Dilema oko akumulatora/elektrike
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Meni Auris radi posao samo za putovanja, inace stoji u garazi. Okrenem krug od 10ak minuta jednom na 7-10 dana, i tako gura aku vec 6 meseci, nema problema.
Primetio sam da stvrdne kocnicu ako se ne pali 10ak dana.
Primetio sam da stvrdne kocnicu ako se ne pali 10ak dana.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Sasvim normalno jer izgubi vakuum iz servo pojačivača za to vreme.
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Akumulator stavljen sa 12,91 V, sad cu da merim na po 24h da vidim ima li promene bez potrosnje (osim tog jednog otkljucavanja/zakljucavanja).
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
to sto gubi vakuum iz serva kocnice moze ali ne mora biti normalna stvar, zavisi dal taj servo pojacivac ima nepovratni ventil ili ne...kad stvrdne kocnicu kad je auto ugasen ili kad ga upalis?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Treba da izmeris koliko struje vuce kada je auto u mirovanju, dakle kada stoji koji sat, pa posle izmeris. Ja sam merio i ide oko 30mA sto je normalno, gomila stvari je tu u nekom stand by. Pa sad racunas, 30mA*24 sata*30dana=21 Ah ako sam dobro racunao ako auto stoji i ne pali se uopste mesec dana. A kratke relacije su jos gore. Tako da moze znacajno da iscrpi aku ali nije normalno da se tako nesto desi za par dana.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Do 40mA se smatra normalnim u stanju mirovanja
Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Pa da...zato sam ja ugradio prekidac mase jer ne vozim bas svakodnevno. Ugasim fino i onda vuce 0 struje.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
i ja sam na par automobila ranije imao kill switch prekidac ovakav....
moze da se sakrije negde mada kod mene je bio na vidnim mestima, skines ga i nema struje, zgodno i kao zastita od kradje, inace to je obavezni deo opreme u svim trkackim automobilima...komsija imao jaguar xj6 kod njega fabricki u gepeku pored akumulatora bio ovakav prekidac
moze da se sakrije negde mada kod mene je bio na vidnim mestima, skines ga i nema struje, zgodno i kao zastita od kradje, inace to je obavezni deo opreme u svim trkackim automobilima...komsija imao jaguar xj6 kod njega fabricki u gepeku pored akumulatora bio ovakav prekidac
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Kamioni imaju to isto, brodovi...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Evo kako stvari stoje.
Nakon 24 h bilo je 12,62, nakon jos 24 h 12,67 - dakle, nema nekog merljivog pada (ovaj porast je verovatno neizvesnost merenja).
Auto je danas normalno vozen po gradu (pali iz prve), sutra ide na voznju van grada.
Po svemu sudeci, ipak je bio ljudski faktor - vise nas ga je otvaralo, verovatno je neko ostavio neko unutrasnje svetlo, neko drugi ga mahinalno (a da se ne seca) iskljucio i to je to.
To bi bilo i najsrecnije resenje, ali nastavljam da pratim.
Sto se samih merenja tice, ono sa otporom mi nije uspelo. Raspitivao sam se dalje i sticem utisak (a iz novih postova ovde) da je merenje jacine struje (jedina) prava stvar.
Pokusacu da i zbog drugih malo elaboriram stvar.
Koliko razumem, merenje napona vrsi se u paralelnoj vezi, a jacine struje u serijskoj. Potrebno je, dakle, skinuti + klemu sa akumulatora i spojiti + kontakt akumulatora sa + klemom tako da merni uredjaj bude "izmedju" njih (serijska veza).
U slucaju da se utvrdi da je "sve iskljuceno", a da auto ipak "vuce" neku struju (vecu od one koje su kolege navele) treba preci na merenje na osiguracima (izvade se i prespoje mernim uredjajem).
