Zimske gume - da ili ne?
Re: Zimske gume - da ili ne?
Samo vozilo sa ozbiljnim problemom može da se razdesi od redovnih neravnina. Znaš kakav udarac mora da bude da bi se nešto pomerilo na ispravnom autu? Mnogo pre će da pukne ili se iskrivi alu felna, nego vešanje.
To mrvicu levo desno ćeš imati ako odmah posle optike odeš na drugo mesto na drugu mašinu.
Nema nikakve potrebe za tim.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
To mrvicu levo desno ćeš imati ako odmah posle optike odeš na drugo mesto na drugu mašinu.
Nema nikakve potrebe za tim.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Re: Zimske gume - da ili ne?
Tzv optika je fiksna i zavarena proizvodnji karoserije, nema nikakvog pomeranja nicega ni od kakvog puta. Niti se moze raditi bilo kakvo podesavanje trapa, uz krajnje mali broj izuzetaka specifcnih vozila.
Pomeranje trapa koje zahteva steovanje uglova nastaje posle guzvanja lima.
Podesavanje raspona letve volana nema veze sa trapovima i nesto je sasvim drugo, a radi se nakon zamene/ popravke elemenata letve.
Moze preventivno kontrola raspona na 200-250,000km ili ako se primeti luft/lupkanje.
Zamena tockova ili guma nema apsolutno nikakvog uticaja pa je bez ikakvog smisla bilo kakvo prepodesavanje vec podesenog.
Pomeranje trapa koje zahteva steovanje uglova nastaje posle guzvanja lima.
Podesavanje raspona letve volana nema veze sa trapovima i nesto je sasvim drugo, a radi se nakon zamene/ popravke elemenata letve.
Moze preventivno kontrola raspona na 200-250,000km ili ako se primeti luft/lupkanje.
Zamena tockova ili guma nema apsolutno nikakvog uticaja pa je bez ikakvog smisla bilo kakvo prepodesavanje vec podesenog.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ima podešavanja, kako nema? Zavareno je kod vozila sa krutom zadnjom osovinom tipa džipovi, kombiji, kamioni... Ali i kod njih se prednji trap šteluje.
Posle zamene guma nema potrebe za reglažom ali ako se menja npr spona, rame ili neki drugi deo trapa koji učestvuje u geometriji onda obavezno reglaža. Naravno i posle udesa.
Posle zamene guma nema potrebe za reglažom ali ako se menja npr spona, rame ili neki drugi deo trapa koji učestvuje u geometriji onda obavezno reglaža. Naravno i posle udesa.
Re: Zimske gume - da ili ne?
U smislu ko ih jede los trap? Nism to nikad doziveo, tj nikad nisam vozio tako los auto...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Zimske gume - da ili ne?
Pa to, lose podesen trap jede i nepravilno trosi gume.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Kod burazera na Astri klase G, trap nije pipan 150k, ni stelovan ni nista, i nikom nista....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Lepo , nema podesavanja odavno.
Ne postoji nacin da se bilo sta podesi u 99% automobila ni na prednjem ni na zadnjem trapu.
Zamena kugle, spone, ramena, solje silnet bloka stabilizatora itd - ne moze se podesavati njihov noseci element koji defitnise geometriju. Sve je zavareno trajno pri proizvodnji.
Odavno je ukinuto podesavanje optike trapova kao predvidjene servisne operacije.
Jednostavno nema sta da se podesava na trapovima, niti se ista radi na optici sa njima, osim proste odvrni- zameni -zavrni pohaban deo sa novim.
Ne postoji nacin da se bilo sta podesi u 99% automobila ni na prednjem ni na zadnjem trapu.
Zamena kugle, spone, ramena, solje silnet bloka stabilizatora itd - ne moze se podesavati njihov noseci element koji defitnise geometriju. Sve je zavareno trajno pri proizvodnji.
Odavno je ukinuto podesavanje optike trapova kao predvidjene servisne operacije.
Jednostavno nema sta da se podesava na trapovima, niti se ista radi na optici sa njima, osim proste odvrni- zameni -zavrni pohaban deo sa novim.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Delim to misljenje, ima nekih izuzetaka, tipa slupan si bio ili stavljas remontovane, ili kineske delove, pa pokusavas da malo izbazdarisea, ono sto je ozaslo iz fabrickih mera...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Zimske gume - da ili ne?
haha, onda svaki moj auto spada u tih 1% štelujućih
Evo slikao sam sad po maraku pa se ne vide oznake u stepenima na ovom ekscentričnom šrafu ali vidi se kako su u fabrici obeležili položaj kako je bilo.
Okretanjem ovog šrafa podešava se nagib zadnjih točkova.
Kod starijih vozila postoji i sistem ubacivanja kalibrisanih podloški ispod nekih šrafova koji drže elemente vešanja.
Npr kod Nive se na taj način podešavaju nagib i zatur prednjih točkova.
Evo slikao sam sad po maraku pa se ne vide oznake u stepenima na ovom ekscentričnom šrafu ali vidi se kako su u fabrici obeležili položaj kako je bilo.
Okretanjem ovog šrafa podešava se nagib zadnjih točkova.
Kod starijih vozila postoji i sistem ubacivanja kalibrisanih podloški ispod nekih šrafova koji drže elemente vešanja.
Npr kod Nive se na taj način podešavaju nagib i zatur prednjih točkova.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Znaci ljubitelju hoces da kazes da su sve radnje za stelovanje trapa kak i oni uredjaji sto se kace na tockove pa kao laserom nesto steluju u stvari prevara?
Re: Zimske gume - da ili ne?
Na Puntu steluju samo krajeve spona...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Martin
- Postovi: 2871
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ako majstor zna da zameni deo trapa (retki su takvi), nikakvo štelovanje nakon intervencije skoro da nije ni potrebno.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ako je bas savestan, cak i kad spone menja, moze da prebroji navoje, pa isto tako uradi na novim....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ja sam tako brojao koliko krugova je bio ušrafljen kraj spone ali to nije pouzdano naročito ako je novi kraj spone od drugog proizvođača. Sigurnije je izmeriti rastojanje od centra kugle na kraju pa do nekog repera npr do šelne od manžetne. Na kraju krajeva, reglaža košta 1600din i traje 15 minuta.
Nego, da se vratimo na temu oko guma... Da li su lanci obavezni za 4x4 vozila? Može li se 4x4 sistem smatrati uređajem za povećanje trakcije? :-D
Nego, da se vratimo na temu oko guma... Da li su lanci obavezni za 4x4 vozila? Može li se 4x4 sistem smatrati uređajem za povećanje trakcije? :-D