Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29865
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od trojanac » 27 Sep 2019, 10:27

Aktuelna, deseta, generacija Honde Civic prisutna je duže od dve godine na tržištu, a mi smo već imali prilike da se upoznamo sa osnovnom verzijom. Nedavno smo dobili priliku da testiramo i snažniju verziju sa 182KS i manuelnim menjačem, u Sport paketu opreme. I opet nas je Civic oduševio, a evo i čime.

Slika

Spomenućemo prvo osnovni model, sa jednolitarskim turbo motorom od 129KS u Comfort paketu opreme, koji smo vozili nešto ranije. Osnovni paket dolazi isključivo u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem koji smo i vozili,, dok se viši paketi opreme mogu poručiti i sa CVT automatskim menjačem.

Slika

Honda je dugo odolevala trendu turbo benzinca ali je upravo sa ovom generacijom Civica predstavljena i nova generacija benzinskih motora, potpomognutim turbo punjačem. Kao osnovni motor ponuđen je 1.0 i-VTEC malolitražni turbo benzinac sa tri cilindra, zapremine 988ccm koji raspolaže sa 129KS i 180Nm obrtnog momenta. Težak oko 1300kg nudi optimalnih 100KS po toni. Već posle kraće vožnje lako se zaključuje da ima dovoljno snage i za zahtevnije zadatke. U kombinaciji sa manuelnim menjačem stiže do 100km/h za manje od 11 sekundi, dok je maksimalna brzina deklarisana na 200km/h. Svakako performanse su bolje od očekivanih i dovoljne da zadovolje prosečnog vozača.

Slika

Slika

Snažniji 1.5-litarski turbo benzinac koji isporučuje 182KS i 240Nm oduševiće i zahtevnije vozače kojima je TypeR verzija nedostižna. Uz deklarisano ubrzanje od 8,2 sekundi do stotke i maksimalnih 220km/h neće se postideti ni pored jednog konkurenta u klasi. U vožnji deluje i ubedljivije nego na papiru jer raspolaže maksimalnim obrtnim momentom već od 1900 obrtaja, dok maksimalnu snagu isporučuje na 5500 obrtaja do kojih stiže vrlo lako i brzo. Pored odličnih performansi pruža i izuzetnu elastičnost, uz miran i tih rad.

Slika

No bez obzira koji motor se nalazio ispod haube, Civic odlikuje natprosečna udobnost i odlična zvučna izolacija tako da je vožnja vrlo prijatna. U gradskim uslovima je veoma okretan imajući u vidu dimenzije i nesvakidašnje je lako voziti ga. Što nikako ne znači da je Civic dosadan za vožnju jer pruža pravo vozačko zadovoljstvo sa vrlo preciznim upravljanjem i odličnom vozačkom pozicijom. Sve to začinjeno perfektnim manuelnim menjačem čini ga veoma privlačnim bez obzira što ga mnogi tako ne vide po pitanju dizajna, ali Civic je uvek bio drugačiji.

Slika

Iako mu bela i crvena savršeno pristaju, paleta boja sadrži još pet opcija. Testirani primerak stigao je u boji koja se definitivno izdvaja, nazvanom Sonic Grey. Iako nije preterano atraktivan, u ovoj boji je svakako upadljiv i zanimljiv, a u kompaniji Delta Automoto, koja je zastupnik Honde, kažu da se kupci često interesuju baš za ovu boju.

Civic je u odnosu na prethodnu generaciju osetno porastao i sada pripada C plus segmentu, da ga tako nazovemo. Dugačak je preko 4.5 metra i širok 1.8m, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.7 metara. Obzirom da se Accord, koji pripada D segmentu, više ne prodaje u Evropi, ideja je da ga Civic delom zameni. To svakako više pristaje sedan verziji, mada se nama ipak više dopada hečbek odnosno petovratni model. Navikli smo da Civic nudi najviše prostora od direktnih konkurenata, ali sada je to još više. Bez problema može se smestiti i pet osoba uz dovoljno mesta na zadnjim sedištima, a vozač i suvozač svakako imaju mesta napretek. Pored obilnog prostora za putnike, tu je i prtljažnik veličine od 420, do čak 770 litara sa oborenim sedištima. Ne baš praktično rešenje za pokrivanje prtljažnika, u vidu roletne, zna biti iritirajuće.

Slika

Slika

Slika

Već u početnom Comfort paketu vrlo dobro je opremljen, posebno kada je u pitanju bezbednost, uz mnogobrojne sisteme za praćenje i prepoznavanje koji znatno olakšavaju vožnju i čine je sigurnijom. Tu je i automatski klima uređaj, multimedijalni uređaj sa ekranom veličine 5″ uz opcije radio uređaja, bluetooth i usb konekcije, kao i 8 zvučnika. Multifunkcionalni upravljač se podrazumeva. Za one koji žele više Honda nudi još šest paketa opreme, koji se biraju u zavisnosti od odabrane motorizacije, naravno uz mogućnost doplate za dodatnu opremu.

