Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 17 Okt 2019, 15:53

Kazu da se stalno cuje kad je zveknuo taj evaporacioni ventil, kad je ispravan, cuje se neko vremen kad je hladno napolju dok se auto ne zagreje.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 17 Okt 2019, 19:01

Bax je napisao:
16 Okt 2019, 22:27
Ovo se ne resava sa uljem, to je prvi zvuk koji sam ja opisao.
Da, ovo na snimku je nešto sasvim drugo, što (srećom) za sada nisam čuo.

Nego, da se vratimo na kvačilo: :)

Posle zamene cilindra u motornom prostoru, papučica više ne cvili i ne zaglavljuje se, bez obzira na temperaturu i uslove vožnje. Međutim, kada se kvačilo baš dosta zagreje dugotrajnom vožnjom u stani-kreni režimu, i dalje se dešava da se pre nego što "spoji" oseti trešenje i čuje karakteristično struganje. Ponekad u manjoj meri to "grebanje" nastavi da se čuje i posle puštanja kvačila, tj. tokom 10-20 s vožnje u prvoj i drugoj brzini. Meni se čini da je to zato što kvačilo nastavlja malo da proklizava. Zato sam zamenio ceo set kvačila (stavio Sachs)! Majstor je rekao da zamajac ima tragova "paljenja" (malo poplaveo od visoke temperature) i blago ga je obradio na strugu. Međutim, problem nije nestao, Nije tako drastično kao pre zamene cilindra, ali se primeti.

Da li neko ima ideju o čemu je reč? Prilikom zamene cilindara, zamenjena je i hidraulična tečnost. Da li treba ispuštati vazduh iz sistema posle toga? Postoji li drugi način za ispuštanje vazduha osim onog klasičnog na zadnjim kočnicama?
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 17 Okt 2019, 20:21

Tecnost bez problema mozes da propustis i kroz donjii kocioni cilindar. Struganje ne bi trebalo bas da cujes, mozda taj sekund dok kliza na spajanju, posle svakako ne. Laicki mozda ti je kriv zamajac, ako trese na spajanju...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 17 Okt 2019, 21:04

Gore treba da pise cilindar kvacila na menjacu...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 17 Okt 2019, 22:16

Hvala Bax! Da, upravo je takav osećaj, kao da je npr. kriv zamajac. Ali ne dešava se u normalnoj vožnji, samo posle dužeg stani-kreni režima. Pretpostavljam da je tada kvačilo jako zagrejano. Zato i razmišljam o vazduhu i eventualnom (lokalnom) ključanju hidraulične tečnosti, koje možda uzrokuje podrhtavanje korpe dok se ne spoji sa zamajcem. Ovo pišem totalno laički, ne znam da li je stvarno moguće.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 17 Okt 2019, 22:29

Odmah da ti kazem, konstrukcija je takva da na tom delu ne vidim kako moze da kljuca tecnost, a da to ide od zagrejanog kvacila.

Prakticno ide korpa pa druk lager, pa viljiska, pa klip cilindra, pa plastika klipa, pa tecnost, tu ne moze da se prenese 100stepeni.
Uostalom pipni metalni klipcic cilindra kvacila, nece imati 100stepeni, bar se nadam :)

Jedna stvar je sigurna ti zamajci su traljavi bili, meni je izgorelo kvacilo na 5000 km, na dozelci, cim on krico naleze, on pravi hot spot....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3105
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 » 17 Okt 2019, 23:19

Meni se dva puta dešavalo na Nivi da cima prilikom puštanja kvačila kada je zagrejana. Oba puta sam problem rešio zamenom korpe i lamele. Šta se tačno od toga pokrivi nisam istraživao. Uglavnom, kad se zagreje i treba da se krene, počne jako da cima i nije prijatno krenuti sa nekim optimalnim brojem obrtaja, nego mora pod većim gasom. Zamajac nikad nisam skidao niti obrađivao. Imao sam tragove spaljivanja lamele kao i kod tebe ali to se lako očisti bez skidanja zamajca.
Lično smatram da je i kod tebe isti problem. Nije hidraulika u pitanju. Kad bi ključala tečnost, usled pojave mehurića kvačilo bi skroz propalo i ne bi više odvajalo. Ako je već obrađivan zamajac onda možda nije obrađen dovoljno precizno.

Korisnikov avatar
rage_man
Postovi: 170
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od rage_man » 17 Okt 2019, 23:40

Da li ima logike da auto ne vuce dobro tj.ne ubrzava kako treba zbog lose lamele?

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Darko Kg
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg » 18 Okt 2019, 07:56

Ako je lamela losa on ne moze da vuce i da ubrzava. To se lako primeti po obrtajima.

