju u odnosu na suv kolovoz, barem jos ne u zvanicnoj formi, sto se i vidi na naepnici.
Guma koju si postavio uopste ne pripada kategoriji C/E u kojoj se vrsi poredjenje po osnovu razlike podbrendova i nema veze uopste sa temom.
Dodatno Goodyear nije podbrend kao sto jesu sva imena prethodno pobrojana.
Mozes GY da poredis sa Michelin npr iste E/A klasifikacije....pitanje je glupo i van konteksta da li je losa. U cemu losa ??
U potrosnji goriva, pa pise da jeste.
Sam brend gume mnogo ne znaci, vaznije je koji je model gume i za sta je prevashodno namenjena primena.
- dag81
- Postovi: 7262
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ne znam sta bi bilo kad bi bilo, i kad bi GY bio Tigar, onda bi bili isti. Trenutno nije tako, a ne verujem da ce ikad biti iako bih voleo. Kao sto ni Kleber, Semperit nisu Tigar. Ako me razumes.
Lassa i Tigar u tim nekim manjim dim mogu se porediti, jedino sto je Lassa malo kvalitetnija, ne deformise se lako i cesto kao Tigrice, a cene su slicne. Sava takodje u 13 14 15, je tu negde kao Tigar. Dok su serije E HP2 i UHP2 mnogo, mnogo bolje.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Lassa i Tigar u tim nekim manjim dim mogu se porediti, jedino sto je Lassa malo kvalitetnija, ne deformise se lako i cesto kao Tigrice, a cene su slicne. Sava takodje u 13 14 15, je tu negde kao Tigar. Dok su serije E HP2 i UHP2 mnogo, mnogo bolje.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Svako uzima prema potrebi. Kako će neko ko ne izlazi iz grada osetiti akvaplaning pri 90-150km/h. A i kad izađe na AP ili magistralu, retko, baš tad mora da ga zadesi nevreme. Tako gledajući, niko ne bi trebao da uzima ni AS gume. Jer se neće dobro pokazati kao prave namenske zimske ili namenske letnje kad uslovi baš to budu zahtevali.
Lično retko gledam i čitam testove premium gume. Čitam iskustva za nove modele koji se pojave u nižoj i srednjoj klasi, pa ako neki baš ocrne, da znam da izbegnem baš te. Namenjao sam se svakojakih brendova guma za nekih 500000km pređenih. Dva udesa imao, ne zbog guma. Nikad nisam uzeo neke premium gume. Jedino što vodim računa da stavljam gume prema sezoni.
I sa mojim stilom vožnje, a svako zna gde i koliko najviše vozi i kako, samo sam bacao novac na skuplje brendove.
Da imam auto od 200ks i ne izbijam sa AP i tripujem da sam Šumaher, naravno da bih uzeo gume shodno takvom stilu vožnje.
Što se tigar guma tiče, tigar nekad (sigura) i sad (UHP i HP) nebo i zemlja. Winteru sam imao i na putničkom i na teretnom vozilu. Uz i niz Igman pod snegom nisam osetio.
Nikoga ne ubeđujem koje su gume najbolje za njega, to bi svaki iole iskusniji vozač trebao znati.
Bitno mi je da je iole tiha guma, sa pristojnom potrošnjom. Šta će mi guma idealna za akvaplaning kad troši litar-dva više goriva a akvaplaning neće doživeti pri 50 na sat.
Imam kolegu koji natjunirao auto nešto ludački, vozi ga svakodnebno s i vozi 402m trke, njemu ni jedna guma nije dovoljno dobra.
Ličnog sam mišljenja da je svaka guma srednje klase bolja od dotrajale, starog DOTa, polovne a kao nove itd.
Da ne govorimo o tome, da koliko god neko vodio računa o gumama, drugi isto tako ne vode pa evo kraj leta a pola mi komšiluka i dalje na zimskim.
Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
Lično retko gledam i čitam testove premium gume. Čitam iskustva za nove modele koji se pojave u nižoj i srednjoj klasi, pa ako neki baš ocrne, da znam da izbegnem baš te. Namenjao sam se svakojakih brendova guma za nekih 500000km pređenih. Dva udesa imao, ne zbog guma. Nikad nisam uzeo neke premium gume. Jedino što vodim računa da stavljam gume prema sezoni.