Slika

Sport paket opreme koji smo imali na testu upotpunjuje utisak da opreme ne manjka, a upotrebljeni materijali deluju kvalitetno, uz odličnu završnu obradu koja se kod Honde podrazumeva. Pored ostalog Sport paket se dodatno izdvaja po dvostrukom završetku auspuha, crnim lajsnama oko stakala koja su pozadi i zatamnjena, LED prednjim farovima sa prskalicama i 17-inčnim aluminijumskim felnama.

Slika

Zamerku možemo uputiti previše jednostavnoj digitalnoj instrument tabli koja doduše jasno pruža sve potrebne informacije, ali je na ovom polju napravljen ogroman napredak poslednjih godina te je za očekivati nešto više. Sa druge strane Honda CONNECT NAVI sistem sa Garmin navigacijom prijatno iznenađuje. Pruža mnoštvo opcija, može menjati izgled i lak je za rukovanje. Zanimljivo je da promena jezika ne donosi promenu samo na ekranu već se i zvučna obaveštenja izgovaraju na odabranom jeziku. Jedino bi ekran mogao biti veći. Takođe, naslon za ruku između sedišta je nešto kraći i uži što zna da zasmeta.

Slika Slika

U svom poslednjem izdanju Civic definitivno pruža više nego ikada ranije. Pored svega što smo navikli, kao što su prostor, funkcionalnost i odlične vozne karakteristike, tu su sada moderni turbo motori kao i mnogi napredni sistemi. Ukratko, nudi sve što se od njega očekuje, a na kupcima je da odaberu kombinaciju motora i opreme koja im najviše odgovara.

Pogledom u cenovnik primećujemo da je cena ostala na istom nivou kao i kada je stigao na naše tržište, pre više od dve godine. Tada oštro kritikovana početna cena od 20.490 evra sada je sasvim očekivana. Isto kao i cena testiranog vozila, koja iznosi 24.990 evra. Svi konkurenti su takođe poskupeli jer su tehnološki napredniji nego ikada. No možemo slobodno reći da iako nije svež model, Civic itekako može da stane na crtu konkurenciji.


Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Nikola Vukelić, Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-hond ... -mt-sport/
Posetite www.garaza.rs !

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od Ogi » 27 Sep 2019, 13:34

San mojih snova. :dosadno: :dosadno:

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11045
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od Bax » 27 Sep 2019, 15:23

Opasan auto, ali kinta....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12278
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od shandu90 » 27 Sep 2019, 17:03

Mnogo mi se svidja auto, mnogo je lepsi od prethodnika. Verovatno su shvatili da vise nece napraviti model kao mk8 pa su batalili taj dizajn. Delta j.be sa cenama i ne vadi. Glavne zamerke su mi naslon za ruku i roletna za gepek. Naslon je prenizak i lose resen, kao da ga nema. Ostalo je kod civica cista desetka.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19190
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od Heinz » 27 Sep 2019, 18:44

Aloe, neće se vređamo.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29865
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od trojanac » 27 Sep 2019, 19:40

Naslon bi mogao biti bolji, slažem se. To nisam ni komentarisao u testu, a trebao sam. U Mazdi 3 je savršen.

Roletna mi se isto ne dopada ali nije problem. Retko se koristi.

Sent from my HTC Desire 12 using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3564
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od jaksa » 27 Sep 2019, 22:38

Naprotiv, roletna se non stop koristi. To je, onako, iritirajuće rešeno kod civica. Na gen 8. je bilo odlično.
Kolega sledeće nedelje preuzima mazdu 3 sa skyactive x (onaj novi motor) pa ću da opalim par slika, da se vidi gde je pored civica.
Po ceni, civic nije konkurentan.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19190
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od Heinz » 27 Sep 2019, 22:40

Šta znam, nije mi praktična nova trojka nikako. Pola broja je veći Civic na papiru, a u praksi ceo broj.
Za nekog ko nema decu može da bude OK, ko se loži na izgled farova i maske.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29865
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od trojanac » 27 Sep 2019, 23:02

Uzeo sam u obzir roletnu i naslon i dopunio test, da bi bio objektivniji.

EDIT: Inače, i meni nije savršen ako gledamo svaku sitnicu, ali vozački je stvarno vrhunski, plus sa ovim motorom ide kao đavo, a pritom je vrlo upotrebljiv za svakodnevnu upotrebu i kao porodičan auto. Ivan Testosteeron je kupio baš ovakav, samo crveni. I lepo objasnio u svom klipu o kupovini zašto je odabrao baš Civic. Otprilike isto bih i ja rekao. Evo premotano na taj deo koga zanima da pogleda.

Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3564
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od jaksa » 27 Sep 2019, 23:10

:)
to su sitnice naravno.

Ovo je ključna rečenica testa s kojom se slažem, iako ovaj novi civic nemam:
"U svom poslednjem izdanju Civic definitivno pruža više nego ikada ranije"

Korisnikov avatar
Risto
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

Post od Risto » 28 Sep 2019, 08:58

Ja sam baš gledao Civic i na sajmu, ovde može da se nabavi relativno povoljno u odnosu na konkurenciju. Po meni jedan od retkih hatch automobila C segmenta koji može da bude dobar porodični auto bez nekih značajnih kompromisa. Gepek je na nivou recimo moje trojke i sl. automobila, što je vrlo dobar rezultat.

Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk


Odgovori