Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
handys
Postovi: 187
Pridružio se: 30 Apr 2018, 15:09

Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od handys » 10 Sep 2019, 23:09

Pozdrav, imam jednu dilemu. Naime vec neko vreme trazim auto sa 7 sedista. Izbor se svdeo na Grand Picasso, Grand Scenic, Touran i Mazda 5. E sad, ovo nije pitanje o tome koji od tih da izaberem. Tu ce ulogu igrati odnos cene i kvaliteta, kao i dugorocno cena odrzavanja (Mazda je tu skuplja pa je za sad na 4. mestu).
Ono sto me zanima je nacelnije - koji motor izbegavati a koji favorizovati? Na primer, da li GP 1.6 116ks moze lepo da vozi 7oro + kofere na planinu, ili da cekam 2.0 150ks (jako retki). Kakav je po tom pitanju 1.4 tce 130ks u Scenicu? Kakav je 150ks Touran ako ide na metan? Da li ovo uopste ima veze sa snagom auta, ili svaki koji ima 7 sedista moze i da vozi 7oro bez problema nezavisno od motora koji je ugradjen? Hvala!

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14140
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od pedja » 11 Sep 2019, 13:52

Ja vozim službenog Tourana 1.6D/90ks.

Ima i sklopljen treći red sedišta. Ide on, ali ne kako bih ja voleo, pogotovo uzbrdo, a i na ravnom zahteva rad menjačem, ako se malo potegne ili treba naglo da ubrza. Ne bih ja njega natovarenog uzbrdo, ako ne moram. Na Lovćen nas je jedva išćerao. Nije kao asmatični benzin, ima bar obrtnog momenta, ali bih ja išao na neku lagodniju varijantu, ako mogu da biram.

T-T


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od nikaragva » 11 Sep 2019, 14:17

Po meni je sve sto si pobrojao od motora dobro, ako gledamo snagu. Motor ide onoliko koliko ima snage, to je jedini bitan parametar, bio on dizel, benzin, atmo, turbo, ...

Sve zavisi sta ti ocekujes, sta ti znaci da dobro ide?

Kediji natovareni s tonom papira idu lepo sa motorom od 105ks. Nije to za trkanje, ali ne vidim neku manu da ne idu. I uzbrdo i nizbrdo.

Ako nisi rejser, mislim da ces biti zadovoljan sa 115ks i vise.

Ali ako zelis da na potapanje gasa pri 130kmh auto krene da cupa kao iz mesta, onda gledaj nesto sa blizu 200ks, pa i vise, za te shifonjere.

Kamioni npr. vuku teret od 25t plus njihova tezina sa motorima od 300-400ks.

Menjac.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od Ivan » 11 Sep 2019, 14:28

Moras probati, ono sto je meni dobro mozda tebi nije i obrnuto, a takodje auti iste snage i tezine na papiru se mogu jako razlikovati u voznji u zavisnosti od menjaca, kako motor razvija snagu itd.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5025
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od cozmo » 12 Sep 2019, 16:29

Svi motori od 110 do 120KS zahtevaju dobar rad menjacem ako su optereceni i ides na velike uspone. Dakako, kod dizela ili TB dosta pomaze i obrtni momenat pa nije toliko bas izrazeno, ali nije bas ni sve u njemu, nekad treba zabiti obrtaje da bi isao kako treba.

GP ide sa 116KS, ali nije za nikakvu trku, to je za opustenu voznju. Uzbrdo moras dobro gasirati (naravno, manje nego kod atmo benzinca, ali svakako mora). Obrtni momenat pomaze ali samo na odredjenom broju obrtaja, pa ako se ispuva (zavisno od vrste uspona) moras gasirati da dobijes konjazu. Uglavnom manje stresno nego kod atmosferskih motora svakako, mislim da je 116KS sasvim ok. Ja sam sa Picassom i pet osoba sa stvarima (2.0 HDI od samo 90KS) lepo izasao uz svako brdo po Crnoj Gori.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14140
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od pedja » 12 Sep 2019, 18:37

Terao sam ja 65ks Clio po Kopu, nakrcan stvarima do vrha, od prednjih sedišta do zadnjeg stakla + nas dvojica. Išao je i izašao. Postizao je i ozbiljne brzine na usponu na Zlatibor. Bio na Bukulji po najgorem snegu, na Staroj planini, Fruškoj, Vršačkom bregu, Divčibarama, po brdima i planinama CG. Ma nema gde se nije izverao. Da li bih voleo da je bio jači? Naravno. Ne verujem da bih bio nešto brži, ali bih voleo da je automobil bio jači.


Pitanje je afiniteta. Čim čovek pita, verovatno mu znači. Nije sporno da će skoro svaki automobil izaći gde god je put normalan.

T-T


Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3250
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od Puzo81 » 12 Sep 2019, 18:58

Auto 1500kg + pogotovo za 7 osoba minimum 150ks+ za laganu vožnju bez mnogo rada menjačem.

Korisnikov avatar
member
Postovi: 3660
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od member » 12 Sep 2019, 21:04

Od svih nabrojanih, ja ne bih nijednog.
Nego potraži ti fino Sharana ili Alhambru 2.0TDi , ima ih sa 140 i sa 170konja, u kombinaciji sa DSG menjačem.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od Ivan » 12 Sep 2019, 21:20

Vozio sam skoro citrusa c5 sa 1.6hdi, dakle nije brz ni nizbrdo, to nije diskutabilno, meni je najvise smetalo kako krece iz mesta po gradu sa klimom, to me nerviralo.

Meni je najveci problem bio tecno lagano kretanje iz mesta, dakle da lepo krenes iz mesta moras prvo nabosti pun gas jedno 2s da digne obrtaje na 2500rpm i onda mozes da krenes lagano i tecno iz mesta inace ako probas sa nizih obrtaje lagano da krenes padnu obrtaji maltene na ler i onda super kilavo ubrzava dok ne dohvati nekih 1800rpm.

Bez klime je osetno manje kilav i moze da se krene lagano tecno sa 1500-2000rpm.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
sasa lbg
Postovi: 1567
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od sasa lbg » 12 Sep 2019, 22:04

Sa tim citrusom krenes bez gasa bez ikakvog problema (osim ako nisu na nagibu od 10 %)kao i sa svakim dizelom.

Послато са POCOPHONE F1 помоћу Тапатока


Poslednja izmena od sasa lbg u 12 Sep 2019, 22:04, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od Ivan » 12 Sep 2019, 22:19

Otprilike u rangu juga ili punta 1.2 koji takodje krece bez gasa bez problema.

Samo sto kretanje iz mesta kao baba sa polomljenim kukom meni nikako nije lagana tecna voznja, vec naporno vaganje na kvacilu i onda opet ostaje ono mrtvilo do blizu 1800rpm kada tek moze lagano tecno da se vozi.

Stvarno nisam nigde napisao da ne moze da krene iz mesta bez gasa niti smatram da je kretanje iz mesta bez gasa iole tecna i normalna lagana voznja.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
Neo
Postovi: 1725
Pridružio se: 16 Mar 2013, 22:11
Garaža: Toyota Rav4
Lokacija: Beograd

Re: Motor i nosivost - kako ih oceniti pri izboru automobila?

Post od Neo » 12 Sep 2019, 22:37

Znam na šta misliš, tako je i kod mene na Ravu, samo je moj utisak da isto kreće sa 2000 obrtaja (nezavisno od toga da li je uključena klima), već je problem što je odziv na gas dosta sporiji sa klimom.
To su te 2s držanja gasa koje te izlude svaki put kad treba da kreneš. Bar ja takav utisak imam kod mene.

Odgovori