Sve vezano za gume i felne
-
danijel00
- Postovi: 361
- Pridružio se: 17 Jun 2014, 04:51
- Garaža: Suzuki SCross
- Lokacija: Novi Sad
Post
od danijel00 » 02 Nov 2019, 19:03
Dare4x4 je napisao:Ja sam tako brojao koliko krugova je bio ušrafljen kraj spone ali to nije pouzdano naročito ako je novi kraj spone od drugog proizvođača. Sigurnije je izmeriti rastojanje od centra kugle na kraju pa do nekog repera npr do šelne od manžetne. Na kraju krajeva, reglaža košta 1600din i traje 15 minuta.
Nego, da se vratimo na temu oko guma... Da li su lanci obavezni za 4x4 vozila? Može li se 4x4 sistem smatrati uređajem za povećanje trakcije? :-D
nigde nisam video da zakon kaže da ne moraš, tako da moraš da nosas lance... ja magarac stavio danas gume i zaboravio lance da upakujem
Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
Using Tapatalk
-
dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
-
Kontakt:
Post
od dragvorl » 02 Nov 2019, 19:15
Cak ni u Nemackoj u specijalizovanom servisu mi nisu stelovali trapove kad su menjali gume.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
ftj
- Postovi: 13040
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
- Garaža: vw golf 2.0
- Lokacija: Beograd
Post
od ftj » 02 Nov 2019, 19:15
Zakon u SRB ne pravi razliku izmedju pogona. U praksi, na primer na kopaoniku kad pada sneg jačim intenzitetom, policajac ce te pustiti da se penjes na planinu samo sa zimskim ako vidi da imas 4x4, ako nemas trazice da montiras lance.
-
ljubitelj
- Postovi: 10590
- Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
- Lokacija: Beograd
Post
od ljubitelj » 02 Nov 2019, 19:31
Dare4x4 je napisao: ↑02 Nov 2019, 17:08
haha, onda svaki moj auto spada u tih 1% štelujućih
Evo slikao sam sad po maraku pa se ne vide oznake u stepenima na ovom ekscentričnom šrafu ali vidi se kako su u fabrici obeležili položaj kako je bilo.
Okretanjem ovog šrafa podešava se nagib zadnjih točkova.
Kod starijih vozila postoji i sistem ubacivanja kalibrisanih podloški ispod nekih šrafova koji drže elemente vešanja.
Npr kod Nive se na taj način podešavaju nagib i zatur prednjih točkova.
Tacno tako, ima takvih vozila, jako ih je mali broj.
E sad sto si ih ti imas u kolekciji je bas specificni odabir
I to su uglavnom konstrukcije sa A viljuskama, retki evropski uglavnom japanci sa 4WS resenjem (volan na sva 4).
Niva je resenje Fiata iz 60tih, odavno se moderna vozila ne prave tako.
-
ljubitelj
- Postovi: 10590
- Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
- Lokacija: Beograd
Post
od ljubitelj » 02 Nov 2019, 19:33
Bax je napisao: ↑02 Nov 2019, 18:04
Na Puntu steluju samo krajeve spona...
I na GOlfu, Astri, Fokusu, Pugu, Coroli, Coltu, Audijima, ..... samo krajevi letve volana se mogu stelovati kao toe in/ toe out raspon.
-
cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Post
od cozmo » 02 Nov 2019, 20:23
ljubitelj je napisao: ↑02 Nov 2019, 14:12
Tzv optika je fiksna i zavarena proizvodnji karoserije, nema nikakvog pomeranja nicega ni od kakvog puta. Niti se moze raditi bilo kakvo podesavanje trapa, uz krajnje mali broj izuzetaka specifcnih vozila.
Odakle ti to, pa posle zamene krajeva spona moras na optiku obavezno. Kako se steluje onda na Pezou reci mi? Menjao sam sva 4 kraja spone i trap napred moze da se steluje (naravno nije bilo potrebe za tim ali moze). Isto vazi i za Picasso, isto je bilo na Corolli... Na Corolli je moralo posle zamene amortizera prednjih a auto ne da nije imao udes, nego nije pipnut.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
-
ljubitelj
- Postovi: 10590
- Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
- Lokacija: Beograd
Post
od ljubitelj » 03 Nov 2019, 07:58
samo krajevi letve volana se mogu stelovati kao toe in/ toe out raspon
Napisao sam u prethodnoj poruci vec.
TRAP se ne moze stelovati na Pugu307 ni na Picassu,. Sve od trapa je zavareno fabricki i uglovi nagiba,tocka nagiba glavcine tocka i zatura tocka fiksirani trajno.
.
Uz to 307 ima samo 2 kraja spone volana tako da nisi menjao 4 (cetiri) kraja spone, a pri tome radi se o LETVI volana koja nema nikakve dodirne veze sa trapovima ni sa stelovanjem trapa.
Trap je vesasnje tockova, sklop elemenata koji nose i drze tocak. Definicija pojma.