Ako se utvrdi kroz koji tece sumnjiva struja, treba pogledati u service manual-u za sta je odgovoran taj osigurac. Ako nema servisnog uputstva, moze i da se upali auto, pa da se vidi sta ne radi, mada to deluje manje elegantno.
Ova prica sa master switch-om me deluje dobro, i kao zastita, a i zbog stajanja. Razmisljao sam o tome, samo ne znam kome poveriti auto.
Znam da "Sapa sistem" to radi, ne znam sta vi kazete.
Nakon 24 h bilo je 12,62, nakon jos 24 h 12,67 - dakle, nema nekog merljivog pada (ovaj porast je verovatno neizvesnost merenja).
Auto je danas normalno vozen po gradu (pali iz prve), sutra ide na voznju van grada.
Po svemu sudeci, ipak je bio ljudski faktor - vise nas ga je otvaralo, verovatno je neko ostavio neko unutrasnje svetlo, neko drugi ga mahinalno (a da se ne seca) iskljucio i to je to.
To bi bilo i najsrecnije resenje, ali nastavljam da pratim.
Sto se samih merenja tice, ono sa otporom mi nije uspelo. Raspitivao sam se dalje i sticem utisak (a iz novih postova ovde) da je merenje jacine struje (jedina) prava stvar.
Pokusacu da i zbog drugih malo elaboriram stvar.
Koliko razumem, merenje napona vrsi se u paralelnoj vezi, a jacine struje u serijskoj. Potrebno je, dakle, skinuti + klemu sa akumulatora i spojiti + kontakt akumulatora sa + klemom tako da merni uredjaj bude "izmedju" njih (serijska veza).
U slucaju da se utvrdi da je "sve iskljuceno", a da auto ipak "vuce" neku struju (vecu od one koje su kolege navele) treba preci na merenje na osiguracima (izvade se i prespoje mernim uredjajem).
Ako se utvrdi kroz koji tece sumnjiva struja, treba pogledati u service manual-u za sta je odgovoran taj osigurac. Ako nema servisnog uputstva, moze i da se upali auto, pa da se vidi sta ne radi, mada to deluje manje elegantno.
Ova prica sa master switch-om me deluje dobro, i kao zastita, a i zbog stajanja. Razmisljao sam o tome, samo ne znam kome poveriti auto.
Znam da "Sapa sistem" to radi, ne znam sta vi kazete.
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Ne znam koliko je pametno ugrađivati taj prekidač na novija vozila.
Što se tiče zaboravljenog svetla u kabini - ja bih ga sada namerno uključio i zaključao auto. Prilično sam siguran da će se ugasiti posle nekog kratkog vremena. Sačekaš pa vidiš...
Metodologija merenja koju si opisao mislim da je ispravna.
Što se tiče zaboravljenog svetla u kabini - ja bih ga sada namerno uključio i zaključao auto. Prilično sam siguran da će se ugasiti posle nekog kratkog vremena. Sačekaš pa vidiš...
Metodologija merenja koju si opisao mislim da je ispravna.
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3812
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Bolje je skinuti minus stranu na i tu vezati ampermetar. Ako vezes na + stranu i dodirnes slucajno drugom pipalicom negde masu napravices kratak spoj.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Povezes redno kako si rekao i ostavis malo vremena jer ce povuci struju najpre, kad se stabilizuje to je realna potrosnja kad auto stoji. Ako je prevelika vadis osigurace pa vidis kada prestane to je taj.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- mitar1982
- Postovi: 329
- Pridružio se: 11 Maj 2019, 14:45
- Garaža: Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 CDTI EDITION 110 hp
- Lokacija: NO
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Ovako bih i ja tražio krivca.dragvorl je napisao:Ako je prevelika vadis osigurace pa vidis kada prestane to je taj.
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel
Re: Dilema oko akumulatora/elektrike
Dobro je, imamo neki sistem za analizu problema sa akumulatora, ako nekom zatreba - nadajmo se ni meni ni drugima, ali smo do necega dosli.