Korisnikov avatar
rage_man
Postovi: 170
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od rage_man » 18 Okt 2019, 08:04

To me interesuje, nabija obrtaje, motor se dere a nema tog odnosa snage i obrtaja.
Po nekad dohvati kako treba u prvoj brzini..

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 18 Okt 2019, 08:05

Na dizelu se i ne primeti bas lako, tj na sluzbenom nisi ni znali dok ja nisam probao.
Inace proklizava kad se zagreje.
Impulsno suknu obrtaji u vis, a auto ostane bez ubrzanja.. imam snimak od dizela, aki nekome znaci da probam da ga okacim?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
rage_man
Postovi: 170
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od rage_man » 18 Okt 2019, 09:15

Kod mene je benzinac GP 1.4 16V

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 18 Okt 2019, 21:20

Bax je napisao:
17 Okt 2019, 22:29
Odmah da ti kazem, konstrukcija je takva da na tom delu ne vidim kako moze da kljuca tecnost, a da to ide od zagrejanog kvacila.

Prakticno ide korpa pa druk lager, pa viljiska, pa klip cilindra, pa plastika klipa, pa tecnost, tu ne moze da se prenese 100stepeni.
Uostalom pipni metalni klipcic cilindra kvacila, nece imati 100stepeni, bar se nadam :)

Jedna stvar je sigurna ti zamajci su traljavi bili, meni je izgorelo kvacilo na 5000 km, na dozelci, cim on krico naleze, on pravi hot spot....
Dare4x4 je napisao:
17 Okt 2019, 23:19
Meni se dva puta dešavalo na Nivi da cima prilikom puštanja kvačila kada je zagrejana. Oba puta sam problem rešio zamenom korpe i lamele. Šta se tačno od toga pokrivi nisam istraživao. Uglavnom, kad se zagreje i treba da se krene, počne jako da cima i nije prijatno krenuti sa nekim optimalnim brojem obrtaja, nego mora pod većim gasom. Zamajac nikad nisam skidao niti obrađivao. Imao sam tragove spaljivanja lamele kao i kod tebe ali to se lako očisti bez skidanja zamajca.
Lično smatram da je i kod tebe isti problem. Nije hidraulika u pitanju. Kad bi ključala tečnost, usled pojave mehurića kvačilo bi skroz propalo i ne bi više odvajalo. Ako je već obrađivan zamajac onda možda nije obrađen dovoljno precizno.
U pravu ste. Nešto je tu iskrivljeno, a pošto su korpa, lamela i potisni ležaj sveže promenjeni, može biti samo zamajac. Majstor ga je navodno odneo na obradu. Nemam razloga da u to sumnjam (reč je o komšiji), niti je to posebno naplatio, ali pitanje je da li je dovoljno obrađen. Da li postoji mogućnost da se zamajac jednostavno previše potroši ili skine previše metala u obradi, tako da lamela i korpa više ne mogu lepo da spajaju? U svakom slučaju sam ja kriv jer sam više od tri godine vozio sa tim problemom i u gradskoj vožnji ga verovatno pregrevao. Ne znam da li je neko ikada menjao zamajac na 1.2 8v benzincu... :) Ne uspevam ni da nađem cenu novog na internetu. Koliko bi mogao da košta?
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3105
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 » 18 Okt 2019, 21:38

Sigurno da postoji neka granična debljina zamajca ali nije to tebi problem. Da jeste, korpa ne bi dovoljno jako stiskala lamelu i ona bi proklizavala.
Verovatno taj strugar nije lepo stegao zamajac kad ga je obrađivao tj nije ga nacentrirao idealno i sad nalegajuća površina malo "baca", pa zbog toga lamela ne naleže istovremeno celom površinom dok ne pustiš kvačilo skroz.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 18 Okt 2019, 21:44

Moze da se potrosi zamajac...za 2-3-5 miliona kilometara i 10tak zamene seta kvacila.
Ali to sigurno nije slucaj ni uzrok problema.

CIm je plave boje, taj zamajac je za otpad jer je metal promenio osobine.

Kako je doslo do tolikog pregrevanja je bas cudno, da si vukao non stopo po 1,5tonu tereta na nekim planinskim prevojima pa ajde.....ili je prosto greska u izradi tj materijalu.

Nisam odavno cuo da je iko uspeo da spali zamajac a jos manje na 1,2 8v motoru sa 100nam Nm u piku a prosecno sa 40-70Nm u voznji.

Sta znam, na tvom mestu ja bih potrazio polovni original ako uopste negde ima, sve komplet zajamac sa kvacilom.

Inace, moze viljuska da se pokrivi, i onda takodje dolazi do problema pri kretanju u vidu trzanja.

Odgovori