-
antivenom
- Banned
- Postovi: 541
- Pridružio se: 18 Mar 2019, 13:06
Post
od antivenom » 03 Nov 2019, 08:06
Bas se ne razumem preterano u ovu tematiku, a za sta majstor uze meni 1700 din prosle godine kad mi "kao centrirao trap" ako vi kazete da se to ne radi i da je nepotrebno?
Ozbiljno pitam, video sam da on nesto odvrce/zavrce i one brojke na monitoru, jel moguce da je sve sarena laza?
Ja mislio to zaista ima smisla raditi 1 godisnje kako svi preporucuju.
Dakle da ne radim sad pri zameni guma, posto svake godine to radim. Auuu koji bedak ako nisam morao.Haha
-
cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Post
od cozmo » 03 Nov 2019, 08:20
ljubitelj je napisao: ↑03 Nov 2019, 07:58
z
.
Uz to 307 ima samo 2 kraja spone volana tako da nisi menjao 4 (cetiri) kraja spone, a pri tome radi se o LETVI volana koja nema nikakve dodirne veze sa trapovima ni sa stelovanjem trapa.
Jel treba racun da ti fotkam i delove? 4 kraja spone. Ima 2 kraja spone na jednom i 2 kraja spone na drugom tocku. Duzi i kraci.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
-
McGruja
- Site Admin
- Postovi: 13409
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
- Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT
Post
od McGruja » 03 Nov 2019, 08:30
Nije to tema ovde, ne preterujte
-
nikaragva
- Postovi: 14754
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
- Garaža: Zafir
- Lokacija: Vulinjak
Post
od nikaragva » 03 Nov 2019, 08:50
Bax je napisao: ↑02 Nov 2019, 15:08
Kod burazera na Astri klase G, trap nije pipan 150k, ni stelovan ni nista, i nikom nista....
Nisam ni ja pipao trap 400 hiljada, pa nije trošilo gume nigde. Menjao kugle, stabilizatore i amortizere za to vreme.
A nije da nisam vozio po lošem putu, pri čemu ne mislim uopšte na asfalt.
-
Martin
- Postovi: 2867
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
od Martin » 03 Nov 2019, 09:07
Ja bih banovao, šire negativan vajb!!!
Napolju 13 stepeni 03. je novembar, a vi se zjbvt da li trebaju zimske gume ili ne?!?!?!?
-
srdjanyo
- Postovi: 3259
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
-
Kontakt:
Post
od srdjanyo » 03 Nov 2019, 09:21
Eeee, gde je sada onaj VG forum iz 2007.
da vidi ovo znanje iz oblasti trošenja guma, letnjih i zimskih, zakonske regulative i tako dalje? ...
Svaka čast pojedinim kolegama forumašima, posvećeni su razbijanju mita o univerzalnosti guma. Za 12 godina svest o tome se bitno promenila.
Послато са SM-A605FN помоћу Тапатока
-
Ogi
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Post
od Ogi » 03 Nov 2019, 09:36
antivenom je napisao: ↑03 Nov 2019, 08:06
Bas se ne razumem preterano u ovu tematiku, a za sta majstor uze meni 1700 din prosle godine kad mi "kao centrirao trap" ako vi kazete da se to ne radi i da je nepotrebno?
Ozbiljno pitam, video sam da on nesto odvrce/zavrce i one brojke na monitoru, jel moguce da je sve sarena laza?
Ja mislio to zaista ima smisla raditi 1 godisnje kako svi preporucuju.
Dakle da ne radim sad pri zameni guma, posto svake godine to radim. Auuu koji bedak ako nisam morao.Haha
Ima druze, ne veruj svim glupostima koje procitas ovde, naravno da ima smisla. I ja sam do skoro to radio jednom godisnje, preventivno, od kako imam ovaj auto isao sam jednom kada sam razvalio u jedan saht,da proverim. Tada su mi tockovi podeseni jer su tockovi bili otvoreni malo preko granice, ili zatvoreni, ne secam se tacno.
-
antivenom
- Banned
- Postovi: 541
- Pridružio se: 18 Mar 2019, 13:06
Post
od antivenom » 03 Nov 2019, 09:43
Ogi je napisao:antivenom je napisao: ↑03 Nov 2019, 08:06
Bas se ne razumem preterano u ovu tematiku, a za sta majstor uze meni 1700 din prosle godine kad mi "kao centrirao trap" ako vi kazete da se to ne radi i da je nepotrebno?
Ozbiljno pitam, video sam da on nesto odvrce/zavrce i one brojke na monitoru, jel moguce da je sve sarena laza?
Ja mislio to zaista ima smisla raditi 1 godisnje kako svi preporucuju.
Dakle da ne radim sad pri zameni guma, posto svake godine to radim. Auuu koji bedak ako nisam morao.Haha
Ima druze, ne veruj svim glupostima koje procitas ovde, naravno da ima smisla. I ja sam do skoro to radio jednom godisnje, preventivno, od kako imam ovaj auto isao sam jednom kada sam razvalio u jedan saht,da proverim. Tada su mi tockovi podeseni jer su tockovi bili otvoreni malo preko granice, ili zatvoreni, ne secam se tacno.
Super hvala druze da to odradim ponovo kao svake godine pre nego promenim gume.