Tesla automobili
- pedja
- član 001
- Postovi: 14141
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Tesla automobili
Da mi neko i pokloni el.automobil, ne bih znam šta bih sa njim. U garaži nemam priključak za struju, a i da imam - zajednička je.
Na poslu ne mogu parkirati ni blizu kancelarije, tj na dohvat motalice, tek da ne spominjem loše vremenske uslove
Jedino da se nekako prikačim na neku banderu.
T-T
Na poslu ne mogu parkirati ni blizu kancelarije, tj na dohvat motalice, tek da ne spominjem loše vremenske uslove
Jedino da se nekako prikačim na neku banderu.
T-T
Re: Tesla automobili
Smisliće narod neko rešenje kako spustiti gajtan od štekera u stanu do parkinga, ne brinem se ja.
Re: Tesla automobili
Ja sam siguran da kad se elektro automobili omasove ljudi ce krasti struju sa bandera.
Re: Tesla automobili
Ja sam pre 15-ak dana video Teslu 3 (CH tablice) na NIS / Gasprom pumpi kod V. Plane kako se puni... Uhvatio sam i trenutak kada je krenula sa pumpe i baš je nekako čudan osećaj kada vidiš da auto ide, a ne čuje se. A takođe sam video letos na autoputu i Teslu X i baš je sporo išla, po mojoj proceni 80-90 km/h, vozač je verovatno štedeo bateriju.
Re: Tesla automobili
Kakve veze ima što je struja zajednička? Staviš svoje brojilo i znaš koji je tvoj deo računa. Lako se to reši.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 12985
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Tesla automobili
...i zapališ garažu odnosno zgradu...
Ja se to ne bih usudio raditi, bar ne u mojoj zgradi/garažama/podrumu, to su instalacije debljine jedva dovoljne za par sijalica. Trebaće to ipak ozbiljnije rešiti.
Ja se to ne bih usudio raditi, bar ne u mojoj zgradi/garažama/podrumu, to su instalacije debljine jedva dovoljne za par sijalica. Trebaće to ipak ozbiljnije rešiti.
Re: Tesla automobili
Izvuces novi kabl do tvog brojila.
- shandu90
- Postovi: 12278
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Tesla automobili
Ne bi se ja sa strujom zayebavao nikad.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: Tesla automobili
Samostalno ne smeš da postaviš strujomer.
Može novo merno mesto, prikupiš potpise 2/3 vlasnika zajedničke struje, uplatiš energetsku saglasnot, platiš priključne takse i izradu mernog mesta...i postaneš ponosni vlasnik brojila koje si kupio pa poklonio EPSu.
Ako bi za ozbiljno uzeo varijantu zajedničke ona je obična na 6A ograničena a sa tim bi punio danima aku.
Ja imam svoje dvorište i trofaznu struju ali opet verovatno ne bi mogao da punim jer mi je energetska saglasnost na 17,4kW iako je tehnički moguće 40A po svakoj fazi.
Dalje povećanje angaživane snage se doplaćuje.
150A trofazni priključak mesečna taksa za zakup prenosnog kapaciteta je 120,000 dinara,+pdv plus na to ide sama potrošnja energije po strujomeru.
Kod nas je struja vrlo skupa čim se iole troši neka količina veća od proseka, a na kućnom priključku što se više troši to raste cena po jediničnom kWh. Crvena tarifa je već na 1,600kWh što je 50tak kWh dnevno ili 2-3 sata punjenja auta na trofaznom priključku.
Imamo jednu od najskupljih relativno po kupovnoj moći cenu struje u Evropi.
To da se masovno kući puni 85kWh aku mislim da nije lako izvedivo sa instalacijama kakve su pravjene kod nas decenijama za stambene objekte.
Kada sam razmotrio konverziju auta na EV pre 8 godina računica je pokazala da je neisplativo korišćenje struje za svakodnevno korišćenje auta na bazi 80km dnevno, nevezano za pravno formalne probleme atesta i taksi.
EV se isplati kod nas kada ti neko drugi plaća struju, tj kada je besplatno punjenje. AKo se uvede komercijalno punjenje i krene naplata po minutu punjenja kao što je na zapadu drastično se menja atraktivnost EV.
Može novo merno mesto, prikupiš potpise 2/3 vlasnika zajedničke struje, uplatiš energetsku saglasnot, platiš priključne takse i izradu mernog mesta...i postaneš ponosni vlasnik brojila koje si kupio pa poklonio EPSu.
Ako bi za ozbiljno uzeo varijantu zajedničke ona je obična na 6A ograničena a sa tim bi punio danima aku.
Ja imam svoje dvorište i trofaznu struju ali opet verovatno ne bi mogao da punim jer mi je energetska saglasnost na 17,4kW iako je tehnički moguće 40A po svakoj fazi.
Dalje povećanje angaživane snage se doplaćuje.
150A trofazni priključak mesečna taksa za zakup prenosnog kapaciteta je 120,000 dinara,+pdv plus na to ide sama potrošnja energije po strujomeru.
Kod nas je struja vrlo skupa čim se iole troši neka količina veća od proseka, a na kućnom priključku što se više troši to raste cena po jediničnom kWh. Crvena tarifa je već na 1,600kWh što je 50tak kWh dnevno ili 2-3 sata punjenja auta na trofaznom priključku.
Imamo jednu od najskupljih relativno po kupovnoj moći cenu struje u Evropi.
To da se masovno kući puni 85kWh aku mislim da nije lako izvedivo sa instalacijama kakve su pravjene kod nas decenijama za stambene objekte.
Kada sam razmotrio konverziju auta na EV pre 8 godina računica je pokazala da je neisplativo korišćenje struje za svakodnevno korišćenje auta na bazi 80km dnevno, nevezano za pravno formalne probleme atesta i taksi.
EV se isplati kod nas kada ti neko drugi plaća struju, tj kada je besplatno punjenje. AKo se uvede komercijalno punjenje i krene naplata po minutu punjenja kao što je na zapadu drastično se menja atraktivnost EV.
Re: Tesla automobili
I po najskupljoj tarifi je zanemarljivo u odnosu na cenu goriva. Zašto misliš da je neisplativo?
Država poprilično razmišlja u smeru EV u poslednje vreme, čisto sumnjam da će istovremeno da prave problem oko povezivanja punjača.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Država poprilično razmišlja u smeru EV u poslednje vreme, čisto sumnjam da će istovremeno da prave problem oko povezivanja punjača.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Re: Tesla automobili
Koliko kWh treba ubaciti u bateriju za dnevno vozikanje, šta kaže calc?
Re: Tesla automobili
Svaki drugi dan 20 bi mene pokrilo do Pazove i po lokalu. Realno bi 14h mogao da čuči na punjaču.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
- mitar1982
- Postovi: 329
- Pridružio se: 11 Maj 2019, 14:45
- Garaža: Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 CDTI EDITION 110 hp
- Lokacija: NO
Re: Tesla automobili
Oko 5 km / 1 kWh ugrubo.Heinz je napisao:Koliko kWh treba ubaciti u bateriju za dnevno vozikanje, šta kaže calc?
@ljubitelj
Obična kućna brojila (ne merne grupe) ne mere angažovanu snagu, znači da možeš trošiti kolilo ti limitatori dozvoljavaju, tj. tih 40A po fazi.
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel
Re: Tesla automobili
To je smešno onda. Uklapa se u priču da za 30€ mesečno može da se vozi i3.