I sa mojim stilom vožnje, a svako zna gde i koliko najviše vozi i kako, samo sam bacao novac na skuplje brendove.
Da imam auto od 200ks i ne izbijam sa AP i tripujem da sam Šumaher, naravno da bih uzeo gume shodno takvom stilu vožnje.
Što se tigar guma tiče, tigar nekad (sigura) i sad (UHP i HP) nebo i zemlja. Winteru sam imao i na putničkom i na teretnom vozilu. Uz i niz Igman pod snegom nisam osetio.
Nikoga ne ubeđujem koje su gume najbolje za njega, to bi svaki iole iskusniji vozač trebao znati.
Bitno mi je da je iole tiha guma, sa pristojnom potrošnjom. Šta će mi guma idealna za akvaplaning kad troši litar-dva više goriva a akvaplaning neće doživeti pri 50 na sat.
Imam kolegu koji natjunirao auto nešto ludački, vozi ga svakodnebno s i vozi 402m trke, njemu ni jedna guma nije dovoljno dobra.
Ličnog sam mišljenja da je svaka guma srednje klase bolja od dotrajale, starog DOTa, polovne a kao nove itd.
Da ne govorimo o tome, da koliko god neko vodio računa o gumama, drugi isto tako ne vode pa evo kraj leta a pola mi komšiluka i dalje na zimskim.
Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
- dag81
- Postovi: 7262
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Kako moze guma da trosi 1-2l goriva vise ako je iste dimenzije?
Iz napisanog, rekao bih da ne uzimas gume prema svojoj potrebi, vec po ceni.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Iz napisanog, rekao bih da ne uzimas gume prema svojoj potrebi, vec po ceni.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Može, vozi AS gumu leti i vozi letnju pa da vidiš razliku u potrošnji.dag81 je napisao:Kako moze guma da trosi 1-2l goriva vise ako je iste dimenzije?
Iz napisanog, rekao bih da ne uzimas gume prema svojoj potrebi, vec po ceni.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Na slici koju si ti oostavio, navedena guma ima odličan index za kišu al najlošiji za potrošnju. Koja je razlika gume sa indexom A i gume sa najnižim indexom u potrošnji?
Iz napisanog si trebao videti da mi pri 90% vožnje u gradu gde ne prelazim 60km/h a ostatak magistrala, guma od 10000 dinara ne znači mnogo jer ne dolaze njene karakteristike do potpunog izražaja. Odradiće to i guma od 5000 dinara.
Dakle kompromis, cena kvalitet.
4x5000 i 4x10000 je ogromna razlika, tj ušteda.
Ponovo kažem, da vozim jači, brži auto, al dinamičnije i retko po gradu, onda bih izabrao skuplje gume.
Ovako, lično, ne vidim potrebu za rasipanjem novca i robovanju brendovima.
Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
- dag81
- Postovi: 7262
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
10% tesko, nisam cuo za to. Za 1-2-3% jesam, a ipak potrosnja zavisi od stila voznje.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Presao sam sa Michelin Energy Saver 205/60/16 na Michelin Pilot sport 3 215/45/18 pa nisam osetio da je potrosnja porasla. Mozda 1dl, osim ako nije neka slucajnost, sto bih pre pripisao promeni dimenzije, nego vrsti gume.
- dag81
- Postovi: 7262
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
A plus je i izbacenija felna verovatno malo, pa je i otpor vazduha veci. Sve ima veze, meni je sa 245 gumama 19 trosio 10% vise ali je ET bio 32, ista sirina ET 47 fabricki manje trosi.
Za pravi test, je sve bitno. A te ustede 1 2 3% su mizerne, jer se mogu dokazati i sprovesti samo u laboratorijskim uslovima, sto na putu ne postoji.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Za pravi test, je sve bitno. A te ustede 1 2 3% su mizerne, jer se mogu dokazati i sprovesti samo u laboratorijskim uslovima, sto na putu ne postoji.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока