Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23797
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa ne znam sta je morao da mu uradi da ne moze da spoji, da skine par mm? Ja sam vidjao spaljene zamajce na kamionima, poplavi to, i onda se lepo poravna na strugu, tacno se vide mesta gde je materijal promenio osobine,. Rekao majstor odskakao noz na strugu. Nije bas najbolje resenje ali eto.
Snork, jel osecas smrad spaljenog kvacila u tim opisanim situacijama?
Snork, jel osecas smrad spaljenog kvacila u tim opisanim situacijama?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ne znam... prazan auto, uglavnom samo ja u njemu i po 45 min stani-kreni vožnje. Zimi je trebalo duže da se pojavi problem, a u vožnji na putu se nije ispoljavao uopšte.
Ne osećam nikakav neobičan miris. Nije se osećao ni pre zamene cilindara i seta kvačila. Tada je problem (posle nekog vremena stani-kreni vožnje kad se pojavi) bio mnogo izraženiji. Sada je sve skoro ok, ali se ipak primeti, i što je najčudnije, opet tek posle nekog vremena stani-kreni vožnje. Do Grčke i nazad ništa. Moguće je da nije lepo obrađen zamajac, ali me zbunjuje što se ništa ne primeti na hladnom kvačilu.dragvorl je napisao: ↑18 Okt 2019, 22:02Pa ne znam sta je morao da mu uradi da ne moze da spoji, da skine par mm? Ja sam vidjao spaljene zamajce na kamionima, poplavi to, i onda se lepo poravna na strugu, tacno se vide mesta gde je materijal promenio osobine,. Rekao majstor odskakao noz na strugu. Nije bas najbolje resenje ali eto.
Snork, jel osecas smrad spaljenog kvacila u tim opisanim situacijama?
Ne znam koliko je metala skinuto, a ni kako funkcioniše hidraulično samo-štelujuće kvačilo. Tj. ako je skinuto mnogo, da li se to automatski kompenzuje.
Ђенерал Јанковић
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23797
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nije samostelujuce kvacilo tj. korpa hidraulicna. Mehanika je to, ali Punto tesko da ima to. Ovo je jedno resenje, a ima jos jedno za koje znam.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ima jos jedna mogucnost, da je opet losa gumica na hidraulicnom cilindru. Pa se ona rasiri od toplote. I onda umesto da linearno klizi, dolazi do seckanja u prenosu tvoje sile sa pedale.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Dragvorl, ako nije samoštelujuće - pitanje je: gde se šteluje? Meni je logično da kako se troše korpa, lamela, pa i zamajac (posebno ako neko skine na strugu npr. pola milimetra), mora postojati mogućnost da se to nekako kompenzuje. Znam da na automobilima koji imaju sajlu kvačila (npr. Punto mk1), kako se troši, hvata sve više. Kad se zameni, počne da hvata pri dnu. Kod Punta mk2 kvačilo, bez obzira da li je za zamenu ili novo, uvek hvata u gornjoj polovini hoda. Meni se čini da su posle ove zamene celog seta i obrade zamajca tačka u kojoj počinje da spaja i tačka u kojoj je skroz pušteno postale još bliže. Kao da sila kojom se spajajaju zamajac i korpa (sa lamelom između) više nije dovoljna, kada se usled zagrevanja promeni razmak između tih delova. Nije tako drastično kao pre intervencije, ali zatrese se i par sekundi se čuje (tiho) grebanje/struganje. Kretanje sa jačim gasom ne pomaže.
Bax, možda je gumica, ali pretpostavljam malo verovatno na tek promenjenim cilindrima.
Bax, možda je gumica, ali pretpostavljam malo verovatno na tek promenjenim cilindrima.
Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sam na dizelu imao sledece.
Prvo je radilo lepo, pa je pocelo malo da trese kad spaja, na neke 4000km. Pa je na 5000km provrteo. Ali nikad nije smrdelo, i klizao je kad se zagreje.
Onda je posle zamene, pocelo da hvata dosta nize, ali je jako treslo na polasku.
Onda je menjan zamajac. Ostalo je da hvata nisko, i ostalo je da malo trese kad je haladno, a prestane da trese kad je zagrejano.
Samostelujuce je u smislu da nema sajlu, koju mozes da stelujes, tako da kako se trosi lamela, malo se dopuni kocione tecnosti u hidrauliku, i anulira novi mrtav hod....
Dakle ja sam imao bas Ezanje sa time, i nikad nije bilo kao fabricko, a sve je zamenjeno....
Prvo je radilo lepo, pa je pocelo malo da trese kad spaja, na neke 4000km. Pa je na 5000km provrteo. Ali nikad nije smrdelo, i klizao je kad se zagreje.
Onda je posle zamene, pocelo da hvata dosta nize, ali je jako treslo na polasku.
Onda je menjan zamajac. Ostalo je da hvata nisko, i ostalo je da malo trese kad je haladno, a prestane da trese kad je zagrejano.
Samostelujuce je u smislu da nema sajlu, koju mozes da stelujes, tako da kako se trosi lamela, malo se dopuni kocione tecnosti u hidrauliku, i anulira novi mrtav hod....
Dakle ja sam imao bas Ezanje sa time, i nikad nije bilo kao fabricko, a sve je zamenjeno....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23797
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Sam cilindar tesko da ima bilo kakvo samostelovanje, moze da ima stelovanje ako je na navoj poluga samog klipa sto mislim da kod Punta nije slucaj, bar kod benzinca. Kod hidraulike kocnica i kvacila postoji razlika, jer se trosenjem obloge kocnice nivo tecnosti menja, opada (a rezervoar moze biti zajednicki sa kvacilom). Kod kvacila se uvek potiskuje ista kolicina tecnosti jer se ne trosi deo na koji se deluje( lepeza korpe). Mozes stiskati koliko hoces, hvatace u zavisnosti kada se dotaknu potisna ploca lamela i zamajac. Sad da li je vise ili nize zavisi i od odnosa u polugama celog sistema, itd...ono sto drzi lamelu da ne proklizi je opruga korpe, ne cilindar. Stavis drugi set moze da hvata na istom mestu kao i stari potroseni iako je nov. To ti je razlika izmedju OEM i aftermarketa, pravi se na istoj liniji sve, samo se posle merenja u OEM izdvajaju oni koji su u toleranciji, a ostalo ide aftermarket. Proveri na flcs oni imaju sigurno vise info o konkretnom problemu na Puntu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moja logika je bila da se trosi lamela, pa do dolazi i do promene polozaja lepeze tokom vremena...
Ono kad kazu, da ako hvata visoko da je potroseno.
Mada mogice da se sam 0 polozaj klipa cilindra ne menja tokom vremena, jer njega fiksira viljuska U 0 polozaju.
Ono kad kazu, da ako hvata visoko da je potroseno.
Mada mogice da se sam 0 polozaj klipa cilindra ne menja tokom vremena, jer njega fiksira viljuska U 0 polozaju.
Poslednja izmena od Bax u 19 Okt 2019, 23:47, izmenjeno 1 put ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23797
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Lepeza je opruga koja sama ide do kraja svog projektovanog hoda i stiska potisnu plocu a zatim i lamelu, klipom je stiskas u kontra smeru.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ali taj kraj projektovanog hoda se menja, kako se trosi lamela, jer korpa mora dalje da ode ako se lamela stanji, da bi spojila.
Ja sam mislio da polozaj lepeze u stanju mirovanja zavisi od debljine lamele?
Ja sam mislio da polozaj lepeze u stanju mirovanja zavisi od debljine lamele?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23797
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa zavisi, uglavnom sto je visa lepeza to je pohabanije kvacilo. Ali imas dva tipa kvacila, sa ispupcenom i upadnutom lepezom.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Treba snork prvo da proveri da li je taj majstor uopšte izmenjao sve navedeno.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Dobar savet Gezo, ima svakakvih majstora. U ovom slučaju je reč o dobronamernom i pedantnom komšiji, a video sam nove i stare delove, kao i ugradnju. Inače, ono što je zanimljivo je da staro kvačilo i nije bilo mnogo potrošeno, ali kad je već razdvojio motor i menjač (što nije baš laka operacija), rekoh da menja sve. Otprilike je zamena cilindra u motornom prostoru znatno popravila stvar, a zamena kvačila + obrada zamajca nije bitno uticala na problem. Ostaje misterija šta se to deformiše / unese asimetriju kada se kvačilo zagreje.
Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Možda zvono nije dobro leglo prilikom vraćanja, ali ako je to problem koji se ponavlja onda možda treba pogledati da nije došlo do nekog spoljnjeg oštećenja od udara.
Neka stoji za primer.
Neka stoji za primer.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jel moze neka preporuka za marku zadnjeg lonca i koja je cena otprilike?
Nesto mi svirka pozadi oko auspuha izgleda da je malo probusen izbacicu sutra snimak ovde da cujete
Nesto mi svirka pozadi oko auspuha izgleda da je malo probusen izbacicu sutra snimak ovde da cujete